Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nejnižší mzda se zvýší na 5700 korun

Nejmenší mzda, kterou může firma platit zaměstnanci, se výrazně zvýší. Kabinet přijal návrh ministerstva práce a sociálních věcí, které prosadilo od příštího roku její růst z nynějších pěti tisíc korun měsíčně na 5700 korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hunter

Progresivní zdanění
Erár konečně přišel na to ža zvýšením minimální mzdy, může velice elegantně obrat mnoho lidí. Akorát se divím, že na to přišel tak pozdě. No asi přibude více načerno pracujících. "Špičkoví úředníci" které jsem nedávno kritizoval, by měli také upravit základy ze kterých se počítá daň, a odvody na soc.zdrav. pojištění, ale proč, že? AŤ PLATÍ!!! V kase přece chybějí peníze na sociálky cikánům, no a letadla,tanky a padáky jsou taky drahé. Jo a nové Škody Superb pro krajské úředníky a jejich nic nedělání jakbysmet.
0/0
26.11.2001 13:42

Petr

Jsem student od 26 a musim si platit zdrav.pojisteni sam
Nove opatreni pokladam za zlocin. Za posledni 3 roky si jako student musim kazdy mesic platit jiz trojnasobek penez nez pred 3 lety. dnes je to jiz 680, pritom nevydelavam ani minimalni mzdu, musim studovat. Takze zvyseni min.mzdy se mne dotkne jen tak, ze jestli budu zdravotni platit dal, budu vice hladovet. Jeden muj kamarad uz delsi dobu uvazuje o sebevrazde, protoze nestiha na ty vsechny poplatky vydelavat a jeste studovat. Tento rezim je zlocinny, ja sam uvazuji, ze zdravotni prestanu platit uplne, v tehle vysi si ho proste nemohu dovolit.
0/0
26.11.2001 12:04

Michal X

Re: Jsem student od 26 a musim si platit zdrav.pojisteni sam
Sám jsem kdysi stál před podobným problémem. Ale pokud přestanete platit zdravotní pojištění, budete po cca 5 letech urgován pojišťovnou k doplacení dlužných částek včetně astronomických úroků - nedoporučuji! Můžete zkusit nastoupit o prázdninách do zaměstnání a po přihlášení zaměstnavatelem ke zdravot. pojištění ve zkušební době odejít. Přihlásíte se pak na úřad práce s tím, že budete muset zatajit Vaše denní studium. Pokud vám zbývá do jeho ukončení pouze krátká doba, mohl byste mít od VZP alespoň na čas pokoj. Praktiky tohoto státu si mnohdy skutečně nezadají s bývalým režimem a nejbolestivěji se dotknou právě lidí, kteří se nemohou bránit...
0/0
27.11.2001 8:23

Michal X

Sociální stát naruby...
VÁŽENÍ, JE VIDĚT, ŽE JSTE VŮBEC NEPOCHOPILI A PATRNĚ ANI POŘÁDNĚ NEČETLI MŮJ PŘÍSPĚVEK. JÁ SI NESTĚŽUJI NA TO, ŽE JSEM NEMOHL 2 ROKY SEHNAT MÍSTO (VÝVOJ NĚMECKÉ POEZIE JSEM OPRAVDU NESTUDOVAL:-), ALE NA FAKT, ŽE STÁTNÍ APARÁTČÍCI POPULISTICKÝM ZÚŮSOBEM ZVYŠUJÍ DAŇOVÉ ZATÍŽENÍ OBYVATELSTVA. BUDETE-LI SAMOSTATNĚ VÝDĚLEČNĚ ČINNÍ A VAŠE PŘÍJMY NEBUDOU DOSAHOVAT MINIMÁLNÍ MZDY, BUDETE PLATIT ZDRAVOTNÍ POJIŠTĚNÍ NEÚMĚRNĚ VYŠŠÍ. SPROSTOTA NEJSOU ARGUMENTY....
0/0
22.11.2001 8:03

