Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lachnit ve Zlíně znovu slíbil dálnici

Vláda vyrazila na výjezdní zasedání do zlínského kraje. Návštěvu jeho metropole využil ministr pro místní rozvoj Petr Lachnit k dalšímu příslibu zahájit stavbu dálnice z Vyškova do Mořic ještě letos. Podobný slib slyšeli obyvatelé kraje z různých míst už v roce 2001, ale nakonec začaly jen přípravné práce. Hlavní stavba se nekoná kvůli nedostatku peněz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jiří Kuchta

Zmatek v letech
Nesedí mi ty časové údaje:
1) Úsek dálnice D1 mezi Vyškovem a Mořicemi by měl stát kolem půl miliardy korun a jezdit se po něm má v roce 2010.
2) V roce 2003 by měla dálnice dospět ke Kojetínu
0/0
14.2.2002 10:49

Brouk

To je mi ale snůška kravin
Vyškov - Lipník je spíše 60 km než 39 km 0,5 mld. na Vyškov Mořice je kapku málo - ještě loni MFD psala o 13 mld. Kč jen na tento úsek. A pro pana Dolečka, za těch 13 mld. za 12 km dálnice mezi Vyškovem a Mořicemi by šlo postavit 60 km vysokorychlostní železniční tratě. A za těch 100 mld. by ta železnice byla na úrovni německých drah. Radši bych modernizoval tu 50 let zanedbávanou železnici, než stavěl drahé dálnice. Jenže, to bychom museli zároveň zvolit vládu, která by si věděla rady s železničními odbory. Ale to je mimo toto téma.
0/0
12.2.2002 16:01

Josef E. Doleček

Re: To je mi ale snůška kravin
Nikdo mě nevyvrátí moje přesvědčení, že stravba dálnice je pro tuto progresivnější řešení. Doprava na nich není vázána na harmonogramy atd, je tudíž velice flexibilní, nicméně si dovedu představit vzájemnou kompatibilitu obou těchto dopravních systémů. Ano, zmínil jste železniční odbory, v tom je nevýhoda železnice. už mnohokrát jsem se vyjádřil o fungování podniku "Dráhy", výhodou dálnice je, že asfalt nestávkuje. ( Teď to prosím berte z mé strany jako určité zlehčení problému). Myslím, že kvalifikovaná diskuse se nemůže odehrát na těchto stránkách, ale v patřičných kancelářích.
S přáním hezkého dne, cest na nichž nekoktají tlumiče a železnice kde  cestujeme jako lidé, včas a rychle.
Josef E. Dolecek
 
0/0
13.2.2002 11:13

mistni

technicka
Pokud je mezi Vyskovem a Lipnikem n/B vyprojektovana dalnice v delce 36km, jak je uvedeno v clanku, tak se zrejme bude jednat o dalnici hyperprostorovou. Takze me neprekvapi, ze pripravne prace zabiraji tolik casu.
0/0
12.2.2002 13:21

Josef E. Doleček

Dálnice
Teď mě tady namíchla většina diskutujících. Jejich žabomyší spory o tom který kraj je důležitější.
Ne ne, pro skutečnou podporu podnikání, ale nejen podnikání je opravdu kvalitní infrastruktura NEZBYTNÁ!!! Kdyby za 100 mld Kč, za které bude 27 militantních gumídků lítat v nových supermašinách, které já považuju za luxus, byly postaveny dálnice je multiplikační efekt daleko, daleko větší, než jakékoliv podpůrné a kompenzační programy od firem letouny dodávající.
Kdybychom neustále nemuseli vrážet své vlastní - státem daněmi ukradené peníze na dotace ztrátové železniční dopravy (osobní) tak máme o pár km dálnic taky více.
A to že se někde rozlévá asfalt... tento argument, no nevím. A propo páni ekoteroristé, minulý týden jsem byl na koncertě Pepy Nose ve Zlíně a tam on známý to ekowarrior chlastal vodu z PET lahve. Eko argumenty jsou hezká věc, ale začněte u sebe. Ekodebils, ekowarriors and ekoterrorists...
Howg..
Josef Evilman Dolecek
 
