Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mít dítě? Nebo raději peníze a pohodlí?

Chci, nebo nechci dítě? Tuto otázku řešil snad každý dospělý. A odpověď často zní: Ano, ale... a následuje velká množina různých důvodů, proč zplození potomka dnešní mladí odkládají. Den dětí, který připadá na dnešek, možná za čas už nebude proč slavit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pepa Kuka

Idnes jako obvykle
Teda naprosto nechapu, kde to idnes bere. me to pripada, jakoby snad redaktori nemeli ani zakladni vzdelani a nedokazou ani malou nasobilku (copak jako vysokoskolak me stoji doprava 50 000 ???) velmi ubohe
0/0
7.6.2004 17:09

mik

Re: nauc se pocitat
sest let studia, kazdy rok 40tydnu zpatecni jizdenka 500Kc a kde je mistni doprava, coz je dohromady 120000, za tech 50000 by musel byt clovek ve vzdalenosti do 50kilometru od skoly...
0/0
7.6.2004 17:39

yan

právník
Peněz má dost,ale je příliš sobecký a pohodlný mít dítě.No třeba takhle měli uvažovat jeho rodiče.Každopádně bych takovým lidem, zvýšil pořádně daně(po pětatřicítce), ať podpoří ty co děti mají a přispěje si na důchod,protože na něj nikdo pracovat nebude.
0/0
7.6.2004 10:53

bůůůůům

Znáte to
 Když mohli nechtěli a když chtěli tak nemohli  
Lidi tak co sváma je vspamatujme se.
0/0
7.6.2004 10:03

Venca

Re:
Kde biologické hodiny doťukaly ani viágra nepomůže.
0/0
7.6.2004 10:14

usnicka

děti?
Děti jsou láska, štěstí, radost, ale i starost. Myslím si ovšem, že by každý partnerský pár měl mít alespoň 1 dítě, protože to není jenom o penězích, je to o tom, že se od dětí učíme, že se nám mění hodnoty atd. Ovšem politika v tomto státě je velmi špatná, tak ať se nediví, že dětí ubývá.
Můj názor je: mít míň dětí, ale vychovat je kvalitně. Množství neznamená kvalitu, ale nad tím v tomto neduchovním státě nikdo nikdy nepřemýšlel
0/0
5.6.2004 10:38

Xixao

Ach jo
Pořád si všichni stěžujou, že na děti nemaj finanční prostředky. Ale to přeci není jedinej důvod. Možná tak pro chlapa. Ale umíte si představit mladou ženu, inteligentní, ambiciózní vysokoškolačku, která se chce seberalizovat a využít svejch schopností (jinejch, než je krmení nebo přebalování dětí), jenže otěhotní a má děti, musí se všeho vzdát a obětovat svý nadání rodině. Po pár letech, kdy je s dítětem doma, si chce najít práci, jenže ji nikde nechtějí právě proto, že má děti. Mít děti je v dnešní společnosti handicapem. Nemělo by se proto raději pracovat na rehabilitaci mateřství ve společnosti? Nemělo by se usnadnit matkám s dětmi, aby si mohly snáze najít práci? Co třeba motivovat zaměstnavatele, aby je zaměstnali?
0/0
4.6.2004 10:39

Venca

Re: Ach jo
Ano je třeba motivovat podnikatele represivními zákony a vysokými pokutami za takovéto jednání,Dále je třeba motivovat přestárlé kariéristy v zákonodárných sborech vidinou jejich nezvolení.Běžte k volbám a motivujte ty politické strany,které takové Vám po listopadu 1989 takovýto potupný úděl zajistily ve jménu lásky a pravdy co vítězí nad lží a nenávistí.
0/0
7.6.2004 10:10

