Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Církve brojí proti nedělním nákupům

Neděle patří péči o duši a rodinu, a ne bloumání po hypermarketech, řekly si církve na Slovensku. Tamní Evangelická církev augsburského vyznání chce proto spolu s katolickou církví donutit vládu k přijetí legislativního opatření, které by zakázalo obchodníkům vnímat neděli jako obchodní den a Slováky vehnalo do kostelů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Zahnal Jan

V ústech med ,v očích jed.
Katolická církev poslední dobou zlobí.Né samozřejmně jako na Slovensku ale zlobí.Její pastýřský list jímž brojila proti registrovanému partnerství,který se mě osobně netýká byl jedním z mnoha důkazů o její činosti.Její majetkové nároky jsou nestydaté,jejich morální krédo nijaké. Poto Vážení kartolíci pokud mne některý z Vás na mém nedělním nákupu bude obtěžovat svými názory mohu si vybrat ze dvou možností.Pokud to bude na veřejném místě okamžitě na vás podám trestní oznámení.Jeho obsah zveřejňovat nebudu ale upozorňuji předem že trestní sazba je od dvou do osmi let. Pokud to bude na soukromém místě nakopu vám prdel a přivedu si deset svědků že jste mne napadli.S pozdravem žít a nechat žít.Zahnal Jan
0/0
15.1.2002 16:26

gotreg

milý Jakube,
každý má právo trávit neděli podle svého gusta. Někdo modlíc se v kostele, někdo modlíc se doma, někdo nakupováním konzerv, někdo povídání si z veverkama... ale NIKDO nemá právo říct "zákonem-znemožníme-VŠEM!!!-nákupy-protože-se-málo-lidí-modlí-v-kostelech" ... proč rovnou zákonem nepřikázat návštěvu kostela? A pro jistotu udělat nějakou náboženskou policii, která by dohlížela, že se to bude plnit? (koneckonců, v tomhle byli stejně dobří katolíci i protestanti) ... zkuste se prosím nad tím zamyslet....
0/0
15.1.2002 13:46

Jakub

Re: milý Jakube,
Samozrejme, ze je to vec naprosto kazdeho, co dela ve vsedni den nebo o vikendu. NIKDO nikoho nenuti, aby v nedeli chodil do kostela. Take jsem ve svem prispevku uvedl, ze to je naprosto kazdeho vec a jak ja sam osobne travim rad nedele. Nic vic, nic min. Takze preji pekne vikendy at jste kdekoli.
0/0
16.1.2002 8:41

Ivos

Ctete poradne clanky!
Te je legrace to vsechno cist, nejlepsi je, jak lidi reaguji na neco, co vubec ve clanku neni - nadavaj na katolickou cirkev a ona to chce cirkev evangelicka augspurskeho vyznani, apod. Osobne si myslim, kazdy svyho stesti strujce, kdyz chce nekdo do kseftu at si tam jde treba i v nedeli, je to jeho svobodny rozhodnuti, myslim, ze tim se pocet vericich v jakymkoliv kostele nezmeni - ani nezvetsi ani nezmensi.
0/0
15.1.2002 10:06

bobo

Re: Ctete poradne clanky!
Milý Ivoši, čtěte pořádně! V článku je jednoznačně ...spolu s katolickou církví donutit vládu... a Podobného názoru jsou také zástupci katolické církve, ke které se hlásí asi sedmdesát procent Slováků.
0/0
15.1.2002 15:13

Jakub

Je mi z vas vsech smutno
Mili pratele, jak to tady ctu, neni tady jediny pozitivni prispevek. Pripadam si jak v Jirikove videni. Vy byste asi vsichni nejradeji kazdy den chodili na meganakupy do megamarketu a tak si uzivali nedeli. Budiz vam to doprano. Ja radeji chodim s rodinou do prirody, kde konecne po uspechanem tydnu mame na sebe vsichni cas. Vy sem vsichni pletete, co cirkev udelala spatne. Zde je opravdu videt, ze jsme nejateistictejsi narod pod sluncem. Preji Vam, abyste nekdy prozili klidnou a peknou nedeli v kruhu svych nejblizsich.
0/0
15.1.2002 8:00

