Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Americké pumpy odíraly řidiče

Víc než trojnásobné ceny čekaly na americké řidiče u některých pump - prodejci totiž zvedali v panice po teroristických útocích ceny do závratných výšek. Zatímco obvyklá průměrná cena za galon (3,785 litru) bezolovnatého benzinu se v USA pohybuje kolem 1,5 dolaru, náhle nejsou výjimkou pětidolarové sazby. Proti spekulantům se však chystají jednotlivé státy Unie tvrdě zakročit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

aagent

spekulanti
ti zlí spekulanti !!! ještě, že mají v USA "statečné" státní úředníky, kteří nedovolí "vyděračům" "ždímat obyčejné lidi". Určitě máte pravdu lidi, i "naše" vlada by měla obchodníky kontrolovat. U každého druhu zboží by měla za pomoci "nezávislých odborníků" vypočítat "spravedlivou" cenu a její dodržování přísně kontrolovat. Však oni by si to ti spekulanti rozmysleli vykořistovat lidi ! Mimochodem kdybyste vy osobně byli majitelem benzinek tak byste cenu na 100% nezměnili ?
0/0
14.9.2001 10:05

Lubos

Ceny benzinu u nas
0/0
13.9.2001 15:31

Dalibor

St.Louis,MO
Tady v Saint Louis se v útery vecer mistniho casu zacaly delat veliky fronty na pumpach, ale ve stredu to opadlo. Ty ceny 5 dolaru za galon ukazovali obcas v televizi, ale to byly ojedinele ulety.Nevim co se deje ted venku protoze za chvili vyjizdim do prace a benzin mam tak do soboty.
0/0
13.9.2001 14:28

jmj.dc

5 dolarů za barel???
(viz. R&L TEXACO v Oklahoma City) - Nejlevnější benzin na světě. Škoda, tady je to kapku jinak... Pozor na americké míry, pane redaktore! Barel není galon.
0/0
13.9.2001 12:47

Freddie

Re: 5 dolarů za barel???
si to prectete jeste jednou, poradne a pomalu... pismenko po pismenku...
0/0
13.9.2001 14:33

hmi

kseft je kseft vsude na svete................
0/0
13.9.2001 12:39

Milan

Hmm :-(
Na priklade USA je videt, ze jsme sto let za opicema :-( Jakmile se tam zneuzije situace k neumernemu a neopodstatnenemu zdrazovani, okamzite padaj tresty - zadne nekolikalete soudni spory. V USA realita, tady pro nas je to cira utopie. Neverim, ze by u nas takhle rychle ceny benzinu klesly zase zpet. A hlavne neverim, ze by tito spekulanti behem par dnu dostali nejake citelne pokuty, aby je priste presla chut odirat lidi :-((
0/0
13.9.2001 11:20

paja

Re: Hmm :-(
U nás by se tento mechanismus měl zavést také co nejdříve. Ale kdo by se o to prosadil? Vláda? - směšný názor. V mnoha příkladech si berou za vzor USA, ale bohužel jenom v tom, co se jim hodí. A ty občane plať daně, drž hubu a živ naše pupky.
0/0
13.9.2001 11:47

pudlik

Re: Hmm :-(
O.K. realita v české podobě.
0/0
13.9.2001 14:38

Tonda

"Trzni" ekonomika v praxi
Ceny benzínu v ČR obecně připomínají mechanismus rohatky a západky. Jakmile se zdraží ve světě ropa, tak se okamžitě zdražuje u nás. Ovšem se zlevněním už se tak nespěchá, "vzhledem k zásobám nakoupeným za vysoké ceny" :))
0/0
13.9.2001 10:35

pudlik

ropa a benzín
média vzpamatujte se, prakticky všechny ekonomické ukazatele o vývoji kurzů měn, cen ropy a dalších už jsou zase po půldenním výkyvu prakticky zpátky. trochu pokulhávají ceny akcií, ale ty půjdou po kratším čase zase zpět. proto apeluji na všechny média - neživte takovou senzacechtivou propagandu, neživte možnosti kšeftařského vydírání obyvatelstva zhovadilými průpovídkami ve všech televizích o cenách ropy a cenách benzínu, které jenom způsobují, že většina ropných kšeftařů toho bude jen zneužívat. Všude je ho dost, absolutně bez problémů. to Čepro toho jenom zneužilo ve svůj prospěch. A tu českou Benzinu už vůbec nechápu - jsou to pěkní paraziti. zbývá doufat, že nadnárodní společnosti jako Aral, BP, Shell budou rozumější.
0/0
13.9.2001 9:52

