Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nádraží cestujícího odbaví stejně jako letiště

Konečně přestane být ostudou Prahy. Letos se začne s rozsáhlou rekonstrukcí hlavního nádraží, která měla podle původních plánů skončit už v loňském roce. Nová tvář se lidem představí v roce 2008.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

cesi blbci

na takove hovadiny
na takove hovadiny pujdou zase penize, co si my platime. naco to je kdyz vetsina pouziva i tak auta.
0/0
12.1.2006 16:00

karoten

Re: na takove hovadiny
Ostravak?
0/0
12.1.2006 17:07

Geiss

Hmmm,
krásné fotky i video, ale kam se poděly stánky se vším možným???
0/0
8.1.2006 22:57

akin

super bejvák
sem si vždycky myslela,že být bezdomovcem je něco příšerného,ale teď už se toho nebojím-z hlaváku bude solidní bejvák
0/0
8.1.2006 13:39

231

Klasické pokladny zmizí
" ... a cestující bude odbavován stejně jako na letišti. To znamená, že u přepážky dostane informace například o tom, jestli jsou v místě, kam jede, volná místa v hotelu" nevím jak to funguje na letišti. Může mi to někdo osvětlit.
(Znamená to, že i lístek si budu muset koupit na nábřeži v sídle ČD, nebo mi ho průvodčí vypíše ve vlaku? Doufám, že neuvažují, že někdo stráví půl hodiny ve frontě než zákazníkovi před ním zarezervují místo v hotelu.)
0/0
6.1.2006 18:18

Tomas

Re: Klasické pokladny zmizí
Organizovat nadrazi jako letiste je cire silenstvi. Anebo pan autor clanku nevi o cem pise. Po predchzich zkusenostech s idnes bych typoval spis to druhe.
0/0
6.1.2006 22:08

zapvit

Ty podlahy budou krute klouzat!
Ty podlahy budou krute klouzat stačí troška vody nebo nečistoty. Nebude možno spěchat!!! Uvidíme kdy se to zrealizuje a kolik to bude stát daňové poplatníky kolik chyb se omylem dopustí pracovníci při schvalování!
0/0
6.1.2006 17:44

Mirek_S

Za ty prachy to docela slušně vymalujou.
Jinak nevidím, v čem je rozdíl za půl miliardy.
0/0
6.1.2006 16:41

martin

fotogalerie
koukam, ze uz se pocita se zrusenim magistraly :)
0/0
6.1.2006 15:38

pilly

Re: fotogalerie
Já ji tam "vidím", ale vypadá úplně jinak a hlavně tam neprojíždí tolik aut - kouzlo grafiky. Až si do těch secesních restaurací posedají trampové se spacákama tak to bude hned jiná realita. Ale jinak pěkné, doufám že se toho dožiju.
0/0
7.1.2006 15:18

Pavel Sudoplatov

Homeless
Nechám se překvapit, co udělají s tou hromadou bezdomovců, kteří na hlaváku vegetují. Buď se přesunou na jiná nádraží (Mas., Hol., Sm.), nebo tam jednoduše zůstanou.
0/0
6.1.2006 15:20

huf

Smíchovské nádraží nechceme
Jelikož České Dráhy věděly o plánované rekonstrukci Hlavního nádraží, logicky odjezdy téměř všech vlaků na Hradec nebo Pardubice původně ze Smíchovského nádraží přesunuly na Hlavní nádraží. Ono by se totiž mohlo stát, že spousta zákazníků by místo z rozestavěného Hlavního nádraží jela spíš pohodlně ze Smíchova, ale tomu je třeba všemi prostředky zabránit!!
0/0
6.1.2006 15:16

Pepek

Re: Smíchovské nádraží nechceme
Cestou az ze Smichova by se mi cesta prodlouzila o 10-15 minut, co je na tom dobryho? Mimochodem vetstina rychliku jezdi stejne ze Smichova přes hlavni nadrazi. Takze staci jet na hlavni a nemusim se trmacet nekam smichov.
0/0
6.1.2006 15:35

huf

Re: Re: Smíchovské nádraží nechceme
Mimochodem vetstina rychliku jezdi stejne ze Smichova přes hlavni nadrazi.
 
Ach jo. Snažím se vysvětlit, že tato informace již neplatí. Podívejte se do nového jízdního řádu. Ze Smíchova už jedou téměř jen vlaky přijíždějící z Plzně.
 
