Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šéf VW se zlobí na Škodu

Odstupující šéf koncernu VW Ferdinand Piëch je nespokojen s růstem nákladů v dceřiných automobilkách Škoda a Seat. "Škoda byla dlouhou dobu jedna z nejrychleji rostoucích autoznaček v Evropě. To je velkolepé, ale vede to také ke zpupnosti," uvedl Piëch v rozhovoru pro časopis Spiegel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ivan Hejl

Chytraci !
Tak uz to rekli na plnou hubu, ze nas sem prisli vykoristovat, a ze chtejo mit za malo penez hodne muziky. Musi si vsak panove ve VW take uvedomit, ze s rostouci kvalitou rostou i naklady a to nejen mzdove a ze Cesko se vraci mezi elitni zeme zapadni Evropy, tudiz platy nemuzou tu byt jako v Rumunsku.
0/0
11.9.2001 11:41

Ivan Hejl

Chytraci !
Tak uz to rekli na plnou hubu, ze nas sem prisli vykoristovat, a ze chtejo mit za malo penez hodne muziky. Musi si vsak panove ve VW take uvedomit, ze s rostouci kvalitou rostou i naklady a to nejen mzdove a ze Cesko se vraci mezi elitni zeme zapadni Evropy, tudiz platy nemuzou tu byt jako v Rumunsku.
0/0
11.9.2001 11:40

Franta

VW Mexico
Jde jenom o zisk. V Mexiku mel VW leta levnou tovarnu na sva auta pro celou severni ameriku. Ted ale jeji zamestnaci jsou vice jak dve tretiny v odborech a zacali se domahat vyssich platu a vyhod. Viz stavka minuly mesic. Vystavkovali si sice o neco vyssi platy a par vyhod,(viz clanek http://news.bbc.co.uk/hi/english/business/newsid_1527000/1527992.stm), ale take si vystavkovali zastaveni dalsich investic do Mexika v hodnote 1,5 bilionu USD. Investice budou prevedeny do Ciny, kam pozdeji bude prevedena i cast vyroby z Mexicke tovarny v Puebla. Strucne receno, v Cine nejsou zadne odbory, zadne stavky a jeste levnejsi otroci nez v Mexiku.
0/0
10.9.2001 12:55

marek

Skodovka
Myslim, ze bychom meli brat slova pana Piecha naprosto vazne. Jenom si vzpomenme na priklad investice BMW. Kazdy vedel, ze ceska alternativa je ekonomicky ze vsech nejvyhodnejsi. Presto se Nemci rozhodli investovat doma. Nemci jsou proste nacionalne zalozeny narod a i soukroma firma jako je BMW uprednostnuje narodni problemy. Co vice, VW je statni firmou a jejim hlavnim cilem je udrzovat zamestnanost v SRN ci v jednotlive spolkove zemi. Proto se nelze divit, ze jakmile se priblizi ceske mzdove naklady tem nemeckym, Nemci v klidu presunou vyrobu domu. Stat uz vesele prodal i zbylych tricet procent, tak si ani neprdneme. Pri srovnavani produktivity je treba si uvedomit, ze mladoboleslavsky zavod je koncipovan tak, aby predevsim bylo vyuzito vyhody levne pracovni sily. Naopak nemecke zavody jsou lepe technologicky vybaveny. A jeste pro pana Havelku: "Vzhledem k tomu, ze pracujete pro General Electric, mel byste se vyjadrovat presneji a odborneji a neplacat polovicate pravdy (viz. produktivita prace)"
0/0
10.9.2001 11:28

Jiří Havelka

Platy a výnosy
Možná by bylo zajímavější, kdyby novináři vyšťourali, kolik platí MB za každé vyrobené auto do Německa za "rady" které k výrobě dostává. Dále by mohlo být zajímavé, proč je škodovka v čechách dražší než v zahraničí, i když je v čechách chráněna dovozními cly a venku naopak o dovozní cla je dražší. Pokud se týká rozdílných životních nákladů u nás a v Německu, jedná se opět o iluzorní číslo sestávající se z částečné restrukturalizace daňových povinností a v celkem jednoduché úvaze o žití na úko r budoucnosti. Pokud by totiž byly normální platy a ceny (třeba i nižší než v EU ale normální), nemusel by stát přerozdělovat část daňových výnosů, a mohl by část vybraných daní použít na snížení zadlužení. Pokud ale existují regulované ceny, existuje i regulovaná mzda a výnosy z DPH a odvodu z mezd nedosahují výše kterou by dosahovat měly. Stát ale musí pokrýt rozdíl mezi koupěschopností a regulérními požadavky občanů a tím se zadlužuje. A jsme v téže spirále znovu.
0/0
10.9.2001 10:43

digidaq

skoda made in germany
Za stejnou praci stejne penez! Jestli se to nemcum nelibi muzou si delat Skodovky v Nemecku.
0/0
10.9.2001 9:56

