Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Klaus: Vždyť já jsem eurooptimista

Podepsal asociační dohody s Evropskou unií. Osobně podával přihlášku do tohoto společenství. Dnes je jeho nejhlasitějším kritikem, jeho prohlášení na adresu unie vyvolávají na české politické scéně bouře. Václav Klaus. Je to paradox? Je to Klausův paradox, říká předseda Poslanecké sněmovny a šéf ODS a dodává, že je relativním smysluplným eurooptimistou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

posledni emigrant

Pane umazavaci,prosim
Pane umazavaci, prosim ,vratte do tzv."Evropske unie" Mockuv clanek z 16.12.Dekuju a hezky Vanoce.
0/0
20.12.2001 22:48

Vaclav Hanus

Faktem je, ze se radeji necham zatknout nemeckym policistou s naditou pistoli jak ceskym esenbakem, poskokem vsech mistnich "autorit" clenem predstavenstva mistni stavebni firmy a nebo namestkem reditele odboru na magistratu - tunelarsky vykukove.
0/0
20.12.2001 10:58

BOB

ZVIDITELNIT SE + DRÁŽDIT LHANÍM - REKLAMA ZA KAŽDOU CENU
Já , Václav Klaus , nejchytřejší vševěd , sice si toho moc nepamatuji ( viz. výroky u soudu s Liborem Novákem ) , ale já tím presidentem ČR budu , kdyby jste se všichni na hlavy stavěli !!!!!! A to EU mi do toho má kafrat ??? Ne !!! To jim nedovolím !!! Už na tom delší dobu " pracuji " - to je vám přece jasné . Mám to ale profesorsky vymyšlené ??? Ještě to těm bruselským byrokratům dvakrát zkritizuji a EU je v nedohlednu . A JÁ....JÁ budu konečně tím presidentem !!!!!!!!!!!!! A pak nás připojím k Rusku .
0/0
19.12.2001 22:14

Hampl

Ty seš akorát gauner.
Až Bůh dá tak se spolu se Železným sejdete v kriminále když nedá tak v pekle.
0/0
19.12.2001 21:03

Finnegan

Klausova charakteristika vztahu EU - Vychodni Evropa.
Po tretim precteni jeho charakteristik soucasnych vztahu mezi Ceskem a EU, prip. prognozou do budoucna tvrdim, ze z ceskych politiku vidi asi nejdal. Pod jeho vety o unifikaci trhu EU, byrokraticke zavadeni norem, hledani socialnich berlicek apod. bych se rad podepsal. +Nekolik dalsich bodu k diskusi: 1) Bruselska masinerie dohnala Cesko, Slovinsko, Madarsko a dalsi ke vstupu do svych struktur za kazdou cenu. (viz prechodna obdobi na trhu prace, apod). 2) Propojeni trhu ceska s EU jiz probehlo, zasadni boomy pro ceskou pracovni silu vsak neprinasi a tezko brzy bude prinaset. 3)Ceske trhy prorostly s evropskymi rychle a uspesne, vice ve svuj neprospech. 4) Cesko nema v jedine zemi EU vylozenou oporu (dlouholeta vina vsech nasich vyjednavacu a ministru zahranici, zrejme i vina pana Klause). 5) Pripojeni Ceska k EU prinese dalsi kulturni a politicke vzdalovani Slovenska. 6)Vetsina obcanu CR zazije bezprostredne po pripojeni a dlouho po nem pravdepodobne velke zklamani. 7) Presto jsem stale Eurooptimistou. Zdravi Finnegan, Irsko.
0/0
19.12.2001 19:51

vrsovice

klaus
Klaus je zločinec, který by měl být souzen a odsouzen na šibenici.
0/0
19.12.2001 17:41

