Chocenská
22. 1. 2002 1:34
Nárok na poštovné z důvodu klamavé reklamy
Má zákazník nárok na vrácení poštovného a balného,vrátí-li zákazník zboží z důvodu "klamavé reklamy", jelikož mu zásilková služba zaslala jiné neobjednané zboží ?
Objednala jsem si u brněnské zásilkové firmy fenovací kulmu. Dle obrázku na katalogu této firmy je vyfotografována fenovací kulma PROFI LFG LF 300 set se 6ti nástavci. Ve skutečnosti tento typ kulmy po dodání měl pouze 4 nástavce. Domnívám se, že se jednalo o "klamavou reklamu" a proto jsem fenovací kulmu vrátila zpět se žádostí vrácení i poštovného a balného. Zásilková firma mi zaslala "velkoodběratelský" dobropis na cenu fenovací kulmy bez poštovného. Firma mi odmítá zaslat maloodběratelský dobropis a odmítá mi uhradit náklady na balné a poštovné. Nepochodila jsem ani u ČOI v Brně,kam jsem se po delší korespondenci nakonec obrátila. ČOI mi odpověděla,"že vyobrazení s dalším nástavcem je uvedeno z ilustrativních důvodů a že nelze ji hodnotit jako klamavou reklamu a že na tuto skutečnost je zákazník upozorněn na vlastním letáku zásilkové firmy že : Některé fotografie, názvy, loga a barvy mohou mít pouze ilustrativní charakter".
Této poznámky jsem si také všimla, je na poslední 8mé stránce, text je ve velikosti 1 mm v levé horní části tmavomodré 0,5 cm lemovací lišty (dá se přečíst pouze za použití zvětšovací lupy), také v dolním pravém rohu je stejně 1 mm vysokým písmem napsáno : "V průběhu akce mohou být vyprodané modely nahrazeny parametricky adekvátními výrobky" a proto jsem na svou faxovou objednávku uvedla, že "v případě vyprodaného modelu nemám zájem o jinou náhradu parametricky adekvátního výrobku".
ČOI v Brně toleruje způsob upozornění na prodejním letáku (katalogu)tj.umístění s textem velikosti 1 mm viditelným jen s použitím zvětšovací lupy a na druhé straně nerespektuje na objednávce požadavek zákazníka (v normální velikosti písma), že nechce jiné zboží !
Jsem na pochybách, zda zákazník má se snažit hájit svá práva. Přibližně ve stejné době po zaslání stížnosti ČOI v Brně, náš telefonní záznamník nahrál výhružný vzkaz :"Přijdeme Vás vykrást !" Dle zjištění data a času Čs.Telecom identifikoval telef. číslo volajícího, které je z telefonního aparátu v Brně, ve stejné ulici, shodného popisného čísla ulice, kde sídlí zmíněný zásilkový obchod.