Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Úředníci zatím lidem neslouží

MF DNES podrobila telefonickému testu ČTRNÁCT MĚSTSKÝCH ÚŘADŮ v krajských metropolích. Výsledek? Získat potřebné informace může být opravdu tvrdý oříšek. S čím vším jsme se setkali? Kdo byl nejlepší a kdo naopak nejhorší?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Andres

Úředníci a ti druzí
Tak vážení, jak čtu Vaše názory, docházím jednoznačně k tomuto závěru: Nebudu komentovat názory těch, kteří chválí, či jsou spokojeni s chováním a přístupem úředníků. Spúíš bych lehce okomentoval příspěvky nespojených - ona ta neochota a nevstřícnost, taky může být z toho, že Vy jako klient jste vulgární, sám se neumíte chovat a když Vám něco není po chuti, protože to tak požaduje zákon, který si úředník na radnici, magistrátu či jinde  vymýšlí, takl vyskakujete a odnese to prostě ten uořada. Jenže ten se třeba jen lidsky brání ve smyslu, co tady na někdo ječí, když já jsem povinen dodržovat zákon, který je třeba zcela špatný a já jako úředník si to myslím taky. Čili čistě obranný reflex. Je však faktem, že jsou lidé, nejen úředníci, kteří jsou a priori na všechno naštvaní a jsou arogantní prostě pořád. Sice souhlasím s faktem, že úředník má sloužit lidem, kteří si ho platí ze svých, někdy až přemrštěných daní, ale je třeba spolupráce na oboustranách.
0/0
4.10.2003 0:25

Metabolik

Re: Dokonalé zákony a nedokonalé výmluvy
Vy asi na úřadech moc nejednáte, že ano? Mimochodem, zákon napsaný tak, že dá odpověď na všechny problémy praxe, neexistuje nikde na světě. Zákony je potřeba vykládat, a to dělají ti, kdo je aplikují, tzn. především úředníci. A jak to dělají, zažíváme dnes a denně na vlastní kůži.
0/0
6.10.2003 12:38

Radek N., Praha

a tim to konci ...?
Zpracovani tematu je zajimave . Byla by skoda pokud by clanek zustal tak rikajic viset ve vzduchu. Neuvazujete o dotazani zoodpovednych osob (predstavitelu jednotlivych uradu) na vasi statistiku, jejich reakce a jake zavery  z toho vyvodi.???  Projevi se nejak tlak - kontrola medii na kvalitu poskytovanych sluzeb obcanum ze strany  uredniku - za mesic, 2, 1/2 roku ???
0/0
3.10.2003 23:39

Nebydlící

aparheid bytový je třeba ukončit a deregulovat konečně
Dvě třetiny lidi ziji ve vlastnim, a plati tedy plne naklady bydleni. Dalsi čtvrtina, ti, kdo před rokem 1989 bydleli ve statnich či obecnich bytech, plati jen zlomek teto sumy. Na tuto čtvrtinu musi přispivat majitele domů: soukromnici i obce. A uplně stranou stoji dalsi skupina lidi, kteři musi platit několikanasobně vyssi trzni najemne, jehoz ceny zene vzhůru pravě regulace. Tak se bydli v Česku 13 let po padu totality. V CIVILISOVANYCH ZEMICH:socialni aspekt soukromeho najemniho bydleni, je poskytovani přispěvků na bydleni potřebnym domacnostem .V ČECHACH :Socialne potrebni bez dekretu at chcipnou v kanale. Milionari s dekrety necht plati par supu nadale. Čeho je vskutku nedostatek? Bytů? NE!!! Věčny nedostatek je najemniho bydleni "skoro zadarmo", tuto poptavku po bydleni "skoro zadarmo" je vsak ze zřejmeho ekonomickeho hlediska nemozne nasytit v zadne zemi.Studie přitom řikaji, ze regulace najmů je ve svem důsledku pro společnost mnohem drazsi, nez kdyby se najemne uvolnilo. Brněnsky Institut regionalnich informaci upozorňuje, ze obce přichazeji kvůli přezivajici regulaci o 20 miliard korun ročně. Socialni přispěvek na bydleni pro chude by podle institutu přisel stat na necelych 5 miliard korun. "Navic by přestal chatrat bytovy fond, protoze nyni majitele nemaji motivaci byty opravovat," dodava sociolog Martin Lux.  
0/0
3.10.2003 22:23