Venca

Děti
My se tady necháváme unášet nic neřešícími diskuzemi o tom zda děti mít či nemít některé partaje a stárnoucí světlonoši svobody a demokracie by tento problém chtěli řešit formou represí a zákonů,ale zeptal se někdo na názor těch dětí.Všichni by asi koukali jaký oni na to vše mají názor.A pokud se dostanou k moci a oni se dřív nebo později k ní dostanou bude listopadová ( 1989)generace ráda když nedopadne jako stádo dobytka nakaženého BSE.
0/0
3.6.2004 20:56

porto

kdo?
Když už se tu někteří bojí, kdo na ně bude pracovat až budou v důchodu, nejprve se zamyslete, kolik je pořád nezaměstnaných! ti konečně dostanou šanci,ne?
0/0
3.6.2004 14:10

Petr

Dobrou
Jdu spát, ahoj všichni.
0/0
2.6.2004 23:05

cherry22

Už mě to unavuje!!!!
Už mě unavuje tyhle večný diskuse na tohle tema!!!! Nevím, proč porad nekdo buzeruje mlady lidi kvuli tomu, že nemaji deti. Je to kazdeho vec a ne povinnost!!! A vrchol všeho je, že už tady padly i navrhy sankci za bezdetnost!!!!!! Nemam slov!!! Nejlepsi ze vseho jsou ti prispevatele, co pisou : poridte si deti, my je mame a taky to zvladame, atd. Jenze uz nedodaji to, ze je treba hodne podporujou rodice, ze maji bydleni, atd. Holt nejsme na tom vsichni stejne. Namitky typu, ze u ditete se neda koukat na penize a prepocitavat to na penize jsou smesny!!! Copak mi nema vadit, ze budu vychovat dite, ktery nebudu schopna zaopatrit tak, aby z nej nebyla "socka"? Vy jste asi jako deti vsechno mely, ale ja ne a vim, jak se pak okoli chova a neni to nic hezkeho. Jak diteti vysvetlite, ze nemate penize na neco, co ostatni maji? Nevysvetlite. To dite to nikdy nepochopi. Zena je biologicky nastavena tak, aby rodila deti do jistoty a bezpeci. Jsme zodpovedni a pramyslejici lidksy jedinci a kdyz budeme jen delat deti jak na bezicim pase bez ohledu na dusledky na jakou uroven se potom snizime? Na uroven kraliku napriklad. Copak byste chteli mit z Ceska jeden VELKY narod socek a zebraku? ZAMYSLETE SE NAD SEBOU!!!
0/0
2.6.2004 22:51

SilverOne

Re:
omfg, buď si pro mě za mě do smrti nerudnej, a hlavně si nezapomeň přijít stěžovat jak ti vadí, že sousedovic děti si hlučněji hrajou na písku...
0/0
2.6.2004 22:59

Raketa

Re:
Řeči se vedou a voda teče. No a v diskusích na takováto témata  prostě velice často exhibují jednotlivci, kteří rádi koukají jiným do talíře, rádi by jiným kecali do života a z toho, co si zvolili za svůj úděl, tedy v tomto případě rodičovství dělají zásluhu a očekávají, že je někdo bude oslavovat. Všimni si ten rozdíl, bezdětní argumentují racionálně, někdy trošku cynicky, ale relativně v klidu. Odpůrci bezdětnosti většinou vztekle, druhé straně nadávají (viz.pan Petr), hrozně rádi káží o morálce(sobectví vs.nesobectví atp. a v extrémních případech by těm druhým, chtěli "zasolit", alespoň přes daně. Prostě bolševici.
0/0
2.6.2004 23:03

SilverOne

Re:
ok tak já taky řeknu jeden argument :) co by bylo kdybychom se všichni chovali jako lidé co tu vykřikujou že nechtěj mít děti? Myslíš, že by potom mělo smysl někam investovat? Že by mělo smysl vymýšlet nové léky, nové vynálezy a vůbec něco nového? Nebo, že by měl smysl třeba takovej stát? Nebo společenství států? Že by se někdo páral s vytvářením statků, když by nebylo pro koho? Nemyslim si...
0/0
2.6.2004 23:10

