Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy zdraží i svým stálým zákazníkům

Koncem ledna zdraží cestování vlakem i stálým cestujícím, a to v průměru o sedm procent. O sedm procent také přidají dráhy svým zaměstnancům na platech, dohodlo se na tom vedení společnosti s odboráři. Původně přitom vedení železnice počítalo s tím, že zdraží jen o pět procent. Takové jízdné se od 27. ledna bude týkat jen lidí, kteří vlastní některou ze slev nebo si koupí zákaznickou kartu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Vašek

Nesmysly
Co vám vadí pořád ČD. Podívejte se na banky nebo armádu to je moloch kde jen nicotně rozkrádá pár darebáků politruků naše peníze a ještě nás a naše syny ohrožuje na životech, železnice aspoň lidem slouží a o její ekologické funkci není sporu.
0/0
4.1.2002 10:25

Fefík

Re: Nesmysly
Ty srandisto, že ty budeš taky nádražák a nejspíš volíš komunisty???
0/0
26.1.2002 16:47

lurtz

Konkurz ?
Zcela urcite ano. Jen je mi lito, ale neverim tomu, ze by to k necemu bylo. Jsou tam silne odbory a na konkurzniho spravce by byly stejne vyvynuty obrovske tlaky ke korekci jeho ucinkovani v CD. A neverim tomu, ze by existovala silna politcka vule jej v jeho snazeni podrzet. Ale i presto asi je to nejlepsi cesta co s tim. Konecne by se nekdo zacal zabyvat zkutecnymi dusledky problemu CD, jejich hospodarenim.:(
0/0
2.1.2002 14:44

hunter

Do konkurzu
Dokonce i v plátku jako je Dnes byla úvaha o tom, že v ČD měl už dávno řádit konkurzní správce a dráhy v dnešní podobě zrušit.
0/0
2.1.2002 13:16

lurtz

Monopoly a dotace ...
Jenze to neni zejmena o dotacich, ale o tom, na co jsou Ty dotace smerovany. A opet koncime u toho, ze odborova drazni lobby ma v teto republice velkou moc a prosazuje neefektivni provoz CD. Nebudu naivni a nemyslim si, ze by vedeni CD melo na zmenach rovnez velky zajem. Je to prece jednodussi nic nemenit a tezit z "bordelu". A statni urednici, proc by se s tim zalamovali, kdyz to stejne zaplati danovi poplatnici. Vzdyt je to jednodussi. Tak nezbyva nez jezdit CD co nejmene a jednou z toho musi vzniknout problem, ktereho si nekdo konecne vsimne! A jsme zase u monopolu.
0/0
2.1.2002 12:14

Milan

Ignoranti
To je zajímavé jak každý ignorat, který o provozu Českých drah nemá ponětí se do ní trefuje.Kdo se jen trochu zamyslí a má mozek pochopí jak levné a nenahraditelné jsou České dráhy. Jen základní příklad, takový transport tanků a jiné vojenské techniky stačí jeden přesun a už si po silnici nezajezdíte, přeprava uhelného mouru, živých zvířat atd. Na dráze se vozí zboží, které se ani jinak přepravovat nedá. Navíc upozorňuji, že nákladní přeprava je zisková. Za domácí úkol se ptám proč pouze osobní doprava je ztrátová a to na celém světě, kdo to ví chytráci. Víte, že např. jen na metro v Praze se doplácí více než na celé české dráhy.
0/0
2.1.2002 10:48

petr

Re: Ignoranti
milane nevis o cem mluvis a to nejsem zamestnancem drah.jak je mozny,ze v nemecku maji na kilometr drahy 5 zamestnancu a u nas je to 10!!!!!!asi bude neco shnileho nemyslis?nejdriv si neco prostuduj a pak tu hazej rozumy.
0/0
2.1.2002 20:02

Milan

Re: Re: Ignoranti
To bude asi tím, že investice v Německu jsou mnohonásobně vyšší a to hlavně do technického vybavení, např. vyhřívání výměn v zimě a né ruční vymetání jak se musí u nás, dále dispečerské řízení vlaků včetně dálkového ovladání výměn a vlakové cesty, to pak nepotřebuji ani výpravčího ve stanici ale to vyžaduje obrovské investice do technického vybavení a na to nejsou peníze to se raději investují do neschopné armády kterou politruci rozkradli. Tedy až budou ČD na stejné technické úrovni jako Německé dráhy pok samozřejmě poklesne potřebný počet pracovníků 5 ku 5. Jinak vím o čem mluvím, pracuji na dráze již 35 roků a začínal jsem jako strojvedoucí.
0/0
3.1.2002 8:50

pavel

Problém
Nejhorší je, že čím méně lidí bude vlaky jezdit, tím více budou na vlaky doplácet ti, kteří jimi vůbec nejezdí.
0/0
2.1.2002 9:31

