Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

D47 postaví Izraelci nejvýše za 49 miliard

Za spojení Lipníku s Ostravou a polskou hranicí má stát zaplatit maximálně 49 miliard korun. To je suma, která vychází z jednání mezi zástupci státu a izraelským investorem Housing&Construction (H&C). Původně vláda schválila za 80 kilometrů dálnice částku čtyřiceti miliard korun. "To je cena samotných stavebních prací," vysvětlil ministr dopravy Jaromír Schling. K ní se připočítává ještě cena za půjčení peněz, míra rizika pro investora a přiměřený zisk.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Prokin

Tempo
Takze skoro za 10 let bude dalnice. To je ohromne. Fakt tempo. Doufam, ze bude max. dvouproudova v jednom smeru, aby tam byli pekne zacpy.
0/0
14.12.2001 21:35

Jindřich Kadlec

Dotaz
Stát bude po dobu 25 let platit průměrně 3,5 miliardy Kč (maximálně). To je celkem 87,5 miliardy Kč (maximálně. Cena za dálnici je uváděna ve výši 49 miliardy Kč (maximálně). Kde dělám chybu?
0/0
14.12.2001 8:19

Sketch

Re: Dotaz
Cena za vystavbu a castka ktera se vyda na zaplaceni pujcky je neco jineho.
0/0
14.12.2001 10:10

Jindřich Kadlec

Re: Re: Dotaz
Celkem chápu, ale "Za spojení Lipníku s Ostravou a polskou hranicí má stát zaplatit maximálně 49 miliard korun". Z toho vyplývá, že rozdíl zaplatí někdo jiný - kdo?
0/0
14.12.2001 11:13

Milan Tříska

Dobrá zpráva pro rosničky
Když splácím 25 let 3,5 miliardy, dělá to 87,5 miliardy. Autora článku v iDnes zřejmě popletly ty miliardy,ale ty číslovky jsou jinak jenom 25 a 3,5 . Není to složitý výpočet, zkuste ho zadat svým dětem školního věku. Další číslovka je 80, tedy počet kilometrů, které se za tu sumu postaví. Osmdesát kilometrů bude stát ročně tři a půl miliardy po dobu dvaceti pěti let. Za tu dobu se má ovšem postavit celkem cca 1350 km dálnic! To je 16,7 takových úseků, tedy krát 3 a půl to je 59 miliard ročně po dobu dvaceti pěti let. Hradit se to má z fondu dopravy, v němž může být maximálně šest miliard ročně - vycházím z veřejně publikovaných údajů. To celé zní jako dobrá zpráva pro rosničky- dálnice nebudou. Co tedy bude?
0/0
14.12.2001 8:17

Sketch

Re: Dobrá zpráva pro rosničky
Na cast by mohla prispet EU (viz Portugalsko), ale i tak je 1350Km pro CR nedosazitelne moc. Bez vstupu soukr. investora + placeni mytneho + zpoplatneni transitu pres CR to asi nepujde.
0/0
14.12.2001 10:22

Radek H.

Re: Re: Dobrá zpráva pro rosničky
nechci ti nic brat, ale mytne se tady plati uz dost dlouho ...jen tomu tady rikame dalnicni znamka :)))))) My Cesi jsme tak chytrii ...dokazeme udelat z vola byka a jeste ho i podojit :)
0/0
14.12.2001 11:09

Sketch

Re: Re: Re: Dobrá zpráva pro rosničky
Mytnym jsem myslel skutecne-realne=Zavora na vsech vstupech/vystupech z dalnice a platba za kazdy ujety km. Viz Francie,Italie. Jen se modlim, aby to nebyla takova racha (cca. 2Kc/km)
0/0
14.12.2001 11:17

Milan Tříska

Re: Re: Re: Re: Dobrá zpráva pro rosničky
Je doloženo příklady- /spojení Budapešť -Vídeň takovouhle soukromou dálnicí/, že v takovém případě nikdo na dálnici nevjede a bude jezdit po paralení státní silnici.
0/0
14.12.2001 14:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.