Pluton

Re: skoda made in germany
Co to meles za nesmysly Digidaq ?! Mzda neni dana nicim jinym nez nabidou a poptavkou, takze pokud je u nas prumerna mzda 15 tisic, je trosku komicky ocekavat ze aby u nas tedy mohli neco vyrabet, ze daji plat 100 000. Pokud by se na CR vykaslali - coz by zrejme udelali, pokud by tady museli davat stejny platy, prisla by CR o dane, o nejlip fungujici firmu, o relativne levny auta,... ale zato by jsme meli Mladou Boleslav - mesto nezamestnanych, kde by jsme kazdymu z rozpoctu vyplaceli socialni davky. Jestli nekdo touzi po stejnym platu jako v BRD, nezbyva mu, nez vyrazit do sveta. Ale to cesi celkem neradi, oni by povetsinou chteli aby jim tech 5000marek nekdo prinesl... A jestli neprinese, at tahne. Ze, Digidaq ?
0/0
10.9.2001 10:41

AMIK

Příspěvek zrušen
(Příspěvek zrušen)
0/0
10.9.2001 8:16

riki

Re: Co to nacisticke hovado rika
Přitely já němce docela dost nesnášim, ale to neznamená, že se budu takhle, jako ty, vylévat na Netu. Zkus psát příště jako člověk. Myšlenka tam je ;).
0/0
10.9.2001 8:33

R

škoda-platy
Můj názor je ten , že platy jsou u nás podstatně nižší a my přece chceme dosáhnou ůrovně EU i v platech
0/0
9.9.2001 22:22

JirkaF

Re: škoda-platy
Pak by snad ale bylo logické, aby i ostatní položky, tedy všechny ty různé ceny za potraviny, teplo, bydlení etc. byly na úrovni EU. A to v Česku rozhodně nejsou.
0/0
9.9.2001 23:13

Hrouda

Platy
Nejsem si jist kolik procent dosahuji platy delniku ve Skodovce plneho platu delnika VW v Nemecku, ale je to urcite mene jak polovina, takze sef VW dle me prinejmensim keca.
0/0
9.9.2001 21:19

Marc

Re: Platy
Platy delnika v SkodaAuto dosahuji spise petiny az sestiny jeho kolegy u VW (pri jednoduchem prepoctu kursu DM vs.CZK).Ve srovnani s BMW je to spise osmina.Ale neni to tak jednoduche,jak by se zdalo.V Nemecku delnik neplati za najem,jidlo atd.to same co Cesky delnik.Take neplati stejne(ve stejne vysi) dane a pojistky,jako delnik ve Skode.Co se tyce produktivity prace na tom Skoda neni ve srovnani s VW zase tak spatne.To ale neplati pro vetsinu cinnosti v CR-bohuzel.Kazdy by bral nejradeji tech prumernych 5000 DM a zil za ne v podminkach CR.To bohuzel nejde a nikdy nepujde :-(
0/0
9.9.2001 22:41

clovicek

Re: Re: Platy
Mas pravdu, ale myslim si, ze takovehle vyhrozovani, ktere je nanestesti Nemcum vlastni od nepameti, si odstupujici sef mohl nechat. Myslim, ze tech zlutasku uz jim z Boleslavi do Nemec priteklo nespocet.
0/0
9.9.2001 22:56

Marc

Re: Re: Re: Platy
Ano,zajiste, chovani by meli tito spickovy manazeri jiste mit.Ale toto nezaznelo jen z ust F.Piëcha.Nedavno jsme meli moznost slyset a cist velmi podobna slova od Ceskych zastupcu SkodaAuto pri hrozici stavce za vyssi platy v Boleslavi.Firma muze byt uspesna,jen kdyz snizuje (nebo alespon drzi na uzde)naklady a to i naklady mzdove.Tito lide uvazuji v jine dimenzi-casto si neuvedomuji zpusob podani.Je vsak take mozne,ze doslo k nepresnemu prekladu z Nemciny.Na druhou stranu se nedivim lidem pracujicim stejne jako Nemci,ze chteji stejny plat.Nema cenu argumentovat populistickou vetou,ze maji moznost jit a zkusit co dovedou v zahranici.V mnoha pripadech to nejde-rodina,zazemi,byt cizincem,rec atd.Ono to pujde pomalu nahoru.Spise bychom meli nadavat na to,ze to nevyslo v ´68 ci jeste lepe v ´48.A zvat k zodpovednosti lidi,kteri jsou za to u nas,ale i v zahranici zodpovedni.Nezbyva si prat jen vice podniku,jako je SkodaAuto,odvadejicich dane v CR.A ne davat pozemky na stavbu podniku,ktere dane "odvedou" nekde v danovych rajich.To by si mel ale hlidat stat.Mi to po nem muzeme jen pozadovat.I kdyz zaplatpanbu,ze budou mit lide alespon praci a za ni penize,ktere utrati,kde jinde,nez prevazne ve svem regionu.
0/0
9.9.2001 23:23