Jiri

zase at se tak nejasa
Popisu to z urcite pozice podnikatele. Mam ubytovnu, kde je recepce. Vetsinu prac. doby zde zamestnanci nic nedelaji, ale z hlediska zajisteni provozu musi byt na recepci pritomni. O tuto praci je pomerne velky zajem, jelikoz zamestnanec si behem prac. doby muze napr. i studovat, cist, sledovat televizi atd. Mam radu zajemcu, kteri maji zajem tuto praci vykonavat za 4.500 Kc mesicne i mene. Ted jim budu muset nesmyslne platit vice, ackoli by bez problemu byla akceptovana nizsi castka. Nechci obchazet zakon vyplacenim penez bokem, takze to nakonec asi budu muset udelat, ale rocne pri 4 recepcnich prijdu vcetne odvodu o cca 78 tis. Kc, coz se mi velmi nelibi a zpusobi mi to vzhledem k napjatemu rozpoctu docela problemy.
0/0
21.11.2001 19:01

Obyvatel

Re: zase at se tak nejasa
To je bohuzel typicky dusledek. Snahou soucasne socialisticke vlady je vetsinu podnikatelu budto znechutit nebo zlikvidovat. Nejradeji by, aby Vasi ubytovnu spravovala nejaka organizace typu Ceske Statni Ubytovny a vsichni zamestnanci dostavali prerozdelene penize 'rovnym dilem'.
0/0
21.11.2001 19:25

Dagmar

Re: zase at se tak nejasa
Pane Jiří, nevěřím vám, že máte tak velký počet zájemců o práci za 4500 Kč hrubého měsíčně (ovšem pokud si tak nepřivydělávají důchodci, pobíratelé inv. důchodů nebo načerno pobíratelé podpory v nezaměstnanosti nebo soc. dávek). Vždyť samostatně žijící nepracující člověk, případně rovněž nezaměstnaný mladý člověk žijící u rodičů, od státu měsíčně dostane kolem 4700 Kč na soc. dávkách, pokud je to rodina např. s jedním dítětem do 6 let, měsíčně má nárok, i když žádný z rodičů nepracuje, na částku kolem 11500 Kč. Takže ať počítám, jak počítám, tak by práci za peníze, které nabízíte vy, dělal jenom blázen! Výše minimální mzdy má - podle mne - chránit pracovníky před tím, aby zaměstnavatelé nezneužívali např. vysoké nezaměstnanosti v regionu a nezaměstnávali pracovníky za takovou "žebračenku" jako dáváte vy!
0/0
29.11.2001 8:50

honzaXXIII

nekomu pomuze, ale vetsine uskodi
Zvyseni minimalni mzdy je nesmysl, ktery spise ublizi, protoze z mnohych se stanou nezamestnani. Ten, kdo dobrovolne uzavrel se svym zamestnavatelem smlouvu a pobira plat ve vysi minimalni mzdy, BOHUZEL nemel zadnou lepsi alternativu, nebot by si zvolil prave ji. Pokud tato svobodna dohoda bude zakonem zakazana, tak si cast lidi polepsi, ale zbytek lidi se stane nezamestnanymi! (rust nakladu na praci=pokles poptavky ze strany zamestnavatelu) Pro lepsi predstavu priklad: hypoteticky, pokud by vlada (parlament) stanovila zakon, ze absolventi VS nesmi pobirat nizsi mzdu, nez napr. 20 000,-, tak by mnozi byli nezamestnani, i kdyz by dobrovolne radi pracovali i za plat nizsi... Vse je pouze socialisticke divadlo pro volice.
0/0
21.11.2001 18:13

Obyvatel

Re: nekomu pomuze, ale vetsine uskodi
Pokud vim, tak vlada uz vysokoskolakum "pomohla" tim, ze s nimi nelze rozvazat pracovni pomer ve zkusebni dobe. Tim se rozhodne zvysi zajem zamestnavatelu ...
0/0
21.11.2001 18:44

Tomáš

Zvýšení minimální mzdy
Vzhledem k inflaci a k vývoji nárustu cen služeb,(elektřina, plyn, voda, jídlo) je tohle pouze kosmetická úprava a není to nic jiného než sociálně demokratická kampaň jak si získat popř. uchovat stávající voliče!!!!
0/0
21.11.2001 16:43