Pitris

Re:
a co jako?
0/0
3.10.2003 22:47

znechucený

KÚ PRAHA
zkuste někdy zavolat na Katastrální úřad v Praze...
na to je potřeba dovolená a velmi pevné nervy
0/0
3.10.2003 20:36

redwasp

pravda
je to pravda, konkretne vcera jsem se pidil po informacich na zivnostenskem odboru brnenskeho magistratu. Na webu neni uveden informacni telefon, nasel jsem jenom serii asi 8 linek na jednotlive uredniky. Prvni pani to vzala, rekla "moment prosim" a nechala me cekat. Po asi 7 minutach me to prestalo bavit tak jsem zavesil. Ona mezitim resila nejakeho "klienta", co si prisel zarizovat zivnostnak - jak jsem dobre slysel - kdybych celou tu debatu poslouchal tak znam i vsechny udaje dotceneho, problem s kterym tam prisel atp. - coz by se teda stat rozhodne nemelo. Volal jsem ihned na dalsi cislo v poradi, po asi 10 zazvonenich jsem to vzdal. To stejne dalsi. Dalsi cislo byl fax (uveden an webu jako telefon), pak jsem to vzdal...
0/0
3.10.2003 20:14

Pavel Tomala

Uvádíte nepravdivé informace
Váš test byl poněkud jednostranný a nepravdivý. Mé zkušenosti s Finančním úřadem v Karviné jsou naprosto jiné. Jednak jsou slušní, jsou ochotní a pokud se obrátím na paní, která má na starosti moje záležitosti (posledně jakési daně darovací), pak bych bez ní asi vyplnil jiný formulář a to ještě blbě. Jste spolek nactiutrhačů a břídilů. Obecně FÚ Karviná je sice jako úřad nepříjemná instituce ale složená ze slušných a správných lidí. Připouštím, že někdo jiný může mít jinou zkušenost, ale pak je třeba se zeptat proč.
 
Pavel Tomala, Petrovice u Karviné
0/0
3.10.2003 19:50

Thyronx

Re: Jak ...proc?
Urednik je tu pro lidi a nikoliv lidi pro urednika. Osobni ucast na urade je nejlepsi,ale nepamatuji se ze bych na mestskem urade nekdy videl frontu delsi nez jeen clovek.Je tam vic okynek a vic uredniku vtyrizijicich stejnou vec.Navic neni byrokracie a nejsou potreba razitka.Vyrizeni povoleni na mensi stavbu nebo pristavbu vyridim behem 15 minut na urade a zaplatim 10 - 30.-USD.Nakreslim jim to tuzkou do planku ktery mi daji. Myslim treba stavbu plotu,kulny,garaze,nebo pristavbu mistnosti.Kdyz uz teda to povoleni vyrizuji ja,zpravidla se nabidne sama firma ze kdyz ji zadam praci ze si povoleni ke stavbe vyridi sama. Maly dodatek: Tady v USA.
0/0
3.10.2003 23:05

R006

Je to děs
0/0
3.10.2003 19:11

Lukas

Zaklady tu chyby
Je to opravdu hrozne. Mam tu vyhodu/nevyhodu porovnat zkusenosti s ceskymi uredniky a s temi z anglii. V anglii ziji jiz 5 let, a vzdy mi bylo moci ochotne a hlavne slusne! Na ceske urady moc nevolam, ale kdyz musim tak je to silene! nedrive vam odpovi nekdo z ustredny, kdo ani nevi kam vas prepojit. musite mu vsechno vysvetlit co potrebujete a on se pak rozhodne kam vas prepojit, kdyz se to podari, tak zjistite, ze to tam s vami nevyridi a ze vas prepoji jinam a tak porad do kola. kdyz je clovek v CR, tak ta chvilka ho moc stat nebude, ale volat z anglie a mluvil s nechopnym urednikem z cech uz neco stoji. Ale vse neni, tak hrozne zrovna vcera jsem mluvil s okresni vojenskou spravou v kladne, "vratnice" silenost, nejakej dedula ;o) ale pak ta pani bylo ochotna a rychla, protoze vedela ze volam z anglie. takze opravdu zalezi na jednostlivci! skoda je ze skoro vsem chyby zaklady telefonickeho rozhovoru, ono by uz to pak bylo prijemnejsi, i kdyz se stejne nic nedozvite. zatim to zalezi na stesti! ;o)
0/0
3.10.2003 19:07

