Diskuze

Levice protlačila transformaci drah

Pár minut se zdálo, že pravicoví poslanci smetli vládní představu transformace Českých drah ze stolu. Sněmovna totiž neschválila potřebnou většinou zákon, který jí vrátil Senát a který rozděluje dráhy na dvě státní společnosti - dopravce a správce kolejí. Pak ale komunistická poslankyně Květoslava Čelišová hlasování zpochybnila a vzápětí se už potřebná většina našla.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vojta

6. 2. 2002 21:03
Bludy 2
Drahý Vašku, stát MHD nedotuje. Dotuje jí město Praha ze svého rozočtu a to cca 5mld ročně. České dráhy dotujeme všichni a pro letos je to částka okolo 14 mld Kč. To, že stát dá ČD letoj "jen" 6mld neznamená, že zbytek se někam ztratí. Stejně ho budem muset doplatit a je jedno jestli zítra nebo za deset let. Tak to jen tak, abysme uvedli na pravou míru ty Bludy.
0 0
možnosti

Vašek

7. 2. 2002 8:26
Re: Bludy 2
Abych to uvedl na pravou míru jistě víš že dráha nemá zelenou naftu, tím odvede státu přibližně 6 miliard korun na dani z nafty dále stát dává slevy na jízdné ( odbojáři atd.) což číní přes 2 miliardy Kč. Což když odečteme tak stráta z osobní dopravy činí asi těch 5 miliard což je přesně stejná částka kterou je dotováno MDH v Praze. Ale zapomněl jste započítat ztrátu z pražského METRA, takže nevím kdo zde píše bludy. Je potřeba být objektivní. Myslím, že ztráta z osobní dopravy ČD, protože je v měřítku Čech a Moravy je v podstatě zanedbatelná, když mnohem větší částku prošustruje za MDH a metro pouze Praha
0 0
možnosti

Vašek

6. 2. 2002 11:55
svatá prostoto čím větší ignorat tím víc diskutuje o problému kterému nerozumí
Že vám nevadí bankovní zaměstnancí se svými astronomickými platy a to že prodrbali 100 miliard co musíme jako občané za ně zaplatit. Dále, česká armáda, lemplů a politruků kde se nekoupila jediná funkční věc včetně padáků nemluvě o její bojeschopnosti, dále ministerští úředníci atd. Ale soustavně se zamindrákovaní blbci trefují do českých drah, které jsou funkční a ziskové, dokonce místo aby zisk z nákladní dopravy rozdělila mezi své pracovníky v náročném provozu, tak dotují stát a jím objednanou osobní dopravu. Dodávám pro lidi s delším vedením a IQ 10, stát si může osobní dopravní obslužnost objednat u koho chce, zatím to nikdo levněji neumí, pro informaci jem MDH v praze je dotována vyšší částkou než osobní doprava u českých drah. Kdo chce o tomto problému diskutovat tak ať se napřed seriozně informuje než zde začne psát bludy.
0 0
možnosti

Petr

6. 2. 2002 13:04
Re: svatá prostoto čím větší ignorat tím víc diskutuje o problému kterému nerozumí
České dráhy jsou funkční? Dobrý vtip. Tam nefunguje nic od řízení firmy až po vytápění vagónů (v zimě se netopí, na jaře nám železničáři dělají sauničku). Pracovníci v náročném provozu? Možná nepatrná menšina. Zbytek naprosto zbytečných pracovních sil jen hledá místa, kde se zašít. O alkoholu na pracovišti si ani nedělám iluze (zkušenosti z velmi častého využívání služeb ČD). O nějakém uctivém chování k zákazníkům také nelze mluvit (mohl bych hodně vyprávět). Řešení? Tři čtvrtiny vyházet a slavné ČD by fungovaly úplně stejně jako teď, jenom s o hodně menšími náklady na mzdy. P.S.: Ale neodpovídejte mi, že jsem zamindrákovaný blbec.
0 0
možnosti

Vojta

5. 2. 2002 22:54
To snad ne
Co dodat k takové, předem k nefunkčnosti odsouzené transformaci. Nic, jen zbývá modlit se, aby byly co nejdříve volby a mobilizující ODS nesáhla opět po levicovém partnerovi. Vážení páni a dámy poslanci, jak můžete schválit něco, co zkrachovalo ve Velké Británii? Jak můžete neefektivním a přezaměstnaným ČD přiklepnout 38 mld?
0 0
možnosti

klob

5. 2. 2002 20:53
autodopravci si taky platili dodnes silnice?
0 0
možnosti

IS

5. 2. 2002 23:12
Re: autodopravci si taky platili dodnes silnice?
No sámo, chytrý hochu !
Jinak bys mi musel objasnit, co je to silniční daň, dálniční daň (známka), gigantická spotřební daň z benzínu ... ... ... ... ... :-)
0 0
možnosti

