Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hyundai možná zakotví v Americe

Spekulace o tom, kde by měla stát nová továrna jihokorejské automobilky Hyundai, se rozšířily o další lokalitu. Firma prý uvažuje o stavbě závodu v USA, konkrétně na jihu státu Ohio. Středeční informaci české vládní agentury CzechInvest, že Hyundai má zájem o investici do továrny v České republice, automobilka popřela.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pedro

Jsem optimisticky pesimista
Nema smysl nic prehanet.Vetsinu sveho zivota ziju v Kanade. Investicni pobidky tady existuji take.Dam vam nekolik prikladu.Automobilka GM postavila pred 30 lety v Montrealu montazni linku za 600milionu$.Vsechny tyto penize ji pujcil stat na nulovy urok se zplatnosti za 35 let.Tovarna bude v roce 2003 zavrena.Dalsi Montrealska firma Paccar(kamiony) byla pred rokem kompletne zmodernizovana cenou desitek milionu 100% placene vladou.Firma v roce 1998 zavrela a hrozila stehovanim do Mexika.Moderni linka nyni potrebuje o 60% mene delniku a pracuje maximalne 9 mesicu v roce(podle potreby trhu).Treti posledni priklad byla firma z Asie,ktera chtela investovat 3miliardy $ do vyroby pocitacovych cipu.Kanada byla ochotna dat dotaci 1miliardu,ale odmitla na zbyle dve miliardy$ dat garance v pripade problemu na TRHU.Asiati s investici odesli jinam,udajne do Nemecka.Na zaver.Hyundai postavila za Kanadske penize montazni linku v provincii Quebec a vyrobili max 15000 aut,a linka stoji uz asi 6 let. Investori prichazeji vydelat penize a ne pomahat.Obcane vsech zemi,at v Rusku,Kanade nebo Nemecku se citi podvedeni.Tento pocit nemaji pouze Cesi.Ale nesmi se koukat pouze na platy delniku a ty jsou zajiste vetsi nez onech 8000 korun,ale firmy maji par inzeniru ci vysoce kvalifikovanych delniku,kteri maji solidni platy.Je zajiste vetsina investoru k nicemu co se tyka platu,ale v Toyote v Koline si lopata vydela tak 15000 hrubyho tak jak v Karose.V Barumce se udajne dela okolo 20000.
0/0
26.1.2002 4:15

Sketch

Re: Jsem optimisticky pesimista
;-((( Tak to nic moc, ale zdaleka ne vsechny zahranicni investice konci takto ...
0/0
28.1.2002 10:25

josh

Snad
Investice,jen jich více...
0/0
25.1.2002 17:28

Michal

Automobilka
Další důkaz neschopnosti vlády a ministra Grégra zvláště,že, milí pravičáci!
0/0
23.1.2002 14:21

McLump

Re: Automobilka
Hele co stím má společnýho vláda a Grégr, Kdejaká fabrika chce stavět na Východě. Kdyby si řekl CZECHINVEST tak budiž ti opravdu se snaží. Vsaďte lide boty že se za chvíli ozve někdo komu se nebudou líbit potencionální daňové prázdniny. A že postaví fabriku a za 10 let znizí na URAL.
0/0
23.1.2002 14:33

Polemic

Re: Re: Automobilka
co jineho je taky muze prilakat, ze? az dojdou tyto vyhody, tak muzou jit bezproblemove pryc, jelikoz soucasny tovarny jsou tak koncipovany... takovej rozkladaci cirkus, zustane po nich pouze "slehla trava a holce odvedle nechteny dite".. hehehehehe mame se na co tesit.
0/0
23.1.2002 16:33

