Diskuze

Daně - platíte víc, než si myslíte

Církev byla se svými desátky ještě milosrdná. Normální rodina, v níž dva lidé vydělávají, odevzdává každý měsíc státu jeden z platů. S blížícím se dnem, kdy mnoho lidí podepíše roční daňové přiznání, přijde trpké poznání - třeba bohatším seberou všechny daně přes polovinu hrubého výdělku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pavel

23. 1. 2002 23:55
Hlavní je jedna věc
Byla tady řeč o výplatní pásce,jsem sakra pro, byla tady řeč o zaměstnancově osmihodinové pracovní době a pak čistá hlava-to sedí!!! Ale hlavní je jedna věc.Zisk z podnikání po zdanění mohu já investovat do - z mého pohledu - něčeho, kde je pro mě poměr kvalita/cena nejpřijatelnější, vyhovující.TO JE TA SVOBODA, MOŽNOST.Pokud mě tyto prostředky vezme stát na daních-jakýchkoliv, neovlivním jejich efekt NIJAK! Nemám možnost ovlivnit tok mých daní tak, aby nešly mé peníze do černých děr, nebyly obětovány na oltář velkých třesků, právních mezer, bankovních ztrát a pod. Role státu by měla být SLUŽBA mě, občanovi, daňovému poplatníkovi.Taky máte pocit že ta služba je drahá, neefektivní a arogantní?
0 0
možnosti

Pokorný od naproti

24. 1. 2002 7:17
Re: Hlavní je jedna věc
Máte pravdu a proto raději žádné daně neplatím.
0 0
možnosti

-ed-

23. 1. 2002 19:42
Koho volit ?
To je fakt těžké. Sám jsem zatím vždy ve volebních dnech zvolil pěknou dovolenou na rybách. Teď jde však o něco jiného : o to, kam budeme patřit - jestli mezi kulturní země,nebo zpět na východ. Další termín vstupu do EU je plánován na rok 2014. Jak se však budou vyvíjet do této doby uchazeči, kteří jsou v druhé vlně ? Již dnes je jasné, že nás brzy přibaltské státy strčí do kapsy. Dal jsem si práci a prošel všechny servery politických stran a hnutí. Líbí se mi paní Marvanová,ale ta za sebou táhne pěknou partu hic, ze které nekouká nic dobrého. Osobně to vidím , že budu volit KAN - Klub angažovaných nestranníků, ti nemění názor a mají jej stejný už od Pražského jara.Žádní političtí turisté a ani překabátilci.Protože zatím bylo toto hnutí okrajové, není prolezlé žádnými příživníky a mají dost schopných lidí. (http://www.kan.cz) Nejsem tam členem. Možná také ČSNS, ale tam si tolik jistý nejsem, zvlášť po podvodech okolo prodeje toho jejich domu v Praze. Pokud se nějaké malé politické straně pomůže ,je zde dnes velmi reálná šance, že se s ní bude při sestavování vládní koalice muset počítat. Zatím zde nevolilo okolo 60 % lidí a tam je skrytá velká síla, tyto lidi je nutné přesvědčit.A to není schopná udělat žádná oficiální předvolební agitace,pouze jejich okolí a přátelé. Každý, kdo se pohybuje na Internetu, s tím ve svém okolí může pomoci. Je také potřeba přesvědčit pana Holbu,aby KAN do voleb šel. Tímto způsobem nebude předvolební agitace stát žádné peníze,které KAN dnes ani nemá.
0 0
možnosti

