Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy šrotují lokomotivy, jež mohou prodat

Proč vydělat více, když máme své jisté, říkají si patrně úředníci generálního ředitelství Českých drah, když rozhodují o majetku železnice. České dráhy každoročně jako státní podnik vykazují ztrátu mezi pěti až šesti miliardami, letos počítají s podobnou. O jejich hospodaření vypovídá například i způsob vyřazování lokomotiv. Staré, nepotřebné lokomotivy, které stojí odstavené a vypadají spíše jako vraky, dávají do šrotu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Miroslav Grossmann

Privatizace?
Jsem pro oddělení kolejí od operátora železniční dopravy. Jen se bojím chaosu, který by mohla vyvolat ODS, kdyby se dostala k moci. A sice zprivatizovat všechny regionální a část celostátních drah. Dneska si můžu kdekoli koupit jízdenku na celou síť ČD, které provozují snad 99% osobní přepravy. Nerad bych se dopravoval třeba třemi různými společnostmi na místa na místo. Jiné jízdenky, odlišné přepravní podmínky, nenávaznost spojů a nečekání na přípoje. K tomu slabá informovanost o jízdních řádech na návazných tratích, zanedbávání bezpečnosti malými provozovateli atd.
0/0
12.12.2001 13:28

Jiřik

Re: Privatizace?
Já se obávám taky, ale ne té privatizace, ale zejména útlumu železnic všeobecně, ke kterému zejména prof. Klaus a pan Říman mají velký sklon. Klausovo prohlášení o tom, jak nádherné je lyžování po zrušené trati a skrz tunely mě kdysi dost nadzvedlo, a jak se chovaly ČD pod vedením ředitele Sosny a tehdejšího MDS pod vedením Římana, pamatujeme všichni: omezování spojů, vymýšlení fiktivních ztrát na lokálkách... vzpomeňme kauzu Polubenské zubačky, kde ČD opravily traťové úseky a za čtyři měsíce ze dne na den zrušily provoz jako nerentabilní a neperspektivní... zaplaťpámbu, současné ČD a MDS taky nejsou nic moc, ale aspoň se snaží o dost víc než kdysi. ***** Vaše obavy, cituji: "nenávaznost spojů a nečekání na přípoje. K tomu slabá informovanost o jízdních řádech na návazných tratích" - toho bych se naopak neobával, žádný soukromník si nedovolí odjet z nádraží dřív, než mu předchozím spojem jiného dopravce přijedou cestující. Byl by sám proti sobě. Obdobně velmi rád bude všude zveřejňovat svůj jízdní řád, protože pokud mu přiláká jen deset lidí měsíčně navíc, bohatě mu to zaplatí náklady na distribuci. Ostatně - dnes i na pražském hlavním nádraží máte k nahlédnutí JŘ Viamontu, JHMD apod. - i ČD už vědí, že to nejsou konkurenti, ale obchodní partneři!
0/0
16.12.2001 18:27

taky cestující

Socialistické dráhy?
Hele lidi, chce to používat rozum. Taky se dopravuju vlakem na/z koleje, taky mi vadí zpoždění. Jenže taky vim, že návaznej vlak na zpožděnej rychlík počká - naopak před nosem ujetej autobus mě hodně slušně řečeno naštve. Jestli někdo šrotuje ty mašiny, jak se tady píše, jako že asi jo, tak je sand minimálně morální povinností toho redaktora podat trestní oznámení na neznámého pachatele. Dráhy jsou státní společností, o šrotaci musel rozhodnou konkrétní člověk, kterej o zájmu o koupi jistě moc dobře věděl, no a v té chvíli se dopustil trestnýho činu. Jasný jak facka. Ten redaktor má podkladů určitě dost. Samozřejmě že nejde o mašiny, co už v tom šrotu zkončily, ale o tu spoustu dalších strojů...
0/0
7.12.2001 19:43

