Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Česko selhalo v čerpání peněz EU, je předposlední

Česko nedokáže vydělat na členství v Evropské unii. Místo očekávaných 96 miliard korun z fondů Unie dokázala země získat od okamžiku vstupu jen desetinu. V žebříčku pětadvaceti členských zemí Unie jsme v čerpání z fondů dokonce předposlední. Horší výsledky už má jen Kypr.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

figurapce

Cerpete? necerpete?
Ja nepotrebuju nic cerpat, potrebuju, abych (pokud budu mit dobrej projekt) ho moh financovat z vlastnich, nebo cizich zdroju. A nejlip s penezma hospodari ten, co si je vydela. Neni potreba zadnej Marshaluv plan, nejsme proboha po valce, jsou potreba jasny pravidla bez vyjimek pro vsechny stejne, jasny zakony, zrusit zbytecnou administrativu a krute snizit dane, pak mame sanci, jinak neobstojime v konkurenci statu. Nazdar.
0/0
8.3.2006 17:08

H5N1

Chybí kvalitní státní správa, škoda, že např. ODS
spolu s Lidovci řadu let blokovala přijetí zákona o státní službě, který mohl přiláláat jazykově vybavené odborníky, škoda. Ušetřilo se pár miliard, teď nás to přijdě VELMI draho
0/0
8.3.2006 7:51

Vendula

no jo číškové, to máte tak
v Bruselu máte lidi, které, za prvé, ten "zápaďácký blázinec" příliš nezajímá a i kdyby, tak neznaje příliš dobře žádnou řeč, kterou se tam mluví, jim by byl případný zájem stejně málo platný. Obyčejně to je tak, že se po nějakém, pro většinu našich expertů celkem nesrozumitelném rokování, jde za soudruhemTeličkou (o čem si myslíte, že to jeho poradenství je), který englishuje (to z něj činí experta) a ptají se ho o čem to bylo - Telička, pokud ví - pokud neměl něco lepšího na práci, za mírný honorář, rád pomůže. Jenže to jaksi nestačí - to, že někdo byl řádným soudruhem a za socáče se "dobře učil" a někam to kádrově dotáhl je bohužel málo
0/0
7.3.2006 18:52

okurky

Nasi politici stoji za prd.
Tak mnisto aby ziskali penize je prospi.
0/0
7.3.2006 17:53

Karel

lehka predvolebni agitace
pamatujete si jak se pablbek naparoval ze budem cerpat z nasi drahe eu 100 mld rocne? kterej jouda ted jeste muze volit cssd? snad jen nejaci knedlikari...
0/0
7.3.2006 14:59

mr. Young

Re: lehka predvolebni agitace
Toz parubka si du huby neber jooo. Ja du volit pro nej neee. Ja ho mam rad, toz budu mit vic penez neee. Rikal to precejc v televizi neee.
0/0
7.3.2006 15:38

Pravičák

Re: lehka predvolebni agitace
bohužel voličů KSČSSD je stále dost seřadil bych je takto:
1. " za komunistů nám bylo líp" - to že nás vláda KSČ dostala z předních míst na světě za 1. republiky do pozice  země vděčné za korejské investice (věřím, že nebýt SSSR a našich komoušů tak by to bylo naopak!) a to že spousta našich spoluobčanů byla zavražděna, vězněna, vyhozena ze škol a práce či donucená  emigrovat jim nevadí. Hlavně, že měli své pohodlíčko a gulášek jisté.
2. Lidé oprávněně znechucení skandály ODS a tunelováním. Ti si bohužel neuvědomují, že ČSSD skandály a mírou korupce už ODS dávno překonala.
3. Příživníci - ti, kterým se nechce dělat, vzdělávat se a postarat se sami o sebe.Hezky se zašít na nemocenskou nebo brát podporu v nezaměstnanosti.
4. Lidé, kteří se doopravdy nemohou postarat o sebe vystrašení rétorikou ČSSD, že je pravice ožebračí.
0/0
7.3.2006 15:45

mr. Young

Re: Re: lehka predvolebni agitace
Woow pekne zhrnuto. Naprosto souhlasim.
0/0
7.3.2006 21:29