-ed-

23. 1. 2002 1:12
Daně ? Jak za komunistů, tak dnes,pořád stejné !
Pokud někdo podniká poctivě, vychází daňové zatížení ještě větší, než zmiňovanývch 50% u zaměstnance. U dovozce se to může pohybovat až k 80 ti procentům. Podnikat začne člověk, který si myslí, že má dobrý nápad a schopnosti. Již při prvním přiznání však vytřeští oči a začne se chovat , jak je popsáno níže. Neznám podnikatele, který by neaplikoval méně jako jednu polovinu uvedeného. V článku se srovnává zdanění u nás se zdaněním v Německu. Pokud v Německu není využíváno některých specifických služeb a mimo nájemné bydlení, jsou životní náklady srovnatelné s našimi. Tam je ale nezdanitelný základ 530,- DM měsíčně, co u nás zasahuje do druhé sazby. Za to, co zbyde průměrné rodině v Německu po zdanění, se dá dobře žít a třeba i stavět. Skuste to u nás. ODS přišla s návrhy na snížení daní dost pozdě, když většina daní byla stanovena právě za její vlády.A dobře si pamatuji diskuse na téma daně z dob její vlády.Dnes je to už jenom populismus z jejich strany. Pokud bude někdo chtít nastartovat ekonomickou reformu, musí snížit daňové zatížení minimálně o jednu třetinu. Hlavně DPH (která beztak nepřináší v současné podobě přínos do st.pokladny díky podvodům)a sociální daň (pojištění je dobrovolné). Zvlášť nespravedlivou daní je daň z převodu nemovitostí 5% z ceny odhadu, který bývá až dvojnásobný , jak prodejní cena. V Německu je jen 3.5% při narovnaném kursu nemovitostí. To vše však vyžaduje snížit státní výdaje a to znamená méně korýtek pro vyvolené a méně šmelinky se státními zakázkami a jinými výdaji. Doporučuji nastudovat práce J.F.Kennedyho a jeho činnost jako amerického prezidenta v otázce daní a dále publikaci Daňový únik (Jean-Claude Martinez ISBN 80-901918-3-5) Inu , pokračuje se zde v tom, co nastolil komunismus - ten nahradil starší typ vykořisťování člověka člověkem novým a to vykořisťováním člověka společností. Že jo, pane profesore ?
0 0
možnosti

Pokorný od naproti

23. 1. 2002 7:33
Re: Daně ? Jak za komunistů, tak dnes,pořád stejné !
Naprostý souhlas. Jenže koho volit? Máte nějaký typ a nebo si založíme novou stranu?
0 0
možnosti

Pokorný od naproti

21. 1. 2002 20:58
Česká republika - daňový ráj
Jste na velkém omylu. Protože můj zaměstnavatel je chytrý a nechce živit "výběrčí daní", tak si se mnou domluvil interní dohodu. Mám hrubou mzdu 5000 Kč.(2001) a zbytek do hrubé mzdy mi dá v čistém. Ještě mi něco přidá z toho, co ušetří na státu. A protože je to skutečný vykuk, tak mi zařídil Živnostenský list (a už jsem také podnikatel, kdo je víc?) a některé práce si fakturujeme. Prý se tomu říká Švarsystém. Jo někde jsem slyšel, že Sdružení odpůrců daní navrhuje pana Švarce z Benešova na Nobelovu cenu, tak nevím. Můj zaměstnavatel mi platí nějaké životní pojištění, to abych měl něco pro případ nemoci. Také mi přispívá nějaké penzijní připojištění, ale to si sám nesmím platit, ale zato si to za rok mohu vybrat. Dává mi dost, prý z toho neplatí žádné pojištění. Z toho, co ušetříme na státu, platím celé rodině stavební spoření. Je nás pět a tak ročně dostanu od státu 22 500Kč na příspěvcích. To ale není všechno. Sice něco málo platím na daních z mezd, ale ty mi berňák stejně vrátí, protože v podnikání jsem dalece v mínusu. To víte, co se člověk nalítá osobním autem a to něco stojí. Místo podnikání mám doma a provozovnu na Moravě (tam mám chalupu). Tu pronajímám, tak jde všechno do nákladů. To víte takový pronájem něco stojí. Všechny nákupy na to prasknou. Už i náš malý Míša se naučil, že když jde do krámu na nákup potravin, tak si musí nechat napsat daňový doklad na prací prostředky a podobně uznatelné náklady. Jo ještě mě můj zaměstnavatel (zlatý to člověk) přihlásil do nějakého DPH. Tak se snažím o sto šest. Minulé čtvrtletí mi berňák připsal na účet 28 650 Kč. Prý se tomu říká nadměrný odpočet. Můj zaměstnavatel (zlatý to člověk) mi zaplatil přestavbu auta na plyn. Jenže na to prý nejsou sazby, tak musím dávat do nákladů to, co je v techničáku. To znamená benzin a paušál dělá bratru 6,5 Kč na km. Já jsem mu za to vděčný a tak pracuji denně 13 hodin. Tím si dávám do nákladu stravné 102 Kč za den. Minulý rok jsem byl na služební cestě ve Španělsku (samozřejmě s rodinou – spolupracující osoby) a u moře jsem sháněl zakázky. Každý den jsem měl nějaké jednání. Mám o tom zprávu včetně prospektů a vizitek. Bohužel z toho nic nebylo, ale tak už to chodí. Ty náklady, no hrůza, to se moje účetní zase zděsí. To bude zase ztráta. Já nevím, na co si pořád stěžujete? V České republice je daňový ráj. Pokorný.
0 0
možnosti