Mimochodem ne každý bydlí blízko metra C, někteří bydlí u trasy B nebo na Praze 5 a je pro ně mnohem pohodlnější jet na Smíchov (můj případ - teď se musím trmácet až někam na Hlavák!). Nehledě na to, že na Smíchově obyčejně na nástupišti nestál tak velký dav a člověk si pohodlně vybral kupé jaké chtěl.
0/0
6.1.2006 15:45

Pepek

Re: Smíchovské nádraží nechceme
Jinak se zadne rychliky nepresouvaly, pres hlavni nadrazi jezdily vzdy. Proto se mu take rika hlavni, ze.
0/0
6.1.2006 15:37

drevak_patlak

Re: Smíchovské nádraží nechceme
Problém Smíchova je v tom, že trať hlavní nádraží-Smíchov má malou propustnost. Navíc by se tu měla hlavně promenádovat příměstská doprava (např. osobáky na Beroun v 15timinutovém intervalu nebo městské vlaky z Radotína do Vršovic), nezbývá tedy než rychlíky utnout na hlavním. ČD se navíc v poslední době snaží udělat v Praze průjezdný model, čili část dálkových rychlíků v Praze nekončí, ale pokračují dál. Máme tak rychlíky typu Hradec-Budějovice, Trutnov-Cheb, Cheb-Ústí n.L.-Žilina, Hradec-Klatovy nebo Cheb-Břeclav). Většině cestujících to určitě vyhovuje víc než přestup v Praze. Pokud ale chcete jet do Hradce opravdu ze SMíchova, nic Vám nebrání použít jeden z přímých vlaků od Plzně, jen budete muset zkousnout 25minutový pobyt v Praze na hlavním... Osobně jezdím z hlavního a nijak mě to netrápí.
0/0
6.1.2006 15:42

huf

Re: Re: Smíchovské nádraží nechceme
Argument o zlepšení propustnosti trati Smíchov - Hl. nádr. beru - ovšem jen za předpokladu, že intenzita příměstské dopravy na této trati se opravdu zvýšila (o čemž pochybuji, ale možné to je).
0/0
6.1.2006 15:52

drevak_patlak

Re: Re: Re: Smíchovské nádraží nechceme
Intenzita příměstské dopravy se skutečně zvýšila, s plnou integrací přibylo výrazně spojů, na Beroun už se teď jezdí skoro celý den v půlhodinovém intervalu, v ranní špičce jsou ještě další vlaky zahušťující interval. Víceméně každý rok přibyde nějaký ten vlak (což ale platí obecně o všech příměstských tratích v okolí Prahy). V posledních pár letech se také zvýšilo množství osobáků na Beroun, které začínají/končí na hlavním nádraží (dříve jich spousta končila jen na Smíchově), porovnejte si starší jízdní řády.
0/0
6.1.2006 17:37

Dr. Fe1

Re: Re: Smíchovské nádraží nechceme
Rychlík Cheb-Ústí n.L.-Žilina  Trochu oklika ne ?
0/0
6.1.2006 16:00

karoten

Re: Re: Re: Smíchovské nádraží nechceme
To nechápej jako trasu pro cestujícího z konečné na konečnou. Každej využije jen kus cesty, jako třeba nejezdíš 3kou z Modřan na Lehovec (šílenství).
Můžu Ti sdělit, z Wilsoňáku odjíždí 2 rychlíky do Chebu, takřka ve stejnej čas, každej jede na opačnou stranu z téže koleje! A každej pochopitelně jinudy - jeden přes Plzeň, druhej přes Ústí n/L.
0/0
6.1.2006 16:10

Dr. Fe1

Re: Re: Re: Re: Smíchovské nádraží nechceme
Díky za vysvětlení, tohle jsem netušil.  Přístě si budu dávat pozor abych to při jízdě Praha-Plzeň nevzal třeba přes Ostravu.  Je zajímavé že podobně krkolomné trasy realizují jako jeden vlak, nevím v čem je výhoda.
0/0
6.1.2006 16:15

karoten

Re: Re: Re: Re: Re: Smíchovské nádraží nechceme
Nevím, ale domnívám se že je to výsledkem dlouholetýho vývoje. Oni se musej někde strojvůdci a čety vyspat, střídat atp.
0/0
6.1.2006 16:22

drevak_patlak

Re: Re: Re: Smíchovské nádraží nechceme
To je R240/241 Vsacan, jede v trase Cheb-Karlovy Vary-Chomutov-Most-Teplice-Ústí n.L.-Praha-Olomouc-Vsetín-Žilina. Jeho hlavní smysl je v dopravě v Podkrušnohoří (od Chebu po Ústí) a v dálkovém spojení Podkrušnohoří s Moravou a Slovenskem. Je to mimochodem jeden z nejvytíženějších vlaků, co nám přes Chomutov jezdí... Použít ho z Chebu do Žiliny je ptákovina, o hodinu a 15 minut později jede z Chebu přes Plzeň rychlík do Prahy, který se tam se Vsacanem spojuje a do Žiliny jedou společně. Podobných dlouhých spojů je spousta, použít je pro celou trasu je nesmysl, nicméně pro část trasy je to výhodné a bez přestupu. Příkladem může být R Rožmberk z Bohumína do Plzně přes Přerov, Brno, Jihlavu, České Budějovice a Strakonice. Pro celou trasu nepoužitelný, ale např. z Vyškova do Strakonic, z Přerova do Jihlavy nebo z Veselí do Plzně je velmi výhodný.
0/0
6.1.2006 17:48

Lehor

Hlavně, aby se konečně začalo něco dělat
A také, aby se podařilo vystrnadit všechnu tu somrující, žebrající a sexuální služby na nechutných WC nabízející pakáž.
 