přátelé

Hulvát opět nezklamal
Človíček Klaus, ekonomicky nedovzdělaný socialistický bankovní úředníček a nadšeně prosocialistický prognostik, má tolik drzosti, že v rozhovorů užívá označení : panů či soudruhů Pehe a dalších. Tedy, pan Pehe, na rozdíl od človíčka Klause tady v tom státě prakticky neudělal žádnou škonu. Když nic jiného, Klaus ale škodí už l2 let...morálně, ekonomicky, eticky, politicky, lidsky. Je třeba toto monstrum definitivně poslat kam patří, do sutérénu dějin. Schází se s arbitráží usvědčeným zlodějem Železným a mluví o kriminalizaci podnikatelů. Pak pokrytecky říká, že je mu vkládáno do úst, že chce krýt zlodějny. Vždyť nic jiného nedělá, když zlodějnu ve vlastní straně mohl pomoci odhalit, nic si nepamatoval. On, takový génius. Většího škůdce si už naše zem ani nezaslouží. A jeho otírání o pana prezidenta? Jistě, protože pan prezident je jediný, který veřejně a již léta říká: pozor, škůdce, pozor, ten škůdce je Klaus. Ale ten škůdce ne a ne táhnout.
0/0
19.12.2001 14:55

Milan

Re: Hulvát opět nezklamal
Souhlasím s tím, že texty J.Peheho jsou korektní a slušné a označit jejich autora za soudruha je ubohá sprostota člověka, který se snižuje ke stále nižším útokům - mimochodem, když byl Pehe v USA, pracoval V.Klaus v elitním Prognostickém ústavě. Kdo koho byl mohl označovat za co?
0/0
19.12.2001 21:04

Georges

Ty fakt nevis ?
Ty fakt nevis, co jsi ? Jsi zlodej a podvodnik a patris do kriminalu a to na pekne dlouho. Jen sis ty demagogu udelal takovy tunelarsky zakony, ze kazdej zasne a divi se, ze jsi na svobode , jelikoz se tam samozrejme podle tech tvych nedostanes. Ale nic jinyho si ty zlodeji nezaslouzis !!!
0/0
19.12.2001 13:14

dvd

Je EU posvátná kráva?
Z diskuse plynou tři věci: (1) Někteří diskutéři mají problémy s jazykem českým. (2) Někteří diskutéři jsou evidentně šťastni, že si mohou zanadávat na Klause. (3) Někteří diskutéři mají pocit, že vstupem do EU se všechno vyřeší a "nastanou ty krásné chvíle, jež popsal Marx ve svém díle". Jenomže svatbou to končí ve filmu, v životě to tak spíše začíná. Bohužel, EU se stalo posvátnou krávou pro kdekoho. A kdejaká blbost se zdůvodňuje tím, že to je požadavek EU (nepřipomíná vám to, že "sovětští soudruzi na to mají jiný názor"? A tak se těším, až někdo z těch našich euroidiotů bude vysvětlovat třebas francouzkému četníkovi, že mu nemůže být zadržen řidičský průkaz, neboť u nás to nejde, ježto to tak přeci EU vyžaduje.
0/0
19.12.2001 12:30

blair

postoj V.K.
Myslím, že kritická skepse k EU není na škodu. Ale pan Klaus se projevil jako demagog, když hrozí německým policistou zatýkajícího českého občana. Zapoměl, že český policista bude mít právo také zajet do německa zatýkat německé občany. Kde je tedy to dostatečné sebevědomí, jehož nedostatek vyčítá vládě? (nejsem v žádném případě zastáncem ČSSD). Pan Klaus by se také měl zamyslet, jestli politický krach v období 96-97 nebyl výsledkem hlavně jeho činnosti než použije ukřivděné výpady ke Hradu.
0/0
19.12.2001 11:31

Mr. Noname

stěhuju se do EU
jsemrád že Klaus nebude občanem evropdké unie. Jelikoš se jím stanu sám. Nechci se dotknout tohoto národa, ale hordu takových debilů jako je v této republice snad jinde nanajdete. Klaus ať drží hudu a krok. Jak to v této zemi vypadá je jeho vina, jelikoš drží u kormidla čssd. Lidi na to koukají a klaus má podporu 20%. (hlupaci nepodporují program, ale člověka který lže i o své sexualitě.) Tak v téhle zemi si žijte sami. Nechci žít v zemi tolika omezenců.
0/0
19.12.2001 10:37