Milan Tříska

Re: Re: Automobilka
Potenciální daňové prázdniny - tak se ozývám. Prázdniny jsou v pořádku, jinak sem nikdo nepřijde. Jde jenom o to, že pokud sem pouštíme někoho, kdo nedá lidem ani pořádnou výplatu, je celkový daňový výnos, tedy přínos pro stát totální nula. Lidi s příjmem 8000.-Kč hrubého měsíčně mají srážku na daň měsíčně asi 150.-Kč. Pokud není daň z příjmu právnické osoby /daňové prázdniny/- a ta není prakticky nikde na světě, o to už se firmy postarají samy, pak hlavní příjem je z výplat. Kdekoliv. Mzdy tvoří u sofistikované produkce maximálně 10% výrobních nákladů, spíše 3-5%. Takže k vzteku je hlavně to,že nikdo nechce po cizákovi, aby za státní investiční pobídky garantoval výplaty alespoň 20,000 měsíčně. Opravdu,do ceny takového faxmodemu, nebo mobilního telefonu,televizní obrazovky apod, se taková výplata prakticky nepromítne,ale v daňovém koši to je sakra rozdíl. Takhle nám sice rostou čísla exportu ,ale nikdo z toho nic nemá. Kacířská myšlenka na závěr:kdyby tady bylo více odborářů Dušků,při jednáních o vstupu investora, byli bychom dál, to si pište. Nebo myslíte, že to nějak nakonec naskočí z těch 8000 na 30,000 a víc samospádem? Koneckonců, dalo by se to snadno zjistit. Když přišel Panassonic do Plzně , platil lidem v průměru 6-8000.-Kč měsíčně . Letos je tady tuším pátý rok - ví někdo, kolik je u Panassonicu příjem dnes? Je ten rozdíl řádový? Myslím, že ne. To znamená, že se taková investice Panassonicu rozhodně vyplatí, nám ale nepřináší prakticky nic. Co se v krabicích přiveze, to se lacino smontuje a zase v krabicích odveze. Stejný je Flextronics tady v Brně , AMP u Brna a obávám se, že Philips v Hranicích nebo Foxconn v Pardubicích … nebude v tom žádný rozdíl. Takže podle mého přinejmenším v této části je činnost CZECHINVESTU totálně tragická. Protože Czechinvest to vědět musí a pokud neví, pánbůh s námi.
0/0
24.1.2002 13:37

Emil

Re: Re: Re: Automobilka
Takových kravin napsaných na hromadě jsem nečetl už dlouho.Velmi rád bych žil v takovém daňovém ráji, kde je daň fyzických osob ze závislé činnosti 150,- Kč z příjmu 8000,- Kč. U nás je to 15% (roční příjem do 109.200,- Kč), což v tomto případě znamená 1.500,- Kč. Průměrný příjem u nás je více jak 16,000,- Kč a u zahraničních firem mnohem více( Škoda MB, BOSCH Jihlava atd. kolem 25,000,- Kč)a když nad 109.200,- Kč se daní již 20%, tak příjem pro státní pokladnu není rozhopdně zanedbatelný. Další příjmy pramení pro stát z toho, že lidé tyto peníze doma utrácejí a dávají tak možnost dalším podnikatelům, aby mohli realizovat svůj prodej a tím dávali dalším lidem práci a z toho všeho plynou opět daně jak z příjmu, tak i DPH. No a to už vůbec nemluvím o firmách, které se živí subdodávkami pro tyto zahraniční výrobce. Co se týče pana Duška, tak výsledkem jeho činnosti je 6 miliard ztrát našich drah a to nepočítám dotace státu. Tyto ztráty (vysoké mzdové náklady, přezaměstnanost atd.)musí být bohužel hrazeny mimo jiné i z daní těch, kteří jsou zaměstnáni právě u těch zahraničních firem na které házíš hnůj. Takže, pokud nemáš v hlavě úplně nasráno, o čmž silně pochybuji, tak se aspoň omluv.
0/0
24.1.2002 15:02

Milan Tříska

Re: Re: Re: Re: Automobilka
Mylím,Emile, že si netykáme. 8000.-korun, milý Emile, se nedaní celých , z toho je třeba odečíst takzvané nezdanitelné minimum.Teprve ze zbytku se vyměřuje daň , těch 15%. Bohužel, mnohem více než Škodovek , Boschů a Continentalů je tady Flextronicsů, Panasoniců, AMP apod. Z útraty 8000 .-Kč ,ale ani 16000.-Kč/ Bosch/ žádné další příjmy nepramení,protože je spotřebujete na bydlení a něco málo na jídlo. Z toho žádnou službu nenakoupíte,ani toho kadeřníka.Většina součásek v elektroprůmyslu se přiveze zvenku a zase odveze, mám pocit že 65% dílů Oktávií se taky dováží,a to i při tak slabém kursu koruny. Dušek není ekonom, ale odborář. Výsledkem jeho činnosti tedy rozhodně nemůže být ekonomcká ztráta na dráze, neboť nevytváří byznys plán Českých drah.Kdyby bylo více tvrdých Dušků, ubylo by, možná paradoxně, přezaměstnanosti. Měkké podmínky pro byznys drží nad vodou břídily. Neházím hnůj na Škodovku MB, Continetal, Bosch. Tyhle firmy jsou tady dokoce už dlouho, dávno před Czechinvestem. Pokud na hážu hnůj, pak je to CZECHINVEST, jehož role je přeceňovaná, neboť dosahuje pro náš stát katastrofálně špatné podmínky, za nichž sem investoři přicházejí. Na závěr, milý Emile,jaký argument máte proti tomu, že mzda, která dělá cca 600 DEM a současně je maximálně 5% nakladů hotového prodktu, by klidně při dobrém vyjednávání a kvalitě české pracovní síly mohla být dvojnásobná, právě tak jako daňový výnos ? Myslím, milý Emile, že moc čtete noviny.
0/0
24.1.2002 15:24