Akorát si na tom moderním nástupišti neumím představit ty staré rozsypané panťáky
0/0
6.1.2006 13:44

karoten

Re: Hlavně, aby se konečně začalo něco dělat
Už nebudou, nahrazujou je Ešusy.
0/0
6.1.2006 16:03

Sopko

Plané sliby
těch termínů už bylo a pořád nic. Do HN se před rekonstrukcí navíc vůbec neinvestuje, tak to tam vypadá strašně bídně. Odpadá omítka, všude špína, otlučené zdi a přibývají další pochybné stánky a herny. Je to strašná ostuda Prahy zvlášť vzhledem k rostoucímu množství turistů příjíždějících vlakem. Ukazuje se, že vybrat Italy byl nesmysl, umí jenom slibovat a skutek utek.
0/0
6.1.2006 12:09

Phickus

Re: Plané sliby
Zajedte si na nadrazi do Bratislavy a pak teprv uvidite, co je hnusne nadrazi. Pha Hl.n. neni nic moc, ale ani zadna hruza.
0/0
6.1.2006 12:16

Petr

Re: Plané sliby
Nesmysl. Mezinárodní rychlíky, Pendolíno atd. se už pár let směřují na nádraží Holešovice...
0/0
6.1.2006 13:25

drevak_patlak

Re: Re: Plané sliby
Což je ovšem z nouze cnost daná tím, že propustnost jednokolejné Vítkovské trati, kudy musí v současné době projet všechny vlaky na hlavní nádraží ve směru od Libně (Kolín, Havl. Brod, Brno, Olomouc, Ostrava...), od Vysočan (Hradec Králové, Turnov) a Holešovic (Ústí n.L., Drážďany, Berlin). Některé vlaky od Kolína kvůli tomu jezdí vyhlídkovou trasou přes Malešice (o 15 minut delší), rychlíky od Ústí končí převážně na Masaryčce a mnohé dálkové vlaky na hlavní vůbec nezajíždějí (většina EC vlaků na Slovensko, Maďarsko a do Vídně a Pendolina do Ostravy). Až bude v roce 2009 hotové tzv. Nové spojení, budou všechny dálkové vlaky jezdit na hlavní. Snad už bude v té době zmodernizováno.
0/0
6.1.2006 15:35

Sopko

Re: Re: Plané sliby
moc rychliku, co jezdi z nemecka od plzne na holesovice neznam. Takhle se do Prahy presouvaji treba japonsti turisti, co jsou ze sve zeme zykli cestovat vlakem
0/0
7.1.2006 17:51

cyrilek

No uvidíme
a) o ty bezdomovce se nebojím, až tam na ně vletí se psy tak to bude vypadat jako o vánocích na Andělu
b) sakriš ten Patrik Kotas - nenavrhoval metro na Rajské, Černém mostě, a nové stavby v Letnanech a na letiště? Plus este ty nové metrovagony Siemens? Bud je tak dobry nebo nevim  ale třeba Rajská je pěkná stanice
0/0
6.1.2006 11:19

error404

Re: No uvidíme
jo to je přesně ten Kotas - architekt a designer příšerné kvality. Ale Bořek Šípek by byl horší...
0/0
6.1.2006 12:21

karoten

Re: No uvidíme
Kotas je v kurzu, metro na Proseku je taky jeho práce. Stejný železný baldachýny....
0/0
6.1.2006 16:06

kokrspanel

Re: No uvidíme
je to on. Z dalších významných staveb připomenu například kompletní architektonický návrh na tramvajovou trať na Barrandov
0/0
6.1.2006 16:11

Hello Newspapers

Jern se neradujte soudruzi !
Podle informací rádia Jerevan  se proti přestavbě Hlavasu na slušný objekt odvolala do Štrasburku tamní nejváženější firma Wagus ,Santuz  & Sherwood, Hl.n. Co. UnLtd. Takže ještě uvidíme, co bude s tou přestavbou....
0/0
6.1.2006 11:12

kenx

zapomínáte
Zapomínáte na dobytek co se tam teď zdržoval, kolik bude potřeba sekuriťáků aby to ustrážili?
0/0
6.1.2006 10:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.