vancouver

zmena
ziji dlouhou dobuv emigracia denik idnes ctu radu let.kdyz ctu jak urednici nemaji ochotu, jsou drzi atd.,tak by je meli vyhodit,casem by poznali jakse zije bez prace.Tu v Kanade jsou lidi ochtotny a take se to naucili,dnes se vas vsude ptaji jak se mate,nepotrebujete s necim pomoci atd.Casem se to nauci take v nasi zemi,snad to nebude trvat dlouho.
0/0
3.10.2003 19:00

CDN

Re:
Hi, in which Van do you live? I lived in north van for about 5 years, and everything is better there than here except girls and beer.
0/0
3.10.2003 21:29

Marty

Sám to znám . . .
 Čekal jsem ještě hořší výsledek, něž jaký je v článku uveden. Sám mám téměř na 99% jen ty nejhorší zkušenosti. Neochota, nadřazenost, výsměch, ponížení a další a další praktiky používají ti milí úředníci na všech těch magistrátech, okresních úřadech, poštách, radnicích, bankách . . . no zkrátka institucích. Jiné to asi už nebude!! Možná je to jakýsi odkaz komunistické éry. Ideální, milý, vzdělaný a krásný byl úředník pouze za socialismu (nepamatuji se, ale asi to tak muselo být).
0/0
3.10.2003 18:47

Honza

Zkusenosti s uredniky
Ja mam s uredniky vesmes pozitivni zkusenosti. Sel jsem vcera nakoupit a tak mne napadlo, ze bych se moh stavit na imigracnim pro prodlouzeni viza. Bylo uz jen par minut pred sestou, ale jeste jsem to stihl. Milou cekarnou prochazel pan, ktery radil vsem pritomnym, co jako maji kam napsat a jake dokumenty si s sebou musi donest. Za dvacet mins bylo vsecko hotove, nikomu nevadilo, ze kvuli mne musel pretahovat pracovni dobu.... Jo, jeste jsem zapomnel rict, ze to bylo v Nemecku :-)
0/0
3.10.2003 18:45

kokoiz

Re:
Tak se neposer, a hlavne si tam zustan   
0/0
3.10.2003 19:08

Milan

Re: JSI SUPER
 
No to nemá chybu,sympatiztuji s Tebou,jsi má krevní skupina.Další téma by mohla být naše P..........no a o městské nemluvím,to je slušnosti hromada.Zkrátka když máš své jisté,tak se podle toho chováš. "Na ho..."
0/0
3.10.2003 22:01

Baf

kam autorovi utekla realita?
Tak teda nevím .....vyhrál to magistrát v Liberci, nebo magistrát v Jihlavě? Na začátku a na konci článku jsou uvedeny odlišné ůdaje...........nebo se mi to zdá? Zřejmě se jedná o Alenku z říše divů :)))
0/0
3.10.2003 16:32

mixerer

Re:
a jeste to porad neopravili... taky super servis M
0/0
3.10.2003 19:06

perses

V poslední
době jsem se s úředníky setkal 2x. Na úřadu práce (ul. Bělohradská)=škoda slov. dal bych 5(škodá, že není horší známka). Podruhé jsem byl mile překvapen. Měním občanku a potřebují nový pas. Telefonicky jsem se snažil zjistit informace. Ochota Pana na  telefonu mě překvapila, dostal jsem plné a uspokojivé informace.Tento úřad se nachází v Praze-Lhotce.
0/0
3.10.2003 15:07

Karel

hmmm
Koukám, že podle reakcí se tady dá celkem snadno poznat, kdo pracuje ve veřejném sektoru a kdo má osobní zkušenosti s úředníky.
Ti první se tu jenom rozčilujou, že celý průzkum je na nic, že to není pravda (případně, že mají malé platy a chtějí přidat).
Ti druzí s tímto průzkumeme víveméně souhlasí, protože tu zkušenost mají taky.
 