Ernst Pinďur

Re: stěhuju se do EU
Ty si ale moooc velkej magor.
0/0
19.12.2001 10:45

seem

Já jsem zase letadlo !!!
0/0
19.12.2001 10:35

Petr

A máme si do voleb zase s Milošem o čem povídat. Oni nás pak zvolí a my se nějak domluvíme
0/0
19.12.2001 10:26

saduc

Vašku - vrať se do hrobu (aneb Klaus je debil)
Klaus je fašista nejen vzevřením podobný skínům. Mimo jiné je schopen něco tvrdit, úplně něco jiného dělat, a přitom "fakt, ale opravdu fakt nerozumět těm všem podvratným a nesprávně uvažujícím živlům, co na něj útočí". Vašku - vrať se do hrobu.
0/0
19.12.2001 10:09

Alf

prostě jen ještě větší ubožák,
než bych si vůbec kdy pomyslil..
0/0
19.12.2001 9:43

Pavel

A co tzv. "harmonizace cen"
V mnohých denících čtu (i v MF Dnes), že se vstupem do EU nás čeká "harmonizace" cen. Ve své podstatě tento výraz lze přeložit jako "zdražování". Mluví o tom všichni ministři té "naší vlády", nejvíce min. zemědělství. Ale již nikdo neříká o tom, že by měla také proběhnout "harmonizace" mezd. Srovnám-li průměrné platy v EU, nejsme na tom nejlépe (myslím tím řadové zaměstnance). Jen snad naši politici jsou na tom výhodami a platy lépe, než např. v SRN. Vím že je to názor, jaký mají komunisté. Ale já nejsem komunista a ani jsem nikdy nebyl. Můj otec "byl odejit" za své názory z KSČ v padesátých letech. Takže jsem poznal, jak se žije "nespolehlivým" lidem. Mám asi jiný, SVŮJ, názor, než by jsem podle "naší" vlády měl mít. Pavel Přib České Budějovice
0/0
19.12.2001 9:23

rekos

Re: A co tzv.
Až budeme vyrábět kvalitní výrobky schopné konkurence na zahraničních trzích, budeme lépe prodávat a i mzdy se zvednou. V současné době máme vzhledem k dosahované žalostné úrovni produktivity práce, mzdy velmi, velmi vysoké. Vím o čem mluvím. Příkladem je můj obor - strojírenství. Všichni hovoříte o zvyšování mezd, ale nikdo už o nutnosti podstatného zvýšení produktivity práce na úroveň EU.
0/0
19.12.2001 9:34

Radegast

český socialista proti eurosocialistům
Je neuvěřitelné jak někteří demagogové dokáží pěknýma kecama obrátit svoje nedostatky ve svoje výhody. Klaus nás straší byrokracií, regulací, státním intervencionismem a socialismem EU. S tím se nedá než souhlasit. Horší je, že pan profesor taktně mlčí o ještě větší byrokracii, regulaci, státním intervencionismu a socialismu v ČR a o tom, že vstup do EU pro nás tím pádem znamená v tomto směru spíše pokrok. Hrst příkladů: normy EU nám zakazují dotovat ocelářské podniky, normy EU nás přinutí zrušit neopodstatněné tax free shopy, normy EU nás přinutí otevřít telekomunikace a odvětví utilities konkurenci. Všechno sektory, které jsou pod intenzivní ochranou našeho státu v zájmu jejich neoprávněného podílu na rozdělování společenského produktu na úkor spotřebitele. Představme si normu, která znepříjemňuje život, omezuje soukromou iniciativu, brzdí podnikatelskou aktivitu, chrání a zvýhodňuje monopol a omezuje konkurenci. Máme jich dost. Je nějaký rozdíl mezi tím, jestli ji schválil nějakej Langr, Buzková, Pilip, Svoboda nebo jestli ji schválil nějakej kašpar v Bruselu? Praktický dopad na občana, živnostníka a podnikatele je úplně stejný. Nějaký rozdíl tady ale přece jen je. A sice, že naši kašpaři se budou muset vzdát podstatné části své moci a předat je kašparům do Bruselu. A tady je zakopaný pes. To je přesně podstata oněch "národních zájmů" o kterých ODS teď tak mluví. Tento vágní pojem "národní zájem" je možno nahradit naprosto konkrétním zájmem konkrétních skupin na udržení koryt. Podívejme se na opačný příklad z historie. Vzpomínáte na dělení ČSFR? Orgány republik byly pro, odpor se objevil ve Federálním shromáždění. Kdo by si chtěl sám zrušit koryto? Objevily se i snahy koupit poslance FS tím, že vytvoří budoucí senát. Nesouhlasila například ODA (neměla ve FS zastoupení). Atd, atd. To co vidíme dnes není až tak nepodobná hra.
0/0
19.12.2001 9:21