Desperado

Re: Zvýšení minimální mzdy
Nejsem voličem sociální gemokracie, ale zvyšování minimální mzdy je správné. Nejde jen o to, že se zvýší mzdy nejméně vydělávajícím, ale posunou se všechny platy v rozpočtové sféře. Současná vláda zvedá minimální mzdu asi po 6, tak to přímo předvolební agitace nebude. A zvedat minimální mzdu bylo nutné, protože za vlád Václava Klauze minimální mzda stagnovala, i když inflace byla mnohonásobně vyšší, než je dnes.
0/0
21.11.2001 17:02

Katka

Re: Re: Zvýšení minimální mzdy
Prosím vás, kde jste přišel na takovou pitomost, že díky zvýšení minimální mzdy se posunou všechny platy v rozpočtové sféře??????!!!!!! Protože v rozpočtové sféře také pracuji, mohu porovnávat. Minimální mzda se oproti 7/2000 zvedla v 1/2001 ze 4500 na 5000 Kč, cca o 11%, zatímco platy v rozpočtové sféře se zvedly v 1/2001 o 6%. Nyní se zvyšuje minimální mzda v 1/2002 z 5000 na 5700 Kč, což je 14%, zatímco platy v rozpočtové sféře se zvyšují (ale až od 4/2002 !!!!!!!) o 6%. Což mi dělá 380 Kč hrubého!!!!! Nikdy se nestalo, že by se mi zvýšil plat o tolik %, o kolik byla zvýšena minimální mzda!!!!! Takže se pomalu ale jistě (při tempu zvyšování tarifních platů o 6%) začínám svým platem přibližovat výši minimální mzdy!!!!!!
0/0
22.11.2001 8:39

Asd

Stale je to malo
Stale je maly rozdil mezi minimalni mzdou a socialnimi davkami. Myslim si, ze idealni rozdil by byl alespon 33-50%. Rozhodne musi byt pro lidi zajimavejsi chodit do prace, nez byt doma na podpore. Navic je treba pocitat s tim, ze mnoho lidi projede do zamestnani mesicne i 1000 Kc, takze je to jeste porad malo.
0/0
21.11.2001 16:24

fesak

civilka
Tak doufam ze mi zvysej i penize na civilce. Beru 2650 s jednim teplym jidlem denne a oficialne mam zakazano si jakkoliv prividelavat. Zit se z toho fakt neda. Tak se nekdy ptam proc jsem vlastne skoro 20 studoval, kdyz po skonceni skoly budu zit rok a pul z ruky do huby. To je teda vopzur.
0/0
21.11.2001 16:13

Josef

Re: civilka
Já byl na civilce v roce 1992 a měl jsem jen 280 korun !! Tak si nestěžuj, máš skoro desetkrát tolik co jsem měl já !!!
0/0
21.11.2001 16:43

Michal X

Sociální stát naruby...
Naší vládě nejde ani tak o nárůst minimální mzdy, za ketrou stejně téměř nikdo v naší zemi nepracuje (ani ilegální cizinci), jako spíš o vzrůst odvodů do státní pokladny. Příklad: Po odchodu ze školy jsem nemohl téměř 2 roky sehnat místo. Na Úřadě práce jsem dostal podporu 1.740 Kč!!! Jedinou mojí spásou bylo tenkrát psaní odborných článků coby brigáda při studiu - moje příjmy pak činily cca 3.500 Kč. Ale díky tomuto stupidnímu opatření jesm platil zdravotní pojištění jako bych pobíral minimální mzdu, ačkoliv jsem zdaleka takový příjem neměl. Pane Špdlo, jen tak dál....
0/0
20.11.2001 8:35

xxxx

Re: Sociální stát naruby...
Nejak to nechapu. To chcete rict, ze jste si za cele 2 roky nedokazal sehnat praci, za kterou by jste dostal aleson minimalni mzdu? Nezlobte se ale to je na me silna kava. Opravdu to nechapu a mel by jste se nad sebou zamyslet. Pokud nejste zdravotne postizeny je to ostuda a divim se ze to takhle verejne priznavate. Jiny zaver z vaseho prispevku udelat bohuzel neumim.
0/0
20.11.2001 9:01

