Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kam zmizela hrdost odrůdy?

Rulandské modré - odrůdová vína, která postrádají typický charakter odrůdy. Většina z nich by uspěla lépe jako směsná vína. Prokázal to náš test.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vojtma

jak vznika ledove vino?
Ledove vino je delikatesa a spicka mezi privlastky. Lec vite jak nekteri vinohradnici sve ledove vino s chuti vyrabeji? Sup s nim do mrazicich boxu hnedka v rijnu, a hned je o nekolikanasobek drazsi!!! Tak proc to nezkusit. V tom pripade bych chtel vedet, jak si chlapci falsuji slamove vino? Doufam ,ze ne doma na pude.
0/0
8.11.2003 23:21

elév

Zkušenost
Musím se omluvit všem slušným vinařům z Moravy za některé bláboly na této diskuzi.Já a minimálně dalších 40 lidiček máme zkušenost jinou.Před třemi týdny jsme se vrátili ze sklípku v Mistříně-Svatobořicích .Byli jsme tam již poněkolikáté a vždycky k naprosté spokojensti všech.Co víc napsat,dobrý lidi,dobrý vínko,výborná zábava a ta cimbálovka.Nashledanou za rok.
Pozdrav do Mistřína z Krkonoš.
0/0
26.10.2003 8:06

degustace

degustace
Máte-li chuť zúčastnit se degustace vín v Praze pište na degustace@email.cz
0/0
26.10.2003 4:06

peta

neni vino jako vino
skutecne neni vino jako vino! dobry clanek
kdo kupuje kdekoliv a nevi co a od koho  asi bude casto zkalman ja nekolikrat koupil na netu u www.abakuka.com a byl jsem mile prekvapen jinak pro vino obcas zajdu do nektere vinoteky
peta
 
0/0
25.10.2003 18:24

vino@esram.cz

Kupujte víno z Argentiny
Tato země z jižního cípu Ameriky je pátou největší vinařskou zemí světa. Podobně jako v sousední Chile je vinohradnictví silně ovlivněno Andami. Na čistém vzduchu a díky nutnému zavlažování průzračnou horskou vodou se zde velmi daří řadě odrůd. Tou nejslavnější a pro argentinské vinařství nejtypičtější je Malbec, který zde dává tmavá, nádherná, plná komplexní vína. Dalšími častými odrůdami jsou Cabernet Sauvignon, Merlot, Barbera a Syrah, z bílých je to Chardonnay, Chenin Blanc, Sauvignon Blanc a místní speciální odrůda Torrontes. Na úpatí And se také nachází hlavní vinařské oblasti země, jako například Salta, La Rioja nebo Rio Negro. Nejznámější a dvěma třetinami celkové produkce nejdůležitější je oblast Mendoza. Zvláštností Mendozy je region Lujan de Cuyo, kde jsou špičková vína z odrůdy Malbec označována značením původu DOC (Denomination de Origen Controlada). I když byla argentinská vína v Evropě objevena teprve nedávno, zdaleka ještě neřekla své poslední slovo. Řada odborníků předpovídá Argentině v blízké budoucnosti rychlé využití vynikajícího potenciálu a velký nárůst obliby.
Argentina je pátou největší vinohradnickou zemí na světě. Největší vinařskou oblastí je zde Mendoza, kde se pěstují odrůdy Malbec, Cabernet Sauvignon, Tempranillo, Point noir a Syrah - velmi dobrá červená vína. Z bílých odrůd je to např.Chardonnay a Chenin blanc. Ovšem nejlépe se v Argentině daří vínu v okolí Rio Negra.
Vinařské zákonodárství V Argentině je zřízen státní kontrolní orgán, který důsledně kontroluje vína, jak pro místní spotřebu, tak pro export. Z každého vyváženého kontejneru vína se odebírá vzorek pěti lahví, který se podrobí analytické a senzorické analýze a pokud nevyhoví předepsaným podmínkám, nedostanou vinaři exportní povolení.
Ceny zašleme na vyžádání.
0/0
25.10.2003 17:09

