Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zrušte privatizaci ČEZ, navrhuje komise

Největší privatizace v dějinách země - prodej elektrárenské firmy ČEZ a šesti distributorů elektřiny - směřuje k fiasku. Ani jeden ze dvou posledních uchazečů totiž nesplnil státem stanovené podmínky privatizace: nabídnout nejméně 200 miliard korun a zároveň nemít připomínky k nadiktovaným omezením v kupních smlouvách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

fef

proč privatizovat monopol ?
Není mi vůbec jasné, proč by se měl stát zbavovat monopolu, který stejně nebude jeho privatizací odstraněn. Cenová regulace soukromého subjektu je přeci jen obtížnější. Takže pokud nejse jen o rychlý prachy pro vládu CSSD tak bych byl zastáncem zrušení privatizace Energetiky. Je totiž k ničemu. A propo EDF je taky státní podnik.
0/0
8.1.2002 11:05

Jiří

Re: proč privatizovat monopol ?
ČEZ je silná společnost a potřebuje vlastníka - jiného než stát, protože státní úředníci se oparvdu nechovají k té firmě jako k vlastní. V budoucnu budeme v EU a pro ne špičkově řízené společnosti tady nebude místo. Třeba vám může být jedno,že pak elektřinu budem dovážet. Ale jste-li třeba odchodník s počítači tak vězte, že za peníze,které vy zapltíte za elektřinu si k Vám do obchodu nepřijde nikdo nic koupit,protože češi tu elektřinu vyrábět nebudou.Proto je potřeba ČEZ prodat-jako předtím Škodu auto-pracují v ní lidé z Česka a utrácejí tady své výdělky. Stačí?
0/0
8.1.2002 12:08

Marek

Re: Re: proč privatizovat monopol ?
To neni vubec to same. Kdyz jsme prodali Skodu, mohlo se stat, ze ji VW zavre. Nestalo se, ale i kdyby, tak bysme proste kupovali jina auta. Ale kdyz "zprivatizujeme" elektrickou sit cizimu monopolu, ten nasadi ceny, ktere mu musi splatit jeho investici, a tedy to zaplatime my. On nebude nucen celit zadne konkuremci jako ji celi Skoda, nebudeme moci prejit k jinemu dodavateli. Ja jsem pro privatizaci, ale armada, policie, soudy a sitova infrastruktura (silnice, draty, koleje, trubky) by meli zustat statni. Provoz po nich je jiz mozne zprivatizovat.
0/0
8.1.2002 12:51

Petr

Re: Re: proč privatizovat monopol ?
Souhlasím s tím, že je potřeba ČEZ prodat - zprivatizovat. Avšak EDF sám o sobě není privátní podnik a má na světě nesrovnatelným monopolním postavením (v oblasti energií), navíc cena 213 mld není dostatečná. Pokud se s prodejem počká, lépe se připraví, zajisté se nic nezmešká ani nic neztratí. Cena za ČEZ určitě neklesne tak, jako klesla cena za Telecom. Prodat ano, ale ne za každou cenu.
0/0
8.1.2002 13:55

michal

pro pána z Vídně, kterého jsme všichni okradli.....
Je nám velice líto, že po Vaši emigraci Vám byl zabaven majetek (ostatně jako všem ostatním emigrantům), navíc se Vám v tom imperialistickém rakousky vede opravdu špatně..... Ještě jednou se Vám omlouváme,,,všichni jsme komunisti, krademe a hlavně vyrábíme zkurveně levnou elektřtinu!!
0/0
8.1.2002 9:30

Snehulak

Re: pro pána z Vídně, kterého jsme všichni okradli.....
Tak se nejak nemuzu rozhodnout, jestli jste vic vtipnej nebo trapnej... ;-)
0/0
8.1.2002 9:56

michal

všem řvounům!!!
V červnu budou volby,,, tak neřvěte tady a běžte řvát do ulic,třeba vás bude někdo slyšet a konečně se tady bude něco dít!! p.s. temelín se bude odepisovat tak jako tak, takze každá koruna utržená z její výroby bude vlastně ten moloch zlevňovat!!! přenosová soustava by asi měla zůstat v rukou státu, ovšem řízená nejlépe cizí firmou, placenou ze zisku. Např. v Norsku můžete každý týden měnit dodavatele elektriky, jsou na to dokonce spec. firmy, které to dělají za Vás..
0/0
8.1.2002 9:23