Michal X

Re: Re: Sociální stát naruby...
jako absolvent bez praxe máte dost omezené možnosti, víte? Nevím, kolik Vám je, ale vězte, že pro mladé lidi je start v této zemi dost zoufalý - a to i v Praze. Jistě, pokud bych chtěl dělat kopáče nebo přidavače, jistě bych dostal Špidlovy peníze, ale kvůli tomu jsem nestudoval, to opravdu ne....
0/0
20.11.2001 11:22

xxxx

Re: Re: Re: Sociální stát naruby...
Vy jste zrejme studoval kvuli tomu, aby jste mohl brat podporu. To uz je mi jasny. Ja to rikal ten starej Lotrando v ty pohadce: Hlavne nepracuj!!!!
0/0
20.11.2001 12:18

Michal X

Re: Re: Re: Re: Sociální stát naruby...
No comment.... sociální dávku 1.740 Kč jsem s díky odmítl. :o)))
0/0
20.11.2001 13:04

Hanči

Re: Re: Re: Sociální stát naruby...
Michale,já chápu,že jako absolvent bez praxe trpíte určitou diskriminací.Ale studovaný člověk,který šel studovat pro to,že chtěl v životě sehnat perspektivní zaměstnání,si i ono perspektivní a lukrativní zaměstnání je schopen nalézt sám a nespoléhat se při tom na Úřady práce.Chce to jen zbavit se lennosti a pohodlnnosti, překonat ostych a strach a na vlastní pěst hledat.A to už v době studia,nejlépe formou brigád.Nikde jsem se nesetkala,že by na mě čekali s otevřenou náručí,ale také mi nikde nepráskli dveřma.Chce to jen chtít a mít snahu.Proto vítám zvýšení minimální mzdy,narozdíl od zvyšování životního minima,které lidi pouze demotivuje sehnat si zaměstnání.A pro lidi s těžkými zdravotními problémy bych hledala vedle životního minima adresná a individuální řešení jejich tíživého stavu.
0/0
20.11.2001 12:35

Michal X

Re: Re: Re: Re: Sociální stát naruby...
Žádné sociální dávky jsem nepobíral, kdyby si pan xxx přečetl můj názor pořádně, zjistil by, že mi nabídli 1740 Kč. Nehledal jsem místo prostřednictvím úřadu práce, protože už sama skutečnost, že přicházíte jako uchazeč z UP, představuje pro potenciálního zaměstnavatele mínus. Věřte, že nejsem líný ani pohodlný, těch firem, které jsem navštívil, byly desítky, a všude jejich první otázka byla, zda mám alespoň dvouletou praxi v oboru! Chci jen poukázat na fakt, že jde pouze o důmyslný tah ze strany vlády, jak z lidí, kteří nejsou zaměstnáni, vydolovat co nejvíce peněz. Naštěstí jsem už práci sehnal (byť podprůměrně placenou), ale až získám delší praxi v oboru, jistě bude líp. Ty bezperspektivní dva roky však nezúročím...
0/0
20.11.2001 12:57

Zdenek

Re: Re: Re: Re: Re: Sociální stát naruby...
To ze jsi vystudoval neznamena ze by jsi mel dostat praci ve svem oboru. To ze jsi studoval ti nedava zadne garrance. Zde ve statech po studiu mas vyber but vezmes praci ktera je a nebo hledas ve svem oboru a nastoupis a delas nekdy "zadarmo". Je to tezku zacatek ale tak to ma byt. Ostatni alternativy jsou "socialistickekho typu" o ktery uz my vsichni nestojime ( podpory, garantovane joby a pod.)Minimalni mzda je urcity socialni podpora tem kteri "musi" vzhledme k svym telesnym a dusevnim schopnostem pracovat ve spolecensky mene dulezitych oborech.
0/0
21.11.2001 16:29

