Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejlepší dárek? Jízdenka na pendolino

Nový rychlovlak Českých drah Pendolino vyjede ve čtvrtek na trati z Prahy do Děčína. Zájemci o jízdu soupravou s naklápěcími vagony tak budou mít možnost splnit si svůj sen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

karboxilas

Nesmyslná pokuta
Smysl pokuty od českého drážního úřadu poněkud nechápu, poněvadž na to, aby mohlo pendolino jet skutečně těch maximálních 230 km/h, musí dokázat, že zvládá i rychlost o 10 % větší, tedy přesně 253 km/h, což nelze nijak jinak dokázat než tím, že ten vlak takovou rychlostí pojede, takže pokuta za překročení rychlosti 230 km/h je naprosto nesmyslná a podle mě se jedná desinformaci.
0/0
24.12.2004 20:36

Delirium Tremens

Jen jestli dráhy budou mít dost lidí
, aby obsadili a mohli kontrolovat všechny vyhybky a železniční přejezdy.
0/0
21.12.2004 10:54

Chich

Jak asi bude vypadat,
  až najezdí těch 50.000km.Počmáraný,špinavý,pořezaný sedačky.
0/0
21.12.2004 10:17

cukista

Re: Jak asi bude vypadat,
50 000 nikdy nenajezdi, protoze hned prvni den se srazi na prejezdu s autobusem - coz bude znamenat revoluci v autobusove doprave, pac se cestujici autobusu dostanou do 2 km vzdalene obce v rekordnim nekolikasekundovem case...
0/0
21.12.2004 17:04

klajpeda

Re: Re: Jak asi bude vypadat,
...spis urcite zbytky cestujicich a jejich casti se dostanou v rekordnim case...
0/0
21.12.2004 17:23

drevak_patlak

Rychlosti
To by měli zajímalo, jestli autoři článku někdy jeli vlakem z Prahy do Děčína. Jinak by nemohli napsat takový nesmysl, že maximální rychlost je 160 km/h a v některých úsecích o 20 km/h nižší.
Rychlosti mezi Prahou a Děčínem jsou zhruba následující:
Praha Mas.n.-Bubeneč 60 km/h
Bubeneč-Kralupy 90-100 (pro Pendolino možná až 130)
Kralupy-Lovosice převážně 160 km/h, místy (např. přes Hněvice, Roudnici, oblouk u Beřkovic a Bohušovic) 120-140, Nelahozeveské tunely 90 km/h. Pendolino bude pravděpodobně moci od Nelahozevse až do Lovosic konstatně 160 km/h
Lovosice-Ustí n.L. 85-110, převážně koelm 100, Pendolino bude moci pravděpodobně 110-120
Ústí n.L.-Děčín je 90-130, rychlost se zvyšuje směrem k Děčínu, Pendolino bude moci pravděpodobně 120-160.
Pendolino může díky klopení jezdit do zatáček větší rychlostí (až o 30 km/h), takže jeho přednosti se projeví nejvíc v zatáčkovitých úsecích, tj. Praha-Kralupy aĹovosice-Děčín.
0/0
21.12.2004 9:35

Martin Pavlík

Re: Rychlosti
No to je taky duvod, proc byla tato trat vybrana pro zkusebni provoz. Zatacky Praha-Kralupy a Lovosice-Decin.
0/0
21.12.2004 10:54

drevak_patlak

Re: Re: Rychlosti
To já Vím. Mě jen pobavilo, jak autor článku píše, že se jezdí všude 160 a jen místy o 20 km/h méně (=140). To jaksi není pravda.
Jsem zvědavý, jestli ale to Pendolino skutečně bude klopit nebo bude zatím jezdit jako klasika. Ale vyzkoušet klopení by se ai mělo.
0/0
21.12.2004 11:11

jkl

Re: Re: Re: Rychlosti
Jen aby se to s tím  klopením nepřahnalo a celý Pendolino se opravdu nepřeklopilo mimo trať.
Za účast na zkušební jízdě by snad ČD měly platit, vdyť to je riziko :)
0/0
21.12.2004 14:23

Martin Pavlík

Re: Re: Re: Rychlosti
Dle sdělení osvědčených zdrojů bude klopení aktivováno.
0/0
21.12.2004 15:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.