2Mac7

Re:
A co by bylo, kdyby všichni měli 3-4 děti ?  Lidí je dost , když bude míň Čechů , svět to unese  a sem se přistěhují jiní, pro ně se budou vymýšlet nové léky ....
0/0
2.6.2004 23:17

Raketa

Re:
Řeknu ti to za sebe. Na světě jsem se octnul a nikdo se mi neptal jestli chci nebo ne. Takže jsem tady a mám jiné zájmy než starat se o to, co tady bude až nebudu. Možná vytvořím nějaké hodnoty, možná ne,  ale co s tím vším bude až nebudu je mi jedno. Zcela jedno. Jo je pravda, že se snažím a proč? No rozhodně ne pro budoucí generace, ale pro sebe. Ostatně, když člověk pracuje tak z toho okolí má užitek tak či onak, žádná činnost  není zcela "sobecká". Kdo vydělává, tak ty peníze dostává za něco, co dělá, a to co dělá z nějakého důvodu potřebují ostatní, kdyby nepotřebovali, tak nevydělává. Není to žádná velká filozofie, chybí tomu nadčasovost, ale je to tak.
0/0
2.6.2004 23:28

Petr

Re:
Tvůj příspěvek je super - ale lžeš - protože nikomu jsem tady nenadával. A nechtěj aby tady v diskuzi anonymu, jako třeba tobě, někdo říkal pane nebo paní, to asi uznáš. A že jsem se tu trochu rozepsal to beru ale motat to s bolševiky? Když píšeš o povznesení tak si všímej uvozovek a ber to taky povzneseně (brali to i mí oponenti). Je to diskuze a ne valčík.
0/0
2.6.2004 23:12

Petr

Re: pro raketu
omlouvám se bylo to pro raketu
0/0
2.6.2004 23:14

zlatuška

Re: Hi
Škoda, že nevidíme dgenerovaný ksicht autora příspěvku, byl by to zážitech na dlouhou dobu
0/0
5.6.2004 13:22

Qvark

proč
To je velmi hezké, když někdo, kdo má několik VŠ, kupu peněz, pak řekně že nechce mít děti. K čemu pak ale všechno to své snažení takový člověk dělá, když dítě je vlastně mnohdy to jediné, co tu po něm zůstane. Plody jeho práce tu zůstanou dětem přistěhovalců, a dědictví shrábne stát ....
0/0
2.6.2004 22:28

Elle007

Děti
Jsem ráda,že v době,kdy mě rodiče splodili,se dítě neřešilo jako " finanční problém ",ale bylo přirozeným naplněním vztahu- a to na tom byli finančně průměrně,až podprůměrně.Já sama,mám děti dvě a je to to nej,co mě v životě mohlo potkat.Ti ,co se vymlouvají na peníze,by si měli uvědomit,že kdyby se naši rodiče rozhodovali tak,jako mi v dnešní době,tak by nás tady za tím počítačem sedělo tak o třetinu méňe.
0/0
2.6.2004 22:15

2Mac7

Re:
..a bylo by to rychlejší
0/0
2.6.2004 23:21

Lubošek

Děti ?
Děti akorát dělají bordel, smrdí, pořád brečí a otravují. Nedivím se, že je moc lidi nechtějí.
0/0
2.6.2004 21:59

Polívka

Re:
Velmi expresivně řečeno, ale v podstatě to tak je.
0/0
2.6.2004 22:03

Jiří Smrt

Re:
To je pravda, ale když někomu nevadí smrad, hluk a neklid, může tyto děti mít.
0/0
2.6.2004 22:07

