Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Dráhy chtějí postavit u Prahy obří tunel

V těsné blízkosti Prahy má vyrůst jeden z nejdelších tunelů na světě. Zadluženou Českou republiku může stát až dvacet miliard korun. Vlaky by v něm mohly jezdit až třísetkilometrovou rychlostí. Bude to unikátní projekt, anebo zbytečně vyhozené peníze?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Milan

25. 10. 2005 8:33
vést železnici souběžně s dálnicí (alespoň část)
A co takhle ten tunel zkrátit, přivést železnici na Zličín a pak vést po povrchu souběžně s plzeňskou dálnicí do Berouna (a dál).
0 0
možnosti

Zdenek

25. 10. 2005 0:20
Zase nekdo tlaci na pilu...
Zase nekdo tlaci na pilu, zase se bude platit za "vyhubku" desetinasobek jeji skutecne dohody jako tomu bylo u koridoru pres Pardubice? Proc radej neivestovat penize do opravy silnic, vybudovani dalnic. Nac budovat nove, kdyz nam stavajici nefunguje! Nene, radej budem investovat miliardy do ztratovych Ceskych drah. VZDYT TEN PODNIK
0 0
možnosti

karoten

24. 10. 2005 16:26
Aby to nedopadlo jako pod Špičákem
Tam byl taky velkolepej záměr.....dneska jedna kolej mimo osu
0 0
možnosti

Goldberg

23. 10. 2005 9:01
Náklady vynásobte 10ti jako obvykle
když se něco schvaluje, odhad nákladů odborníků je asi desetina budoucí ceny. Jako v Divišově ..
0 0
možnosti

Prosta

23. 10. 2005 9:02
Re: Náklady vynásobte 10ti jako obvykle
 
Co je v Divišově ? Snad nemyslíš ten jejich sbor ?http://divisov.hyperlink.cz/legendy/legendy.php
 
0 0
možnosti

Danny

22. 10. 2005 17:23
TUNEL - PROTI
Je mi jasne ze tunel a sit VRT je velmi dulezita a je mi jasne ze se taky be zeto site neobejdeme jestlize nechceme nejak zaostavat, ale momentalni si to proste nemuzeme dovolit tolik miliard za tento tunel proinvestovat. Myslim si ze jsou "momentalne" dulezitejsi veci ,ktere je treba realizovat.jako je napriklad metro s ruzyne do centra a nebo nejaka slusna linka bez presedani. Pro turisty to musi byt opravdu moc nepekny zazitek,kdyz musi prestupovat na Dejvicke, kde to vypada jako v Rusku.Od mych zahranicncnich pratel jsem si uz musel dostatecne vyslechnout.. takze je treba jeste jednou zvazit poradne jaka investice je momentalne pro CR ta nejdulezitejsi.!!!! Doufam ze zvitezi zdravy rozum nad byrokracii a uplatky. PS: Pro tunel JSEM ale ne ted.
0 0
možnosti

karoten

24. 10. 2005 16:31
Re: TUNEL - PRO
Nedoufej, vrazí se Ti to na ledviny. zdravý rozum nikdy nezvítězí, pokud je ve hře veřejný zájem a nikoli ten soukromý.
Co se týká železnice na letiště - škoda slov. Není to už ani o provizích, bohužel, v trase dráhy rezidentýruje příliš mnoho vlivných "liberalistů".
0 0
možnosti

Tom

22. 10. 2005 15:01
Nase trate
Jen jeste pripomenu, ze v Polsku uz se zacalo, tusim tam maji jednu trat na 250 a ted chystaji dalsi na 300km/h, takze by se opravdu melo zacat stavet, nebo opet zaspime i vlastni smrt.
Pak k te nutnosti a potrebnosti VRT. Koridory staly slusne penize a nekteri narikaji, ze je tma "jen" 160km/h. Nekteri zas rikaji proc VRT, kdyz na nekterych usecich koridoru uz ted (cca dva useky Chocen - Kolin, Breclav - Brno) je rychlost pres 160 (mezi Breclavi a Brnem byl realizovan i soucasny rekord 237km/h pendolina). Problem je ten, ze vetsina trati bezi v puvodnich stopacha, tedy v mistech, kde byla vybudovana trat v 19. stoleti. Diky clenitosti naseho uzemi je 48 procent trati v oblouku a jen 52 procent rovnych, dale jsou oblouky prilis ostre, jen 14 procent trati je v rovine a 86 procnet ve stoupani ci klesani. Na takovem profilu proste neni mozne jezdit vetsimi rychlsotmi a zu ta 160 je slusny vykon.
0 0
možnosti

