Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Česko se mění na baštu automobilů

Toyota a Peugeot včera definitivně oznámily, že postaví novou továrnu v Kolíně. Jde o jeden z největších projektů evropského automobilového průmyslu posledních let. Česko se v roce 2005 zařadí mezi největší evropské výrobce automobilů. V tomto roce se totiž rozběhne nový závod na výrobu malých aut v Kolíně, který tu postaví Toyota a Peugeot.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mif

Investice
Je zřetelně poznat, že je v současné době u kormidla vláda, která se o tuto zemi taky stará. To, že někteří jedinci vládě ČSSD nemůžou přijít na jméno nikterak nepřekvapuje, protože se jim hospodářský vzestup této země v žádném případě nehodí do jejich předvolebního krámu. Jen doufám že si na to lidé u voleb vzpomenou. To že v současné době nastal takový příliv investic je největší důkaz toho, že se zlepšily podmínky - hlavně právní, které jsou pro možné investice nezbytné. A to je fakt, který teď už nemůžou minulé vlády popřít, přestože hlásají opak. Je zajímavé vidět nesmyslně žvanícího pana profesora, kterého jediný úspěch byla likvidace hospodářství této země, jak nadále obhajuje svou politiku (nic lepšího ovšem pro další úbytek voličů strany ODS dělat nemůže). Jen tak dál...
0/0
24.12.2001 9:52

maestro

Industrializace ekologii i prospiva...
Chtel bych zde jen uvest ze s rustem investic do prumyslu se zdaleka zivotni prostredi nezhorsuje. Cim je ekonomika vykonnjesi tim vice penez si muze dovolit vyclenit na odstraneni negativnivh exterenalit ktere vznikaji prumyslovou cinnosti. Ekonomicky zaostaly stat si nemuze dovolit odsirovani elektraren, cistirny vod, prisne normy na recyklaci odpadu... Je pravidlem ze ekonomicky a prumyslove vyspele staty jsou schopny udrzovat sve zivotni prostredi v mnohem lepsim stavu nez zeme s nizkou mirou industrializace. Jedna se tedy o neprimou umeru.... Jak vypadaly Cechy pred revoluci, jaka byla kvalita vod, produkce CO2, siry, do rekultivace znicenych mosteckych panvi proudi penize... co dodat...
0/0
23.12.2001 22:29

Petr

Fakt je to tak dobrý?
To je sice pěkné - ta podpora ekonomiky, ale poslední dobou se mi zdá, že se ČR stále více stává pouhou dílnou pro vyspělejší státy. O japonských investorech je známo, že Čechy potřebují pouze na základní práce, veškeré prvky řízení, konstrukce atd. mají ve svých rukou a Čech je prostě manuál. Tento druh investic má tu vlastnost, že stejně jak rychle začínají, tak stejnou rychlostí mohou končit a investor se přesouvá jinam. Nehledě na to, že ekonomický zisk ze sestavování polotovarů do konečného výrobku je zanedbatelný s možným ziskem při kompletním vývoji nebo inovaci výrobku. Doufám, že se nedožiju Taiwanu v srdci Evropy (relativně bohatý stát bez vlastních duševních zdrojů žijící z milodarů zbytku světa).
0/0
23.12.2001 2:34

Marek

Re: Fakt je to tak dobrý?
Vam asi nic nerikaji firmy jako ABIT, ASUS, Epox, Gigabite, ECS, Soltek ... bez nich se nepostavi ani jeden pocitac. A kde si myslite, ze se zakladni desky k pocitacum vymysleji? Na Taiwanu. Takze Taiwan budiz pro nas pozitivni, ne negativni vzor!
0/0
10.1.2002 13:22

Pernik

Re: Fakt je to tak dobrý?
Ona ta tovarna neni zas tak levna, aby se zase hned zavirala.
0/0
17.1.2002 18:03