Lurtz

Dobre jim tak ...
Kdyz jsou lidi ovce a neumej zacit zit jinak - to je i o zmene cestovani, tak at se nedivej, ze jim ty statem udrzovany monopoly uctuji za sluzby stale vice. Vlakem nejezdim, je v nich spina jsou drahe uz ted a podporovat stale nespokojene zamestnance silne prodelecnych CD se mi nechce!
0/0
31.12.2001 15:37

Martin Nevrla

Lobbing
No to je dobré. Když zdražuje ČD, tak to se všichni nezávislí liberální ekonomové (Singer, Ševčík &spol.)zvednou, protože za tím vidí ty usmolené, věčně stávkující železničáře. Ale když zdražuje Telecom, energetiky, benzín atd. tak to už je jiná! To už zdůvodňuje nějaký dobře vypadající manažer v jemném proužku. To už najednou není vydírání... Lobbing, lobbing, lobbing - mezi prostým lidem zváno též korupce.
0/0
31.12.2001 9:22

Jaryn

ano
Hmm. Ani mne to moc neprakvapuje. Nastesti uz pres tri roky jsem nejel vlakem a kdyz uz chci nekam jet radeji osedlam sveho 150 konoveho oplika a navic mam i nejaky ten pozitek z jizdy. A neni nad to, kdyz clovek muze jezdit do prace firemnim autem. Ale i tak mne to, coby radoveho zamestnance vetsi soukrome pocitacove firmy stve, kdyz vidim, co si ti zeleznicari dovoluji. Ja jsem mel tento rok jenom 3 dny dovolene, vyplata taky neni nejvyssi, a pracuji od nevidim do nevidim i o vikendech, na Silvestra, ted mezi Vanocnimi svatky. Mam 24h pohotovosti, montuju bezdratovy internet, litam po strechach, po stozarech a nikdy jsem si nestezoval. I kdyz mohl bych. A ti ZKURVENCI z ceskych drah maji porad nejake pripominky, stavky a pritom nedelaji ani polovinu z toho, co delam (nejen) ja. A TO MNE VAZNE SERE!
0/0
29.12.2001 11:41

Martin Nevrla

ano, ano, ano
To já jsem jel vlakem naposledy před 10 lety, než jsem začal pracovat u zahraniční firmy. Od té doby se můžu potrhat smíchy jak slyším ty lidi, kteří nejsou schopni si vydělat na slušné auto a "musí" jezdit vlakem. Co je nutí jezdit vlakem z nějakých Prdelovic do Zadnic za prací za 8.000 měsíčně. Proč se nepřestěhujou do Prahy
0/0
31.12.2001 8:50

Martin Nevrla

pokračování z 8:50
neseženou si tam slušnej bejvák za melouna a nemakaj pořádně aspoň 18 hodin. Oni místo toho sedí v těch Prdelovicích, kvůli nim tam musí vést ta dráha (na kterou my všichni co poctivě makáme donekonečna doplácíme)... Zrušil bych celé ČD, nechal bych maximálně trať Praha - Přerov (do Ostravy bych to zrušil taky - tak zasraný město jsem v životě neviděl)! Pro mně osobně s mým Audíkem A6 není problém Praha - Brno za 1h:10m tak na co dráha?
0/0
31.12.2001 9:02

zeroman

Re: pokračování z 8:50
Co to plácáte za blbosti? Praha - Brno za 1.10 neujedete, aniž byste drasticky překročil povolenou rychlost. Jestli se chcete zabít, tak se oběste nebo podřežte, ale netahejte do toho ostatní, vy zakomplexovaný chytráku.
0/0
1.1.2002 19:03

zeroman

Re: pokračování z 8:50
Co to plácáte za blbosti? Praha - Brno za 1.10 neujedete, aniž byste drasticky překročil povolenou rychlost. Jestli se chcete zabít, tak se oběste nebo podřežte, ale netahejte do toho ostatní, vy zakomplexovaný chytráku.
0/0
1.1.2002 19:03

zeroman

Re: pokračování z 8:50
Co to plácáte za blbosti? Praha - Brno za 1.10 neujedete, aniž byste drasticky překročil povolenou rychlost. Jestli se chcete zabít, tak se oběste nebo podřežte, ale netahejte do toho ostatní, vy zakomplexovaný chytráku.
0/0
1.1.2002 19:06