0/0
12.2.2002 9:22

HC

STARÉ PŘÍSPĚVKY
i-dnes nás oblažuje tím, že k aktuálnímu článku přidává několik měsíců staré příspěvky, zřejmě k podobnému tématu. Co to má ale za smysl? Akorát to mate. Bohužel je to na i-dnes běžná praxe.
0/0
12.2.2002 8:46

Honza

Re: STARÉ PŘÍSPĚVKY
Přidávání starých příspěvků na stejné téma je plně v pořádku a pomáhá často se vrátit ke kořenům problému, ke zdroji informaci nebo k počátku události. Zřejmě se autor příspěvku domnívá, že je to od I-dnes provokace proti odpůrcům dálnic, ale odkazy na staré články jsou u každé zprávy, pokud jste si ještě nestačil všimnout. Asi málo čtete a jste jen zaslepený větou "dálnice ne za každou cenu".
0/0
12.2.2002 9:08

HC

Půl miliardy?
Opravdu výstavba úseku Vyškov-Mořice stojí jenom půl miliardy Kč? To si z nás snad děláte srandu. Přitom zároveň uvádíte, že jen přípravné práce stojí cca 200 mil, tz. 40 procent této částky.
0/0
12.2.2002 8:38

Ivo

Asfaltový sen: dálnice až na chalupu
Souhlasím s Pavlem Misíkem. Nemnoho let po pádu komunismu má spousta lidí přání pokrýt tu naši zem co nejvíc asfaltem. Paďourství leckterých zbohatlíků se dá ještě omluvit, horší je to s politiky, pokračujícími pod větším, kapitalistickým praporem v komunistické cestě za šťastnějšími zítřky.
0/0
11.2.2002 21:22

Pavel Misík

prosimvás
Co je to za nesmysly, že dálnice podporuje podnikání - samozřejmě že doprava je důležitá, ale zdaleka to není to hlavní. Však si srovnejte Humpolec a Zlín. Ve Zlíně podnikání frčí daleko líp než v Humpolci, a Humpolec bude díra i když je hned u D1 .... takže samotná dálnice to nevytrhne. To on by pak chtěl dálnici každej okres ... Pokud jde o "utlačování" Moravy , tak to je nesmysl. Morava má vzhledem k ploše a počtu obyvatel dálnic více než Čechy. Jediná "utlačovaná" oblast republiky je to Slezsko, kdy je 600000-ová Ostravská aglomerace neprávem odsouvána až za poloviční Brno.
0/0
11.2.2002 19:38

blaza

Re: prosimvás
Rád bych Misíkovi připomněl, že jen v okresech Brno-město a Brno-venkov žije přes 550 tisíc lidí, takže bych to s tím srovnáváním s Ostravou nepřeháněl.
0/0
11.2.2002 22:27

Pavel Misík

Re: Re: prosimvás
nauč se počítat - já mluvím o aglomeraci ... tj nepočítám každou ves z okresu, to bych pak mluvil spíše o 80000-1000000 obyvatel. Ostravská aglomerace - to je vlastně skoro jedno město - Pro celý ostravský region je typické, že velká část obyvatelstva je koncentrována do jádra regionu. Tímto jádrem je ostravská průmyslová a sídelní aglomerace, kterou tvoří okresy Ostrava, Karviná, Nový Jičín, Opava a Frýdek Místek. Tyto okresy vytvářejí největší sídelní, demografické a průmyslové seskupení v České republice po pražském prostoru. Nikde jinde v republice, s výjimkou Prahy, není tak velký demografický potenciál soustředěn na tak malém území. Brno se svými 350000 obyvateli se může jít vycpat. A je vůbec drzost, že se chce srovnávat s Prahou a cpát se na pozici 2hého největšího města v republice. Jenomže hned na kraji Brna začíná ten Venkov. Narozdíl od Ostravska.
0/0
12.2.2002 9:53

Jan

Re: Re: Re: prosimvás
To je teda blbost
0/0
14.2.2002 5:45

Lukáš M.