Alex

21. 1. 2002 22:35
Re: Česká republika - daňový ráj
Clovece ani nevite, jak jste odhalil pravdu o danich a ponikani do naha. K tem danim neni co dodat. Jeste mozna to, ze Vas prijem je tedy legitimne maly a tak mate narok na socialni podporu. Na vine ale nejste Vy a Vam podobni, ale byrokraticko-debilni danovy system. A take politicke garnitury, ktere ho stale zdokonaluji k neskonale absurdite. Volby nic nezmeni, takova politicka strana, ktera by do toho vosiho hnizda opravdu sahla, jeste nevznikla. A tak muzete pane Pokorny v klidu podnikat dal.
0 0
možnosti

Přemysl Částa, Ševětín

21. 1. 2002 17:55
Jóó ty daně !!!
Jak to udělat, aby v chudém státě s nepřímou demokracií v plenkách, s většinou relativně chudých (co se týká majetku)občanů, 12 let po obrovské změně nejen v ekonomice, byly státní rozpočet, bilance zdravotních pojišťoven a důchodový účet vyrovnané anebo ještě lépe přebytkové. Přitom ten stát nemá ani ropu, ani zemní plyn, ba ani moře, leží ve střední Evropě a nedávno začalo třetí tisíciletí našeho letopočtu. Lidé co v něm žijí by se měli spoléhat především sami na sebe, pak na svoji rodinu, pak dlouho nic, pak na svoje přátele, obec, kraj, charitativní organizace, a teprve pak se obracet na stát. Stát by měl z vybraných daní financovat obranu státu, bezpečnost uvnitř státu a justici zcela, částěčně pak zdravotnictví. Sociální pomoc by poskytoval občanům až teprve tehdy, když by ostatní pomoc selhala, a tato pomoc by byla adresná a konkrétní. Stát by tak poskytoval nejmenší možný balík služeb z hlediska funkčnosti státu a množství byrokracie a minimalizovaný z hlediska finanční náročnosti, ale v nejvyšší možné míře kvality. Nelze jasně říci, který daňový systém je dobrý a který ne. Daňové systémy jsou ovlivněny tradicemi a způsobem života ve státech, kterým bylo dáno dlouhodoběji se rozvíjet v demokracii s tržní ekonomikou. Existují spíše vhodné a nevhodné daňové systémy, předpokladem je většinový souhlas ve společnosti a aplikovatelnost na dané prostředí. To v našem případě neplatí. Náš daňový systém je reletivně stabilní, kromě zavedení DPH nedošlo k žádné výrazné změně, politický vliv přináší pouze kosmetické změny zleva či zprava. A podle mne je v dnešní praxi již zcela nevhodný, dokonce kontraproduktivní, on demotivuje ekonomické subjekty, on nepřímo navádí k parazitismu a oslabuje osobní zodpovědnost každého jedince, on už není solidární (v tom dobrém slova smyslu)jak byl původně zamýšlen a nesplňuje ani cíle, které jsou argumentem jeho zachování (kvalita služeb, podpora mladých rodin, podpora středního podnikání atd.). Jedinou cestou je výrazné snížení daní, přesun od přímých k nepřímým daním, kde je možnost volby (koupit - nekoupit),na straně jedné, a na druhé odpovídající snížení státních výdajů, zejména mandatorních. S