Jekyll

Re:
Tohle je klasicka neplacena reklama, nemate licenci na dovoz, vyhradnim zastupcem argentinskych vin pro CR jsem ja! Povime si u soudu, moc se tesim....
0/0
26.10.2003 23:01

tarek

moravske vino
-> all: doufam, ze vetsinu z vas nikdy nepotkam.. lidi, kteri umi delat vino si nezaslouzi, aby jejich praci komentovala banda "znalcu" kteri by meli zatim pit akorat mliko
0/0
25.10.2003 13:30

tencosimyslelžejenamoravědobré

Dobré vínko
To co stáčejí do lahví není většinou ani vypěstováno na Moravě, dovoz  ze Slovenska, Maďarska, Bulharska pak nalahvují a označí etiketou. Ale pořád je to lepší než ty patoky co rozlívaj ve sklípkách, již několikrát jsem se přesvědčil, že je lepší si trochu připlatit a koupit si zahraniční víno, než se vydat na pohostinnou Moravu kde ti pohostinně nalejou sračku
0/0
25.10.2003 11:52

tarek

Re:
uz se tesim, az zase bude ve sklipkach fajn a nebudou plne prazacku.. tak co tam jezdite a zabirate misto lidem, kterym se tam libi?
asi vam vadi, ze je to vino delaned rucne.. to je vec, kterou v praze neznate.. PRACE!
0/0
25.10.2003 13:28

mvp

Re:
ty jsi blb :-)) ale nic s i z toho nedelej ...... jsi jen jeden dalsi z mnoha nestastnych zakomplexovanych prizemnich hloupych a tupych lidi kteri umi bez jakehokoliv rozhledu pouze kritizovat a urazet .
0/0
25.10.2003 17:05

Zdenda

Re: Ach jo
Hochu,hochu,vínu se musí porozumnět a ne je jen "slopat".To je jedna věc.Druhá věc je ta,že v něčem máš pravdu.Ne všichni se chovají k hroznům potažmo k vínu tak jak by měli,ale proč hážeš všechny do jednoho pytle?Drtiví většina vinařů se víno snaží dělat co nejlépe,a právě pouze překupníci dělají to o čem Ty píšeš.Bohužel,nejvíce těchto překupníků je z Čech.
0/0
26.10.2003 10:42

Mr.Another@centrum.cz

Re:
Letos v kvetnu jsem byl na slavnostech ve valticko-lednicke oblasti.Byl jsem ubytovanej v soukromem penzionku, majitel byl milej, ale to jejich vino se fakt nedalo pit. Pak jsem sel na slavnosti, kde byla prehlidka domacich super vin a muzu rici, ze tam byla skvela vina. Tak jako davam prednost cervenemu, degustoval jsem i vyborne bile. Ale malokdo zas je ochoten za bile moravske zaplatit vice nez 600Kc. A to se nejednalo o zadne ledove. Ale bylo fakt squele! Pristi rok tam jedu zas. Uz se ale budu vyhejbat neznackovym sklipkum, tam me nemuze cekat nic dobreho. Nazpatek jsme jeli pres Lednici, tam jsem si jen "nacuchal" jedno podarene cervene protoze jsem ridil, a mel jsem z nej fantastickej zazitek az do Brna. Moravakum vzkazuji - nemyslim si uz, ze neumej udelat dobry vino, oni at si ale nemyslej, ze Prazaci jsou jen chlastaci, co si vino neumej vychutnat! Ahoj.
 
0/0
27.10.2003 12:09

Masér

Moravské víno ...
No nevím jaký je komplexní stav moravských vín. Poslední dobou už sázím na jistotu a tou je pro mě právě Znovín Znojmo. Za rozumnou cenu nabízejí kvalitní vína, která mě nikdy nezklamou. Morava asi moc nemůže konkurovat v nabídce červených vín, na ty jsou lepší níže položené státy (i když co se sem dováží je tragédie). Já osobně preferuju bílá vína a ty ze Znovína jsou super. Červené si dám jen vyjímečně, když se tohodí k nějakému vínu. Zrovna tu 2000ku ze znovína mám ve sklepě, tak jsem na ní zvědavej (akorát už jí znovín vyprodal ...). Myslím že na tom Moravská vína nejsou špatně, jenom musíš vědět, kde hledat kvalitu. To platí i u zahraničních vín.
0/0
25.10.2003 10:07

Víno

Re:
Bílá vína opravdu jedině ze Znovína, zatím mě nikdy nezklamala narozdíl od Valtic jejichž Muškát moravský pozdní sběr by se dal použít snad jenom jako ocet.
0/0
26.10.2003 8:54