Katka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sociální stát naruby...
Pane Zdenku, začala jsem trpět komplexy díky vašemu výroku, že "minimální mzda je určitá sociální podpora těm, kteří musí vzhledem ke svým tělesným a duševním schopnostem pracovat ve společensky méně důležitých oborech". Proboha, kde jste to vyčetl????? Napište mi -KDE-, ať si to můžu vytisknout a zamávat s tím před očima svému zaměstnavateli! Od ledna bude můj tarifní plat o 640 Kč vyšší než minimální mzda, pracuji v rozpočtové sféře (zadávám data do počítače a nemám pocit, že by to bylo společensky méně důležité) a doteď jsem měla dojem, že jsem tělesně i duševně zdráva..... Teď si tím ale nejsem vůbec jistá!
0/0
22.11.2001 8:59

kaj

Re: Re: Re: Re: Sociální stát naruby...
Nechte tech kecu, ze v Praze 2 roky nesezenete praci. Brigadu urcite, ale i ja jako student si dokazu sehnat praci na polovicni uvazek za kterou mam vic nez navrhovaou min. mzdu. Brali i bez praxe a je to velka firma. Ses proste "....." nevim kde hledas tu praci, nebo spis nehledas. To jsou keci, ze si obesel desitky firem.
0/0
21.11.2001 16:03

Martin

Re: Re: Sociální stát naruby...
Milý Anonyme,ty jsi zřejmě spadl z Marzu. Ten člověk, co píše,že 2 roky nemohl sehnat práci žije bohužel v dnešní realitě. Moje žena je rok po MD a též nemůže sehnat práci. Můžeš mi poradit ? Je vyučena prodavačkou klenot,27 let, 2 děti ve věku 5 let. Myslím, že práce v hypermareketu denně od rána do večera,soboty + neděle je ideální místo pro rozpad rodiny. Teď se ukaž chytráku !!!
0/0
26.11.2001 10:53

picnic

Re: Sociální stát naruby...
Jak to, že za ni nikdo nepracuje? Přijeďte za mnou do Ostravy abych Vám někoho takového představil.
0/0
20.11.2001 14:33

Eva

Re: Re: Sociální stát naruby...
Já myslím, že v Ostravě by se těch, kteří pracují za minimální mzdu našlo! A jestli bude pan Špidla zvyšovat minimální mzdu každý rok stejným tempem jako nyní, tak během dvou let budu minimální mzdu pobírat také já.
0/0
20.11.2001 15:00

JV

Re: Sociální stát naruby...
Patrně jste vystudoval "vývoj německé poezie v 19. století" nebo "obraz gender v klasických pohádkách" nebo jinou píčovinu, když jste nenašel žádné místo. :-))) Nebo jste prostě nechtěl pracovat za ty peníze, co Vám nabídli, ale to je jen a jen Váš problém. Každý musí znát svou tržní cenu.
0/0
21.11.2001 15:27

Asd

Re: Sociální stát naruby...
Jeste jste mohl zajit na Mestsky urad nebo jak se to jmenuje a dostal byste k podpore v nezamestnanosti jeste socialni davky, ktere by vam vyrovnaly rozdil mezi zivotnim minimem a podporou. To, ze jste si to nezjistil, je vase minus, casu jste mel dost. Mohu mit jeden dotaz ? Proc jste pri skole psal clanky misto abyste si zajistil nejakou i spatne placenou praxi ? Chtel bych videt vas na miste zamestnavatele, jak prijmete cloveka bez praxe.
0/0
21.11.2001 16:11

Dagmar Korcová

Nejnižší mzda by měla vzrůst na 5700 korun
Máme tři děti - 20, 19 a 12 let, vydělávám 13 tis. hrubého měsíčně. Dvě starší děti studují na vysoké škole. I bez školného stojí 8 tis. měsíčně, což je takřka celý můj plat. Na všechno ostatní musí stačit plat manžela. Připadá mi nefér, že pracující člověk není schopen zabezpečit potřeby rodiny na alespoň průměrné úrovni. Pokud budu na sociálních dávkách, budu na tom přibližně stejně. Hádejte co je pohodlnější.
0/0
20.11.2001 7:59

Tomáš

Re: Nejnižší mzda by měla vzrůst na 5700 korun
Ano, mít průměrný plat a nebýt schopen dosahnout na průměrné živobytí není příjemné a ukazuje to, že je někde něco shnilého. Ale DÁ se to řešit - já jsem například studoval VŠ při zaměstnání.
0/0
20.11.2001 9:02