Radek Laušman

5. 2. 2002 20:26
Dráhy
Zvedají si jízdný. Pohodlí je čím dál horší. Zpoždění pořád stejný. Nevidím důvod proč využívat železnici. Dokud se nenajde odvážný politik, který se postaví socialistickému molochovi, který si říká odbory tak na to budou doplácet všichni daňový poplatníci, včetně těch co už železnici nevyužívjí. Proč máme doplácet na něčí pohodlí. Já osobně už více jak tři roky dávám přednost autobusům. Jsou rychlejší, čistší a levnější. Dokud budeme ustupovat odborářům, tak v téhle zemi nikdy nebudou peníze potřebné pro zdravotnictví a školství a další potřebné věci. Pan Dušek a jeho odboráři by si měli uvědomit, že stát není armáda spásy. Pročpak se asi bojí konkurence? Mají strach, že někdo dokáže na železnici hospodařit se ziskem?  Radek Laušman Chrudim
0 0
možnosti

Radek Laušman

5. 2. 2002 20:09
dráhy
Je vidět, že v téhle zemi vládnou odbory.
0 0
možnosti

Vrana

5. 2. 2002 19:18
Vule musi byt z obou stran
V jednom z predchozich prispevku do diskuze reagoval jakysi nadrazak strojvudce, jak je na tom bidne, ze bere jenom 18000 hrubeho mesicne. Porovnejte to s platy treba na vysokych skolach. To chce sakra usili a vzdelani dostat se do platove tridy za 18000 mesicne. A u modre armady to ma kdejakej jouda co umi ridit lokomotivu. Dokud to bude takto prevraceny, nedal bych jim ani korunu navic. jejich vydirani je neskutecna drzost. State davej, ale my nevyjdeme vstric ani o milimetr. V prumeru na kilometr zeleznice je u nas nekolikanasobne vice zamestnancu nez terba s Rakouskem se kterym to srovnavate. Chapu ze jsou zeleznice v dezolatnim stavu, takze tezko se da dosahnout stejneho pomeru, ale kdyby propustili ctvrtinu zamestnancu CD ted, nic by se nestalo. A pokud se ptate co budou delat? Odpovidam ze je  mi to jedno. Nevim proc si mnoho lidi dokaze sehnat praci podle toho jaka je potreba a zrovna nadrazaci by meli byt vyjimka placena z dani vsech  
0 0
možnosti

blabla

5. 2. 2002 19:32
Re: Vule musi byt z obou stran
hele, strejdo, takovej strojvůdce má zodpovědnější povolání než nějakej kancelářskej moula nebo učitýlek. Ti když něco pokazej, tak se hovno děje, na něco to svedou. Strojvůdce zodpovídá za tisíce lidí. -------- Já navrhuju udělat porovnávací rozbor např. rakouských a českých drah, hlavně co se týče počtu pracovníků v provozu, t.j. na trati a dopravní cestě, a admistrativních zaměstnanců! Ať je jasno, kolik darmožroutů krmí dráha v kancelářích! - ---------Je drzost, když se návrhy na snížení počtu zaměstnanců dráhy nakonec stáčejí na ubírání provozních pracovníků - to dělají právě ty kancelářeké krysy - a právě tam, kde je potřeba ubrat, se neubírá!
0 0
možnosti

blabla

5. 2. 2002 19:16
vo čem je řeč?
V tom článku není vůbec jasně řečena podstata věci, totiž tok peněz! ------ Odkud a kam potečou peníze, když se podnik rozdělil na dva - jeden jezdí a inkasuje a druhý spravuje cestu, platí a inkasuje málo(?). - Proč se vlastně podnik rozdělil? - Nechystá se privatizace ? Bude stát (t.j. my) nakonec dopláce t více nebo míň? - A bude mít rozdělení a případná privatizace vliv na co? - Na ceny jízdného, na kvalitu cestování anebo jenom na vejplaty železničářů? - A proč vyhovuje panu Duškovi zrovna toto řešení a proč né jiné? - A proč se nemluví o počtu úřednických míst? - Není tam žába na prameni? - Lidí v provozu je určitě tak tak na hranici zvládnutelnosti - soudě podle údržby vagónů a tak -, ale nepochybuji o tom, že je přeúředníkováno!? -
0 0
možnosti

Petr

5. 2. 2002 18:34
Doping
0 0
možnosti

pavel

5. 2. 2002 18:32
hlasování
to je zajímavý, že pro hlasovali i lidovci viz http://www.psp.cz/sqw/hlasy.sqw?G=27864&o=3 a o tom není v článku ani zmínka. Svědčí to o úrovni MF Dnes
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

27. března 2024  17:29

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

25. března 2024  11:54

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit

23. března 2024

Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...

Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci

27. března 2024  11:17

Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů

25. března 2024  18:42

Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...

Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů

29. března 2024

Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...

Divné kšefty za 1,5 miliardy dolarů. Nejvíc dílů pro ruská letadla dováží Gabon

28. března 2024  19:41

Gabon se stal největším dodavatelem náhradních dílů pro ruská letadla, napsal server The Moscow...

Nezdravé pryč. Komika donutili stáhnout z londýnské dopravy plakát s hotdogem

28. března 2024  18:51

V londýnském metru se nevyplácí utahovat si z hotdogů. Své o tom ví populární britský komik Ed...

Do dobíječek dá stát dalších šest miliard. Už jich je víc, než auta potřebují

28. března 2024

Dalších šest miliard korun plánuje ministerstvo dopravy v příštích letech využít na výstavbu nových...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!