Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Co se změnilo ve prospěch spotřebitele

Na počátku roku 2002 je na tom spotřebitel zase o něco lépe, než byl na přelomu tisíciletí. Za minulý rok přibylo několik významných opatření, která zlepšují jeho postavení na trhu. Nikomu už by se nemělo stát, že si návrat z dovolené v zahraničí bude muset platit dvakrát, nebo že mu pohled na předražené hrnce bude ještě dlouho připomínat, jak pod psychickým tlakem výmluvných dealerů objednal něco, co vlastně nechtěl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Chocenská

Nárok na poštovné z důvodu klamavé reklamy
Má zákazník nárok na vrácení poštovného a balného,vrátí-li zákazník zboží z důvodu "klamavé reklamy", jelikož mu zásilková služba zaslala jiné neobjednané zboží ? Objednala jsem si u brněnské zásilkové firmy fenovací kulmu. Dle obrázku na katalogu této firmy je vyfotografována fenovací kulma PROFI LFG LF 300 set se 6ti nástavci. Ve skutečnosti tento typ kulmy po dodání měl pouze 4 nástavce. Domnívám se, že se jednalo o "klamavou reklamu" a proto jsem fenovací kulmu vrátila zpět se žádostí vrácení i poštovného a balného. Zásilková firma mi zaslala "velkoodběratelský" dobropis na cenu fenovací kulmy bez poštovného. Firma mi odmítá zaslat maloodběratelský dobropis a odmítá mi uhradit náklady na balné a poštovné. Nepochodila jsem ani u ČOI v Brně,kam jsem se po delší korespondenci nakonec obrátila. ČOI mi odpověděla,"že vyobrazení s dalším nástavcem je uvedeno z ilustrativních důvodů a že nelze ji hodnotit jako klamavou reklamu a že na tuto skutečnost je zákazník upozorněn na vlastním letáku zásilkové firmy že : Některé fotografie, názvy, loga a barvy mohou mít pouze ilustrativní charakter". Této poznámky jsem si také všimla, je na poslední 8mé stránce, text je ve velikosti 1 mm v levé horní části tmavomodré 0,5 cm lemovací lišty (dá se přečíst pouze za použití zvětšovací lupy), také v dolním pravém rohu je stejně 1 mm vysokým písmem napsáno : "V průběhu akce mohou být vyprodané modely nahrazeny parametricky adekvátními výrobky" a proto jsem na svou faxovou objednávku uvedla, že "v případě vyprodaného modelu nemám zájem o jinou náhradu parametricky adekvátního výrobku". ČOI v Brně toleruje způsob upozornění na prodejním letáku (katalogu)tj.umístění s textem velikosti 1 mm viditelným jen s použitím zvětšovací lupy a na druhé straně nerespektuje na objednávce požadavek zákazníka (v normální velikosti písma), že nechce jiné zboží ! Jsem na pochybách, zda zákazník má se snažit hájit svá práva. Přibližně ve stejné době po zaslání stížnosti ČOI v Brně, náš telefonní záznamník nahrál výhružný vzkaz :"Přijdeme Vás vykrást !" Dle zjištění data a času Čs.Telecom identifikoval telef. číslo volajícího, které je z telefonního aparátu v Brně, ve stejné ulici, shodného popisného čísla ulice, kde sídlí zmíněný zásilkový obchod.
0/0
22.1.2002 1:34

Chocenská

Test Dnes z 14.7.1999 "Pokud zákazník dostane jiné zboží, než které si objednal, má právo odstoupit od kupní smlouvy"
Pokud zákazník dostane jiné zboží, než které si objednal, má právo od kupní smlouvy. Jak je to ale s náklady na dopravné a balné ? Má zákazník nárok v tomto případě na vrácení celé dobírkové částky včetně dopravného a balného ? Já se domnívám, že ano. Bohužel, skutečnost je ale jiná : Objednala jsem si od zásilkového obchodu pánskou zimní bundu z mikrovlákna. Následně zaslaná bunda měla s objednanou bundou shodnou pouze barvu a podobný střih. Nebyla z mikrovlákna, použitý materiál byl v daleko horší kvalitě (slisovaná, působila dojmem pracovní bundy), neměla kovové knoflíky, neměla skryté zapínání, chyběly jí na koncích rukávů patky s knoflíčkem - bunda byla úplně jiná, než popisovaná a vyfotografovaná v katalogu zásilkového obchodu. Bundu jsem hned zaslala zásilkovému obchodu zpět a o skutečnosti, jaká mi byla zaslaná bunda místo objednané, jsem zásikovému obchodu napsala e-mail. Měla jsem zájem o zaslání bundy, kterou jsem objednávala, jelikož však již byla vyprodaná žádala jsem o vrácení celé dobírkové částky včetně poštovného a balného. Následně mi ze zásilkového obchodu telefonovali a omlouvali se za zaslanou bundu, o které se domnívali, že je ze stejného materiálu, jako zmiňovaná bunda v katalogu. Za vrácenou bundu jsem obdržela zpět peněžní poukázku jen na částku ceny bundy. Náklady na poštovné a balné mi nebylo vráceno.
0/0
22.1.2002 1:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.