bor

Re: český socialista proti eurosocialistům
Plný souhlas!
0/0
19.12.2001 9:47

ed11

Re: český socialista proti eurosocialistům
Také plný souhlas. Představa členství v EU v její stávající podobě je hrozná, ale naše každodenní realita provinční malosti a zoufalého držení se u moci, aby všechny minulé i současné zlodějny nevyšly najevo, v podání pánů Klause a Zemana je ještě mnohem příšernější.
0/0
19.12.2001 10:57

seem

Re: český socialista proti eurosocialistům
Souhlas, jinak bych ale uvedl, že si Václav Klauz v tomto oboru, tj. demagogie zaslouží naše uznání. Musím přiznat, že způsob, jakým je Klauz schopen převracet fakta a způsob, jakým je schopen v rámci diskuze obrátit špatné v dobré na mne dělá velký dojem. Je jako alchymista, mění vodu ve víno a h...o ve zlato. Jediným problémem je, že když k tomu zlatu přivoníte, zjistíte jeho pravou podstatu a víno se zpět ve vodu promění, jakmile jej ochutnáte.
0/0
19.12.2001 11:13

Petr

Re: Re: český socialista proti eurosocialistům
To je krasne prirovnani!
0/0
19.12.2001 12:36

Pavel Kohout

Re: český socialista proti eurosocialistům
Jo, jo, přesně tak! Klaus umí pravicově řečnit, ale činy je více nalevo než Lionel Jospin.
0/0
19.12.2001 14:33

Milan

Re: Re: český socialista proti eurosocialistům
Jasně, a krom toho v poslední době evidentně vytáhl do předvolebního boje za získání těch latentních 8% Sládkových voličů, kteří jsou teď sirotky a k volbám by nešli, nemajíce svého guru. Tak se jim ho tento vysokoškolský profesor, který si tak zakládá na svém titulu, teď snaží nahradit (výsměch Havlovi, spolkům, církvím, odmítání EU, bavení hospodského lidu zesměšňováním všeho okolo, útoky na 4K, ovšem nikoli na KSČM atd....) Věru smutné podívání. Jak dlouho mu to těch 20% voličů ještě může baštit?
0/0
19.12.2001 20:58

zdenek

projev zrtáty vlivu
Podívejte se na problém rozšiřování EU z pohledu světové ekonomiky. Koncentraci kapitálu nikdo nikdy ničím nezabránil. Představa o vlivu malé české země, o síle malé české ekonomiky, o moci velkých českých politiků ... je nepřiměřená realitě. Je jasné, že vliv nad územím bývalého východního bloku postupně přebírá někdo, kdo se dosavadním mocným nezamlouvá. Proto mají připomínky a námitky. A to je ale asi tak vše, co proti tomu mohou dělat. A malý český člověk? Ten je rád, že může chodit do práce.
0/0
19.12.2001 9:20

H.H.

