Diskuze

Záruční lhůta bude dvouletá, navrhla vláda

Zákazníci v obchodech se spotřebním zbožím by měli v budoucnu při nákupech dostávat dvouletou záruku. Prodloužení záruční doby ze současných šesti měsíců schválila včera vláda v návrhu změny občanského zákoníku. Důvodem je fakt, že delší záruční dobu vyžadují předpisy Evropské unie.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

fn

26. 7. 2001 12:40
Nestačím se divit!!!
Nestačím se divit nad výplody některých našich spoluobčanů. Běžné rabaty 100-120% (obchodníci? :-)) v západních zemích? Možná u suvenýrů, šperků, apod., ale u běžných spotřebních věcí? A o to snad jde vážení obchodníci!!! Snad si nekupujete např. počítač s půlroční zárukou na vaše účetnictví? Nebo hodinky na půl roku, abyste si pak koupili nové. Nebo snad auto na půl roku? a mohlo by se vyjmenovávat dál. Kalhoty asi ošoupete a roztrháte a záruku těžko uplatníte, to je normální. Takže ačkoli "duté hlavy" (s tím nemuhu nic víc než souhlasit) produkují jeden nesmysl za druhým, tohle není tak špatné. A to jsem sám obchodník.... (s VT a zde jsou dva a více roků zároka běžné!!!). Myslím, že jsou tady zákony daleko horší a důležitější k předělání a po veřejné diskuzi volající.
0 0
možnosti

Petr

26. 7. 2001 11:37
Nechápu proč se divíte
A to dopravdy. Ekonomičtí "experti", kteří nám velí již několikrát prokázali svou fundovanost. To že všechno něco stojí - a tedy i prodloužená záruka, a že se na všechno musí vydělat jim nedochází a asi nedojde, protože se s tím ve svém životě nikdy nesetkali. Do 89 žili plánovaně a po 89 politicko úřednicky takže co od nich očekáváte.¨ Navíc - a to si přiznejme - takto uvažuje velká část národa. O tom, že všechno něco stojí nemá většina lidí ani ponětí. A pokud se nepletu blíží se volby a ejhle - ta naše hodná vláda pro nás něco hezkého udělala - dala nám dvouletou záruku, tak ji tam necháme, zvláště, když ti odporní kapitalisté, které podproruje pravice tohoto skvělého činu naší vlády zneužili k zdražování. To že v tom zdražení je zahrnuto i to, aby si mohli domů odnést výplatu nezajíma nikoho.
0 0
možnosti

Karel z Krče

26. 7. 2001 10:49
Blaf našich čecháčskejch rádoby konzervativních přispěvovatelů
Mě to zase připadá jako blaf. Výrobci by neměli produkovat šmejdy, aby se pak museli bát, že za 2 roky se jim výrobek rozpadne. A kterej bezmozek přišel na to, že je v EU marže 100%? 1) se to dost liší stát od státu 2) v případě Německa, se kterým mám největší zkušenosti, je to úplný blábol, protože jsou tam ceny mnohdy nižší - oblečení, počítače, audio...!!!, než tady - a to mají ještě vyšší náklady na pracovní sílu + musí platit služby (které jsou mnohem! dražší, než u nás) -elektřina, nájem nebyt. prostor etc. Ať si nejdříve naši židáčtí obchodníčkové naučejí neprodávat kšunty a víc makají a pak jim 2 letá záruka nebude vadit.
0 0
možnosti

emigrant

26. 7. 2001 10:30
souhlasím se všema
souhlasím !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Až na malé detaily.
0 0
možnosti

Vladimír Tylšar

26. 7. 2001 10:19
Opět blaf našich socialistů
"Duté makovice" (to pojmenování se mi MOC líbí) jsou opět "papežštější než papež".Dvouletá záruka se samozřejmě promítne do ceny zboží a jestli někdo tvrdí že ne, je ekonomický idiot.Jako obchodník si budu muset zřídit reklamační oddělení, příjmout nové lidi (to bude krásná statistika zaměstnanosti:-) a zakalkulovat delší záruku do své obchodní marže, která se dnes pohybuje u většiny zboží okolo 20-25% (kdeže 40%, to mohlo být tak v polovině devadesátých let...) Když budu pracovat s marží okolo 100% jak je to obvyklé v opravdu vyspělých zemích (kde taky Lojza s živnostenským listem nenakupuje ve "velkoobchodě pro podnikatele" Makro) klidně každý reklamovaný výrobek vyměním na vlastní náklady a ten vadný třeba rozšlapu...Zákony mají přesně takovou úroveň jako lidé kteří je tvoří.Proto je u nás právní chaos.
0 0
možnosti

Jaromír Janeček

26. 7. 2001 9:44
Evropské standarty do české kotliny?!
Souhlasím s předchozím příspěvkem. V zemích EU jsou rabaty běžně na úrovni 100-120%, kdežto v Česku se pohybují okolo 30-40%. Z toho je patrné, že má-li si obchodník v evropě udržet životní úroveň obchodníka českého, může s klidem brát zpět každý třetí prodaný výrobek. Čili ano - bude se zdražovat. A já říkám: KONEČNĚ!, protože už mám také dost našinců, kteří se za české peníze a české ceny domáhají práv jako někde v Paříži. J.Janeček, Praha
0 0
možnosti

Chandler

26. 7. 2001 9:44
Kde na to zase přišli ???
Zdravím, samozřejmě jako zákazník to ocením. Ale kde na to pání ¨ministři přišli, že je v EU záruční doba 2roky. Jsem nákupčí ve velkoobchodní firmě a nakupujeme zboží převážně v Evropě. Na 50 % zboží je poskytováná záruka 6, max 12 měsíců. Kolega přede mnou má pravdu. Povede to ke zdražování zboží, aby se případné reklamace dali finančně utáhnout...No zase jeden blaf "vlády dutých makovic". Zdraví Chandler
0 0
možnosti

Martin

26. 7. 2001 9:15
ponekud rozpaky
Jako zakaznik jsem potesen a kricim hura. Jako obchodnik vsak nevericne kroutim hlavou. Spousta obchodinku (velkoobchodu a vyrobcu) nebude schopna v budoucnu reklamace financne utahnout a proto to nutne povede ke zdrazovani. A to od te prvni urovne tj. vyroby.
0 0
možnosti