Hunter

Privatizovat!!!
Ten kdo někdy dělal ve státním podniku, jistě ví jaké poměry tam vládnou. Proto je nutné z ČD vytvořit společnost, která bude stručně řečeno vlastnit koleje, a druhou společnost která bude na těchto kolejích jezdit. Samozřejmě, že společností, které budou provozovat dopravu bude mnoho, vše záleží na koordinátorovi, tj. společnosti vlastnící koleje. No a potom ať mi nikdo neříká o miliardových dotacích ze státního rozpočtu. No, ale asi to jen tak nepůjde, protože jsou všude samí dobří kamarádi...
0/0
6.12.2001 15:01

cestující

Re: Privatizovat!!!
Já myslím, že průšvihů už tady máme dost. To slavné rozdělení kolejí a vlaků už zkusili v Německu. Nyní to dávají zpět dohromady, ztráty pár miliard marek, zázrak se nekonal. A to tam určitě nemají ve všem takový bordel jako na ČD. Nebo třeba Švýcarsko - železnice nejlepší v Evropě, no a zase státní. Máme se co učit.
0/0
7.12.2001 19:35

Aleš Pilař

Re: Re: Privatizovat!!!
Technická poznámka: Ve Švýcarsku neprovozuje železniční dopravu jen stát a ostatní dopravci mají na jeho infrastrukturu rovný přístup...
0/0
27.2.2002 19:58

Aleš Pilař

Re: Privatizovat!!!
Myslím si, že samotné rozdělení ČD nic nevyřeší, i když je to krok správným směrem. Chtěl bych Vás jen varovat, že dotace budou potřeba stále, a pravděpodobně i ve větší výši.
0/0
27.2.2002 19:56

hide

Hajzlíci
Když jsem si přečetl článek tak se mi udělalo mdlo. Hlavně že se na ty kurvy železničářský doplácí každej rok z rozpočtu hromadu miliónů. ROZPUSTIT, VYKOPAT, ZNIČIT !!!
0/0
6.12.2001 11:08

mOb

Flákači a podvodníci
Naprosto neuvěřitelné... a to se pan skoroministrdopravy Dušek stal předsedou odborů na další tuším tři roky. Čekají nás ještě moc zajímavé zážitky. Navrhuji rozpustit dráhy a vybudovat novou firmu s novými lidmi. Jen tak je možné z toho něco udělat. A nenechat ty pitomé odboráře vyskakovat. Leda za jízdy z vlaku :-) Fuj banda prohnilá...
0/0
6.12.2001 10:53

Mata

Socialistické dráhy
K ČD není co dodat. Jezdím s nimi každý týden na koleje a domů. Někdy se člověk musí až divit jak tam vládne ještě socialistický duch. Např. když stojím na nástupišti a čekám na vlak, který obvykle přijede minimálně s 10 minutovým zpožděním a vidím jak pro jeden balíček jede ještěrka s řidičem i závozníkem, zůstává rozum sát. Když jim jednou kamarád řekl to se moc nepředřete a to ještě chcete přidat, snesla se na něj vlna nadávek. Ale to jen na úvod. ČD si stěžují, že osobní doprava není rentabilní, ale proti tomu neudělají vůbec nic kromě zdražení jízdného. Zaráží mě hlavně nevyužité drážní prostory, kde by se daly vydělávat peníze např. zřízením sítě obchůdků a restaurací (které teď vyhovují jen bezdomovcům) a to buď samotnou ČD nebo pronájmem prostor. Vlakem cestuje ročně několik milionů lidí a stráví obrovský čas čekáním na svůj spoj. Všichni jen postávají v neůtulných prostorách nádraží a nemají se při svém čekání jak zabavit. Tito lidé jsou ochotni si i něco koupit jen, aby se nějak zabavili. Chtěl jsem jen trochu ukázat, že se dá vydělávat i na drahách, ale musí se tato společnost zcela změnit a nechovat se jako v dobách socialismu. Martin Novák Ostrava
0/0
6.12.2001 10:16

jamie

Nejen to
ČD nejenže šrotují lokomotivy, které mohou prodat (a to i do ciziny), ale šrotují i lokomotivy, které potřebují nebo by mohly v brzké době potřebovat. Je to asi v té poloze, že když dnes zrovna nikam nepojedu autem, tak ho radši vyhodím do šrotu.
0/0
6.12.2001 9:47

bob

CD
Bez ohledu co je v tom článku, musim říct, že ČD je nejneuvěřitelnější a nejprohnilejší firma jakou znam.
0/0
6.12.2001 8:14

Ders

Re: CD
Musim naprosto souhlasit.
0/0
6.12.2001 9:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.