Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Levice protlačila transformaci drah

Pár minut se zdálo, že pravicoví poslanci smetli vládní představu transformace Českých drah ze stolu. Sněmovna totiž neschválila potřebnou většinou zákon, který jí vrátil Senát a který rozděluje dráhy na dvě státní společnosti - dopravce a správce kolejí. Pak ale komunistická poslankyně Květoslava Čelišová hlasování zpochybnila a vzápětí se už potřebná většina našla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vojta

Bludy 2
Drahý Vašku, stát MHD nedotuje. Dotuje jí město Praha ze svého rozočtu a to cca 5mld ročně. České dráhy dotujeme všichni a pro letos je to částka okolo 14 mld Kč. To, že stát dá ČD letoj "jen" 6mld neznamená, že zbytek se někam ztratí. Stejně ho budem muset doplatit a je jedno jestli zítra nebo za deset let. Tak to jen tak, abysme uvedli na pravou míru ty Bludy.
0/0
6.2.2002 21:03

Vašek

Re: Bludy 2
Abych to uvedl na pravou míru jistě víš že dráha nemá zelenou naftu, tím odvede státu přibližně 6 miliard korun na dani z nafty dále stát dává slevy na jízdné ( odbojáři atd.) což číní přes 2 miliardy Kč. Což když odečteme tak stráta z osobní dopravy činí asi těch 5 miliard což je přesně stejná částka kterou je dotováno MDH v Praze. Ale zapomněl jste započítat ztrátu z pražského METRA, takže nevím kdo zde píše bludy. Je potřeba být objektivní. Myslím, že ztráta z osobní dopravy ČD, protože je v měřítku Čech a Moravy je v podstatě zanedbatelná, když mnohem větší částku prošustruje za MDH a metro pouze Praha
0/0
7.2.2002 8:26

Vašek

svatá prostoto čím větší ignorat tím víc diskutuje o problému kterému nerozumí
Že vám nevadí bankovní zaměstnancí se svými astronomickými platy a to že prodrbali 100 miliard co musíme jako občané za ně zaplatit. Dále, česká armáda, lemplů a politruků kde se nekoupila jediná funkční věc včetně padáků nemluvě o její bojeschopnosti, dále ministerští úředníci atd. Ale soustavně se zamindrákovaní blbci trefují do českých drah, které jsou funkční a ziskové, dokonce místo aby zisk z nákladní dopravy rozdělila mezi své pracovníky v náročném provozu, tak dotují stát a jím objednanou osobní dopravu. Dodávám pro lidi s delším vedením a IQ 10, stát si může osobní dopravní obslužnost objednat u koho chce, zatím to nikdo levněji neumí, pro informaci jem MDH v praze je dotována vyšší částkou než osobní doprava u českých drah. Kdo chce o tomto problému diskutovat tak ať se napřed seriozně informuje než zde začne psát bludy.
0/0
6.2.2002 11:55

Petr

Re: svatá prostoto čím větší ignorat tím víc diskutuje o problému kterému nerozumí
České dráhy jsou funkční? Dobrý vtip. Tam nefunguje nic od řízení firmy až po vytápění vagónů (v zimě se netopí, na jaře nám železničáři dělají sauničku). Pracovníci v náročném provozu? Možná nepatrná menšina. Zbytek naprosto zbytečných pracovních sil jen hledá místa, kde se zašít. O alkoholu na pracovišti si ani nedělám iluze (zkušenosti z velmi častého využívání služeb ČD). O nějakém uctivém chování k zákazníkům také nelze mluvit (mohl bych hodně vyprávět). Řešení? Tři čtvrtiny vyházet a slavné ČD by fungovaly úplně stejně jako teď, jenom s o hodně menšími náklady na mzdy. P.S.: Ale neodpovídejte mi, že jsem zamindrákovaný blbec.
0/0
6.2.2002 13:04

Tomas

Re: Re: svatá prostoto čím větší ignorat tím víc diskutuje o problému kterému nerozumí
ČD vykazují přes 1 mld zisku v nákladní dopravě. Takže s tou nefunkčností bych to neviděl až tak zle. K dalším bodům Vašeho příspěvku: Máte pravdu, že flákačů a alkoholiků pracuje na dráze dost, nicméně práce v železničním provozu náročná je, mám zkušennost od soukromého provozovatele. Řešením jsou investice do techniky, která by nahradila hromadu lidí a jejich ne vždy efektivní a kvalitní práci, která je díky daňové politice našeho státu po čertech drahá.
0/0
7.2.2002 14:48