Želvoň

Re: Re: Re: Re: Re: Automobilka
Je mi lito, ale Vase argumenty jsou vyslovene nesmyslne. Konkretne: Krome dane z prijmu je treba pochopitelne pocitat i pojistne na socialni a zdravotni zabezpeceni. Nezapomente, ze krome prispevku zamestnance ve vysi 1/3 zaplati jeste zamestnavatel na pojistnem dalsi 2/3. Celkovy primy prinos pro statni pokladnu i pri takhle nizkem platu (8000 Kc), ktery podle me neodpovida realite, tedy bude mesicne cinit cca 1500-2000 Kc za zamestnance. Krome toho stat usetri na podpore v nezamestanosti dalsich cca 4-5000 mesicne (pomijim aspekt znehodnoceni pracovni sily nezamestnanosti). Vyplaty zamestnanci samozrejme utrati za zbozi a sluzby, coz znamena prijem v podobe DPH, spotrebnich dani a cla, at jiz se bude jednat o spotrebu jidla, energii, benzinu, obleceni nebo cehokoli jineho. Nezanedbatelny je i prinos pro domaci dodavatele a indukovany priliv mensich investic zahranicnich dodavatelu. Jinymi slovy: zahranicni investice zcela nesporne znamenaji vyznamny prinos pro ekonomiku daneho regionu i zeme jako celku.
0/0
24.1.2002 15:50

Milan Tříska

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Automobilka
Ale já přece vůbec netvrdím, že cizí investor je bídák/automaticky/. Jde ale přece o to, co nese, není přece automaticky přínosem ten,kdo nabídne za dvanáctihodinové směny 8000 korun. Tak počítejme. Flextronics dostal kumulovanou investiční pobídku- podle publikovaných čísel - pronájem zainvestovaného pozemku na 50 let za 1 korunu, příspěvek na každého zaměstnace z fondu zaměstnanosti atd. celkem 450,000.-Kč na jedno vytvořené praovní místo. Myslím, že sociální a zdravotní se sem nedá tahat,ale budiž. 450,000 / 2000*12 = 18,75 . Takže se to bude vracet 18,75 let.Pokud nebudeme uvažovat úrok běžný v každé komerční bance. Garantuji vám,že ŽÁDNÝ z téhle investorské vlny, o které píšu, tady tak dlouho nevydrží. A buďte si jist, ty výplaty JSOU takové. Tady u nás v Brně o tom primátor cudně píše,je to asi rok, že to byl dobrý projekt pro málo vzdělané a že to splnilo účel.No... Pořád mi nikdo nevyrátil ten argument, jestli při lepším vyjednávání nešlo dosáhnout skutečně mzdy, která by nás hnala k Evropě a ne na Tchajwanský venov. Pak totiž pořád máme prolém s tím, z čeho tedy financovat vysoké školství a školství obecně. Irové v sedmdesátých letech dělali taky za komparativně nižší výplatu ,ale ne za ekvivalent 600DEM, pravděpodobně ani za ekvivalenz 1000 DEM! O to mi jde. Z tohoto žádný multiplikační efekt nenastane.
0/0
24.1.2002 17:44

Vladik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Automobilka
nevim, nevim ale co takova nabidka a poptavka, to vam asi nic nerika, co? A danovy prazdniny myslim neni ten hlavni duvod proc sem investice chodej. Docela sem zvedav na Vasi reakci... :o)
0/0
24.1.2002 19:13

