Diskuze
Dráhy šrotují lokomotivy, jež mohou prodat
Děkujeme za pochopení.
Miroslav Grossmann
Privatizace?
Jsem pro oddělení kolejí od operátora železniční dopravy. Jen se bojím chaosu, který by mohla vyvolat ODS, kdyby se dostala k moci. A sice zprivatizovat všechny regionální a část celostátních drah. Dneska si můžu kdekoli koupit jízdenku na celou síť ČD, které provozují snad 99% osobní přepravy. Nerad bych se dopravoval třeba třemi různými společnostmi na místa na místo. Jiné jízdenky, odlišné přepravní podmínky, nenávaznost spojů a nečekání na přípoje. K tomu slabá informovanost o jízdních řádech na návazných tratích, zanedbávání bezpečnosti malými provozovateli atd.Jiřik
Re: Privatizace?
Já se obávám taky, ale ne té privatizace, ale zejména útlumu železnic všeobecně, ke kterému zejména prof. Klaus a pan Říman mají velký sklon. Klausovo prohlášení o tom, jak nádherné je lyžování po zrušené trati a skrz tunely mě kdysi dost nadzvedlo, a jak se chovaly ČD pod vedením ředitele Sosny a tehdejšího MDS pod vedením Římana, pamatujeme všichni: omezování spojů, vymýšlení fiktivních ztrát na lokálkách... vzpomeňme kauzu Polubenské zubačky, kde ČD opravily traťové úseky a za čtyři měsíce ze dne na den zrušily provoz jako nerentabilní a neperspektivní... zaplaťpámbu, současné ČD a MDS taky nejsou nic moc, ale aspoň se snaží o dost víc než kdysi. ***** Vaše obavy, cituji: "nenávaznost spojů a nečekání na přípoje. K tomu slabá informovanost o jízdních řádech na návazných tratích" - toho bych se naopak neobával, žádný soukromník si nedovolí odjet z nádraží dřív, než mu předchozím spojem jiného dopravce přijedou cestující. Byl by sám proti sobě. Obdobně velmi rád bude všude zveřejňovat svůj jízdní řád, protože pokud mu přiláká jen deset lidí měsíčně navíc, bohatě mu to zaplatí náklady na distribuci. Ostatně - dnes i na pražském hlavním nádraží máte k nahlédnutí JŘ Viamontu, JHMD apod. - i ČD už vědí, že to nejsou konkurenti, ale obchodní partneři!taky cestující
Socialistické dráhy?
Hele lidi, chce to používat rozum. Taky se dopravuju vlakem na/z koleje, taky mi vadí zpoždění. Jenže taky vim, že návaznej vlak na zpožděnej rychlík počká - naopak před nosem ujetej autobus mě hodně slušně řečeno naštve. Jestli někdo šrotuje ty mašiny, jak se tady píše, jako že asi jo, tak je sand minimálně morální povinností toho redaktora podat trestní oznámení na neznámého pachatele. Dráhy jsou státní společností, o šrotaci musel rozhodnou konkrétní člověk, kterej o zájmu o koupi jistě moc dobře věděl, no a v té chvíli se dopustil trestnýho činu. Jasný jak facka. Ten redaktor má podkladů určitě dost. Samozřejmě že nejde o mašiny, co už v tom šrotu zkončily, ale o tu spoustu dalších strojů...Hunter
Privatizovat!!!
Ten kdo někdy dělal ve státním podniku, jistě ví jaké poměry tam vládnou. Proto je nutné z ČD vytvořit společnost, která bude stručně řečeno vlastnit koleje, a druhou společnost která bude na těchto kolejích jezdit. Samozřejmě, že společností, které budou provozovat dopravu bude mnoho, vše záleží na koordinátorovi, tj. společnosti vlastnící koleje. No a potom ať mi nikdo neříká o miliardových dotacích ze státního rozpočtu. No, ale asi to jen tak nepůjde, protože jsou všude samí dobří kamarádi...cestující
Re: Privatizovat!!!
Já myslím, že průšvihů už tady máme dost. To slavné rozdělení kolejí a vlaků už zkusili v Německu. Nyní to dávají zpět dohromady, ztráty pár miliard marek, zázrak se nekonal. A to tam určitě nemají ve všem takový bordel jako na ČD. Nebo třeba Švýcarsko - železnice nejlepší v Evropě, no a zase státní. Máme se co učit.hide
Hajzlíci
Když jsem si přečetl článek tak se mi udělalo mdlo. Hlavně že se na ty kurvy železničářský doplácí každej rok z rozpočtu hromadu miliónů. ROZPUSTIT, VYKOPAT, ZNIČIT !!!mOb
Flákači a podvodníci
Naprosto neuvěřitelné... a to se pan skoroministrdopravy Dušek stal předsedou odborů na další tuším tři roky. Čekají nás ještě moc zajímavé zážitky. Navrhuji rozpustit dráhy a vybudovat novou firmu s novými lidmi. Jen tak je možné z toho něco udělat. A nenechat ty pitomé odboráře vyskakovat. Leda za jízdy z vlaku :-) Fuj banda prohnilá...Mata
Socialistické dráhy
K ČD není co dodat. Jezdím s nimi každý týden na koleje a domů. Někdy se člověk musí až divit jak tam vládne ještě socialistický duch. Např. když stojím na nástupišti a čekám na vlak, který obvykle přijede minimálně s 10 minutovým zpožděním a vidím jak pro jeden balíček jede ještěrka s řidičem i závozníkem, zůstává rozum sát. Když jim jednou kamarád řekl to se moc nepředřete a to ještě chcete přidat, snesla se na něj vlna nadávek. Ale to jen na úvod. ČD si stěžují, že osobní doprava není rentabilní, ale proti tomu neudělají vůbec nic kromě zdražení jízdného. Zaráží mě hlavně nevyužité drážní prostory, kde by se daly vydělávat peníze např. zřízením sítě obchůdků a restaurací (které teď vyhovují jen bezdomovcům) a to buď samotnou ČD nebo pronájmem prostor. Vlakem cestuje ročně několik milionů lidí a stráví obrovský čas čekáním na svůj spoj. Všichni jen postávají v neůtulných prostorách nádraží a nemají se při svém čekání jak zabavit. Tito lidé jsou ochotni si i něco koupit jen, aby se nějak zabavili. Chtěl jsem jen trochu ukázat, že se dá vydělávat i na drahách, ale musí se tato společnost zcela změnit a nechovat se jako v dobách socialismu. Martin Novák Ostravajamie
Nejen to
ČD nejenže šrotují lokomotivy, které mohou prodat (a to i do ciziny), ale šrotují i lokomotivy, které potřebují nebo by mohly v brzké době potřebovat. Je to asi v té poloze, že když dnes zrovna nikam nepojedu autem, tak ho radši vyhodím do šrotu.bob
CD
Bez ohledu co je v tom článku, musim říct, že ČD je nejneuvěřitelnější a nejprohnilejší firma jakou znam.Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
MerkurXtip dává bonus 200 korun. Sázejte na své oblíbené sporty
Advertorial Sportovní sázení má dlouhou historii a je stále populárnější. Sázková kancelář MerkurXtip přitom...
Přísné a drahé. Na přílišnou regulaci už upozorňují i špičky české železnice
Premium Nářky nad složitostí železnice, kterou prodražují přísné normy, nejsou v tuzemsku novinkou. Ozývají...
Žádný personál ani jiný zákazník. V Česku roste síť bezobslužných obchodů
Minute Shop je nový koncept automatizovaných prodejen s nonstop provozem, kam zákazník vstoupí...
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...