Mým euročechům
Kluci a holky doufám, že jste všichni správně pochopili, že když my něco v ODS podepíšeme, nesmíte to brát tak vážně. A ty nešťastné roky 96 a 97, kdyby nás tenkrát ty sarajevský atentátníci, banka takřka národní a hradní pán nechali u našich misek, to bychom si jinak dneska chrochtali a vy taky. Váš eurotaťka Vašek Klausů.
0/0
19.12.2001 9:18

D.Paroubek

Inzerat na dum ve kterem nechci bydlet
To ja zas evropske obcanstvi chci a tesim se na nej, minimalne proto, abych se nemusel delit o ceske s lidma jako je Klaus, Slouf, Chvalovsky, Junek, Kozeny, Zelezny a s ostatnima z Vudcovo skvele squadry.
0/0
19.12.2001 9:09

divící se

Podle plodů poznáte je !
Podle plodů poznáte je !
0/0
19.12.2001 8:58

Tomášfuk

Klaus Saruman
Nepřipomíná Vám tento Klausův rozhovor šat kouzelníka Sarumana z Pána prstenů? Šat, který původně byl bílý a nakonec hrál všemi barvami? Mě tedy ano. Po tom, co prošustroval, co mohl, zůstává Sarumanovi (a potažmo samozřejmě i Klausovi) už jen síla jeho hlasu a umně splétaných demagogických protimluvů.
0/0
19.12.2001 6:46

Kobylik

Re: Klaus Saruman
Jo, tos trefil naprosto přesně.
0/0
19.12.2001 7:53

Juras

Re: Čáryťuku, neplivej
Pokud jsi v rozhovoru postřehl demagogii, tak ji přesně označ. Článek mi připadá jasný, věcný a rozumný. Odsudky v podobném duchu jako je Tvůj, jsou pohým mordorským mlžením. Mají za cíl pouze špinit, otravovat vzduch a vyvolávat přízraky.
0/0
19.12.2001 8:28

Vaclav Hanus

Re: Re: Cárytuku, neplivej
Hele, Tys necetl ostatni prispevky? Driv nez sem neco napises mel by jsis je precist, jinak to vytrhavas z kontextu. Jede nazorny priklad demagogie bylo straseni nemckym policistou s nabitou pistoli zatykajiciho slusneho ceskeho obcana. Nedal si ani tu namahu aby nemeckeho policistu nahradil francouzskym aby to okamzite neevokovalo historicke reminiscence. Ne, on nemeckeho policajta pouzil zcela zamerne, protoze urputne bojuje jeste o tech nekolik zbylych procent sladkovych pohrobku. Tento vyrok by mozna nebyl populisticky, kdyby okamzite za nim nasledoval vyrok o tom, ze i cesky policista bude zatykat nemeckeho recidivistu na nemckem uzemi.
0/0
20.12.2001 11:14

Bin Ladin

Vstup do EU
Jeste jednu vec,kdyz si prectete nektere prispevky jako reakci na interviu Lucie Bile,samozrejme by se mohli nekteri vyjadrovat lepe ,ale obsazne receno je to presne to co rikam i tady ja.Protoze je to prilis slozite interpretovano,lidi tomu nerozumi,tak pak vznikaji reakce tohoto typu.Lidi pak reknou on ten Klaus porad jen "mlzi",mluvi nejasne nekonkretne,nekdy i v hadankach a.t.d. JE TO VELKA SKODA,protoze si myslim,ze hodne lidi ma i podobny nazor,jen ho neumi rici na pravem miste.PROSIM delejt neco s tim i uvnitr ODS.Timto ODS strasne ztraci a volici ODCHAZEJI proste jinam.BUDU VAM I ODS v tomto smuslu drzet palce.Je to velice obtizny ukol,pokud ho PODCENITE volby dopadnou OPET ve prospech soc.dem.Jak jsem psal jiz v predeslem prispevku nepodcenujte praci s lidmi."""Je obtizne vyrobit krasny vyrobek,ale kdyz se to podari,je jeste obtiznejsi najit kupce""".
0/0
19.12.2001 6:07