Sketch

Stupidni podminky
Kterej socialistickej magor si vymyslel, ze kupujici musi odebirat 15 let uhli.... Bezte s tim svinstvem do .... Bydlim v severnich cechach a rozhodne nechci aby uhelny elektrarny jeste 15 let smrdely. (A ta mesicni krajina co za sebou doly zanechavaji to je fakt nadhera...) To je jen skryta podpora nefungujicich socialistickych podniku.... GRR
0/0
8.1.2002 8:58

Radegast

podmínky privatizace energetiky
Tyhle stupidní podmínky spojené s privatizací, jako např.povinný nákup uhlí jsou pouze jinou formou dotace neefektivních podniků. Stát kvůli nim dostane nižší cenu za energetiku a zaplatí tím dolům zajištěný odbyt. Kdyby vláda dolům ty peníze dala rovnou, bylo by to průhlednější a možná i levnější. Možná by přitom ale narazila na předpisy EU, která (přes svůj Klausem proklamovaný socialismus) podobné komunistické hospodářské praktiky jako se dějí v Česku přece jen omezuje.
0/0
8.1.2002 8:44

blair

Re: podmínky privatizace energetiky
Naprostý souhlas. Ješte bych dodal, že je to vlastně štěstí, že se tato privatizace jak je skoncipovaná s velkou pravděpodobností neuskuteční. Místo státního monopolu by tu byl další monopol soukromý a dopadlo by to stejně jako telecom. Problém je, že chtějí privatizovat energetiku včetně přenosových sítí a jejich vlastník potom nebude mít zájem do ˇˇCR pouštět levnější energii ze zahraničí, tudíž domácí monopolista bude opet králem a bude určovat vlastně náklady na výrobu pro celou ekonomiku, protože bez energie se nikdo neobejde. U ˇˇCSSD me to tak neprekvapuje, ale stanovisko ODS me utvrzuje v tom, že jsou jen proklamatoři liberalismu a skutek utek. Někdejší Techerista Klaus používá svou rétoriku jen aby nás zblbnul.
0/0
8.1.2002 9:18

Marek

Re: podmínky privatizace energetiky
V Nemecku zjistili, ze kdyz zavrou doly a hornikum budou platit do smrti rentu ve vysi platu, jeste na rozpocet tom usetri. U nas to bude nejspis stejny. Jenze imbecilkove v nasi vlade vyrostli v dobe, kdy vznikla i tato basnicka: "Z kominu se kouri, Dite oci mnouri, Mhur si oci, mhur! Kdyby se z nich nekourilo, bylo by nam hur!" Aneb vice uhli, vice masa, vice oceli ...
0/0
8.1.2002 12:55

Sobol

Fiasko?
Jaképak fiasko. ČEZ zůstane státní a až šejci a rusáci uzavřou kohoutky, bude prodávat kilowatthodinu rakušákům za deset šilců.
0/0
8.1.2002 8:21

Snehulak

Re: Fiasko?
To jako ze Rakusaci nahradej ropu temelinskou elektrinou ? :-))))
0/0
8.1.2002 10:04

Marek

Ano, zrusit !!!!
Ze by je k tomu okolnosti dohnaly samy? Jake stesti!!! Jen kripl muze chtit takto "privatizovat" energetiku. To snad nema na svete obdoby, i kdyz, takova Argentina ... Proc by meli zvysovat tezbu? Probohoha! Proc by meli vyrabet vic elektriny, kdyz i ted je ji nadbytek? Proc by meli zaplatit 200 mld Kc najednou, kdyz uz ted je koruna v tak silenem vykyvu, ze to likviduje vyvoz a to nas jeste ceka investice do PSA-Toyota u Kolina. Pseudoprivatizace CEZu by byla skutecne nesmrtelnym pomnikem tech dvou imbecilu Gregra a Zemana, neco tak slavneho jako Waterloo pro Napoleona, i kdyz v tomto pripade bychom to samozrejme odsrali hlavne my. Otazku Temelina do toho nemichejte, to je neco uplne jineho. At Temelin pobezi nebo nepobezi, prevedeni energetiky cizimu statu (protoze tohle fakt neni privatizace) je systemova vec. Prenosova soustava se NESMI privatizovat. At privatizuji jednotlive elektrarny (klidne!), budou si moci konkurovat, ale prenosova sit musi zustat statni, jako treba silnice!!! Jinak dopadneme jako s Telecumem, kdy nas "nezavisly regulator" hovno reguluje a Telecum si nasazuje takove ceny, ze jsou nekolikanasobne oproti Nemecku (kde uz 15 mesicu prechodne bydlim). Kde je "liberalni" Klaus? Jaktoze ted nerve, ze privatizaci prenosovych cest NE????!!!! Jaktoze dovoli ustavit takto monopolni prostredi? No jednoduse, Klaus jen opet (jako s Eurotelem, Telecumem, Ces.Pojistovnou atd.) ukazuje, ze je socialista a monopolista, zadny liberal!!!!! Stejne rudy hajzl jako Gregr - clovek stejneho testa.
0/0
8.1.2002 8:16