anonym

Re: Je mi z vas vsech smutno
Hezkou nedeli snad muzu prozit i bez toho, ze mi bude banda nejakych pokryteckych cirkevnich hodnostaru zakazovat chodit v nedeli do kostela. Nemam rad cirkve a nakupovani a verim v boha.
0/0
15.1.2002 8:33

berushka

Re: Je mi z vas vsech smutno
Ne, neni zde jediny pozitivni prispevek. Ale to neznamena, ze chci chodit kazdou nedeli na meganakupy. Znamena to predevsim, ze _NECHCI_, aby mi to nekdo zakazoval! Ja chodim napriklad na meganakupy vzdy, kdyz mam cas a kdyz je potreba, zpravidla 2x do mesice. Muze se stat, ze je to i v nedeli. Kdyz chci, budu v lese, kdyz chci budu doma, kdyz chci budu na meganakupu, ale stejne nikdy nepujdu do kostela.
0/0
15.1.2002 8:41

zepi

Re: Je mi z vas vsech smutno
Pardon, ale jde přeci o to, abych se mohl sám rozhodnout, jestli neděli (a nejen ji, samozřejmě) strávím v prostorách megašopů nebo v přírodě nebo kdekoliv jinde a jinak - jde o tu možnost volby a potom je vše na každém z nás. Dnes zavřené obchody v neděli, co zítra?
0/0
15.1.2002 8:49

Ivos

Re: Je mi z vas vsech smutno
Te je legrace to vsechno cist, nejlepsi je, jak lidi reaguji na neco, co vubec ve clanku neni - nadavaj na katolickou cirkev a ona to chce cirkev evangelicka agspurskeho vyznani, apod. Osobne si myslim, kazdy svyho stesti strujce, kdyz chce nekdo do kseftu at si tam jde treba i v nedeli, je to jeho svobodny rozhodnuti, myslim, ze tim se pocet vericich v jakymkoliv kostele nezmeni - ani nezvetsi ani nezmensi.
0/0
15.1.2002 10:02

Ivos

Re: Je mi z vas vsech smutno
Te je legrace to vsechno cist, nejlepsi je, jak lidi reaguji na neco, co vubec ve clanku neni - nadavaj na katolickou cirkev a ona to chce cirkev evangelicka agspurskeho vyznani, apod. Osobne si myslim, kazdy svyho stesti strujce, kdyz chce nekdo do kseftu at si tam jde treba i v nedeli, je to jeho svobodny rozhodnuti, myslim, ze tim se pocet vericich v jakymkoliv kostele nezmeni - ani nezvetsi ani nezmensi.
0/0
15.1.2002 10:03

meduňka

Re: Je mi z vas vsech smutno
S hrůzou vzpomínám na dřívější možnost nakupovat pouze v sobotu dopoledne, kdy musely oběhnout obchody s potravinami, drogerií, železářství, domácí potřeby, a to vše nejdéle do 11 hodin, kdy věechny obchody zavírali.
0/0
15.1.2002 11:10

Dittrich Kamil

Re: Je mi z vas vsech smutno .A já mám z tebe srandu Joudo!
Není proč.Jste stejní jako komunisté.Osobně jsem hrdý na to že církevmá tak malý vliv.Hranice pod Janem Husem ještě doutná.Hlavně se neutrap,Joudo.
0/0
15.1.2002 16:34

Jakub

Re: Re: Je mi z vas vsech smutno .A já mám z tebe srandu Joudo!
Srandu mit muzes, ale nevim, z jakeho duvodu katolickou cirkev prirovnavas ke komunistum. Jsi normalni? Uvedu Ti priklad: Muj bratr chtel studovat za bolsevickych dob (pokud nevis tak to bylo pred listopadem 89´)konzervator. Bohuzel nemohl, protoze soudruzi ve skole mu napsali do posudku, ze neni vhodne, aby muj bratr studoval z duvodu, ze chodi do kostela. A ted mi rekni, co ma spolecneho cirkev s komunisty. Budu rad, kdyz mi podas racionalni vysvetleni. A tva reakce na muj clanek se k tomu, co ja jsem napsal vubec nevztahovala. Nevim kolik let ti je, ale asi jsi moc komunisty nezazil, nebo jsi byl jejich mazlicek.
0/0
16.1.2002 8:32

Ale!