Tom

22. 10. 2005 15:07
Re: Nase trate
Ted nekdo namitne, proc se teda investovalo tolik do koridoru. Pravda je takova, ze zeleznice byla v bidnem stavu, uz v osmdesatych letech se vedelo, ze se musi rekonstruovat, jinak se doslova rozpadne pod kolama vozu, prece jenom 175 az 130 let stare trate uz neco pamatuji. Takz ei kdyby se enzvysovala tratova rychlost, tak by se ty trate za drahe miliardy musley opravit, takto doslo k modernizaci, zvyseni tratove rychlosti tam kde to slo, zvyseni bezpecnosti (podjezdy, lepsi prejezdy, nastupiste na stanicich a podchody, novy zabezpecovaci system) a pritom diky tomu cast penez dala EU. Dalsim krokem(nutnosti) je tedy stavba VRT trati. CR ma spolu s Nemeckem a Belgii nejhustsi zeleznicni sit na svete, na nasem uzemi byla prvni parni zeleznice v kontinentalni Evrope, jsme tranzitni zemi a nase mala zemicka obsadila 4. misto v Evrope co se tyce objemu prepravy. Z toho plyne jedine - VRT jsou bohuzel/bohudik u nas nutnosti.
0 0
možnosti

hajzlbába

21. 10. 2005 22:27
Jímá mne hrůza...
Sleduju tuhle diskusi už pár dní. Rád bych připoměl odkaz pár dnů starý:  http://www.cd.cz/index.php?action=article&id=21735po" target="_blank" rel="nofollow">http://www.cd.cz/index.php?action=article&id=21735po jehož přečtení je myslícímu člověku (nemusí být odborníkem) vcelku jasné o co jde. Bohužel jak je vidět těch soudných je menšina a jímá mne hrůza protože i ti z té opačné skupiny (většiny) mají volební právo. Jak o může na jaře dopadnout dobře ????
0 0
možnosti

MC

21. 10. 2005 21:25
hm
pokud se odborníci shodnou a budou na to peníze, tak ať to postaví, ale vzhledem k tomu, že naše úřady nejsou schopný udělat ani Ň, tak pochybuju, že se kdy něco postaví ... už se dlouho čeká na Pražský obchvat, taky se plánuje VRT z Berlína přes Prahu do Vídně ... a to je toho určitě více ...
0 0
možnosti

Jonáš

21. 10. 2005 20:38
Proč se Pražáci nezeptali brněnských radních?
Místo složitých nadjezdů, podjezdů, tunelů...
Stačí přece posunout nádraží o pár kilometrů na západ  a je to! Oni ti pražští radní snad jezdí vlakem, že je takové řešení nenapadlo...
MJ.
0 0
možnosti

Tom

21. 10. 2005 15:24
Prov vsechny
Takze pro redakci: 300km/h nejezdi jen TGV a TGV nejezdi jen na par tratich, v dnesni dobe je sit propojujici celou Francii, Eurotunelem take s Londynem, dale TGV (Thalys) zajizdi do Bruselu, bude jezdit do Lucemburku a zajizdi do nekolika mist ve Svycarsku a Nemecku, nemecke ICE vlaky take jezdi 300km/h, v Italii soupravy ETR500 take jezdi 300km/h, Ve Spanelsku a Portugalsku jsou take uz zakladni VRT trate a stale se buduji nove, take pro 300km/h. Realita je takova, ze Evropa se bez site VRT trati proste v budoucnu neobejde, chytre narody to vi a proto stavi. Pro Ceskou republiku je postaveni VRT trati pro mezinarodni dopravu stejne klicove jako dostaveni dalnicni site, nase ekonomika se bez toho neobejde a pokud to v dohlednych 20 letech neudelame, tak zahnijem jako provincni zemicka. Pro rust ekonomiky je doprava zivotne dulezita. A ta zeleznicni je okologictejsi a dlouhobe ekonomictejsi nez silnicni.
0 0
možnosti

Tom

21. 10. 2005 15:30
Re: Prov vsechny
Dale Pendolino jezdi max 230km/h pro ty co tu kvakali neco o 200, a koridory prave kvuli tomu, ze jdou v puvodnich profilech nemuzou byt rychlejsi nez 160, proto se prozatim Pendolino homologovalo pro 200km/h, protoze vice zatim neni potreba.
Onen tunel by mel navazovat na dalsi stavby, neni a nebude staven kvuli Berounu, ale kvuli spojeni Praha - Plzen, Nemecko a ze slusne casti nam ho zacaluje EU, protoze bude soucasti paterni VRT site. Co se tyce reci o nesmyslnosyi apod, tak prave tato stavba je jedna z tech opravdu potrebnych, ten tunel se stejne jednou postavit bude museta nema cenu to resit polovicate. Prave ono polovicate reseni by bylo vyhazovani penze. Na tunel muzou jit i usetrene penize z jistych nesmyslnych jezu, ktere snad nakonec nikdo neprosadi.
Ti kriklouni kteri tu hulakaji, ze by CR mela investovat do dulezitych veci, pokud maji spetku rozumu a zjisti si alespon zakladni informace, mely byt ti prvni co tuto stavbu budou podporovat.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Předat farmu potomkům má být snazší, s návrhem po letech přichází nový náměstek

27. dubna 2024

Před dvěma lety slíbil tehdejší ministr zemědělství Zdeněk Nekula, že připraví pro rodinné farmy...

Konec minikečupů i ovoce v plastu. EU chce snížit množství odpadů

27. dubna 2024

Premium Evropská unie v boji za co nejmenší množství odpadu zakáže minibalení majonéz, šamponů nebo...

Úspěšný zubař prodává „ražený český dějepis“, mince už vynesly 155 milionů

26. dubna 2024  22:04

V Praze se v pátek vydražila část celoživotní numismatické sbírky Václava Bruny. Vyšla na 6,15...

Čtyři jaderné bloky nestačí, bude třeba budovat další, říká exministr Grégr

26. dubna 2024

Premium Kromě výstavby až čtyř jaderných bloků v Dukovanech a Temelíně by už Fialova vláda měla plánovat i...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!