Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

České dráhy ruší spoje, další omezují

Tuto sobotu vyjede osmdesát vlakových spojů naposledy, u stejného množství dalších dojde k omezení. Ve dvou krajích úřady nezaplatí celý jejich provoz, a České dráhy proto zruší nejméně užívané linky. V jiných krajích nebyly spory o financování tak velké, aby došlo k rušení spojů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pavel

8. 6. 2005 15:12
To nestačí už, že všechny prachy jsou do krajských měst a na malé obce se kašle?
Např Ússtecký kraj... Co omezit  vlaky jezdící do Ústí nad Labem a neodřezávat od světa malé obce, ty zato nemůžou rozhodli uředníci v Ústi, tak ať pyká krajské město. Navíc lidi to tam maj blízko na úřad aby si to s něma vyřídili!!!  Co přinesli kraje rozkvět krajských měst (viz Pardubice, Jihlava, Ústí...) a menší obce jsou na tom hůř než byly, když byly okresy....
0 0
možnosti

Madboy

7. 6. 2005 9:06
malá poznámka:)
že by přišlo utahování opasků ? :)  A nový podnikatelský duch ? :)
0 0
možnosti

JTB

6. 6. 2005 18:05
Kroutím hlavou...
Většina z nás vykazuje znaky naprostého nechápání problematiky a pouhého ideologického plácání naprázdno.
1)Na ČD je pěknej bordel. Přezaměstnanost, arogance, atmosfra, která zabíjí jakoukoli pozitivní iniciativu. Zkrátka všechny znaky rozbujelé byrokracie. Řešení je jen jedno-aby kraje přestaly porušovat zákon o veřených zakázkách a vypsaly VOS na poskytování osobní dopravy. Třeba Viamont nebo Connex s podporou Dispoloku by mohli kapacity na obstarávání této přepravy zajistit a jsem si jistý, že by to dělali výrazně levněji.
 
2)automobilová doprava NEKRYJE ani náklady svého provozu. Výběr 150mld. Kč zahrnuje VŠECHNY spotřební daně, z PHM je to jen asi 40% a v tom jsou i daně od ČD a dalších nejen železničních dopravců. Naopak náklady na silniční síť a její organiczaci jsou několikanásobně větší.
0 0
možnosti

JTB

6. 6. 2005 18:09
Re: Kroutím hlavou...
...pokr.
2) Železniční doprava stojí český stát jen ony dotace z krajských rozpočtů, z rozpočtu MD ČR, můj odhad je asi 4mld. Kč. K tomu je třeba ještě připočíst ztrátu ČD, kterou nejspíš opět pokryje stát-maximálně 1mld.Kč. Lze tedy říci, že daňového poplatníka stojí železniční doprava jen 5mld.Kč ročně. Za tyto peníze je možné postavit třeba 5km dálnic, po nichž se opět bude vozit několik let kamionový (a přetížený) tranzit a budou chtít opět velmi nákladnou opravu...
0 0
možnosti

Michal P.

6. 6. 2005 16:36
rozohodovani
Jak to tu čtu, velká část debaty se točí kolem veřejných financí, které získávají ČD.
Je mi vcelku jasné, že koleje se nebudou stavět všude a soukromý dopravci raději ty ziskové tratě než prodělečné.
Ale dle mého názoru problém je v tom, že daně platí ti úspěšní a jdou k těm, kteří budou bydlet v horní dolní (promiňte) a čekat na to až tam někdo natáhne koleje.
Rozhodování o bydlení není jen o tom, že se mi tam líbí (citové pouto...), ale další faktory jako život.prostředí, vybavenost a doprava. A bez dotací by někteří z nás na to bydlení mimo prostě něměli...i když pěšky nikdo nikomu nebrání (nadsázka)
0 0
možnosti

CD

6. 6. 2005 19:34
Re: rozohodovani
A proto (jako daňový poplatník) nemám zájem o dotaci chudáků, co i v době volna slouží sami sobě (pracují při řízení automobilu). A ty dotace jsou velké: Externality pouze z nákladní silniční dopravy se počítají na 66 miliard. Veškeré silniční daně nepokrývají ani základní náklady na výstavbu a údržbu dálnic a silnic I. třídy.
0 0
možnosti

1

6. 6. 2005 13:18
Ach ti odborníci
Tak tak
0 0
možnosti

ban

6. 6. 2005 13:01
k dotacim
pokracovani...
 
vozidla nepotrebuje (pokud ovsem nebudeme pocitat s moznosti, ze se timto spojem sveze jednou rocne skolni vylet).
 
Pokud by se zrusily dotace, kokali byste, kolik malodopravcu by se na tyto"ztratove" linky vrhlo a slusne prosperovalo. Mala dodavka stoji o trochu vic nez auto, ma nizkou spotrebu a potrebuje jen ridice.
 
Dotace jsou jediny omezujici faktor tomuto podnikani.
0 0
možnosti

albert

6. 6. 2005 14:44
Re: k dotacim
Taky mam takovy pocit. Vzdyt 0.5 miliardy na kraj jako dotace na osobni prepravu - to je neco neskutecneho. Je to takovy pozustatek komunismu, porad neco dotovat. Kdyz si chci poridit bydleni na vesnici, je to moje volba, ale dopravu do prace si prece musim zaplatit sam. Neni zadny duvod, aby mi na ni prispivali moji spoluobcane.
0 0
možnosti

ban

6. 6. 2005 12:58
k dotacim
Vazeni, ohanite se tady dopravni obsluznosti a nutnosti poskytovat na ne dotace. Chtel bych pripomenout, ze prijemci dotaci jsou velmi "prisne" vybirani.
Za prve: v dane spadove oblasti v drtive vetsine pusobi jen jeden. Nikoho jineho na trh kraje holt nepusti.
Za druhe: firme, ktere samosprava obstastnila dotacemi na techto dotacich dlouhodobe vydelavaji.
 