Petr

Re: dětí smrdí a brečí
Jako bych slyšel kámoše. Dnes čeká druhé dítko. Myslím si že polovina lidí, kteří tady jsou odpůrci dětí jsou mladí do cca 30 let (určitě se můžou vyskytnout i výjimky) ale věřím že dvě třetiny minimálně ty děti mít budou. Možná je ta nízká porodnost dána i tím, že se později lidé berou, což není vada popř. cestujou. Musím věřit že trend se nebude zhoršovat.
0/0
2.6.2004 22:37

mc

Ale...
Bordel a smrad delaji i auta a prece je lidi chteji. Zeny taky porad breci a otravuji a prece je muzi chteji. Tak proc ne deti:-)
0/0
4.6.2004 10:38

hovnival-

pro Petra
Pises: ....Ti bohužel budou na stará kolena parazitovat daní cizích. ...
To prece ale vubec neni pravda. Ja platim dane ted. Az budu stary, budu tedy dostavat to, co jsem si uz predplatil. Dani platim dost, a podle vseho budu dostavat mnohem min, nez dostavaji duchodci ted. Tento tvuj argument je nesmysl.
0/0
2.6.2004 21:56

Polívka

Re:
Mimo to z daní které platíme my teď se platí nejen dnešní důchody, ale všechny  přídavky na děti, mateřské, dorovnání životního minima rodiny atp. Zajímavé je, že všichni "neparazitičtí" zastánci mnohačetného rodičovství volají po zvýšení mateřské, sociálek, pro výhody v zaměstnání atp. Tedy natahují ruku po penězích jiných. Tak je to.
0/0
2.6.2004 22:00

meander

Re:
Naprostý souhlas...
0/0
3.6.2004 17:33

Petr

Re:
Ty daně si odvádíš na současný život, popř. pro tvé rodiče (pokud jsou v důchodu). Až budeš brát důchodbudeš ho mít oproti tvým rodičům minimálně o třetinu menší takže cca 7000 ku 4800) A věk se prodlužuje. Takže si pak užij starověkosti v práci někde na vrátnici!!! nebo pod mostem.
0/0
2.6.2004 22:06

hovnival-

Re:
Jses ekonomicky chaoticky.  Dane neplatis na sve rodice. Platis je na vsechny. neni to totiz tak, ze by rodice dostavali penize z tvych dani. Kdo nema rodice, plati taky dane. A jestli si myslis, ze budes dostavat vic nez ja, protoze mas deti, tak se mylis. Budes mit stejne. Ja si uz ted setrim a investuju, protoze vim, ze se budu muset starat sam o sebe.
0/0
2.6.2004 22:10

Petr

Re: Souhlasím
A ty peníze budu mít stejné s tebou dík takovým jako jsi ty. A že šetříš to ti gratuluji nech si to patentovat.
0/0
2.6.2004 22:14

hovnival-

Re:
ano, za vsechno muzu ja, protoze nechci deti. A to, ze setrim a investuju, abych mel v budoucnu penez dost, snad je dobre. Neni snad povinnosti mit deti. Neni to ani ucelem zivota. Nebo snad jo?
0/0
2.6.2004 22:17

Petr

Re: Takže ještě tobě
Dnes vydělávají na 1 důchodce 3 lidé. až půjdu do důchodu budou to jenom dva. To jsem chtěl zdůraznit. Přispořit si k důchodu je dnes povinnost ale pokud to tak dopadne 2 : 1 tak to přispoření nebude na přilepšenou, jak si myslíš, ale na přežití. Pokdu ti to nejde do bedny tak to vem tak že jsi na světě sám, teď si našetříš a na stará kolena budeš sám bez služeb nebudou lidi a budeš se stejně o sebe starat sám. Ber to prosímtě obecně ,ne k výši svého platu, já si taky nestěžuji, chci to téma brát obecně podle normálního průměru. Pokdu vezmu člověka jako nejhoršího parazita zeměkoule určitě není v zájmu zeměkoule, aby se rozmnožoval. Pokud spadnu mezi lidi na zem tak porodnost nějaká být musí, takže rozmnožování je to jedna z dispozic, ke které je člověk vybaven.
0/0
2.6.2004 22:49

SilverOne

Re:
Jestli si někdy koukal na nějakej dokument o přirodě, tak bys věděl, že jedinym cílem živočichů je zajistit potomstvo. Co děláj motýly, co jako larvy žijou desítky let, ale jako motýl třeba jen jeden den? Proč asi riskujou krabí samice utonutí při přílivu? Proč trubci lezou na královnu, když vědí že budou dělnicemi ubodáni a sežráni? Atd. atd... tak se hlavně prober, ještě snad neni pozdě...
0/0
2.6.2004 22:54