Vojta

To snad ne
Co dodat k takové, předem k nefunkčnosti odsouzené transformaci. Nic, jen zbývá modlit se, aby byly co nejdříve volby a mobilizující ODS nesáhla opět po levicovém partnerovi. Vážení páni a dámy poslanci, jak můžete schválit něco, co zkrachovalo ve Velké Británii? Jak můžete neefektivním a přezaměstnaným ČD přiklepnout 38 mld?
0/0
5.2.2002 22:54

klob

autodopravci si taky platili dodnes silnice?
0/0
5.2.2002 20:53

IS

Re: autodopravci si taky platili dodnes silnice?
No sámo, chytrý hochu !
Jinak bys mi musel objasnit, co je to silniční daň, dálniční daň (známka), gigantická spotřební daň z benzínu ... ... ... ... ... :-)
0/0
5.2.2002 23:12

Tomas

Re: Re: autodopravci si taky platili dodnes silnice?
To Vám objasním. Spotřební daň nechte plavat, ČD ji platí také. Silniční daň se platí jen za auta, která slouží k podnikání, máte-li svoje vlastní auto, neplatíte nic. Na dálničních známkách se ročně vybere cca 2 mld korun. Dejte to do souvislosti s cenou dálničního úseku Poděbrady - HK, která má být 22 mld. Zjistěte si také, kolik peněz se na silniční dani vybere a kolik se jich potom rozdělí na Ředitelství silnic a dálnic, okresům/krajům a obcím na údržbu silnic, které nespadají pod stát. A ještě malé historické odbočení. Naprostá většina drah vznikla díky soukromému kapitálu, stavělo se za vlastní a na úvěr, který se musel zaplatit. Silnice postavil stát z eráru a žádné splácení se tedy nekonalo.
0/0
7.2.2002 14:33

Radek Laušman

Dráhy
Zvedají si jízdný. Pohodlí je čím dál horší. Zpoždění pořád stejný. Nevidím důvod proč využívat železnici. Dokud se nenajde odvážný politik, který se postaví socialistickému molochovi, který si říká odbory tak na to budou doplácet všichni daňový poplatníci, včetně těch co už železnici nevyužívjí. Proč máme doplácet na něčí pohodlí. Já osobně už více jak tři roky dávám přednost autobusům. Jsou rychlejší, čistší a levnější. Dokud budeme ustupovat odborářům, tak v téhle zemi nikdy nebudou peníze potřebné pro zdravotnictví a školství a další potřebné věci. Pan Dušek a jeho odboráři by si měli uvědomit, že stát není armáda spásy. Pročpak se asi bojí konkurence? Mají strach, že někdo dokáže na železnici hospodařit se ziskem?  Radek Laušman Chrudim
0/0
5.2.2002 20:26

Radek Laušman

dráhy
Je vidět, že v téhle zemi vládnou odbory.
0/0
5.2.2002 20:09

Vrana

Vule musi byt z obou stran
V jednom z predchozich prispevku do diskuze reagoval jakysi nadrazak strojvudce, jak je na tom bidne, ze bere jenom 18000 hrubeho mesicne. Porovnejte to s platy treba na vysokych skolach. To chce sakra usili a vzdelani dostat se do platove tridy za 18000 mesicne. A u modre armady to ma kdejakej jouda co umi ridit lokomotivu. Dokud to bude takto prevraceny, nedal bych jim ani korunu navic. jejich vydirani je neskutecna drzost. State davej, ale my nevyjdeme vstric ani o milimetr. V prumeru na kilometr zeleznice je u nas nekolikanasobne vice zamestnancu nez terba s Rakouskem se kterym to srovnavate. Chapu ze jsou zeleznice v dezolatnim stavu, takze tezko se da dosahnout stejneho pomeru, ale kdyby propustili ctvrtinu zamestnancu CD ted, nic by se nestalo. A pokud se ptate co budou delat? Odpovidam ze je  mi to jedno. Nevim proc si mnoho lidi dokaze sehnat praci podle toho jaka je potreba a zrovna nadrazaci by meli byt vyjimka placena z dani vsech  
0/0
5.2.2002 19:18