Martin Horacek

Re: Re: Re: Re: Platy
Souhlasím. Vše se zlepší, ale straaaaaašně pomaloučku. Co se týče 48 a 68, měli bychom zaplatit nějakého zkušeného amerického právníka a vymoci si na Rusech reparace. Kdo jiný má na současné životní úrovni větší vinu než naši okupanti ? Před několika lety taky přišlo podivné, že by nuceně nasazení měli dostat nějaké odškodnění...
0/0
10.9.2001 10:03

Milo

Re: Re: Re: Re: Re: Platy
Šel bych ještě dál - myslím, že za to může rok 1939
0/0
10.9.2001 10:16

Martin

Re: Re: Re: Re: Re: Platy
1. Naivko. Z Rusu nedostaneme nic. Leda bychom vymysleli vodku tabletnuju. 2. V Nemecku ma delnik radove 20-30 DM na hodinu, v Boleslavi 100 Kc, to je mene nez ctvrtina. I kdyz vezmu v uvahu paritu kupni sily, tak u nas maji mene. A navic, a to je podstatne, oni proste maji naklady jednoho delnika ctvrtinove, parita neparita. 3. Nastvali mne s Fabii, je to dost drahy vuz. Felicii uz nevyrabi a naslednika nema. Holy kombik s 50 kw motorem je za 330 tisic.
0/0
10.9.2001 10:17

Dominik Bohac

Platy
No jo pane Hrouda, jde jenom o to, jestli je u nas i stejna produktivita prace. Tot otazka! A to rozhodne neni.
0/0
10.9.2001 9:29

Jiří Havelka

Re: Platy
Vážená pane neohánějte se nejblbějším ekonomickým ukazatelem, kterým je produktivitapráce. Zvýšení produktivity práce např. ve škodovce lze dosáhnout tím, že se zavře lisovna (nebo prodá) a dodávky z lisovny se povedou jako subdodávka. Takže produktivitu práce tímto jednoduchým podvodem zvýšíte o cca 6-8% jen u jediné automobilky. Pojem produktivita práce má tak trochu smysl na úrovni státu, na úrovni podniku je to dokonalá kravina.
0/0
10.9.2001 10:38

Josef E. Dolecek

Re: Re: Platy
Ne tak docela, vážený pane, i v podnikové ekonomice má produktivita práce svůj význam, ale máte pravdu v tomto případě je její aplikace značně diskutabilní. Bavme se o přidané hodnotě na jednoho pracovníka ( i tato srovnávací matoda však může pokulhávat ale je v rámci jednoho oboru více srovnatelná) Zde je však důležité říci že kdo je zpupný je právě Piech, ( není to náhodou taky jeden z těch ubohejch sudeťáků ?)
0/0
21.9.2001 8:12

drahos

Re: Platy
Urcite jste mel na mysli produktivitu prace delnika u soustruhu, ale i produktivitu prace stredniho managementu. O vysoky se nestaram (nejsem sto ho hodnotit).
0/0
10.9.2001 10:40

David

Re: Platy
Tak nevim co si představujete pod produktivitou prace. Současný dělník ve VW ma prakticky v patek nepracuje, o sobotě ani nemluvim. Myslim že tam maj 32 hodin za tejden. K tomu 6 tejdnu dovolena. Navíc přesčasi se připočitavaj k dovolené navíc. O platu ani nehovořim. A teď mi ukaž mi dělnika ve Škodovce, kterej šroubuje jenom 32 hodin v tejdnu.
0/0
10.9.2001 12:40

MilanV

Re: Platy
Jestli se vam zda, ze ve skodovce je nizka produktivita prace, tak se jedte podivat jak se pracuje ve VW nebo v BMW. Asi byste koukal, jak pomalu se tam hejbou oproti takrka sprintujicim skodovakum. Skodovka se pritom chlubi, ze ma jedny z nejmodernejsich automobilovych zavodu na svete. V ustech manageru Skody-auto i VW je jista demagogie. Pokud si rozlozite napr. VW Bora a Skodu Octavia zjistite, ze z valne casti jsou soucastky totozne. Jelikoz vyroba aut je vlastne montaz soucastek, tak si k tem soucastkam staci pripocist cenu prace v Nemecku a k porovnani cenu prace u nas a rozdil v cenach vyslednyho produktu by byl urcite daleko vetsi nez je skutecny rozdil v prodejnich cenach. Skodovka uz davno neni levna. Muzete namitat, ze v Nemecku je vice automatizovanych pracovist a proto jim to vychazi levneji..ale copak si myslite, ze stroje fungujou samy od sebe a zadarmo? Co tim vsim chci rict? VW si ruznymy fintami (pravdepodobne predrazeny sluzby, soucastky atd.) vysava penize ze skodovky a jeste chce zazraky!!!
0/0
10.9.2001 14:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.