Re: Re: Re: Je mi z vas vsech smutno .A já mám z tebe srandu Joudo!
Máte pravdu, Koministi tu nejsou ještě tak dlouho, aby stihli napáchat stejně zla jako katolická církev!
0/0
17.1.2002 18:50

Josef E. Doleček

Církev toť jakýsi druh státu - a to nejprolhanější!
Ó pohleďte mi na ty kněží, tolik falešného vzduchu tolik falešného světla. Kostely tak jmenují své sladce páchnoucí sluje. Tam kde duše k své výši létati nesmí, nýbrž takto káže víra kněžích - po kolenou po schodech vzhůru vy hříšníci. Ne to nejsou moje slova, jen mi po přečtení článku v hlavě vyskočily vzpomínky na Nietzschova Zarathustru. Opravdu si myslím že jedna z největších teroristických organizací všech dob - katolická církev, pyšnící se nespočtem vražd, masakrů, násilí, vykořisťování, mučení, týrání, brutality a nevím čeho všeho by a to prosím bez jakéhokoliv pardonu měla držet HUBU!
0/0
15.1.2002 7:39

Andy

Mila cirkvi ( nebo jak se to vlastne sklonuje )
jdi do hajzlu ! PS: ne diky, odpustek si za tuhle vetu koupit nechci :o)
0/0
15.1.2002 4:20

Petr

Zákaz všech církví
Církev poslední dobou trošku přehání. Myslím zločiny církve v lidských dějnách každý zná. I dnes náboženství plodí pouze násilí ( viz Afgánistán, Irsko, Palestina). Miliony lidí jsou od malička oblbováni nesmyslnými bláboly, kterým se reálně myslící a moderní člověk muže akorát zasmát.
0/0
14.1.2002 22:26

Paplo

Náboženství může za větčinu násilí!!
0/0
14.1.2002 22:14

Marie

Den odpočinku
Kdo chce zachovávat den odpočinku (neříkám, že je to neděle), tak ho zachovávat bude, ať už jsou zákony či jiné okolnosti jakékoliv.
0/0
14.1.2002 20:58

varel

rozdeleni Ceskoslovenska
nekdy jsem rad, ze se to stalo, treba po precteni tohoto clanku...................
0/0
14.1.2002 20:22

Martin

cirkve uz zakazovaly dost
Behem lidske existence bylo zakazovani vic nez dost. Pokud nekdo chce poslouchat blaboly papalasu muze, ja mu to zakazovat nebudu.
0/0
14.1.2002 19:00

předseda

Proč zrovna neděle ?
Je nesmyslné, aby věřící vnucovali svou víru a z ní vše vyplývající nevěřícím. Každý má před Bohem odpovědnost hlavně sám za sebe, toto nelze nutit jiným násilím. A kdyby na to přišlo, tak otázka "dne klidu" v Bibli není tak jednoznačná, záleží na výkladu, dle kterého se i křesťané rozcházejí, podle Bible by to však byla spíše sobota, ale ani toto nelze v žádném případě nikomu vnucovat ! Otázkou však je, nakolik je tato zpráva skutečně objektivní a nezkreslená...
0/0
14.1.2002 18:56

nikimi

Re: Proč zrovna neděle ?
Pravda, kdyz se to vezme kolem a kolem, at jsou spokojeni vsichni, muzeme obchody zavrit i v patek a v sobotu. NE ?!?!?!
0/0
14.1.2002 21:01

Jim

Ha ha
Církvím jde jen o prachy. I redaktoři z MF Dnes to pochopili a zařadili článek do rubriky Ekonomika!
0/0
14.1.2002 18:56