Za treti: nic tyto firmy nenuti ke snizovani nakladu. Veskere jejich i nesmyslne naklady hradi stat. Kdyz to stat plati, tak i pro ty tri baby muzeme preci vypravit velkou naftyzravou Karosu (coz se take naprosto bezne deje).
Nechtel bych si brat priklad z "nerozvinutych" zemi, ale vsude tam, kde se dotace neplati doprava funguje daleko lepe nez tady a na zapade. Na mistnich (pro ceske solecnosti vysoce ztratovych linkach) se mezi sebou pere parta soukromniku, kteri jezdi malymi dodavkami pro 6-10 lidi. Dopravni obsluznost do zakopanych der ani vicekapacitni vozi
0 0
možnosti

bug01

6. 6. 2005 12:43
no
to to na tech drahach vypada teda
0 0
možnosti

carlo

6. 6. 2005 12:42
Stále to samé
ČD jsou nejsocialistictější podnik ze všech železnic Evropy - totální přezaměstnanost, astronomické dotace, management a marketing nestojí za nic, mizerné služby a kvalita, silné odbory a vydírání vlády stávkou...
 
 
0 0
možnosti

Admin_

6. 6. 2005 12:52
Re: Ne, je to ještě horší
, Krom výdobytků z dob socíku můžete přidat ještě "lukrativní prodeje majetku" a ještě lepší "provizní způsob zadávání zakázek". A bohužel to nejde z jedné partaje. Je těžko uvěřitelné, že verbálně pravicová ODS hubou brněnského primátora požaduje po státu a EU dotace na přemístění železniční stanice o 800 metrů směrem z města (směšných 30 miliard, tj. 6i násobek toho co ČD vyberou ročně za vnitrostátní přepravu od cestujících). A pražská verbální pravice nezůstává stranou, ráda by posunula Masaryčku za tutéž částku, nechala vybudovat rychlodráhu na Kladno a metro na letiště... to vše z peněz daňových poplatníků, tedy i těch, kdo podobné výhody nikdy nevyužijí a naopak jejich přeprava je pomocí spotřební daně z PHM zdaňována vskutku nekřesťansky.
0 0
možnosti

chroustík

6. 6. 2005 12:34
Bludy, bludy a zase bludy
jak v článku, tak od "znalců ČD". ČD a ostatní kolejoví dopravci platí poplatky za železniční dopravní cestu. Autobusy neplatí nic. Soukromí autobusáci typu Student Agency zobou rozinky Praha - Liberec. Spoj Horní Ředice - Pardubice nepojedou ani omylem. Podívejte se, co udělal ve Vč regionu Connex, který chce na železnici zobat rozinky Pardubice - Liberec (lépe Pce - HK). Zeptejte se někdo na ČD, kolik lidí propouštějí ročně. Pokud byste tam dělali a stalo se to, co navrhujete, asi byste zpívali jinak. Strojvůdce u Viamontu řídí vlak, rozpojuje si vagóny, uklízí si je a ješta prodává jízdenky. Kterej fíra u ČD tohle dělá ? Chtěl bych u Viamontu vidět povinné přestávky. Viamont nedal do údržby tratí ani Kč. Až dožijí, tak půjde pryč. Betonová lobby, aneb všude autobusy, ekologie pláče. Po privatizaci železnic se budete divit, jak budete jezdit, za kolik a kam vůbec budete jezdit. Do leckterých vesnic budete chodit tak akorát pěšky ! Podívejte se na D1 !
0 0
možnosti

Admin_

6. 6. 2005 12:45
Re: Bludy, bludy a zase bludy
, LŽEŠ. Krom nevýznamného výběru (pár miliard) na dálničních známkách, platí dopravci v ceně pohonných hmot tzv. spotřební daň. Z ní stát vybere ročně cca dvojnásobek částky, než kolik zpětně vrazí do provozu a výstavby silnic a dálnic. Krom spotřební daně z PHM ještě stát vybere víc než slušnou DPH. I Student Agency by se vrhlo na trasu Ředice Pardubice, problém je, že na ni nejsou cestující. Honit prázdné autobusy po republice to není projev ekologické uvědomělosti, ale ryzí zhovadilost. Je to drahé, je to neekologické, ale grínpis a podobná hovádka mají radost.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec

17. dubna 2024  14:08

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...

Nejlepší letiště pro rok 2024 má Katar, Ruzyně se do top 100 nedostala

19. dubna 2024

Titul pro nejlepší letiště světa si pro letošní rok odneslo mezinárodní letiště Hamad v katarském...

Britské mléčné farmy chrlí hnůj do řek. Ochránci přírody volají po nápravě

19. dubna 2024

Mléčné farmy ve Spojeném království znečišťují životní prostředí a vylévají velké množství...

Česká pošta testuje nové stejnokroje. Dodá je do tří set poboček v Česku

19. dubna 2024  17:11

Zaměstnanci třech stovek z 2 900 poboček České pošty budou mít nové stejnokroje. Testování...

Investoři vyhlížejí půlení bitcoinu. Změnu jeho ceny teď odhadují jen stěží

19. dubna 2024  16:26

Investoři do kryptoměn s napětím očekávají sobotní tzv. půlení bitcoinu, takzvaný halving. Při něm...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!