Mr.JaT

Cana ?
galon za 1,5 $ -- 1 galon = 3.785 l a 1 $ je cca 37,- Kc takze litr benzinu je za 14,70. proc je u nas za 30 ?
0/0
13.9.2001 9:47

Tomáš Marný

Re: Cana ?
Protože víc jak půlku ceny tvoří spotřební daň + DPH, aby gerontové a převlečení bolševici v Zemanově vládě měli co utrácet...
0/0
13.9.2001 9:55

paja

Ceny benzinu u nás
Jestliže se cena ropy vrátila na podobnou úroveň jako před útokem, tak proč ty k.... v ČEPRu zvedli cenu o 2 Kč na litr??? Včera večer jsem jel přes Prahu a ceny byly alespoň na těch benzinkach, kolem kterych jsem jel, stejne jako v pondelí. Takže jsem strašně zvědavý, jak to bude dál. Které svi.. se budou chtit zase opeřit a zdůvodní to nesmyslem.
0/0
13.9.2001 9:20

tom

souhlas
Souhlasim s Tomasem. Kdyz byly v CR v 97 povodne a chleba se prodaval na nekterych mistech za 50, tak se nedelo skoro nic.
0/0
13.9.2001 8:58

Loner

Re: souhlas
Tak to ses hochu na omylu. Na ty chytrakys chlebem si moc dobre pamatuju, tenkrat je okamzite sebrali a meli z toho docela slusnej pruser. Jinak ale nechapu proc stoupli ceny benzinu u nas a proc se take rychle nevraci k normalu :(
0/0
13.9.2001 10:29

TomasM.

No jo, mas recht, jsou to blbci, nejlepsi jsou cesi, ze?
Mozna kdybys tam zil, tak bys taky byl chvili mimo a netusil co se bude dit. Pak je jasne ze zazmatkujes. OK, USA je pravni stat, takze se vse vyresi. V cr vam ceny zvedaj furt a jen si nechate chcat na hlavu a nedeje se nic.
0/0
13.9.2001 8:47

Jindra

Re: No jo, mas recht, jsou to blbci, nejlepsi jsou cesi, ze?
Ty jsi holt pekny pako, ze? Radeji se nam do toho tady moc nemontuj a zvysuj HDP v USA nebo kde to vlastne jsi.
0/0
13.9.2001 14:29

TomasM.

Re: Re: No jo, mas recht, jsou to blbci, nejlepsi jsou cesi, ze?
Proc jsem pako? Neni faktem, ze porad je cena benzinu v USA mnohem nizsi? A neni faktem ze kopiruje ceny ropy nahoru ale i DOLU? Kdezto v CR stoji benzin 2x tolik a ze by se tolikrat zlevnoval... Jinak reakce na podobnou situaci v CR a chleba za 50 - ano, asi je sebrali a dali jim pokutu(?) ale to zjevne tem pumparum hrozi taky. A BTW - proc se nemam "montovat"? Kdyz vidim, ze nekdo pise nazor o kterem toho moc nevi a uvadi souvislosti ktere nejsou pravdive... Snad muzu taky vyjadrit svuj nazor ne? :) Nevsiml jsem si ze diskuze je povolena jen obcanum CR zijicim v CR. BTW - nejsem v USA
0/0
15.9.2001 15:23

František Dobrota

... ceny do závratných výšek ...
To bude asi ten americký duch a soudružnost, o nichž se v superlativech a s obdivem vyslovují zasvěcení komentátoři a účastníci diskusí v televizi.
0/0
13.9.2001 8:29

Michal Faraon

Re: ... ceny do závratných výšek ...
Vazeny pane, zjevne nevite, o cem mluvite. Na druhe strane se tezko vysvetluje americky duch a opravdovost (neplette si s umenim markyrovat!!) zapsklemu Cechovi. Jedine, co Vam mohu doporucit - prijedte do USA na aspon rok a pote se rozepiste. V ucte M.Faraon, citizen of U.S.A.
0/0
16.9.2001 23:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.