tím samozřějmě souvisí reformy ve zdravotnictví a v důchodovém systému. Ve zdravotnictví by měl být zachován princip solidarity od určité hranice. Běžné léky a jednoduché zákroky (jasně vyjmenované) by si měl pacient hradit plně s vyjímkou důchodců a dětí. Jinak je tomu u důchodového systému. Je na čase zavést zcela jiný systém. Systém, kdy si každý bude odkládat část příjmů na dobu odchodu do důchodu, ať už formou pojištění nebo spoření. Samozřejmostí je možnost volby výběru systému pro starší občany, tj. po určitou dobu poběží oba důchodové systémy najednou. Otázkou je samozřejmě nastavení parametrů systému a informovanost obyvatel ohledně problematiky důchodů. Pokud vláda otevřeně přizná, že za dvacet let bude schopna garantovat beze změn systému cca 0.000,- Kč (slovy drobné), začnou lidé domýšlet i to co bude ne zítra, ale za 10 nebo i za 30 let. Konečně by se o ně nikdo nestaral a oni by byli svobodnější než jsou dnes. Jenže tohle všechno je jen pohádka pro malé děti, popř. studenty ekonomie, cílem politických stran pravých i levých je maximalizace moci, tj. maximalizace objemu peněz přerozdělovaných přes státní rozpočet a tím maximalizace prebend a teplých místeček a různých výhod. Tak co s tím uděláme ?????
0 0
možnosti

petr

21. 1. 2002 15:14
daně!!!!!
dane jsou nekrestansky vysoke a uz to pomalu zavani komunismem.jeste par procent nahoru a uz se nevyplati pracovat,jelikoz vam stat stejne vsechno sebere,aby nedruhou stranu mohl rozdavat a to je filosofie CSSD.cim vice sebere,tim vice musi byt uredniku na prerozdeleni,zveda se mi z toho zaludek.jenom etske pridavky,to je kapitola sama prosebe.zivy se tim asi 3 000 uredniku,jako by mi stat nemohl dat vetsi danovy odpocet a par uredniku hned usetri.v me mzde musi byt zahrnut i odvod zamestnavatele jako to maji na Slovensku!!!!volit ve volbach budu toho kdo mi zaruci snizovani danove zateze!!!!!!!!!!!!!
0 0
možnosti

petr II.

21. 1. 2002 15:40
Re: daně!!!!!
Jen pro upresneni - tech 3000 uredniku pro detske pridavky zavedl ministr Vodicka (ODS).
0 0
možnosti

Bogan

21. 1. 2002 14:49
Dane
Určitě mě obviníte ze socialismu a čeho ještě, ale musím se trošku ozvat. Mám kamaráda a jeho hrubé příjmy jsou stejné jako moje, ale on nezpaltí na daních nic a na sociálku a zdravotní platí minimální částku - má totiž firmičku a vše si dá do nákladů (vpodstatě žije neustále chudák v mínusu). Je pravda, že já odvedu vše podle výše mé výplatní pásky a ještě za mě zaplatí zaměstnavatel. To je u mě nemorální, protože jeho životní úroveň a moje jsou dva rozdílné světy (auta na firmu, compy na firmu, nábytek na firmu). Proč se nezaměřit na tohle.
0 0
možnosti

net

21. 1. 2002 15:09
Re: Dane
Protoze to prece nema zmysl, udelej si zivnost a podnikej a budes se mit taky tak a nemusis mu zavidet.
0 0
možnosti