eric

Re: Ano, zrusit !!!!
přesně tak! docela se mi teď ulevilo, páč Zeman s Grégrem už čez prodat nestihnou a zůstane to na příští pravicový (snad!) vládě. ta se s tim doufám popere líp..
0/0
8.1.2002 9:23

Ol

Re: Re: Ano, zrusit !!!!
No, tak to uvidíš...
0/0
8.1.2002 10:29

petr

CSSD chvala bohu
myslel jsem si,ze ta CSSD je snad padla na hlavu(kdyby pristoupili na jejich podminky).pokud to,ale nemusi prodat,tak s nimi jednoznacne souhlasim.snad se to dalsi vlade podari prodat lepe.nemyslim si,ze by ta privatizace byla spackana,ale kladli si prilis pripominek a to jak vlada,tak i investori.kazdy mel z neceho ubrat.alespon,ze to dopadlo takhle.nikdo neni vytez ani porazeny.
0/0
8.1.2002 8:13

Pavel Majer

jen pro poradek
Chtel bych zde jen zduraznit nasleduci citat z tohoto clanku: .................investor žádnou z koupených firem prodat či přivést do likvidace. Chtěl po něm také, aby prodával velké množství elektřiny a nakupoval patnáct let od uhelných společností VICE UHLI než před plným spuštěním Temelína".!!!!!!!!!!!!!! Tedy, Vam vsem zastancum Temelinskeho penezozrouta (z vasich kapes). Vzpominate na diskuse, kde jste plamenne hajili Temelin, neb je ekologictejsi nez tepelne elektrarny? Jak dlouho se jeste pratele nechate oblbovat Panem Profesorem a Milosem Becherovkou a televizi NOVA? Asi jeste dlouho, ze?
0/0
8.1.2002 6:40

frankie

Re: jen pro poradek
no snad tim nechcete naynacovat, ze jaderna elektrarna pouziva jako palivo uhli..???!!! To snad ne! To ze si tim chteji udelat ve vlade dobre oko pro odbory je z toho ale vic nez patrne. Proste ve stylu cehackovstvi, aby se vlk nazral a koza zustala cela. Bud praci cest!
0/0
8.1.2002 9:02

Snehulak

Re: Re: jen pro poradek
Nevim co chtel kolega pred vama presne rict - kazdopadne argumenty typu 'kdyz bude Temelin, budemem moct rusit neekologicke tepelne elektrarny', nebo 'po spusteni Temelina bude levnejsi elektrina', pripadne 'do budoucna budeme potrebovat vic elektriny, proto Temelin' - nebyly nic nez komercni a vladni propaganda, ktera mela pred verejnosti obhajit existenci, ekonomicky zcela nesmyslneho Temelina, ktery bude mit prinos snad jenom pro budouci 'monopol v trznim prostredi' CEZu...
0/0
8.1.2002 10:01

Pavel

Re: Re: jen pro poradek
Naznacit jsem chtel, ze CEZ nehodla omezovat tepelne elektrarny po spusteni Temelina. Tedy, ze nam opet lhal, kdyz tvrdil opak. Nebo se snad odebrane hnede uhli bude sypat zpatky do sachet????
0/0
8.1.2002 16:17

JV. Viden

predpoved je naplnena !!!
Vsichni kdo maji zdravy rozum predpovidali fiasko kolem CEZu a Temelina. Nyni tato situace nastala. Cesti politici lhali od sameho zacatku a CEZ, stat ve statu , zpusobil neuveritelne skody. Platit to budou vsichni.
0/0
8.1.2002 1:31

Feyd

Re: predpoved je naplnena !!!
Nejste Vy nahodou ten provokater, ktery svymi blaboly obtezuje tyto stranky uz asi rok ? Pokud si vzpominam, vidavam Vase pripominky typu "Vsichni cesi jsou zlodeji" prakticky v kazdem streamu; mimochodem - Vas sloh je nezamenitelny, i kdyz se "podepisete" jinak.
0/0
8.1.2002 5:43

