Diskuze

Slevy na dráze vyžadují um detektiva

Cesta vlakem z Kolína do Pardubic za dvacku, děti a důchodci za polovic. O tom už si cestující může nechat jen zdát. Hledání v jízdních řádech Českých drah a orientace v cenách se začaly podobat detektivce. Spočítat si, jak jet vlakem co nejlevněji, vyžaduje značnou zručnost. Téměř pro každého totiž dnes dráhy mají ceník. Člověk středního věku by měl hledět po obyčejném, případně zákaznickém jízdném, důchodci i děti mají svoje ceny, studenti a stálí cestující také.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Milan

16. 1. 2002 14:18
Přeplněné vlaky
Za přeplněné vlaky si může cestující veřejnost, pořád se řvalo že vlaky jezdí poloprázdné tak teď to máte, přikročilo se k úsporným opatřením.
0 0
možnosti

Marek

16. 1. 2002 12:05
preplnene vlaky
Vazeni cestujici jestli Vam muzu poradit, v preplnenem vlaku si klidne sednete do 1. tridy a odmitnete zaplatit priplatek. Pokud se nedate zastrasit obvyklymi vyhruzkami pruvodcich ("necham zastavit vlak a bude vas to stat 500 Kc za minutu, mulisi bulisi !!!"). Mam s tim bohate zkusenosti, pokud je 2. trida opravdu plna, a to je casto, nemaji pruvodci sanci. Nenechme ze sebe, lidicky, delat pitomce, vzdyt platime hrisne penize za pohodlne svezeni, nikoliv za stani v nejakem pachnocim dobytcaku. Na Drahy musi byt prisnost Marek
0 0
možnosti

Roman

17. 1. 2002 11:58
Re: preplnene vlaky
V tom případě kdy se bude cestující chovat jako dobytek asi už nebude vážený. Máte možnost si v dostatečném předstihu koupit místenku, nebo si vybrat prázdnější vlak a nedělat ze sebe pitomce který neví .....
0 0
možnosti

Milan

16. 1. 2002 11:08
plky
Upozorňuji, že České dráhy jsou v nákladní dopravě ziskové a nepotřebují provozovat osobní dopravu, dokonce přebytek financí z nákladní dopravy asi 1 miliardu Kč místo aby spravedlivě rozdělila mezi svoje obětavé pracovníky v náročném nepřetržitém provozu, tak je používá velkoryse na dotování státu, tedy osobní dopravy. Objednatelem osobní dopravy je stát, který ze zákona o dopravní obsužnosti tuto zajišťuje. Stát si může vybrat přepravce kterého chce třeba taxíky jak již zde zaznělo, je to problém státu a tedy financování osobní dopravy je problém státu a né ČD, jak si lidé stále pletou a plačou na špatném hrobě. Zatím nikdo levnější dopravní obsužnost nenabídl, skuste to. Nezáviďte železničářům jejich nízké platy, mohli by je mít o tu miliardu vyšší.
0 0
možnosti

Jirka

17. 1. 2002 19:06
Re: plky
Jasně, milý pane, tak ať sakra osobní dopravu pustí! Kdo se jí o ní prosí! Nikdo a nic mě nepřesvědčí o tom, že solidně fungující SOUKROMÁ firma, která by provozovala byť i jen ryze OSOBNÍ přepravu, by zcela jistě nezkrachovala! Jenže když má naše "modrá armáda" na jednoho cestujícího tři zaměstnance, tak se prostě nesmíme divit! Povězte mi, jaktože už dávno nezkrachovala Jindřichohradecká místní dráha! Jezdí to bůhví kudy, jisté cestující to má leda tak v létě, a už hezkých pár let jezdí. A za vlastní. A neřvou. A levnější dopravní obslužnosti NIKDO nabídnout (aspoň u vlaků) nemůže - on je to totiž, milý pane, státem uznaný monopol! A pláč nad platy železničářů už je úplně mimo; můžou jít třeba do lomu, ale tam by asi museli něco dělat - takže je laskavě nelitujte, nikdo je tam nedrží; ovšem v lomu by asi nejezdili po celý republice zadarmo a skoro zadarmo by s sebou ani nevozili celý širý příbuzenstvo.
0 0
možnosti

Dan

15. 1. 2002 20:29
Jak ušetřit
Pokud jezdíte pravidelně a chcete výrazně ušetřit, kupte si čtvrtletní traťovou jízdenku. Do 27.1. za starou cenu a jdou koupit až na rok dopředu (čtyři návazné na sebe - taktéž za starou cenu).
0 0
možnosti

shh

15. 1. 2002 18:55
Něco bude špatně, ale nejsme v tom sami
Je sice fakt, že se cena obyčejného jízdného zvedla až nehorázně, faktem však je, že ani v zahraničí na tom nejsou lépe. Zkrátka a dobře vlaky jsou drahé! Jsou drahé a stává se z nich luxusní dopravní prostředek. Zda je to dobře ponechám na posouzení každého jednotlivce. Zjistěte si např. jízdné v Německu nebo v Anglii. Budete překvapeni jak je to drahé. Ani tyto dryáčnické ceny však nevyřeší problém, že osobní doprava je průdělečná snad v každém státě světa. Výjimku tvoří jen supervlaky, které jsou však za superceny a má smysl je srovnávat spíše s cenami letenek. Zdravím a přeji hezký den.
0 0
možnosti