Petr

Automobilka v Koline
Jak uz je v Cechach zvykem, opet se hledaji duvody, proc neco nejde, jak to vlaste bude nepotrebne a skodlive. To je ta nejjednodussi destruktivni cesta, nikdo se s tim nemusi moc namahat a zase mame vdecne tema pro petice, blokady a media. Asi nema cenu predstirat, ze tovarna na 300.000 aut rocne bude naprosto neskodna ke vsemu a vsem. Ale proc spise nehledame cestu, jak minimalizovat negativni dopady tak, aby byly prijatelne pro NORMALNE uvazujici cast spolecnosti a odpovidali obecne uznavanym zasadam? Vzdyt si uvedomte, kolik lidi tam a u dodavatelu najde praci, kolik stat ziska na danich ap., coz mu zase umozni vice se zabyvat dulezitejsimi ekologickymi problemy. Lidi, proboha, uvazujte s rozumem!
0/0
21.12.2001 12:25

Sketch

Co se tu deje???
Proboha co to tady placate, ja myslel ze se tady bude strilet sampanskym a oni tady div nebijou frantiky a japonciky. Pro mne je tato zprava jednoznacne tou nejlepsi kterou jsem letos slysel (tykajici se ceske ekonomiky) V Koline se bude vyrabet sice peknej prcek (mensi nez Yaris,Saxo, 106) a radsi bych tam videl tovarnu BMW, ale muzem bejt radi, ze tam bude stat alespon neco. Kurna vzdyt se nam tim zvysi HDP odhadem o 7-12% a to je sakra hodne...
0/0
21.12.2001 10:55

Kasi

Ekoteroriste?
No neni to uplne k tematu, ale diskuze tim smerem ubiha: Znacna cast "pragmaticke" verejnosti, a i hodne politiku od obecni az po vladni uroven pohlizeji na ekologicke aktivisty zle. Nazyvaji je ekoteroristy, ekofasisty atd. Snazi se o zamezeni jejich (zakonne) ucasti na verejnych projednavani problematickych projektu, svadeji na ne vinu za spatnou dopravni situaci v mestech (Plzen, Chlumec..) s logikou, na vine jsou ekologove a ne motoriste. V nekterych pripadech by se dalo rici, ze jsou nektere obcanska zdruzeni medialne kriminalizovana. Timto konfrontacnim pristupem muze dojit k radikalizaci nekterych jedincu, nebo i celych hnuti, a muze vzniknout ekoterorismus skutecny. Co takle treba misto petici a ucasti na jednanich olej na dalnici, vykolejene vlaky s jadernym palivem, horici auta na parkovistich supermarketu... Vyvoj k tomu v Cesku bohuzel smeruje.
0/0
21.12.2001 10:12

houska

Re: Ekoteroriste?
Tato veta "Co takle treba misto petici a ucasti na jednanich olej na dalnici, vykolejene vlaky s jadernym palivem, horici auta na parkovistich supermarketu..." me opravdu pobavila. Jestli si to dobre vylozim, tak vlastne podle teto vety mohu soudit, ze ekolog (terorista) je nekdo, majici hubu plnou ekologie, ale jinak je to cune, co nema mezi ekologicky smyslejicimi lidmi co delat. Jeste jedna poznamecka a to: zakazat, a tim znicit, se da vsechno, ale najit nejlepsi kompromis je tezsi. Proto prosim vsechny ekology - pracujte konstruktivne, ne destruktivne!
0/0
21.12.2001 10:43