Eso

Re:
Petříku, o je blbý co, ty si nasekal děti a nikdo to neobdivuje. To musí žrát
0/0
2.6.2004 22:25

2Mac7

Re:
A ty bys chtěl mít víc ?
0/0
2.6.2004 23:23

Petr

Paraziti
Děti jsou perfektní a je dobré když se má možnost kam vracet a na co těšit. Je s nima sranda, jejich problémečky si člověk váží, že je má. A jak už bylo dole napsáno až bude rodič starý je šance, že bude vždy někdo alespoň občas k dispozici. A také až budu starý tak vím že mé děti budou odvádět daně mimo jiné na můj důchod, bohužel ale i na všechny parazity, kteří děti nechcou, protože se ctějí mít lépe a užívat si. Ti bohužel budou na stará kolena parazitovat daní cizích. Nemyslete si, že se důchodový systém tak rapidně změní, že si na důchod našetříte.
0/0
2.6.2004 21:36

Matinka

Re:
Petře, nech toho. Tu generaci, která o dalších dětech rozhoduje stejně nepřesvědčíš. Kalkul, kalkul a jen kalkul. 25 letá teta (pod tímto příspěvkem) argumentuje tak, jako kdyby ji vychovávali opice v ZOO.
0/0
2.6.2004 21:43

Pet

Re:
Matinko, pošli mi prosím 150.000ať mám kde spát a umyvadlo kde si umyju aspoň prdel! Díky, nechci příteli smrdět až budem plodit opičí dítě!
0/0
2.6.2004 21:48

Matinka

Re: Chudinko
Bohužel nemám co bych ti poslala, šëtřím pro svoje děti. Copak ty nemáš rodiče?
0/0
2.6.2004 21:51

Pet

Re:
Ne nemám, zůstal mi 79letý děda a ten si z důchodu zaplatí tak akorát domov důchodců! Někteří nemaj tolik štěstí, aby byli sponzorováni.
0/0
2.6.2004 21:54

Pet

Re:
A od rodičů bych stejně nic nevzala, stačí, že se o mě starali jak nejlíp mohli a žádat po nich po dovršení 18ti let peníze mi připadne jako drzost...člověk už by měl být aspoň částečně soběstačný - já musela být plně! Kdyby se toho dožili, tak snad maj právo zase si začít užívat a něco našetřit a ne vše valit jen do svých dětí...
0/0
2.6.2004 21:59

Pet

Re:
Jo a kalkulovat nemám co, od nuly k nule tak akorát  A to zvládne i "yntelygentny" člověk bez základní školy
0/0
2.6.2004 21:49

ynteligeny človjek a wanastovi

Re:
Hlavní je, že víš kde kdy a jak tvrdé má být iiiiiiiiiyyyyyyyyyy. O to přece v těchto diskusích jde.
0/0
2.6.2004 22:18

Pet

Re:
A teď si vlastně uvědomuji, že jelikož mě vychovávaly opice ze ZOO, tak to dítě ani plodit vlastně v posteli nemusím, nechám se přehnout někde o strom...no a jelikož dítě bude taky ohebné jak opice, tak ani nepotřebuje vaničku a postýlku, spát bude někde na křáku a bystřinu na okpupání taky najdeme  Nač peníze! Huráááá do doby neandrtálské!!!!
0/0
2.6.2004 21:52

Matinka

Re:
Děti, loučím se, zítra musím do práce, abychom měli kde spát, kde se umýt, co sníst - celá naše čtyřčlenná rodina. Ještě si chci přečíst něco inteligentnějšího a ráno vstávám v 5:30. Byli jste fajn. Čau.
0/0
2.6.2004 21:57

Petr

Re:
0/0
2.6.2004 22:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.