Padre M

nedávno jsem poslouchal zprávy
v polském rádiu a tam bylo řečeno, že při příhraniční spolupráci brzdí tok financí přebujelá administrativa- na co němci potřebují 1 formulář a 1 týden na vyřízení, je potřeba v polsku 1/2 roku zařizování a 20-30 povolení a formulářů . Nebude ten problém podobný u nás? Přebujelá administrativa??????
0/0
7.3.2006 13:19

Jirka-Praha

Re: nedávno jsem poslouchal zprávy
ne u nas je to tak ze na co potrebujou v polsku pul roku u nas rok a pul...
0/0
7.3.2006 13:21

Honza

Re: Re: nedávno jsem poslouchal zprávy
a poláci alespoň vědí, které formuláře vyplnit, kdežto u nás o tom není ještě zcela jasno
0/0
7.3.2006 14:14

K-Leo

Re: nedávno jsem poslouchal zprávy
Kde zijes v Cesku aby bylo stejne jako v Polsku ? Na co potrebuje polak 20-30 formulari, na to cechuovi staci 40-50 razitek.
0/0
7.3.2006 14:18

Tom-77

Pravděpodobně jsme tak bohatý stát
že ty peníze nepotřebujeme.........když Vám dají peníze na stavební práce v polovině Listopadu a venku mrzne a padá sníh tak se nepostaví nic.......chyba je hlavně v systému. Sobotka tomu rozumí nejvíc.......
0/0
7.3.2006 13:10

Satch

Re: Pravděpodobně jsme tak bohatý stát
Zdegenerovaný Sobotka se svým křivým chrupem, by se měl jít raději schovat, za to co předvádí v této zemi (je myšlen ten Sobotka od Grosse a jeho rudých kumpánů)
0/0
7.3.2006 14:24

monstrum

Amatéři, neumějí čerpat
Stačí přece otevřít čerpadlo...
Co jste se na těch ekonomických školách učili, že ani neumíte otevřít kohoutek .....
0/0
7.3.2006 12:59

Hyman

Re: Amatéři, neumějí čerpat
No ty ses ale chytrolin... rad bych te videl,, jak sedis a a pises v tech ministerskejch formularich ty projekty, jak pocitas rozpocet a nakonec neses ten balik na prislusny urad a cekas, a cekas a cekas... na rozdil od tebe, jsem tech projektu s kolegy napsal nekolik a nektery vysly nektery ne.. takze vim o cem pisu. Ja osobne vidim problem jednak v neschopnosti nekterych uredniku podat kvalitni informace vcas, takze nakonec zadatel stejne louska programovy dokumenty aby se dozvedel co potrebuje a taky v prebujely administrative. uz nekolik zakazniku nam reklo, ze si to rozmysleli. jeste je problem predfinancovani.. proste pokud jste maly podnikatel, nebo neziskova organizace, tak nemate sanci ty projekty utahnout financne, protoze dostanete penize zpetne :(
0/0
7.3.2006 14:36

Lubos

nic sloziteho..
tyhle penize si EU hlida, takze se tam neda moc nakrast.. tak socdemaci na to kaslou a kradou jinde
0/0
7.3.2006 12:24

Jerry

Re: nic sloziteho..
...přesně tak!
0/0
7.3.2006 12:27

otmara

Re: nic sloziteho..
Modrým Strakám, by tady "nerostla" pšenka? Zloděj může krást tam, kde to nepřevyšuje jeho IQ! Pak jde bo BASY!
0/0
7.3.2006 12:30

Pravičák

Re: Re: nic sloziteho.. Rudé straky kradou desetkrát tolik
Problé je, že v každé politické straně jsou lidé, kteří svou mocenskou pozici využijí/zneužijí a to i v ODS. Nicméně korupčních skandálů má už vláda ČSSD tolik, že ODS jsou proti nim břídilové. Stačí si připomenout jen ty nejznámější - bývalý ministr financí ve vězení za tunelování, podivné obchody p. Kavana a jeho náměstků, dálnici D47, tendr na mýtné, financování bytu bývalého předsedy vlády, skandály na pozemkovém fondu.....1000 znaků určených pro tuto zprávu nestačí ani na ty hlavní.
Jediné řešení jak snížit korupci je zmenšit prostor pro korupční chování -  snížit přerozdělování a daně, snížit počet úřadů, úředníků, předpisů a zjednodušit legislativu.
0/0
7.3.2006 13:35