BOBO

Re: Re: Tomáši - dotaz ---- Nejnižší mzda by měla vzrůst na 5700 korun
Tomáši , dokážeš se přiznat , jaké jsi měl zamšstnání , že jsi při tom studoval VŠ ??? Rozlišujme studium při zaměstnání a po zaměstnání !!! Zaměstnavatel Tě nějakým způsobem podporoval - studování či příprava přímo v prac. době , nebo načerno , bez vědomí zaměstnavatele ? Promluv pravdu , jinak to nemá smysl !!!
0/0
20.11.2001 23:38

JV

Re: Re: Re: Tomáši - dotaz ---- Nejnižší mzda by měla vzrůst na 5700 korun
Co je tak těžkého na studiu při zaměstnání? Nejsme ani línej, ani blbej, tak co bych nemohl pracovat?
0/0
21.11.2001 15:29

Paja

Re: Re: Re: Re: Tomáši - dotaz ---- Nejnižší mzda by měla vzrůst na 5700 korun
Tobe se asi studium vyhlo obloukem,co?
0/0
21.11.2001 17:04

Tomáš

Re: Re: Re: Tomáši - dotaz ---- Nejnižší mzda by měla vzrůst na 5700 korun
Dělal jsem úředníka a počítačového technika. Zaměstnavatel mi vycházel vstříc a dlužno dodat, že bez toho bych si neškrtnul (studijní volno, volnější pracovní doba, samozřejmě nižší plat, vše se řešilo dohodou, žádosti a omluvenky se nekonaly)
0/0
21.11.2001 15:33

PavelX

Re: Nejnižší mzda by měla vzrůst na 5700 korun
Mate pravdu, ale jsou tu i jine moznosti - zmenit zamestnani nebo podnikat.
0/0
20.11.2001 9:13

Obyvatel

Re: Re: Nejnižší mzda by měla vzrůst na 5700 korun
Ha ha, zmenit zamestnani nebo podnikat. Zkuste se nekdy podivat na ty "moznosti" zmeny zamestnani mimo Prahu. A coby podnikatel se tu stanete nejvetsim nepritelem statu a kazdy asi nema tolik energie aby mohl stale bojovat s uredni buzeraci a demenci.
0/0
21.11.2001 17:41

Dan

Re: Nejnižší mzda by měla vzrůst na 5700 korun
neni dulezite kolik mate deti, ale kolik mate deti o ktere se musite starat. To bych pak take mohl napsat ze babicka nevyzije z duchodu protoze ma 6 deti. Ted vidite jak je ubohe ohanet se tim ze mate tri deti, jak jste napsala maji 20 19 a 12 tedy ve skutecnosti mate JEDNO dite o ktere se musite postarat a vychovali li jste ty starsi dve k zodpovednosti za svuj zivot tak jsou schopne si pri studiu privydelat, sam jsem student tak to moc dobre vim. To ze vas vase DOSPELE deti stoji 8000 korun je vase NESCHOPNOST a spatna vychova. 20 lety clovek nemuze cekat ze ho budou zivit rodice, uz to ze neplati za bydleni je znacna vyhoda. Takze si nestezujte ze mate male penez kdyz si za to muzete sami.
0/0
20.11.2001 23:10

Vladik

Re: Re: Nejnižší mzda by měla vzrůst na 5700 korun
souhlas, už od začátku studií (mimochodem v roce 1991 v Praze)jsem od rodičů nedostal snad ani korunu. Vystudoval jsem a mel se i mam se i ted docela dobre. I v te dobe jsem mel spoluzaky, kteri makali a samozrejme i ty, kteří jen čekali...
0/0
21.11.2001 19:36

BOBO

Re: Paní Korcová ------Nejnižší mzda by měla vzrůst na 5700 korun
Chápu , že živit děti na studiích stojí peníze , ale schází ten údaj , jaký plat má pan manžel !!! A pak bude představa o vaší rodině přehlednější . Zatím "brečíte" dost nevěrohodně ! Co je pro Vás průměrná úroveň ???
0/0
20.11.2001 23:48

karber

277 DM čistého.
Hurááááááááá!
0/0
20.11.2001 6:02

dede

Re: 277 DM čistého.
172EUR
0/0
21.11.2001 16:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.