Yaroukh

Re: Re: Ekoteroriste?
Stacilo by "Pracujte." ...
0/0
22.12.2001 21:15

apple

Ekoteror
Je mozne, ze v Koline vzniknou obcanska zdruzeni proti vystavbe automobilky. Vyplyva to i z toho, ze Kolin, ktery je cca pul hodiny autem od Prahy je centrem regionu, kde neni az tak vysoka nezamestnanost. Bude to ale dost kratkozrake. protoze kazda takova fabrika s sebou prinese spoustu i neprimych pracovnich prilezitosti! Co by ale nemelo byt pripusteno - to jsou mnohdy i profesionalni ekologicti potiziste, kteri stavkuji jen proto, protoze nic jineho neumi. Tito ekoteroriste by meli byt postihovani soudne, ponevadz prirode a dalsim vecem vice skodi, nez aby pomahali. Musime si pripomenout jejich podil napr.na uhynu lesu na Sumave, nebo jiz zde drive zminovanou vystavbu dalnic. Opravdu, co je pro lidstvo vice zatezujici: kazdodeni neprerusovany proud vozidel v Chlumci nad Cidlinou, Vlkove, Lovcicich atp., v Plzni a jinde, nebo vystavba ctyrproude komunikace dalnicniho typu, po ktere se vozidla pohybuji rychlostmi, pri nichz je rezim motoru optimalni z hlediska hluku, spotreby paliva i vzniku emisi??? Nemluve o bezpecnosti provozu v obci...
0/0
21.12.2001 9:29

JOHNY

Už jsem se bál
Už jsem se bál, že tuto zprávu všichni příjmou s nadšením a že se neozve žádnej ekomagor. Jen tak do nich do imperialistů zapráskanejch. Ukažte jim kdo tu skutečně vládne, kdo zablokuje vše užitečné, protože vždycky někde najde nějakýho pišišvora obecnýho.
0/0
21.12.2001 9:19

Lord Helma

Ekologie ???
Tož poďte k nám do Ostravy a pak se budem bavit o nějaké debilní ekologii. A kam by to ten chytrák PC, který se neumí ani podepsat, chtěl u nás postavit, snad něco nezničeného by se našlo, anebo areál Karoliny v centru? Automobilka pry míň sviní jak koksovna. To opravdu má logiku, je to tu zničené, tož další fabrika se tu ztratí, a že se to tu dává jakžtakž dohromady, to ty chytráky odjinud ale vůbec nezajímá.
0/0
21.12.2001 8:10

Ferenc

Blbost lidská nezná mezí
Když chci žít jako člověk, musím pracovat a vyrábět věci které chtějí lidé kupovat, jinak se můžete odstěhovat do Afganistánu tam je panenská příroda a můžete se nažrat trávy jak to dělá místní obyvatelstvo. Kde jste byli za bolševika kdy se stavěli megalomanská stavby rabovala se a pustošila bezohledně příroda a vyráběli se zbraně a věci co nikdo nekupoval.
0/0
21.12.2001 7:43

Michal

Re: Blbost lidská nezná mezí
Když chceš žít jako člověk potřebuješ k tomu taky kolem něco přírody, ty vole! Ne jenom supermarket, kde se prodávaj užitečný(? chm...) věci.
0/0
21.12.2001 8:22

Karel HEGENBART

Re: Re: Blbost lidská nezná mezí
V zásadě s Tebou souhlasím, ale abys mohl žít, potřebuješ spoustu věcí, které Ti ten život usnadní. Ty si koupíš, bohužel, za prachy. Prachy, pokuď nekradeš vyděláš. Když nemáš kde, a to v týhle rozkradený a rozkrádaný zemi je docela problém že není kde, je tahle fabrika docela dobrá investice, protože bude kde. Pak si můžeš koupit něco, čím tu přírodu budeš zvelebovat a chránit. Apropos, už si vysadil za svůj život aspoň jednu rostlinu? Už si alespoň jednou za život odnesl odpadky, které Ti zbydou po výletě domů a ne žes je nechal tam kdes snědl svačinu? Karel
0/0
21.12.2001 9:59