blabla

Re: Vule musi byt z obou stran
hele, strejdo, takovej strojvůdce má zodpovědnější povolání než nějakej kancelářskej moula nebo učitýlek. Ti když něco pokazej, tak se hovno děje, na něco to svedou. Strojvůdce zodpovídá za tisíce lidí. -------- Já navrhuju udělat porovnávací rozbor např. rakouských a českých drah, hlavně co se týče počtu pracovníků v provozu, t.j. na trati a dopravní cestě, a admistrativních zaměstnanců! Ať je jasno, kolik darmožroutů krmí dráha v kancelářích! - ---------Je drzost, když se návrhy na snížení počtu zaměstnanců dráhy nakonec stáčejí na ubírání provozních pracovníků - to dělají právě ty kancelářeké krysy - a právě tam, kde je potřeba ubrat, se neubírá!
0/0
5.2.2002 19:32

Xenon

Re: Re: Vule musi byt z obou stran
Souhlas, ono by to totiž chtělo najmout auditorskou firmu, vykašlat se na kecy odborů, úředníků a všech ostatních, kolik to bude stát peněz (a v případě podniku velikosti ČD půjde o desítky milionů), a nechat zpracovat kompletní situaci firmy. Z takového materiálu jde totiž nádherně vyčíst, kdo co dělá anebo nedělá, kdo je pro firmu důležitý a koho může propustit. Byl by to hukot, ale bylo by jasno. Jsem ovšem toho názoru, že ten, kdo tohle navrhne, si sám podřeže větev, protože Dušek zastupuje i velkou řadu kancelářských krys a ty svoje zadky ze židlí jen tak nezvednou...
0/0
5.2.2002 20:11

ppetr

Re: Re: Vule musi byt z obou stran
no ty jses,ale nadrazackej JOUDA.o jakej 1000lidi mluvis.nemas na mysli ty prazdny vagony co tahnes za sebou a nebo vagony srotu.kdyz ti ten ucitel spatne vzdela tvoje deti,tak v budoucnu to poznas stsakramencky.jenomze to by jsi nejaky to vzdelani musel za ten zivot pobrat.mozna,ze jsi se ve svych 21 naucil jednu lokomotivu a cely zivot ti to jako vzdelani staci.az te kopnou do pr....,jsem zvedav jak se o sebe postaras.to bude vypadat,az prijdes k novymu zamestnavateli a reknes,no jsem jsem strojvedouci a to je asi tak vsechno co umim!!!!!!!
0/0
5.2.2002 20:13

Radek Laušman

Re: Re: Vule musi byt z obou stran
To konstruktér taky. Každý kdo má vzdělání má určitou formu zodpovědnosti a tvrdit, že stojvůdce má vyšší zodpovědnost než například konstruktér letadel je nesmysl. Tak proč mají mít lepší platy. Jaký je jejich přínos pro společnost. Zatáhnout za brzdu. To umí kde kdo. Ale postarat se o to aby nedoslo ke kolizi vlaků leží spíš na dispečerech než na strojvůdcích. Takže si nevyskakuj.
0/0
5.2.2002 20:33

Achim

Re: Re: Re: Vule musi byt z obou stran
Jak tak čtu, tak vidím že se k problému vyjadřují hlavně "silní na moc chytří".
Učitel, strojvedoucí ale i uklizečka jsou důležita, potřebná a odpovědná povolání ve svém oboru. A všechna jsou finančně podhodnocena. Sám jem 10 let jezdil jako strojvedoucí, tak že tuto páci znám velmi dobře. Jestli si myslíte, že zastavit 1000 - 2000 tun z rychlosti 80km/h na 700 metre, je jenom zatáhnou za brzdu a čekat až se to zastaví, tak si to zkuste a uvidíte. Nemluvě o tom, že strojvedoucí musí znát řízené vozidlo dokonale. A dispečer sám srážce vlaků nazabrání (vlak jedoucí proti jinému vlaku třeba u Loun z Ústí nezastaví) Jen se snaží organizovat jízdu tak aby k podobným případům nadocházelo (přesto se to na vždy povede. Takže dohadování se o tom kdo má větší zodpovědnos a kdo menší je pouhým mlácením prázdné slámy.
Něco jiného je názor na to kdo vlastně ČD vede. A o tom není pochyb. Jednoznačně odbory v čele a panem Duškem. Pan generální a jeho podřízení na výkoných jednotkách jsou pouze nastrčené figurky. V podstatě to fungují jako stínové vedení. Ke škodě občanů tohoto státu a samotných zaměstnanců ČD.          
0/0
5.2.2002 22:20

