Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Izraelci získali pro dálnici další investory

Izraelská společnost Housing&Construction, která bude stavět dálnici D47 z Lipníka nad Bečvou do Ostravy a k polským hranicím, si na uskutečnění projektu přizvala další dva spoluinvestory. Do investorského konsorcia se zapojí i americký kolos Halliburton Group s britskou Brown&Root Services a dále rakousko-německá Bau Holding Strabag. Za finančního poradce si Izraelci zvolili Deutsche Bank.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jojo

A co jste čekali?
Ano, počítáte správně. Jenže když může vláda ve zdůvodnění zadání zakázky za původně 35 miliard, dnes už 50 miliard (a nakonec třeba 80??? miliard, protože předběžné podmínky cenu zakázky vlastně nijak neomezují !!!) napsat, že to firma dostala proto, že jako první oslovila pana premiéra, tak je jasné, že ekonomika nikoho nezajímala. Přesto, že české firmy už od samého počátku upozorňovaly, že je to celé nesmysl postavený na hlavu. A jak to dopadne? Jako vždy! Zatneme zuby a všechno zacálujeme z vlastních kapes, protože se po čase ukáže, že "zodpovědní" pracovníci za nic neodpovídali a ti ostatní už na svých postech nepracují... Jako vždy.
0/0
20.8.2001 13:40

Milan Tříska

Nebojme se matematiky
....Ze čtyřiceti plánovaných miliard korun by se rázem cena rychlostní komunikace na sever Moravy vyšplhala o deset miliard výše a stavba by trvala o osm let déle.... Zdroj MFD V tištěné verzi MFD se píše od 50 miliardách. Dálnice bude nakonec dražší, než kdyby ji stavěl stát a navíc, nebude ji z čeho splácet. Pokud je ve fondu dopravy 1,5 - 6 milard ročně na všechno a ročni splatka má dělat 2 miliardy .. není potřeba znát ani velkou matematiku. Zdá se, že pro národ jsou to asi jenom číslovky. Mimochodem,ta dálnice je dlouhá 80 km a za pět let se má postavit 1335 km dálnic a rychlostních komunikací.Osmdesát kilometrů se ale bude splácet třicet let po dvou miliardách...ve fondu je těch maximálně 6 miliard... a tančí se.Řekl bych, dobrá zpráva pro rosničky a jiné žáby. Dálnice nebudou- takhle. Viz Michael Dymáček : Je možné zajistit návratnost nákladů na stavbu dálnic? v Hospodářských novinách, 10.4.2001
0/0
19.8.2001 23:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.