Ferenc

Re: Re: Blbost lidská nezná mezí
Tys to nepochopil, za bolševika průmysl vyráběl o 100% více ale nebylo v obchodech nic jen ležáky, toaletní papír se stříhal z rudého práva. Tím se komunisti všude ohánějí že se vyrábělo za nich o hodně více ale bylo to zboží co nikdo nechtěl, tehdy se strašným způsobem zbytečně rabovala příroda a suroviny, vzduch se nedal dýchat nebyly čističky těžké kovy se vypouštěly do řek atd. proto jsem se ptal kde jste byli před 12 lety. Tato investice špičkové technologie, kde výrobek je již předem prodán je výhodná přináší prosperitu a můžu vás ujistit že architektura těchto staveb již pamatuje na zeleň a šetření přírody. Je potřeba používat hlavu nejenom na nošení klobouku.
0/0
21.12.2001 10:13

spaceboy

Re: Blbost lidská nezná mezí
naprostej souhlas!!
0/0
21.12.2001 8:24

Věra

Re: Blbost lidská nezná mezí
O.K. Souhlasím s tebou, člověk se musí bát jenom "lidské blbosti" - ostatní musí litovat...
0/0
25.6.2002 12:12

navsteva

Ekologove?
Co to je? Opravdu nechapu, uz se tesim az tento projekt skonci na lobby zelenejch ekoteroristu. Jedina porevolucni chyba, moznost ekologu ucastnit se stavebniho rizeni...
0/0
21.12.2001 7:12

Klaus

Re: Ekologove?
Jedina chyba je, ze lidi jako jste vy, mohou projevit svuj totalitni nazor verejne. Rovnou byste je vsechny pozaviral, ze, bolseviku?!
0/0
21.12.2001 8:48

Maro

Re: Ekologove?
Je videt, ze jsi na svuj vek nesmirne inteligentni.
0/0
21.12.2001 8:51

Ivan Stipek

cesko se meni na bastu automobilu
Toyta Peguetby nemeli staven na zelene louce nasi krasne zeme.At jim prodaji Kladenskou Poldi.Nebo z Ceska misto basty bude smetiste Evropy. Alena Stipkova Kralupska 234 271 o2 Kladno
0/0
21.12.2001 3:54

PC

Re: cesko se meni na bastu automobilu
Mas pravdu. Cesko je mala zeme, a nevim, jestli nejake ty miliony (ktere stejne pujdou do zahranici) muzou nekdy nahradit prirodu, ktera rychle ubyva. Preci je kolik zdevastovanych mest (Ostrava, Kladno, Pisek), kde by se ty tovarny mohli postavet a tak prispet k rozvoji techto mest. Totiz takova obrovska tovarna potrebuje silnice, parkoviste, budou se tam stavet byty, to znamena, musi tam byt supermarket, bude tam spoustu aut.... Co takhle polit Cesko betonem uz ted?
0/0
21.12.2001 4:58

norvy

Re: Re: cesko se meni na bastu automobilu
proč Písek ty hňupe !!!!
0/0
21.12.2001 6:58

Michael Janský

Re: Re: Re: cesko se meni na bastu automobilu
Protoze je tam poust (podle Cimrmanova zemepisu - mezi Piskem a Susici).
0/0
21.12.2001 9:23

zenzi

Re: Re: cesko se meni na bastu automobilu
Abyste se z toho neposr..i. Posadil bych Vás všechny do Chlumce na náměstí, abyste si taky užili to, co denně obyvatelé Chlumce. A posílal bych Vás na všechny pohřby obětí aut. nehod ze silnice I/11. Chytráci. Probuďte se.
0/0
21.12.2001 7:40

DV

Re: Re: cesko se meni na bastu automobilu
Spravne. At to udelaji u nas v Kladne. Alespon nam stoupne zivotni uroven a budeme mit dalsi investice v okoli. Kolinsti ususi hubu a budou dal ohryzavat kuru stromu.Jenom skoda,ze uz v te Poldovce moc prostoru nezbyva, ale na stranu k letisti je porad mista dost...
0/0
21.12.2001 8:51

martin

Re: Re: Re: cesko se meni na bastu automobilu
tak vazeni hubu ste ususili vy vsichni a kuru si jezte taky sami. my kolinaci sme rozhodne radi za tento projekt. KOLINU ZDAR.
0/0
21.12.2001 9:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.