Eva

Re: pokračování z 8:50
Nevrlo, Nevrlo, vy jste asi pořádný debil!!!........ Možná se jednou s tím svým Audíkem A6 při cestě Praha-Brno za 1h:10m někde vymelete, třeba se vám pak rozsvítí v hlavě. Ze srdce vám to přeji - to, abyste se vymlel, s tou hlavou už vám stejně asi není pomoci.....
0/0
2.1.2002 10:27

Josef

x
Je to vsechno stejny. cesky telecom, ceske drahy ... to vse ma v rukou statni aparat a taky to tak vypada, byrokracie, sluzby na hovno, trinacte platy, a zase byrokracie! vsechny zasrane zeleznicare povyhazovat!
0/0
29.12.2001 11:33

Zina Matysová

Re: odpověd Josefovi
Milý Josefe.Jestli Telecom bere trinacty plat to nevím, ale u Českých drah nikdy nebyl a zřejmě už nikdy nebude.Máš špatné informace a měl by sis nejdříve věci řádně ověřit, než budeš vykřikovat svůj názor do světa.
0/0
29.12.2001 21:16

Dave

Vlak versus autobus
Tak to je dobré. Za zpáteční jízdenku "první" třídy z ČB do Prahy jsem platil kolem 360 korun, teď to bude skoro 500 korun. Za co? Za pravidelné zpoždění, pohybující se v intervalu od 30 do 90 minut, špinavé vagony, znechucené průvodčí, pohledy na flákače kolem tratí... Jedinou výhodou bylo to, že v kupé "první" třídy nebylo tak plno jako ve "dvojce". Vzhledem k tomu, že jezdím vlakem pouze jednou za několik měsíců, se mi nevyplatí žádná ze slev, kterou ČD nabízejí. Asi začnu jezdit autobusem, který sice není tak prostorný jako kupé vlaku, ale kde jízdenka stojí o takových 60% méně. Kromě toho, ČSAD ČB začala nasazovat na spoj ČB - Praha nějaké zahraniční luxusní autokary, což je - co se pohodlí týče - podstatná změna k lepšímu. Ještě že je tu konkurence...
0/0
28.12.2001 22:00

Jiri

jen at stouraji
je spravne, kdyz hajzlbonakum nekdo zveda mandle. za ty prachy, co berou, skoro nemakaj, a je jich zbytecne moc. a cestovat s CD, to je hruza a des. nejenom ty spinave vagony, ale i zpozdeni, neucta k zakaznikum, zima nebo vedro (nic mezi tim ve vagonech neznaji) atd. pravicaci meli drahy zprivatizovat, dokud byli u moci, a ve vlastnictvi statu nechat jen tratovy svrsek.
0/0
28.12.2001 16:08

Pevel

Opatrně s pravicí
Když přeed lety naše slavné dráhy stávkovaly a už to vypadalo, že si toho nikdo ani nevšimne, přišel pan Lux (což levice určitě nebyla) a začal za naši modrou armádu bojovat. Nebýt jeho tlaků, dneska by nikdo neznal Duška & Co. plnou lemplů neochotných makat. Nepochopím proč se pořád vláda bojí protestů a nehodlá dráhy tvrdě restrukturalizovat a vyházet tisíce nemakačenků, kteří přežívají v teple svých kanceláří na kdejakém oblastním ředitelství nebo v depu v horní dolní. Špíny a svrabu ve vagonech už bylo dost. Že může železnice vypadat jinak jasně dokazují soukromé tratě.
0/0
29.12.2001 9:14

Ája

Dráhy
Proč stále šťourají do dráhy? Že pošty zdražili, autobusy nejezdí to je jedno.
0/0
28.12.2001 14:49

j

Tak je to spravne.
Kdepak neni nad ceske drahy. podnik ktery od rozdeleni federace udela 38 miliard dluhu bude opet oddluzen(Ze statniho..). A zakazeme konkurenci mezi prepravci...To je ale komunizmus,co? alespon ze vim ze 92% procent vlaku jezdi vcas a jsou ciste. Buhuzel jsem za poslenich 6let skoly jezdil kazdy tyden jen tema 8% poblitych, opozdenych a spinavych vlaku....:)))
0/0
28.12.2001 10:48

Šesťák

Re: Tak je to spravne.
Co je těch 38 miliard oproti částce, kterou museli věnovat daňoví poplatníci na záchranu českých bank !
0/0
28.12.2001 11:34

loula

Re: Tak je to spravne.
To je fakt nádražáci celej den jenom choděj po vlacích a za státní peníze ( který jsou z našich daní ) všude blijou a dělaj bordel a chudáci cestující to musej trpět.
0/0
29.12.2001 6:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.