Xenon

Re: Re: Re: Re: Vule musi byt z obou stran
Pěkně napsáno. Jenom bych snad změnil Vaši formulaci z posledního odstavce: vedení ČD nejsou nastrčené figurky, jsou to mnohem spíš kariéristé, kteří si drží svoje teplá místa a nevadí jim, že mohou dělat jen to, co jim dovolí odbory. Nebo ještě jinak řečeno - jsou názornou ukázkou, jak vypadá management na hovno. Protože manažer, který si do řízení podniku nechá zasahovat od pracujících je obvykle tou druhou největší zkázou firmy hned po manažerovi, který svoji firmu přímo okrádá.
0/0
5.2.2002 22:32

z daleka

Re: Re: Re: Re: Vule musi byt z obou stran
Tak a ted nam jeste reknete, proc jsou ty cesky lokomotivy tak strasne zaspineny. Hlavne pak z venku. Vypada to jak rezava maringotka kterou 10 let nikdo nemyl. Spinavejsi a rezatejsi lokotky jako v CR neznam. Ze by brali jen prachy a nemyli ???
0/0
5.2.2002 23:55

blabla

vo čem je řeč?
V tom článku není vůbec jasně řečena podstata věci, totiž tok peněz! ------ Odkud a kam potečou peníze, když se podnik rozdělil na dva - jeden jezdí a inkasuje a druhý spravuje cestu, platí a inkasuje málo(?). - Proč se vlastně podnik rozdělil? - Nechystá se privatizace ? Bude stát (t.j. my) nakonec dopláce t více nebo míň? - A bude mít rozdělení a případná privatizace vliv na co? - Na ceny jízdného, na kvalitu cestování anebo jenom na vejplaty železničářů? - A proč vyhovuje panu Duškovi zrovna toto řešení a proč né jiné? - A proč se nemluví o počtu úřednických míst? - Není tam žába na prameni? - Lidí v provozu je určitě tak tak na hranici zvládnutelnosti - soudě podle údržby vagónů a tak -, ale nepochybuji o tom, že je přeúředníkováno!? -
0/0
5.2.2002 19:16

Petr

Doping
0/0
5.2.2002 18:34

pavel

hlasování
to je zajímavý, že pro hlasovali i lidovci viz http://www.psp.cz/sqw/hlasy.sqw?G=27864&o=3 a o tom není v článku ani zmínka. Svědčí to o úrovni MF Dnes
0/0
5.2.2002 18:32

Michi

S drahami je to vsude stejne......
S drahami je to vsude stejne...... je jsou to neziskove, statem dodovane sluzby.....  
Je pravdou ze Ceska zeleznice je na tom opravdu spatne .......
Osobne si myslim, ze pokud vlada neustoupi a nenecha prostor soukromym firmam, nikdo nebude mit zajem sluzby nejak slepsovat. No kdo ma dnes zajem delat u CD ....?  .... vsichni utikaji do soukromeho sektoru a maji bohuzel "recht"
0/0
5.2.2002 17:53