Těm prvním bych vzkázal: vy byste se asi v soukromém sektoru neuplatnili, proto simulujete práci pro stát a za naše daně nám na oplátku ztrpčujete život.
0/0
3.10.2003 14:54

bug01

Re:
nerek bych to lepe
0/0
3.10.2003 16:00

Tomáš

???
Co je to za společnost Positive?? Neznam to jméno, ani nikdo koho znám.Jak může takováto společnost testovat linky?? Jsou jeí informace pravdivé??Kdo testuje tyhle rádoby společnosti,jestli mluví pravdu??
Nikdo!!Timpádem,já jim nevěřim.
Neříkám,že je to s úřadama u nás dobré,ale já se snažím spíš upozornit na neschopnost kontroly takovýchto společností.Ony si tam můžou napsat co si zamanou a my jim to pak žerem.
0/0
3.10.2003 14:20

Zdenek

Re:
To, ze firmu neznas, a neznas ani nikoho, kdo ji zna, o kvalite jejich sluzeb vubec nic nerika...
0/0
3.10.2003 15:22

Pavel Tomala

Re:
Příteli nechlastej, to, že společnost XY neznám neznamená, že nemohu posoudit jsou-li její informace pravdivé. Logika věci se nezakládá na známostech, ale na faktech.
0/0
3.10.2003 19:54

Fri

Re:
??? Tim jste chtel rict co? Nejak to nesouvisi s predchozim prispevkem.
0/0
3.10.2003 20:10

Markas...

chjo...
No myslím, že je tu bordel všude a tak bych nepoukazoval jen na úředníky.....
0/0
3.10.2003 14:04

Dede

Re:
Asi tak nějak. Dva typické znaky Čechů je nadávání na všechno a lennost.
0/0
3.10.2003 14:08

Dedalus

Re:
a treti - naprosta ignorance pravopisu:-)(vtip)
0/0
3.10.2003 16:33

Inkvizitor

Dolozit dukazy :-)
Ocenil bych kdyby iDnes jednotlive hovory nahrala a dala na web ke stazeni (napr. ve formatu mp3).
0/0
3.10.2003 13:54

Kirken

Re:
Souhlas. Ono by stačilo, kdyby je jen přepsala. Nakonec z toho vyleze, že úředník je špatný proto, že má špatný přízvuk, nebo udělal dlouho pomlku mezi dvěma slovy. Nicméně je fakt, že občas sedí na úřadech strašná hovada. Ovšem nejen na úřadech. když vidím "ochotu" a "profesionalitu" v soukromém sektoru, je mi z toho stejně na blití - zatraceně nepříjemné prodavačky, extra neochota a drzost při reklamaci čehokoli atd atd atd.
0/0
3.10.2003 14:03

Pepa

Jo JO
To jste nemuseli dělet zadny vyzkum a mohli jste se zeptat mě. Uřady KATASSTROFFFFFA.!!!!
0/0
3.10.2003 13:48

Jin

Re:
to by ale neslo vybrat toho nejlepsiho z nejhorsich, ne?
0/0
3.10.2003 13:59

Dusja & Marusja

Vendula
uřednící mi nevadí - se*re mne vláda! Celá a beze zbytku už jenom proto, že sou v ní samý Češí. Fšechny bych je nejrači voběsila
0/0
3.10.2003 13:48

bojkot

Re:
A koho by si chtěla mít v čeké vládě? Poláky či slováky a nebo maďary?
0/0
3.10.2003 17:53

konecnik

konecnik
TO SOU PROBLEMY
0/0
3.10.2003 13:40

Mrek

reakce úředníků na článek
Podle způsobu se jasně pozná kolik úředníků na článek právě reaguje a je zajímavé, že to dělají zrovna v pracovní době nebo chodí i na odpolední směny ?
0/0
3.10.2003 13:40

Kirken

Re:
Podle čeho jsi poznal, že píšou úředníci? Já úředník nejsem, ale rozhodně nemíním úředníky kritizovat po článku, ve kterém není absolutně nic řečeno, kromě úplně obecných věcí. A vůbec bych se nedivil, kdyby to byly výmysly. není tam prostě jediný konkrétní příklad.
0/0
3.10.2003 13:45

Petra Tichá

A co Ostrava?
A co Ostrava? Já jsem se vždy telefonicky dopátrala všeho ke své spokojenosti, i když jsem volala úplně na jiný úřad a do jiné budovy. Nasměrovali mě, když se to nedalo přepojit, a popřáli jsme si pěkný den. Spíš mi vadí neutěšený ctav WC pro veřejnost v budově magistrátu. Snad nás nemají za dobytek. Petra
0/0
3.10.2003 13:23