Andula

21. 1. 2002 13:29
Re: Re: Sobectví: karta, s níž se před volbami bude asi hrát (Věra <z.vera@seznam.cz>, 21.1.2002 12:37)
Pani Vero, nemyslim, ze placam "keci", jak pisete - byla to ale ironie, hm? Prave na vasem pripade je dobre videt, kolik dani uz jste do zdravotnictvi vlozila a ze vam to v pripade zubu k nicemu neni. Podle meho by bylo lepsi platit na pojistnem o neco mene a vice doplacet ze sveho. Ale jenna to, co potrebuji. Do urcite miry ma ale solidarni zdravotni pojisteni smysl, protoze nektere zakroky a metody lecby jsou velmi drahe a jedinec by na ne proste nemel, ale mam za to, ze v CR se z pojisteni plati i bezne banalni leky a pod a to by byt nemelo.
0 0
možnosti

Pavel

21. 1. 2002 12:59
Dane a zivot
Dane a jejich rozdelovani bude asi vzdy vecne (a take vdecne) tema pro diskuse. Myslim, ze je to vsechno o tom, koho-ze jsme si to zvolili. Cim levicovejsi vlada, tim vice budem platit dani a ostatnich poplatku, abychom nejen zvladli beh aparatu jako je armada, bezpecnost, skolstvi a dalsi verejne sluzby, ale i "nakrmili chude" a take aparat, ktere se o tyto chude stara. Nedavno byl - myslim v poradu Kotel nebo kde - nejaky komunisticky predstavitel a mimo jine uvedl, ze komuniste jsou pripraveni jit po volbach do vlady a ze jiz maji pripraveny "progresivni danove tabulky" od 10% do 90% zdaneni prijmu. Malem jsem omdlel, nebot tim urcite budou motivovat kazdeho :) Priklad: a) osoba s rocnim prijmem 1.000.000 Kc (tj 100.000,- mesicne) bude mit dan 90%, tj mu zustane snad 100.000 (nebot 900.000,- odvede, a to jeste nepocitam soc. a zdravotni pojisteni, tedy jako by to bylo v onech 90%) b) osoba s rocnim prijmem 145.000 Kc (tj. cca 12.000,- mesicne) bude mit dan 30%, tj. zustane mu cca take 100.000 Kc Jakou ze mam motivaci stat se osobou a) tedy mit 100.000 mesicne? ZADNOU, nebot jsem si za rok vydelal stejne penize, jako clovicek s 12.000,-, co chodi na 8 hodin do zamestnani a pak mu padla, kdezto ja, abych mel 100.000 delam 16 a vice hodin, starosti nad hlavu atd atd. Nevim, koho budu volit ani kdo vyhraje pristi volby. Ja vsak vim, koho volit nebudu: 1) ty, co neumi hospodarit s mymi danemi, uz tak dosti vysokymi! (napr. CSSD) 2) uz vubec ne ty, ktery chteji z celeho naroda udelat osoby se stejnymi prijmy. To uz jsme tu meli, moc dobre si na to pamatuji!!! - (komunisty a jim podobne "dobrodince") Tohle bychom meli mit na pameti, nez zacneme nadavat na vysi dani Zdravi Pavel T.
0 0
možnosti