Petr

Doping
<p class=MsoNormal style='margin-top:0cm;margin-right:-24.4pt;margin-bottom: 0cm;margin-left:18.0pt;margin-bottom:.0001pt;text-indent:-18.0pt'><i><span style='font-size:12.0pt;font-family:Arial;color:windowtext'>09.02. - 10.02.</span></i><span style='font-size:12.0pt;color:windowtext'><o:p></o:p></span></p>
<h3 style='margin-top:0cm;margin-right:-24.4pt;margin-bottom:0cm;margin-left: 18.0pt;margin-bottom:.0001pt;text-indent:-18.0pt'><span style='font-size:12.0pt; mso-bidi-font-size:13.0pt;text-transform:uppercase'>KLOTZECHER WINTERTEST (NĚMECKO) </span><span style='font-size:12.0pt;mso-bidi-font-size:13.0pt'>Dresden<span style="mso-spacerun: yes">  </span><o:p></o:p></span></h3>
<h3 style='margin-top:0cm;margin-right:-24.4pt;margin-bottom:0cm;margin-left: 18.0pt;margin-bottom:.0001pt;text-indent:-18.0pt'><span style='font-size:12.0pt; mso-bidi-font-size:13.0pt;font-weight:normal'>Henry Lehmann, Am Steinberg 5a, Ligeau - Augustusbad </span><span style='font-size:12.0pt;mso-bidi-font-size: 13.0pt;font-family:"Wingdings 2";mso-ascii-font-family:Arial;mso-hansi-font-family: Arial;mso-char-type:symbol;mso-symbol-font-family:"Wingdings 2";font-weight: normal'><span style='mso-char-type:symbol;mso-symbol-font-family:"Wingdings 2"'>'</span></span><span style='font-size:12.0pt;mso-bidi-font-size:13.0pt;font-weight:normal'>00493528444683<o:p></o:p></span></h3>
0/0
5.2.2002 17:46

blabla

Re: Doping
hele, dopingu, hodil jsem to do HTML-Kitu, ale objevila se jenom adresa a telefon nějakýho Němce. - Co to jako má bejt?
0/0
5.2.2002 19:41

Standa

železnice
Vážení kritici železnice, až rozvinete silniční dopravu tak, že budou všude dálnice, do kterých nahrneme x-krát víc peněž než do železnice a všichni se tady otrávíme od výfukových plynů, tak Vám bude železnice dobrá, jenže to už tady nebudete !
0/0
5.2.2002 17:38

David

Duskuv proletariat!!!
Zeleznice? Vystiznejsi nazev - pojizdnej bordel!!! Ty papalase co poradaj vyjezdni zasedani vlady bych na tato zasedani poslal vlakem a jeste pred tim bych kazdyho z nich pozval na dve piva, aby museli pouzit vlakova WC, ze kterejch by se jeden poblil. Taky bych vas na toto zasedani poslal nekudy, kde se zrovna buduji tzv. rychlostni (dneska spis zpomalovaci) koridory a abyste museli aspon tak dvakrat prestoupit. Zkratka bych vas nechal si vychutnat plnymi dousky kvalitu sluzeb poskytovanu partou ktera si rika CD. Ta mensina, ktera na draze opravdu maka (strojvudci, vlakovej personal atd), by meli prvni vyskocit a te urednicke bande prizivniku v kancelarich nakopat nekam! Cim vic se jim bude ustupovat, tim budou nenazranejsi!
0/0
5.2.2002 17:18

Biermann

Re: Duskuv proletariat!!!
To vis, co ty pri jizde na tom zachode nechas, tak to tam potom ostatni najdou. A kdyz nejaci choboti vsechno pocmaraji, tak kdo to ma furt odstranovat? No a sem rad, ze se ti vic libi wc v autobusech }:)
0/0
5.2.2002 21:26

Vrana

Dve firmy = dve cerne diry
Pri takovemto rozdeleni drah dojde jako tomu casto byva k narustu neproduktivniho urednictva, ruznych prizivniku s lejstry, kancelari, zmatku a bordelu. ve finale se nic nezmeni a jenom azdorocne nebudeme platit miliard sest, ale treba deset abychom udrzeli nasi prebujelou a vyderacskou modrou armadu pri zivote.
0/0
5.2.2002 16:47

Jindrich

Re: Dve firmy = dve cerne diry
Nejen šest nebo deset miliard, ale ještě několikanásobně více, například rakouští občané své dráhy každoročně dotují více jak v přepočtu 80 miliardami korun. To se pak ale čeští občané nemohou divit, že jezdí ve špinavých a pomalých vlacích, když poskytují drahám almužnu 14krát menší než Rakušané, a to ještě nejsou Rakouské spolkové dráhy zatíženy padesátiletým socialistickým a posléze transformačním experimentováním.
0/0
5.2.2002 17:12