mart

15. 1. 2002 18:05
ceny
Jel jsem tahkle ve vlaku mezi Brnem a Prahou, listek temer za 300 Kc (priplatkovy vlak IC)a byli tam lidi co museli sedet v ulicce za zavazadlech!!! Za ty prachy uz ve dvou jezdim jen autem. Mam takovou sice zkreslenou a hlavne neekologickou uvahu ( jenze ti zeleznicari vsechno bezou tak automaticky), co kdyby se ty miliardy za koridory davaly do dalnic ... Jenze kdo by stavkoval za silnicare, reditelstvi dalnic nebo tech icka sprava kom. ?? Proc je tahle predstava usmevna, ale stavkujici zeleznicari uplne bezna vec, ktera nikoho neprekvapi. To je jadro pudla!
0 0
možnosti

Brouk

16. 1. 2002 12:33
Re: ceny
Doplním Vám do Váší úvahy pár významných dat: *za 1 mld. postavíte 4x delší úsek moderní železniční trati na 160km/hod než úsek šestiproudé dálnice. *moderní dvoukolejná železniční trať má stejnou přepravní kapacitu jako šestiproudá dálnice (za 4x menší investici) A dále: *celá síť TGV ve Francii zabírá stejnou plochu jako letiště Charlese de Gaulla v Paříži a 1/15 plochy dálniční sítě Nerušme dráhy, modernizujme je. Nedělali jsme to posledních 50 let, tak máme velký dluh z minulosti a tím pádem staré vagóny atd. I to je rozdíl mezi dráhami např. v SRN a u nás.
0 0
možnosti

Robert Němec

15. 1. 2002 15:24
Zprivatizovat dráhy
ČD by se měly zprivatizovat a přestat se jim platit jakékoli dotace. Ať si pak nasadí ceny jaké chtějí - ale majitel je bude muset stejně nasadit tak, aby byl konkurence schopný. Platba za ČD by samozřejmě byla dopředu, případně hodně rychle. Otázka je, zda by se našel blázen, který by je byl ochoten koupit.
0 0
možnosti

Dan

15. 1. 2002 20:18
Re: Zprivatizovat dráhy
Ve Velké Británii to udělali. Stát dotuje provoz asi trojnásobkem peněz než před privatizací a soukromníci nedali do rozvoje nebo modernizace infrastruktury ani penci. Uvažuje se o "znovuzestátnění".
0 0
možnosti

Jim

15. 1. 2002 14:50
Duchodci a psi
Jak tak koukám mají důchodci stejný tarif jako psi no není to zajímavá náhoda ?
0 0
možnosti

Kanonýr

15. 1. 2002 12:46
Sleva, sleva, sleva
Kolik lidí nám připravuje nové slevy na superzpožděné rychlovlaky? Přeplněné stroje si opravdu zaslouží slevu, ale domnívám se, že vaše "naše" sleva má smysl pouze pro zaměstnance naší dráhy. Hlavně, že máte co lepit! Vlaky nám budou jezdit stále přeplněné nebo poloprázdné, zpoždění je zákon a budoucnost železniční dopravy je až tam někde. Cestující je slevou označkovaný dobytek převážený v kotcích za účelem zvýšení mzdy pasáčka. Doporučuji všem cestujícím, aby se nechovali jako dobytek a nejezdili s pasáčkem.
0 0
možnosti

Pavel Budil

15. 1. 2002 11:48
Vyrvěte modrou ruku zloděje ze své kapsy
a jezděte po silnici, ať dráha zkrachuje rychleji. Touto cestou se ale, bohužel, dá vyrvat jen jedna zlodějova ruka, ta druhá, řízená státem tam zůstane a krade formou daní, z nichž se modří zloději dotují.
0 0
možnosti

Brouk

15. 1. 2002 13:13
Re: Vyrvěte modrou ruku zloděje ze své kapsy
A zaparkujte své auto v zácpě na dálnici.Tohle není řešení.Jen tak mimochodem, víte, že každé zvýšení mezd na železnici je vykoupeno počtem lidí, kteří musí odejít? Tuším, že jde o 1200 zaměstnanců na každé procento navýšení mzdy. Takže se, myslím si, blýská na lepší časy.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

27. března 2024  17:29

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

25. března 2024  11:54

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit

23. března 2024

Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...

Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů

29. března 2024

Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci

27. března 2024  11:17

Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...

Kdo má v Evropě nejlepší vlaky, odhalil žebříček. Česko se stydět nemusí

29. března 2024

Přestože je vlaková doprava stále dražší než letecká, vlaky v Evropě nejenom vzhledem ke své...

Deset tisíc eur za kabelku Chanel. Ikona luxusu se o zákazníky neobává

29. března 2024

Ačkoli velká část zákazníků po celé Evropě pod vlivem inflace omezila nákupy některých...

Z Prahy do Bulharska a Rumunska z druhého terminálu. Země vstupují do Schengenu

29. března 2024  8:56

Od neděle 31. března se bude do Bulharska a Rumunska létat z druhého terminálu pražského Letiště...

Obchody: Předpověď na Velikonoce láká ke grilování, stouply i nákupy zmrzliny

29. března 2024  8:35

Příznivá předpověď počasí na Velikonoce zvedá poptávku po surovinách na grilování, jako jsou...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!