Pravičák

Re: nic sloziteho.. - současná EU je prohnilá socialismem
Souhlasím, že CSSD jsou mistři v korupci a rozkrádání, a že vymysleli mnoho originálních způsobů jak si nakrást bez rizika (např. kauza pozemkový fond - pozemky u letiště). Ale i tak o schopnosti úředníků EU uhlídat peníze dost pochybuju, skandálů s rozkrádáním peněz už bylo na různých místech EU dost, za všechny jen E. Cressonová, bývalá komisařka zodpovědná za vědu a výzkum.
A o tom, že je celý proces efektivní, a že jsou peníze, které z nás (tedy z těch co platíme řádně daně) vyždímali účelně používány už ani nepochybuju. Polovinu peněz spolkne společná zemědělská politika (=sežerou krávy hlavně ve Francii a Německu), zbytek jde na dotace s pochybnou efektivitou a velký obnost spolkne provoz EU. Úředníci EU jsou královsky placeni 2-3krát více než za stejnou práci v domovské zemi - to platí pro "staré země" u nových jsou násobky větší).
 
0/0
7.3.2006 14:35

H5N1

Re: Re: nic sloziteho.. - současná EU je prohnilá socialismem
Proti 500 miliardám které nechala rozkrást ODS, jsou to všecno prkotiny ( i kdyby to byla pravda,  Pozemkovém fondu např. byl i Kocourek z ODS, má sand čistý pracky?). Je zajímavé,jak lidé zapomínají, když novináři mlčí..
0/0
8.3.2006 7:53

Kropasow

záhuba
Pryč s ČSSD, to je to jejich vladaření, ani neumí využít prachy z EU!
0/0
7.3.2006 12:19

otmara

Re: záhuba
Blbost!
NEUMÍ je využiít podnikavci hlásící se k ODS!
0/0
7.3.2006 12:28

Satch

Re: Re: záhuba
Správně, zavedeme tady vládu lidu a vůbec: jak je možné, že někdo má na výplatě víc než tadyhle otmara? To je škandállll!Prosím Tě vzpamatuj se hochu!!!!
0/0
7.3.2006 14:27

Efesus

Čerpání z fondů...
Bohužel, problém tentokrát překvapivě není ve vládě, ale u jednotlivých krajů, obcí, organizací a podnikatelů, to na nich je aby zpracovali své projekty a tím si zajistili dotace z fondů EU. Jednotlivé projekty ale obsahují často spoustu formálních chyb a proto bývají zamítány...
0/0
7.3.2006 12:18

jardahorak

Re: Čerpání z fondů...
Starostové, podnikatelé i poradci zběhlí ve vyřizování žádostí si stěžují na komplikovaný systém, který znají jen ti, kdo vyhlašují výzvy k předkládání projektů. "Spousta podnikatelů to nakonec vzdá. Je to moc běhání a složitých rozpočtů," říká ostravský poradce Vladimír Polášek. "Na projektech pracujeme týdny až roky," potvrzuje také poradce agentury Interel Vladimír Sodomka.
0/0
7.3.2006 12:27

Efesus

Re: Re: Čerpání z fondů...
máte pravdu v tom, že je to hodně složité a komlikované a člověk na to musí být hodně pečlivý...+ spousta dalších překážek...ale je to o tom prostě jít za tím... netvrdím že ten systém je dobrý, je to prostě byrokracie hodná evropské unie...
0/0
7.3.2006 12:36