Re: Re: Dve firmy = dve cerne diry
Vzhledem k rozdilu v kupni sile je diletanstvi porovnavap primo statni dotaze. POtazmo do takoveho bordelu! CD mely myslim dost casu na to, aby zacaly fungovat. Zatim je to akorat komunisticky neefektivni moloch, ktery kazdeho z nas stoji majlant na danich! (i me, ktery jsem do vlaku nesedl ani nepamatuju - a ze jsem se s nim najezdil!). Btw, coz takhle zkusit spis porovnat, kolik zamestnancu ma Rakousko na 1 km trati? Pripadne na 1 cestujiciho ci 1 tunu? Hadam, ze asi tak 14 mene.:-)
0/0
5.2.2002 19:29

huj

jo
0/0
5.2.2002 16:43

Roman Sterba

Harmonizace podminek se silnici
S uspokojenim konstatuji, ze i pres dlouhodoby odpor nekompetentnich redaktoru MFDNES se podarilo prosadit evropskou podobu transformace Ceskych drah. Soucasna podoba statnich drah je vysledkem toho, ze neexistuje jasne zadani pro jejich cinnost a je i odrazem vlivu statu na podnik - viz slozeni Spreavni rady. Podnikani v nakladni zeleznicni doprave je pritom negativne podvazano fiskalnim zvyhodnenim silnicni autodopravy. Ac pravicove smyslejici volic, do budoucna doufam, ze pan Riman se vrati do Frydku, radeji vsak asi do Mistku. 4 koalicnimu navrhu transformacniho zakona preji, aby propadl podobne jako jeho autorske uskupeni. Pekny den preje Roman STERBA, TU Dresden, Fakultaet Verkehrswissenschaften, Institut fuer Verkehrswegebau, Hettnerstr. 1-3.
0/0
5.2.2002 16:09

V.Muller

Re: Harmonizace podminek se silnici
Tedy jestli je evropska podoba železnice taková, že se do železnice naleje během 8 let 85 miliard z daní a prožerou se, pak chci raději železnici africkou. Funguje stejně, ale levněji. Blaboly o fiskálním zvýhodnění železniční dopravy jsou už úplně mimo. Silniční doprava je levnější, protože je na ní konkurence. To je celé. V souladu s přáním p. Štěrby zase já budu přát jemu, aby s takovýmito názory se raději nikam nevracel a zůstal tam, kde je a oblažoval DB.
V.Muller, Praha.
0/0
5.2.2002 16:34

Roman Sterba

Re: Re: Harmonizace podminek se silnici
Pane V. Mullere, nemam duvod nic obdivovat - ani nalevani penez ani Vas vytribeny slovnik, jen konstatuji fakta. CD dostavaji na km provozovane site a prepravni vykon nejnizsi kompenzace z drah EU a drah kandidatskych zemi. 1. Je to tak, v Evrope se objedna verejna sluzba a dodavateli takove sluzby (vybranemu z verejne souteze) se uhradi prokazatelna ztrata. To neni o podobe CD a jejich byznysu, to je o komunitarnim pravu, o potrebe statu zajistit sluzby.Nezamenujte vsak prosim statni investice do statniho majetku a provozni subvence. Je to moc lacine. 2. Nutno zduraznit, ze konkurenci na zeleznici upravuje zakon o drahach z roku 1994 (!!) Zakon o CD resi budouci konkurenceschopnost CD as, ne jejich jsouci konkurenty. 3. O kazdem podniku a jeho hospodareni rozhoduje vlastnik, zde tedy stat. Porovnejte s vydaji Prahy do Dopravniho podniku v podilu na realizovane vozove a osobove kilometry, mozna budete prekvapen. 4. Silnicni dopravce zaplati silnicni dan - a jezdi a jezdi. Zeleznicni dopravce vsak plati od hrubeho tunoveho kilometru (!) A co spotrebni dan z nafty ? Draha nema dieselove loks ? Vyhoda je mozna asi v tom, ze vlak s jednim trakcnim vozidlem ma hodne pres 1000 tun, zatimco na silnici se kouri z kazdych 40 t. Tomu se v Evrope rika technologicka vyhoda zeleznice.Kupodivu i v te Vami zminovane Africe o tom vedi. 5. Nezavisle na pejorativnim prani rad zustanu mimo smogem zamorenou Ceskou kotlinu. Mimochodem, spatny vzduch je diky autum. Presto je povrchne nezatracuji. Jsou totiz mnohdy nezastupitelne, ale cesta do Evropy je spjata s regulaci jejich provozu. 6. DB je bezesporu treba zestihlit a zainteresovat na podnikani. Ale znate to. Jiz beztak je vysoka nezamestnanost, budou volby, je treba zajistit provozovani infrastruktury a drazni dopravy ve verejnem zajmu. Na to se vyclenuje 6 mld. EUR rocne, tedy jen na uhradu prokazatelne ztraty regionalnich vlaku DB Regio AG. Pekny vecer preje R. Sterba, Dresden
0/0
5.2.2002 17:26