lurtz

21. 1. 2002 13:19
Re: Dane a zivot
Velmi zajimave.:) Mluvite o hospodareni vlad, ktere tu mame nebo jsme tu meli. Asi si neuvedomujete, ze to ze tak vladnou a tedy i hospodari je proto, ze tady vsichni jenom tlachame a u voleb si pak budem rikat ... no Ti co tam jsou ted, prohospodarili co slo; podobne muzem mluvit o tech, kteri tam byli predtim, protoze pravni dusledky kuponove privatizace jsou rovnez financne tragicke. Mame se tesit na to az tam prijde ta banda ctyr ze kterych jsou uz jen dva a hadaji se uz ted. Myslite, ze to bude lepsi. Kdyz uz jsou lidi jako ovce, tak se domnivam, ze je lepsi stabilita nez "slepa duvera" v jiz jednou zkrachovale politiky. Pod stabilitou samozrejmne nemyslim to, ze je vse a nebo bude vse koser, ale to neni ostatne za zadneho rezimu at totalitniho nebo demokratickeho.
0 0
možnosti

Daňový soumar

21. 1. 2002 12:06
Za poctivou práci státní trest
Je neštěstím evropské civilizace, že se po 2. světové válce rozhodla pro vládu lůzy a proto všem schopným, pracovitým a vzdělaným lidem začala krást-zdaňovat veškerý majetek a příjmy ve prospěch neschopných a líných hlupáků. Důvod je, že právě taková masa je nejlépe zmanipulovatelná a ovladatelná. To se hodí práve v demokracii před volbama, jako v dnešních dnech v ČR. Proto si evropské státy pěstují pomocí vysokých daní a masivního přerozdělování obrovské masy lůzy. Občas se jim to vymkne, ale to už se naučily řešit zvládat. Krásné sociální pohodlí zahubilo všechny civilizace a čeká to i tuto naši! Zdroje docházejí, neschopnost inovace se řeší dluhama a životaschopná dravost se nahrazuje kecama. Obvykle se v této ekonomické rubrice píše o neschopnosti Evropy stačit ekonomice americké, brzo se bude psát totéž i o asijské a tak déle. Evropa má zkrátka zlaté časy za sebou a teď se pomalu, ale jistě rozjíždí z kopce. Ale my můžeme být ještě klidní. Maličké Argentině (ekonomický) to trvalo přes půl století. My se celoevropskýho krachu nedožijem. Ale ani život na sestupu nebude nijak příjemný a na jeho konci se budeme jen bezmocně stydět, co tu necháváme našim dětem. Jediné, co může pomoct a snad obrátit tuto dějinou nevyhnutelnost, jsou daňové zatížení pod 20% HDP, skutečná podpora vdělávání, přebytkové rozpočty, samostatné a svobodné obyvatelstvo a život za svoje. Pravý opak toho, co se tu děje teď. Nejsem ale tak naivní, abych věřil tomu, že něco takyvýho bude kdy možný. Tak snad abych dětem zaplatil výuku čínštiny...
0 0
možnosti

Věra

21. 1. 2002 12:18
Re: Za poctivou práci státní trest
Nevím, kdo jste pane, ale líbí se mi , co píšete. O svobodě člověka v této zemi nemůže být ani řeč. Pocházím z chudičké rodiny, kde otec se narodil ve Vídni, byl však vychován v ČR. Ale v krvi měl poctivost Rakušana, byl to čestný člověk až do smrti. Miloval nade vše svobodu. I já tohle mám po něm. A komunistům se nepodařilo, ikdyž se o to pokoušeli mockrát - učinit ze mne "stádového skopce", kterých je všude kolem nás dost. Mám maturitu, jsem důchodový věk, dělám svou práci velmi dobře, vidím, jací lidé kolem mne pracují a pracovali, troufám si tvrdit, že svůj úsek "mám vymakaný" a hned tak ho dělat nikdo nebude. A přesto jsem nejhůře hodnocena z cca 20-ti zaměstnanců kolektivu, právě proto, že jsem nebyla u "rudých". Máte pravdu, jedeme z kopce díky neschopným a hloupým tupcům, kteří řídí tento stát....
0 0
možnosti