Ministři ve Zlíně
Takový chaos ve Zlíně kvůli ministrům jsem nezažil. Asi snad čekali teroristu Usama Bin Ladina nebo co. Zavírat silnice, pouštět dvě st. auta to by si v Praze nedovolili.
0/0
11.2.2002 18:48

mm

Sliby, sliby... blíží se volby
Je zajímavé, jak se to poslední dobou sliby o dálnicích jen hemží a na druhou stranu je prohlašováno, že na ně stejně nejsou peníze. Teď vláda slíbila dálnici na Zlínsku, před čtrnácti dny na zasedání v Hradci Králové ji přislíbila tam. Obě dálnice se plánují již (několik) desetiletí. Jsem opravdu zvědav, kdy se to vše dostaví.
0/0
11.2.2002 17:25

Re: Sliby, sliby... blíží se volby
Mě to připomíná rok 1992, to se taky mělo za 10 let jezdit jenom po dálnicích. a situace je prakticky stejná
0/0
11.2.2002 17:31

Anezka

Zlaty oci!
Zlaty oci! Zlaty oci! Ja tomu neverim, ani co se za nehet vejde!
0/0
11.2.2002 17:25

Havran

Kampan
To se to Lachnite dela predvolebni kampan za statni penize. Slibovat na to na co nemam penize.
0/0
11.2.2002 17:06

Michal Dvorak Vachova 3859 kromeriz 76701

Dalnice
Kazdopadne nevim,proc se nezacalo s vystavbou dalnice uz pred deseti lety???Vsichni soferi co museji jezdit z Moravy do Cech,by se mnou urcite souhlasili.Ale vzpomenme si treba,ze odjakziva pepici z Cech,na nas na moravaky kaslali!!Ted nemluvim o dalnici,ale o vsem!!Jen doufejme,ze nebudou problemy s financovanim a ze to dokonci ve stanovenem limitu.M.D.
0/0
4.11.2001 15:10

Antonio Soprano Sr.

Re: Dalnice
To mi silne pripomina heslo z 1992: "Dost bolo Prahy". Ovsem jestli je Vam, Michale, 22-23 let, asi nevite o cem je rec. Moravaku!!!
0/0
8.11.2001 3:17

Martin

Re: Re: Dalnice
Ahoj Soprano, nechci Vas urazet, ale Michal ma pravdu - porovnejte si laskave pocet km dalnic postavenych v cechach a pocet km na Morave - v cechach napr. dalnice Praha - Rozvadov, Praha - Ceske Stredohori. Je to parada po nich jezdit. Na Morave se jen o par km prodlouzily rychl. komunikace z Brna do Pohorelic (misto Rajhradu) a jeste tusim par kilometrovy usek rychlostni komunikace mezi Olomouci a Hranicemi. No snad to nekdo presne spocita... Docela by me to zajimalo.
0/0
11.2.2002 18:29

Aiki

Re: Re: Dalnice
No jasně, napřed je Praha, pak hned Praha, pak zbytek Čech, pak dlouho nic a tam někde na konci je Morava a Slezko. Bohužel je to tak a vůbec nic s tím nenaděláš a se Slovenskem to nemá nic společneho, ja osobně jsem podepisoval petici proti rozdělení, schválně, která dálnice bude dříve postavená ta Karlovarská nebo ta Zlínská?
Honza
0/0
11.2.2002 18:35

Honza

dalnice
Nevim, jestli mate moznost jezdit kazdy den po ceskych silnicich a den ode dne pozorovat silnejsi a silnejsi provoz, ale myslim, ze ne, protoze byste s vystavbou dalnice souhlasili. Samozrejme by bylo dobre, rozvijet dalnicni sit i v jinych regionech, protoze to celkem slusne vyresi dopravni situaci v CR.
0/0
29.10.2001 12:02

Patrik

dálnice
Tvrdit, že "Zlínský kraj je totiž stále jediným krajem v zemi, jemuž dálnice zcela chybí" je absolutní blbost.
0/0
25.10.2001 19:03

HBA

Dálnice a kraje
Zcela souhlas. Například Karlovarský minikraj, Hradecký, Jihočeský apod. nemají ani kilometr nebo jen minimum silnic dálničního typu. Stačí se podívat do libovolné automapy.
0/0
26.10.2001 9:29

JK

Re: dálnice
De pa tam teda je?
0/0
29.10.2001 10:37

Jiří Kuchta

Re: Re: dálnice
do Slušovic, ne?
0/0
14.2.2002 10:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.