Petr Wagner

Re: Re: Re: Harmonizace podminek se silnici
Nechci zasahovat do merita veci nebot mu nerozumim a ani mne nezajima, ale pokud jsou uvadeny argumenty znecistovani ovzdusi pak jde o velmi jasne definovanou kategorii a fakta nelze prekrucovat. Pomer prepravene hmotnosti na jednotku exhalaci neni priznivy ani pro drahu ani pro automobily. Lisi se zeme od zeme, strukturou pohonu drah /elektrina na drahach je "cista" ale nekde se vyrabi/ a dalsimy faktory.
Prosim proto diskutujici aby tento argument bud vynechali nebo uvadeli relavantni overena data pro CR
0/0
5.2.2002 18:24

Tomáš Záruba

Jepičí život zákona o transformaci ČD
Jakkoli jsem sám odpůrcem jeho současné podoby, prosím a doporučuji všem, aby se uklidnili. Vsadím se, že příští rok vstoupí v platnost nakonec úplně jiný zákon, který připravuje 4K. Ten už vypadá řádově lépe, dokonce dává jakous takous naději na přežití i lokálním tratím. Takže po volbách uvidíme.
0/0
7.1.2002 20:57

GoryTHC

Re: Jepičí život zákona o transformaci ČD
Kdo je to 4K? Vono neco takovyho existuje? Mam pocit ze ne.
0/0
5.2.2002 16:10

pavel novák

nevěřte všemu v MD Dnes
Neboť žlučovité komentáře pánů Šmída a Cíznera jsou úplně mimo. Jedná se o naprosto samoúčelné poznámky. Navíc nedokáží rozlišit fakta od vlastního názoru !
0/0
12.12.2001 19:18

Brouk

Maximální souhlas s Tomášem
Doporučuji všem k přečtení, asi jako jediný tady ví, o čem píše.
0/0
12.12.2001 11:12

roman,pacov

30%
prý se výše jízdného udrží na 30% nákladů, tedy udělají všechno proto, aby náklady byly na úrovní 333% výnosů. obdivuhodné. to je základ reforem.
0/0
12.12.2001 8:43

blair

žába na prameni
České železnice mají bohužel jiného pána než stát. A sice soudruha Duška. Ten téměř diktuje státu jakou reformu má dělat (tj. nejraději žádnou) a kolik má platit. Stát je tady v roli zakřiknutého služebníka, který jen platí za to co modrá armáda prošustruje (38 miliard je obdivuhodný výkon). Výsledek toho, že se nepodařila radikálnější reforma, která by přinesla konkurenci bude ten, že 99% lidí bude volit silniční dopravu a v zastaralých vlacích budou jezdit jenom zoufalci, pokud stát (tj. dańový poplatníci) bude mít odvahu říci dost a nebude platit na provoz železnice jak mourovatý.
0/0
12.12.2001 7:54

Jindrich

Re: žába na prameni
Spousta sdělovacích prostředků nás neustále informuje o 38-miliardové ztrátě Českých drah, ještě jsem se však nesetkal s analýzou příčin této ztráty. Za nejzávažnější přičiny já osobně považuji následující tři skutečnosti: 1. stát neplatí za celý objem výkonů, který si u Českých drah v daném roce objedná; 2. České dráhy byly v minulosti nuceny vzít si úvěry na modernizaci !státní! infrastruktury (tzv. koridory), jejichž splácení teď zatěžuje jejich výsledky hospodaření; ze strany vlád se jednalo o čistě alibistický krok, který jim bezesporu vylepšil saldo již tak dost napjatého státního rozpočtu; 3. v samotném podniku dochází bezesporu k mnoha nehospodárnostem; k jejich řešení se však musí najít dostatečná vůle jak ze strany politických špiček, tak ze strany vedení, pouhá změna formy podniku nebo jeho rozdělení na dvacet nebo třicet subjektů problémy neodstraní; forma není dle mého názoru zásadní - srovnej např. situaci rozdělených a veskrze privátních drah ve Velké Británii se státním podnikem Svýcarských spolkových drah s pouze účetním oddělením infrastruktury od provozu.
0/0
5.2.2002 17:05