Fylištín

Re: Re: predpoved je naplnena !!!
Feyde - něco s tím ČEZem bude v nepořádku. Zdražují jak o život a přitom vykazují vysoké zisky !? Neni to divný?
0/0
8.1.2002 6:15

Feyd

Re: Re: Re: predpoved je naplnena !!!
Z CEZem je v neporadku mnoho veci - neumerne zdrazovani je jenom spicka ledovce, je to stejny problem, jako nas slavny Telecom. 1997 - muzeme si dovolit nedostavet Temelin ? Ale mi to chceme prodat, kdo to koupi se zakonzervovanou jadernou elekrarnou ! Ovsem ja jsem komentoval pana JV, ktery (prezentuje se jako videnak) velmi hrubym az vulgarnim zpusobem urazi vsechny cechy na nekolika (mnoha) diskuznich forech. Pry mu cesi ukradli pozemky, aby na nich mohli postavit Temelin. Podle me je to stejny chudak, jako mnoho "vtipalku", kteri zpestruji chaty sprostarnami, urazkami a propagaci cehokoliv odporneho; tj. vek 13-16 let, socialni pripad a lehka retardace.
0/0
8.1.2002 7:50

Skala

Re: Re: Re: Re: predpoved je naplnena !!!
:))) "vek 13-16 let, socialni pripad a lehka retardace" .. dobre som sa pobavil .. sranda odhad ! :)) A co sa tyka Temelina, nech ide cela EU do prdele ..a hlavne rakusaci, teraz su frajeri.. chcel by som vidiet ako by "sefovali" keby po vojne a neskor ostali pod vplyvom CCCP, ako my.
0/0
8.1.2002 8:00

JV. Viden

Re: Re: Re: Re: predpoved je naplnena !!!
Ceskoslovenska Socialisticka Republika ........ Rozsudek jmenem republiky ........ Okresni soud v C. Budejovicich rozhodl v hlavnim liceni dne 28.cervna 1971 v senate slozenem z predsedy JUDr. Bohumira Hanuse a soudcu Jiriho Marese a Frantiska Kadlece Takto: ......... obzalovany XXXXXXXX ............ narozeny xxxx v C. Budejovicich , naposledy bytem Temelinec 11, posta Temelin toho casu v cizine je vinen, ze 26.7.1968 !!! odcestoval na zahranicni cestu a zpet se jiz nevratil a zdrzuje se mimo uzemi republiky neopravnene tedy jako ceskoslovensky obcan spachal trestny cin OPUSTENI REPUBLIKY podle § 10 ost. 2 tr. zak. a odsuzuje se podle § 9 ost. 2. tr. zak. k trestu odneni svobody v trvani 2 a pul roku. Podle § 51 tr. zak. propada cely majetek obzalovaneho ve prospech ceskoslovenskeho statu. Oduvodneni. Odsouzeny setrvava v cizine Jde o jednani spolecensky nebezpecne ................... atd, atd, dalsi blaboly. Tak moji zlodejove , tady se podivte do sveho zrcadla . Jste obcane statu co krade , tedy zlodejove
0/0
8.1.2002 9:10

srny

Re: Re: Re: Re: Re: predpoved je naplnena !!!
No tak v tomhle pripade jsi podle sve logiky fasista, blbecku... co na to reknes ted, magore?
0/0
8.1.2002 9:17

petr

Re: Re: Re: Re: Re: predpoved je naplnena !!!
Ty seš teda inteligent, ještě že takových jako ty tam není moc. Co mám podle tebe udělat, abych nebyl zloděj. To se mám taky přestěhovat(rozuměj emigrovat) do nějakýho jinýho státu? Já sem ti nic neukrad, z toho co ti stát "zabavil" já nemam vůbec nic, tak laskavě važ slova, než něco napíšeš.
0/0
8.1.2002 9:37

Feyd

Re: Re: Re: Re: Re: predpoved je naplnena !!!
Vy to citite jako nespravedlnost ? No jestli si myslite, ze jako rakousky statni obcan zmene ceskych zakonu pomuzete tim, ze budete vsude, kam Vas pusti, vykrikovat, jaci jsou cesi zlodeji, tak bych Vam snad doporucil konzultaci s psychologem. Ono to Vase jednani dost pripomina rakouske proti-cemukoliv aktivisty na nasich hranicich; jedine, ceho dosahli, bylo prudke zvyseni procenta tech, kteri si Temelin preji dokoncit a spustit. Je mi lito vsech, kteri museli tento stat kvuli bolsevikum opustit, a vadi mi, ze nasi tupi politici jim po roce 1989 neumoznili rovna prava v oblasti restituci. Ale Vase osocovani cechu svedci o Vasi naproste nekriticnosti. Laskave si uvedomte, kolik trapasu, pruseru a chyb udelali VASI politici - jak by se Vam libilo, kdybych rekl: "Vsichni rakusaci jsou fasisti !" ?
0/0
8.1.2002 10:22