český venkovan

Re: Re: Čerpání z fondů...
Zkuste si požádat jako město, kde je starosta z ODS  o dotace přes ministerstvo jemuž velí ČSSD - úředníci si raději ukousnou ruku a budou hledat tísíce obstrukcí, jen aby prachy neposkytli - smutná realita!!
0/0
7.3.2006 13:35

dan

Re: Čerpání z fondů...
Nemáte tak docela pravdu, když leží projekt několik měsíců (tím nemyslím 2 nebo 3 ale polmalu 14-18) na určitých ministerstvech a v polovině listopadu Vám přiklepnou peníze v hodnotě 20 mil Kč na opravu nebo vybudování cest a parkovišť, zkuste je vyčerpat za 40 dní do konce roku než Vám propadnou. Celkem nereálné a ktomu Vám nepřeje počasí.
0/0
7.3.2006 12:28

samoch

Re: Čerpání z fondů...
tak to nevím, kde jsi to vzal. má trocha zkušeností z praxe a bohužel je to tak, že spousta projektů je odmítána pro nedostatek!!! finančních prostředků. konkrétně vím o třech projektech, které prošly hodnocením, jsou v "uznatelném" počtu bodů, ale nebudou prostě uspokojeni, protože je dostatek jiných, které získaly více bodů. jen jestli socánci chtějí ty peníze pouštět dále. například takové CRR (implementační agentura) totálně nestíhá a je personálně a materiálně podvybavená. kdo s nimi jednal ví o čem mluvím.  
0/0
7.3.2006 12:29

Daško

Okrádají
alespoň vidíme jaké inteligenty máme ve vladě, kteří nedokáží zpracovat projekty k tomu, aby jsme dostali dotace od EU. Jsou jenom dvě možnosti:
1. Buď jsou tam hlupáci
2. Nebo lidi co jim na občanech vůbec nezáleží a starají se jenom o svoji kapsu. Jedno je jisté okrádají nás všechny a nesmíme jim naletět na debilní předvolební sliby. Volme raději koně do Parlamentu, jak to bylo ve Starém Římě.
0/0
7.3.2006 12:08

Corvus

Re: Okrádají
Koně by proti těm volům co jsou tam teď byli asi jen kosmetickou změnou
0/0
7.3.2006 12:09

český venkovan

Re: Okrádají
Osly už tam máme.
0/0
7.3.2006 12:10

ochránce zvířat

Re: Re: Okrádají
Hele neurážej slušná domácí zvířata, jako je osel a spol. Ta jsou na rozdíl od té komunisticko-socdemácké sebranky k něčemu užitečná  a kromě prasat při žraní nemlaskají
0/0
7.3.2006 17:21

idneol

Svět
ovládne ten, kdo umí psát nejlepší projekty. Hurá!
0/0
7.3.2006 12:06

Honza

Sobotka neví o čem mluví
Česko projekty psát umí, v tom problém není.Hlavní problém je v systému administrace a rychlosti proplácení, který je nekonečně složitý a pane Sobotko, opravdu se nezjednodušil, pouze se dále dopřesňuje a doplňuje. Dle zkušenosti z praxe:žádost o proplacení uznatelných výdajů leží už 4 mesíce na zpracování a nic se s ní neděje, respektive jsme vyzíváni, abychom doložili další přílohy, které nějaká gumová hlava vymyslela v lednu. Taková malá retroaktivita. S tímto přístupem,který je všude vyžadován, naše republika nikdy nic nevyčerpá.
0/0
7.3.2006 12:00

gourmett

Re: Sobotka neví o čem mluví
Teď jsem se dozvěděl, že zákon o bukvicích se nepodařilo schválit, protože tam bylo málo  Paroubků ve sněmovně.
0/0
7.3.2006 12:05

Corvus

Normálka
Příčiny jsou tři -
A)Neschopnost některých úředníků ať už v místní nebo centrální správě. Tady by to šlo řešit posouzením a personálními změnami.
B)Korupce tamtéž plus lobby hráči s širokou znalostí problematiky a kontakty, kterými vám projekt zastaví, pokud jim nejdete na ruku, nebo jim do té ruky rovnou něco nedáte.
C)Vysoká složitost principů kdy i člověk, který se nesetka s A), či B) má problém dostat projekt do stadia kdy je připraven pro čerpání. Prostě ty požadavky jsou (řekl bych záměrně) nastaveny opravdu vysoko a dosáhne na ně jen věci znalý s byromagorismem EU seznámený žadatel. Mluvím z vlastní zkušenosti, spolupracoval jsem na několika porjektech ESF.
0/0
7.3.2006 11:58

gourmett

Re: Normálka
Já bych se tě chtěl zeptat kdo jsou ti úředníci. Jsou to cizinci?
0/0
7.3.2006 12:03