Matej

morava - nicmoc
Pamatuji a dodnes je to jeste bezne, jak se rika ze ty PRAZAKY pozveme na sklinku a oni vychlastaj vsechno co jim pak dame sebou. No, mily moravane... strcte si svoje straslive vino nekam, protoze od doby co existuje dovoz francouzskych, spanelskych ci australskych vin, nemam nejmensi duvod kupovat si ty straslive slitky. Sbohem moravo.. tedy pokud se nechytnes za svuj namyslene cumak... :)
0/0
25.10.2003 9:56

tarek

Re:
tak si chlastej ty francouzke patoky, ktere ve francii prodavaji v plastu za pul euro za litr a  u nas tomu dovozce dava lahev, etiketu a prodava za 200kc
ani se nedivim, ze vas z takoveho vina neboli hlava.. kdyz si zredim benzin vodou, tak se mi taky nic nestane..
ja si budu v klidu pit mikulovskeho neuburka a nejake chillske, fracouzke a italske slitky necham "znalcum" z prahy.. ono kdyz si clovek vezme, ze jedine vino co cesi umi udelat je ludmila, tak se ani nedivim, ze jim dobre vino nechutna.. prazsky znalec vina je protimluv
0/0
25.10.2003 11:31

Max Frazek

Re:
Aha, proto me boli hlava! Vy to vino na rozdil od italu a francouzu redite bramborovym lihem! :-)
0/0
25.10.2003 12:39

André

Pro Tarka
Tak za :
1) Ludmilu dělá Bettina Lobkowitz a to je švícarka.
2) Když chceš poznat česká vína, tak si dej vína  z Školního statku Mělník (SZ, RR), Roudnice(RR, RB, SZ, SV) nebo lépe z  Žernosek (MT, RR; RB 2000 VH je jedno z nejlepších vín v celé republice).
O Pražácích si můžeš myslet co chceš stejně je to tady každýmu ukradený. 
0/0
27.10.2003 12:10

ynternetova fany

no jasne
vinari chteji udelat trzbu, pancujou ty patoky (co jsou uz i tak naprosto neschopne konkurovat kvalite ze slunneho zahranici) s kdecim, a pak se divite, kdyz se rano po takove lahvince proberete a netrefite do koupelny!
0/0
25.10.2003 6:39

Max Fratzek

vino
No ja nevim, piju cervene a za 185,- si koupim italske Bardolino nebo Carbenet Sauvignon, pripadne francouzske... Pokud ho koupim v zemich EU, je to nizsi o krutou dan a za 185 kacek mam supr vino a na dve hodky zabavu...  Coz si dopravam temer denne, takze snad vim o cem mluvim. Naposled mi ze znackoveho moravskeho malem upadla hlava druhy den...
0/0
25.10.2003 1:58

mamradvino

Re:
Pravda je v tom ze vyse cla zpusobuje nesmyslne cenyvin co se u nas prodavaji. To se snad za necely rok zmeni.Vino piju rad a dlouho.Zkousel jsem vina snad z celeho sveta a v ruznych cenovych kategoriich.Je pravda v tom, ze na cervene u nas v srovnani z jizimi zememi mame mnohem horsi klimaticke podminky. Zjistil jsem vsak jedno- i u nas se daji vyrobit skutecne kvalitni vyna prave tak jako neskutecne patoky.Nema cenu hazet vsechny moravske vinare do jednoho pytle je tam dost kvalitnich vyrobcu, jen je musite najit. Stejne tak to plati i o Italii, Spanelsku ci Francii. Delaji jak fantasticka vina tak veci co se spise podobaji zkazenemu mostu. Tak to proste je.Pokud budete na morave ve sklipku delat zbytecne machra i kdyz o vine toho moc nevite tak se potom nedivte ze nekteri vam naleji patoky. Pokud vsak vite co chcete a vinar vam ve sklipku stejne akorat vesi buliky na nos tak si najdete takoveho, ktery vam bude skutecne chtit dokazat, ze to co ma je kvalita.A verte mi ze takovych je i na morave stale dost. Po Praze jsem nasel dost vinotek kde mi ochotne poradili co si doprat a co ne a v mnoha pripadech i doporucili kde to sehnat ackoliv sami mnou hledane vino nemeli v prodeji (toto vsak bohuzel take neplati o vsech). Takze vsem kteri si mysli ze to jejich vino je nejlepsi jen proto ze se u nich pestuje nebo jim chutna (a je jedno jestli jsou z moravy, Melnika, Roudnice nebo Zernosek...) - verte tomu ze z daleka nemate pravdu i kdyz hromada chutovek se u vas da sehnat. Pokud jde o hodnoceni degustatoru - vzdy jsem se jejich doporucenimi ridil jen pokud mluvili o tom, zda odruda vina deklarovana na etikete je opravdu to, co je v lahvi a v tom se odpbornici vetsinou nemili. Pokud vsak jde o to co si poridim domu, dam radsi prednost vlastni chuti...
0/0
25.10.2003 19:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.