Divokej Bil

Ať se jdou flanďáci bodnout !
Oni si asi myslí, že jim hypermarkety konkurují, že by jim do kostelů chodilo více oveček. Jenomže problém není v obchodech, ale v církvích. Kdyby se církve více staraly o ducha a méně o majetek, možná by neztrácely tak rychle svoji pozici. Dám jeden příklad za všechny: Kamarádovi se narodila dcera, tak se rozhodl, že uspořádá křtiny a že až vyroste tak se sama rozhodne, zda jí to k něčemu bude. Jeden by řekl, že je křesťanskou povinností každého faráře pokřtít dítě, byť by rodiče byli třeba židi! Chyba lávky známý sice není žid, je dokonce pokřtěný a svatbu měl dle tradice v kostele, ale to není dost, musí chodit pro ponaučení. Farář co nikdy nebude mít rodinu (pomminu-li levobočky) jej bude poučovat jak tu svoji dceru má správně vychovávat! Není to jenom jeden pohovor, je to celá série přednášek. Jaký je výsledek ? S ohledem na skutečnost, že křest je dnes složitější než bylo kdysi přijímání do KSČ, se známý rozhodl, že dceru křtít nebude! Tak a teď se můžete flanďáci chytit za hlavu čím to asi bude že lidé raději chodí nakupovat než do kostela!
0/0
14.1.2002 18:53

AIKI

Re: Ať se jdou flanďáci bodnout !
Jo, plně s Vami souhlasím, skutečně to tak je i u nás, kde vladnou polští faraři a to se nejedná pouze o křest, i když ten je vrcholem ledovce. Základem je chodit do kostela a platit a platit, ale hlavně se na nic neptát jinak bude bude zle, u nás už dokonce zakazují dávno vžité tradice jako je Mikulaš, pomláska a tragačování (klepačování) atd...
0/0
14.1.2002 20:44

nikimi

Re: Ať se jdou flanďáci bodnout !
Nazdar Bille, nevim jak ses divokej, ale tedka jsi uhodil hlavickou o hrebicek, a myslim, ze se to netyka jen cirkvi.... hahaha
0/0
14.1.2002 20:57

Radim

Jinak vzato
Melo by to jeden bezva dopad. V nedeli by si lidi z obchodu odpocinuli. Neni to jen prazdna faze. Vemte si, ze jste maly podnikatel - obchodnik, aby jste se udrzeli musite mit otevrino takrka nonstop. Z tohoto duvodu, jako obrana neretezovych obchodniku je toto opatreni i v Nemecku.
0/0
14.1.2002 18:20

Jim

Re: Jinak vzato
Udělejte si volno v pondělí !
0/0
14.1.2002 18:59

varel

Re: Jinak vzato
V Nemecku je daleko vetsi socialismus, nez byl kdy u nas, jen at hakujou.
0/0
14.1.2002 20:16

Marek

Re: Jinak vzato
Co takhle uzakonit jenom jeden nakupovaci den v tydnu aby si obchodnici odpocinuli? Jestli chcete odpocivat v nedeli tak nemate byt obchodnikem. Prece se nebudeme vracet zpet k socialismu kde nam bylo vsechno nadiktovano "moudrymi planovaci".
0/0
15.1.2002 17:33

Fantozzi

no to je hlína
Já se asi pocvrndám do trenek. Ti magoři v kostelích si snad myslejí, že lidi doženou do kostela násilím. No to sou fakt omezenci! Církve tohoto druhu jsou určeny k vyhynutí a patří jim to. Přitom to dělají jenom pro získání politickýho vlivu a prachů. Církev káže vodu a pije víno. Nakonec, nic novýho pod sluncem...
0/0
14.1.2002 18:16

mac

Re: no to je hlína
Naprostý souhlas!
0/0
15.1.2002 15:46

Pavel Zatloukal

Jako vzdy
Jeste ze v nasi zemi uz se cirkve nikdy nevzpamatuji ze stavu rozkladu k takovehle zpupne snaze ovladat lidsky zivot.
0/0
14.1.2002 18:01

uklizecka

vivat
co bude daaaaaaaaal
0/0
14.1.2002 17:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.