Helča

Re: Vstup do EU
Nemám strach o pana Klause.On ví, co a proč říká, a kdo mu nerozumí, ať se trošku sebevzdělává. Nemůžeme se vymlouvat, že nechápeme podstatu jeho slov, když máme možnost ho poslouchat už více jak 10 let! Nejsme přeci malé děti - to jsme s oblibou tvrdili i komunistům, tak proč se teď vymlouváme, že nerozumíme? Nemám strach ani o ODS a pevně věřím, že ve volbách zvítězí. Pa pa.
0/0
19.12.2001 8:57

Emil

Re: Re: Vstup do EU
Ten Váš příspěvek mi připomíná scénku se Sovětského filmu, kdy Nastěnka říká: Nemám strach o soudruha Stalina. On ví co a proč říká a kdo mu nevěří..... Řecký klasik říká: Jenom v pochybnosti ducha se skrývá zjevení pravdy. Pokud každému budete žrát jeho blafy z ruky a nebudete o nich přemýšlet, nikdy pravdu neobjevíte.
0/0
19.12.2001 10:37

Milo

Re: Re: Vstup do EU
To by byla havárka
0/0
19.12.2001 10:41

Bin Ladin

Vstup do EU
Myslim si ,ze pan Klaus a ODS delaji jednu velkou chybu. 1.Jeho samotne myslenky nejsou sprostredkovany skrz ODS lidem. 2.Aby ziskal na svou stranu vic lidi a aby jej pochopili,je nutno mluvit jednodussim a polopaticctejsim jazykem,aby mu bylo rozumet.Treba v tomto interviu pouziva opet slovnik,kteremu bohuzel bude rozumet snad jen uzky okruh lidi.Pan Klaus si musi uvedomit ,ze pokud chce za sebou masu lidi,musi rozumet jeji retorice a naopak.Mam spoustu pratel,kteri reknou-no jo ,ale to co rika snad pochopi jen uzka vrstva lidi,ta druha cast lidi bohuzel ve vetsim poctu pak rozumi vice retorice spidlovskopseudosocialni.S tim s nim velice souhlasim.Bohuzel je tu masa lidi a tu je treba srozumitelne oslovit. 3.Jeho myslenky pronesene nedavno v EU samozrejme jsou dobre,ale spatne pochopene kvuli jiz zminenemu duvodu. 4.To, co rika treba tady v intrviu,proc nejde mezi lidi i cela ODS a logicky je nepresvedcuje.TO JE VELKA CHYBA.To je to ,co se dari SOCIALISTUM bohuzel v cele EU momentalne. 5.Ja napriklad rozumim velice dobre ,co rika a jak mysli,ale nevim,jestli mu chteji rozumet i v jeho strane.NEKDY mne to pripada bohuzel trosku i UTOPISTICKE.Myslenka je DOBRA ,AA LL EE jak ji ozivit ,aby usedla na URODNOU PUDU.Pane KLAUSI,prosim premyslejte i nad tim.Jinym zpusobem receno-je krasne vyrobit nadherny vyrobek ,ALE jak ho PRODAT ????? Vase myslenky zatim vypadaji jako uzkoprofilove zbozi,COZ JE SKODA.
0/0
19.12.2001 5:48

D.O.

Re: Vstup do EU
k tvemu druhemu bodu: Kdyz mluvi Klaus (a ostatni politici taky) jednoduchym jazykem, tak je oznacovan za populistu. A k tem myslenkam, neni vsechno tak jednoduchy, aby se to dalo jednoduse popsat.
0/0
19.12.2001 8:45

Emil

Re: Vstup do EU
Pokud můj záměr je jasný a přímý i moje řeč a odůvodnění je přímé a jasné. Jestliže moje záměry jsou pokřivené i moje řeč musí být pokřivená a tudíž i pro někoho nesrozumitelná. V tom je ten problém.
0/0
19.12.2001 10:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.