Ol

Re: Re: Re: Re: Re: predpoved je naplnena !!!
Debilů tady máme dost a dost, tak je dobrá zpráva, že aspoň TY už nejsi u nás, že už s tebou nemusíme počítat. Kretene.
0/0
8.1.2002 10:23

fef

Re: Re: Re: Re: Re: predpoved je naplnena !!!
Hele JV mocneprovokuj, nebo zajdu do spisovny a podívám se tam na tvoje jméno a pak ho tady zveřejním, ať všichni vědí komu že to ublížili. Mimochodem, tím že jsi opustil stát zlodějů jsi v tvém pojetí přestal být zlodějem ? Neboli, do doby než jsi zdrhnul za kopečky jsi byl zlodějem a dneska už nejsi ?
0/0
8.1.2002 11:16

Jiří

Re: Re: Re: Re: Re: predpoved je naplnena !!!
Pane podle takové filozofie jste zloděj taky.Maji prarodiče byli okradeni podobně za velkého RAKOUSKA.A prapradědeček uvězněnej. Víc než zloděj,ale budete provokatér-a kdoví jestli vůbec z Vídně-je jedno odkud.Slaboduší se najdou po celém světě. Na druhou stranu nevím proč nevrátit peníze lidem-vlastním emigrantům odsouzených za socialismu.Já nevim-možná na to nemáme dost peněz-třeba by jste nám na to mohli z Rakouska půjčit. Po těch létech komunizmu jsme hold trochu na dně,ale za pár let už to tak nebude a Rakušané (někteří již tak činí)se k nám zase budou chovat slušně a místo za levnejma holkama a nákupem budou k nám jezdit za obchodem a ve městě budou dodržovat 50km/h.
0/0
8.1.2002 11:44

Dave

Re: Re: Re: Re: Re: predpoved je naplnena !!!
Zeptám se takto: Co vás tehdy nutilo zůstat v cizině? Kdybyste se vrátil, majetek by Vám zůstal. Nechci rozebírat důvody, které Vás vedly k tomu, abyste tam zůstal (už i tak mám plné zuby všech těch ukřičených "emigrantů", kteří většinou měli dost co skrývat), nicméně musel jste počítat s tím, že Vám majetek propadne... Tehdy prostě platily jiné zákony. Vaše halasné prohlašování, že všichni Češi jsou zloději, mě silně uráží - jak já, tak mí rodiče nebo sourozenci nikdy nic nikomu neukradli. Takže, vážený pane emigrante - rozhodl jste se zůstat v cizině, tedy si tam žijte a nepleťte se do našich věcí. Tady o Vás, tím méně Vaše názory, prakticky nikdo nestojí...
0/0
8.1.2002 16:44

JV. Viden

Re: Re: Re: Re: Re: Re: predpoved je naplnena !!!
To koukam ! Tohle ma byt kandidat do unie , tady promluvil bolsevicky produkt a ukazal svoji podstatu a mysleni. Zlodejicku !!
0/0
8.1.2002 16:55

Radegast

Re: Re: Re: predpoved je naplnena !!!
S ČEZem je v nepořádku přesně to, co s SPT Telecom: je to monopol chráněný a podporovaný státem (momentálně ČSSD-ODS). Jejich akcionáři, management a zaměstnanci nerušeně parazitují na spotřebitelech a kašpaři z tzv.politiky jim k tomu umetají cestičku.
0/0
8.1.2002 8:30

Rýpal

Re: predpoved je naplnena !!!
Tvůj způsob argumentace mi silně připomíná demagogii rakouských aktivistů. Nejsi ty náhodou ve skutečnosti Radko Pavlovec? Proč Rakušanům vadí, že čeští daňoví poplatníci by prý měli něco platit? Opravdu ušlechtilé. Víš jaké je teď téma diskusního fóra na ORF? Anti-Atom-Haltung - eine Augenwischerei (antiatomový postoj – vytírání očí)? Rakousko pozvolna procitá.
0/0
8.1.2002 8:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.