Speed.CZ

???
A pak že zaměstnancí státu chcou přidat, když podávají takový výkon. NASR..!! Ještě bych jim dál míň!!!!!!!!!!!!!
0/0
3.10.2003 13:09

Tajd

Re:
Jednoznačně nejtupější příspěvek. Předpokládám, že to psal zamindrákovaný puberťák, který je nespokojený se svojí prací metaře a tak se ukájí u internetu u rodičů.
0/0
3.10.2003 13:43

Tom

Re:
A ty zase typickej ouřada, co má vždycky pravdu, že? Koukej dělat a nesurfuj v pracovní době.
0/0
3.10.2003 14:03

Tajd

Re:
Jsem hasič a mám za sebou 24hod službu, ty chytráku. Tak nevidím důvod, proč bych neměl být na netu. Takže si nech svoje chytré rady a zase si běž stoupnout do fronty na pracák.
0/0
3.10.2003 14:06

Tomáš

Re:
Oba jste blbci,nevíte od čeho jsou diskusní fóra??Od toho aby se člověk mohl dozvědět názory lidí,kteří si přečtou článek a ne aby si četl názory které máte jeden na druhého.
Peace...
 
0/0
3.10.2003 14:29

Tom

Re:
a hořelo? jestli ne, tak jsi tam byl na prd!
0/0
3.10.2003 15:11

zorro

Pozitiv
Sám jsem se setkal s hodnocením firmy Positiv a ikdyž jsem nedopadl špatně, přesto si myslím, že  jejich hodnocení není objektivní. Ze dvou stejných telefonátů mě jeden z pracovníků hodnotil velmi dobře a druhý podprůměrně. I přesto že mají propracovaný bodový systém, záleží i na subjektivním hodnocení, které není přesné.
0/0
3.10.2003 13:09

Bobule

To je sila
A nejhorsi je, ze i kdyz jsou neprijemni nebo ne, porad maji stejny plat. Ani se nedivim, ze tam sedi. Kdybych v praci delala takovym tempem jako oni a byla taky taky "mila" tak dostanu brzy padlika a to na minutu. A kdyz udelam chybu vuci zakaznikovi, tak mi strhnou premie. Je to katastrofa. Vsechno jim dlouho trva a jeste to zvoraj. Ale proc by ne, korupce je vyhodny zamestnani. V pripade obalky to vyridej i za mesic.
0/0
3.10.2003 13:00

Blesk

Re:
Předpokládám, že jste vášnivou čtenářkou Blesku a divačkou TV Nova. Jinak by ani hodně tupý jedinec neplácal nesmysly o tom korupci jako zaměstnání a podobně. Zkuste alespoň trošíčku myslet a musí vám dojít, že běžný úředník nemá žádnou rozhodovací pravomoc a tak ho samozřejmě nelze podplatit. nebo jste snad schopná dát obálku úřednici, aby vás přepojila na jiný odbor nebo aby na vás byla milejší v telefonu?
0/0
3.10.2003 13:39

David K

Re:
A co o tom vis napriklad ty? Sam jsem nejakej cas pracoval na Okresnim urade a muzu ti rict, ze pohled zevnitr je opravdu zajimavej. To, ze se nikdo nepredre, na vse je dost casu, a ze takovych pripadu, ze se pracovnik uradu stal majitelem hezke nemovitosti nebo pozemku za zajimavou cenu bylo na muj vkus docela dost. Podle me zkusenosti by na tu samou praci stacila dobra pulka zamestancu.
0/0
3.10.2003 14:55

lukinoo

hmmmm
Když si nedokážete zjistit číslo, na kterém vám zodpoví Váš dotaz, tak se nemůžete divit, že vás přepojí.Také je samozřejmé, že pokud nemají call centrum, tak vám jeden zaměstnanec nepodá informace o všem. Člověk z matriky OP vám určitě nepodá informace o socialních dávkách. Tak se prosím vzpamatujte.Jsou to úředníci a né call centrum.  PS.Nejsem uředník a s telefonem pracuji denně.
0/0
3.10.2003 12:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.