Josef

dobre nebo ne
kazdy ma svuj nazor, jenze podstatu problemu snad jen malokdo pochopil, DDC jako sprava dopravni cesty neni jen koleje ale vse co souvisi s dopravu na tech kolejech, ale ma soukromnik zajem investovat do statu spravovane drazne cesty, pricemz musi respektovat nejen usek pronajati ale prujezdnost stejnimy podminkamy na kompletni dopravni ceste. Podivejme se jak dopadl RailTrack a pocet nehod
0/0
12.12.2001 6:50

Jééňa

Sakra
To ale znamená, že přijdu o režijku, tedy cestování zdarma ........ sem proti!!!!!
0/0
11.12.2001 18:19

Havran

Deleni = cerna dira
Vezmeme moloch povalecu a stavkovych vyderacu, rozdeelime ho na dva. Administrativu tim znasobime vice nez dvema podle Zemanova slibu ze snizi v Cechach administrativu, ktera mezi tim narostla Navenek se bude restrukturalizovat jak za narodak, ale ve finale bude zamestnancu jeste vice, prepravni vykony stejne a ztrata jeste vetsi. At zije dalsi cerna dira do rozpoctu a do nasich kapes!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
11.12.2001 18:04

jerry

Re: Deleni = cerna dira
Neházej všechny nádražáky do jednoho pytle,votroubku!Dělám na dráze fíru nějakých 18 let a kdyby všem pracujícím v celém našem státu stoupla produktivita práce tak,jako strojvedoucím na dráze,čuměli by nám teď Amíci na záda.A to nepočítám směnný provoz,noční nástupy a nároky na naši profesi všeobecně,to vše zhruba za 18000 hrubého.Nejlepší je,když se do dráhy navážej blbové,který jí prd rozuměj. To nechci tvrdit,že se povaleči nenajdou!Asi jako v každé profesi,viz. ctihodný parlament a.j.Kdo tvrdí,že na kolejích není konkurence,taky nic neví. Máme nejvyšší procento podílu cizích dopravců na přepravených hrubotunokm v Evropě,dělá to asi 17%!Jmenovitě fa Viamont,OKD a jiné.Většinou vyzobávající nejlukrativnější kšefty (ucelené přepravy z bodu A do bodu B),to umí každá trubka zapřáhnout 30 "wapek" s uhlím a odvézt je na vzdálenost x km.Jeden člověk a jedna mašina na to stačí.Čistý zisk za přepravu jedné soupravy řádově v 10000-cích Kč.A jedou jich i více denně.Takže čest všem pomazaným hlavám,který znají drážní problematiku z ponorky a o to více ji pitvají a plivou po ní.Diletantů není nikdy dost. Jerry
0/0
13.12.2001 23:10

mraky

Re: Re: Deleni = cerna dira
"ejlepší je,když se do dráhy navážej blbové,který jí prd rozuměj." vazeny -vracel jsem se pred rokem z anglie - v uschovne jedna zamestnankyne CD obstastnila vyrokem at si vylizu prdel(opakuju...) - a to v pondeli a za mno byla rada dalsich 10 lidi - bylo odpoledne( a to jen protoze jsem dlouho cekal pred okynkem -cirka 5 minut a vazene damy se bavily u stolku co budou delat vecer......) - bylo to v uschovne zavazadel na hlavnim nadrazi v praze... -no coment
0/0
5.2.2002 16:51

zelí

Re: Re: Re: Deleni = cerna dira
Myslím, že někdo mluví o voze a někdo o koze. Většina názorů přece směřuje k osobní dopravě, většina z nás s ní má větší zkušenosti než s dopravou nákladní, nehledě na to, že státní dotace směřujou právě do dopravy osobní. Kritiku zaslouží hlavně "Duškovci", akce typu "nechci slevu zadarmo" a servis českých drah vůbec...
0/0
5.2.2002 17:17

-HK-

Dělení
Pokud vím, tak v Německu železnici zase slepují zpátky, ve Švýcarsku je taky unitární železnice... Je dobře, že jdeme opačnou cestou...
0/0
11.12.2001 17:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.