Corvus

Re: Re: Normálka
No problém je jak na straně EU, která bazíruje na maličkostech(například předepsaná velikost a vzdálenost spolupracujích institucí, stejně jako jejich přesná barva - opravdu kámen úrazu).Ale i naši byrošmejdi si přisadili.Proč, těžko říct.  Můj názor je : Jejich postup je jasný, vymyslí další pravidla, která budou vyžadovat spolu s nějakou tou částkou, když vás na jejich existenci upozorní a pomohou vám je překlenout.
0/0
7.3.2006 12:08

český venkovan

Re: Re: Normálka
Většinou je brzda už na našem území!
0/0
7.3.2006 12:10

český venkovan

Re: Normálka
Pravidla pr podání žádosti jsou někdy  taková, že v nich nevyzná ani zadavatel
0/0
7.3.2006 12:04

alfabet

Dotace z Bruselu
Btw., víte, jakým pochodem jdou u nás dotace z Bruselu: příjemce - ministerstvo financí, rozdělovatel - ministerstvo místního rozvoje, kontrolor - ministerstvo práce a sociálních věcí! Myslím, že komentáře netřeba. Jen ještě jedno oficiální vyjádření jednoho oficiálního ministerského úředníka na semináři o dotacích EU: "My (ministerstvo) nemáme problém s penězi, máme problém s nedostatečným počtem tabulkových míst!" Také bez komentáře.
0/0
7.3.2006 11:57

Druid

Dotace
No ono to zaky bude v těch úřednících, kteří rozhodují o tom jestli ty peníze někdo dostane. Dělají jako kdyby to šlo z jejich peněz a dávají sakramentsky najevo že si jen žadatel. Je to hrůza když si člověk uvědomí že tito úředníci jsou placeni z peněz nás všech, tedy kromě nepracující menšiny.
0/0
7.3.2006 11:55

KKK666

Re: Dotace
Je pravda, že na to kolik máme úředníků, je divné, že to nejsou schopni zorganizovat. Mimochodem pamatuji na naparování vládních činitelů za ČSSD jak "tam nenecháme, ani Euro". V Čechách se vždycky víc kecalo, než dělalo. Paroubek je toho důkazem.
0/0
7.3.2006 11:57

gourmett

Re: Re: Dotace
Můžu Ti říct, že kdyby z toho ti úředníci měli nějaký vývar tak běží jako po másle.G.
0/0
7.3.2006 12:02

Corvus

Re: Re: Dotace
No jak se zdá necháváme jich tam kadý měsíc pár miliard. V soukromé firmě by už lidé zodpovědní za takový průser dávno byli nezaměstnaní. Protože je to neoddiskutovatelně vina státu a jeho úředníků. A to nejn co se týče přípravy projektů, ale i poskytování odpovídajího informačního servisu veřejnosti aby i tenhle sektor s vládní podporou měl dost informací a znalostí k získání dotací. Bohužel stát funguje jinak.
Navíc se do jeho služeb ženou mocichtivá individua bezvyjímky, takže změna nepovede nejspíš k ničemu jinému, než je ten šledrián dnešních dnů.
Podle hesla kradu, kradeš, krademe, na voliče sereme se řídí koalice i opozice.
0/0
7.3.2006 12:04

Hanke

!
vy všichni modří ptáci, co si stěžujete na tzv neschopnost současné vlády čerpat peníze z eu byste si měli uvědomit, že vaše drahá odeeska by do eu raději vůbec nevstupovala, z čehož plyne, že bysme nedostali vůbec nic..........
0/0
7.3.2006 11:52

Re: !
Nelži
0/0
7.3.2006 11:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.