Milan Tříska

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Automobilka
Nerozumím. Nabídka a poptávka, to je přesně to, o čem mluvím. Tvrdím, že česká domácí kvalita a erudice je vyšší a že by investor přišel i kdyby nedostal tak měkké podmínky s pro nás tak katastrofálními důsledky. Tvrdím, že tam, kde se dá prodat za 25,000 není úspěch, když se prodá za 8,000. Nabídka a poptávka...opravdu, to je přesně ono. Kde na východ od nás existuje dostatečně kvalitní a stabilní investiční prostředí při stejné úrovni a kvalitě pracovní síly? Kde na západ od nás by nemuseli zaplatit minimálně šestinásobek toho, co tady? Tak proč to všechno prodáváme pod cenou? Tímhle v podstatě dotujeme/například/ lacinou elektroniku a mobily pro celou Evropu. Buďte si jist, tenhle typ investorů sem jistě míří také pro kvalitu pracovní síly a DAREM dostává, jako prémii, tu nenutnost platit alespoň trochu VÝPLATU. Na počátku téhle diskuse byl obecně přijímaný argument, že Czechinvest se snaží, dělá dobrou práci a že to jsou jedineční pašáci.Což je to, co já si nemyslím a snažím se doložit. Politici jsou u toho kluci,co mají rádi lidi v práci, snad až na ministra financí, ten asi ví, že nemá z čeho vařit. Publikovaná čísla/ MFD/: nejhůře placená průmyslový dělník rozvinutého světa - britský, má příjem v přepočtu na koruny 1,200,000.- Kč ročně . Myslíte si tedy, že kdy sem přijde investor a dostane možnost vyplácet namísto alespoň třetiny pouhou osminu až dvanáctinu, že to je komparativní výhoda? Hloupost to je. Naše, domácí. Přišel by i za tu třetinu, kdyby to po něm někdo chtěl. Znovu- mzdy tvoří maximálně 10% celkových nákladů,ale spíše 3-5%. Jinými slovy, prakticky se nijak neprojeví. Patenty ,technika, stroje, inovace, to jsou náklady- a taky zisky.
0/0
24.1.2002 21:22

Erik78

Re: Re: Re: Re: Automobilka
Jo tak tohle uz zni lip. Kdyz uz nic jinyho, tak ty zahranicni firmy zamestnaji lidi, ktery by jinak musel zivit stat - tedy danovi poplatnici, tedy ja a vy vsichni - na socialce a na pracaku. Jo a k Ceskym draham - zamestnancu 80 000, produktivita prace 00 nic, odpovednost stejna. Poskytovane sluzby - hruza. Jediny co umi je stavkovat a zdrazovat, aby mely na platy a jine socialni vyhody, jako jsou jizdenky pro celou rodinu zdrama atd. Ale kdo si dovoli propustit treba behem roku cca 20 000 prebytecnych zamestnancu?? To by asi Duska kleplo a nezamestnannost by hodne stoupla. Jednim prikladem dokazujici neschopnost drah jsou treba trate, ktere chteli CD po povodnich zrusit jako nerentabilni. Tyto trate presly pod spravu jednotlivych obci a myslim, ze jsou dokonce mirne ziskove, kazdopadne vozi lidi. Kdyz se Dusek rozhodne, ze ma malo, tak jde 80 000 lidi stavkovat. Co udelaji, az jim zprivatizovani energetici odpoji proud, protoze maji mnohomilionove dluhy? Delat cokoliv pro drahy je velmi vyhodne, stejne jako pro jakykoliv jiny statni podnik. CD sice plati pozde, ale velmi stedre.
0/0
24.1.2002 15:24

Fantozzi

Re: Automobilka
Milý Michale, jsi typickým levičákem, stejně jako Grégr a jeho parta. Levičáci v Čechách se vyznačují zvláštními vlastnostmi, mimo jiné neschopností, zvyšováním daní pro schopné, rozhazováním budoucích peněz (rozpočtové schodky, zadlužování) a třeba také přivlastňováním si cizích zásluh (v tomto případě zásluh CZECHINVESTu).
0/0
23.1.2002 17:44

Pernik

Re: Re: Automobilka
Proc k nam za vlady pravice tedy neprisla ani jedina velka investice a v posledni dobe se s nimi roztrhl pytel?
0/0
23.1.2002 20:18

Honza

Re: Re: Automobilka
Hele kamaráde, ty kecy o levici si nech. Jsem ze severní Moravy a vím jak to tu vypadá potom, co to Klaus a jeho parta rozkradli. Konečně tady bude práce a myslím si, že je to díky vládě sociální demokracie.
0/0
23.1.2002 20:51

Petr

Re: Automobilka
Ale panove ja se rozhodne nepovazuji za levicove zalozeneho spis naopak,ale jedna vec je proste fakt.K tomu ,aby agentura Czechinvest mohla fungovat musi mit vytvoreny podminky a ty ji musi vytvorit vlada.Ja to tedy beru jako prirozeny jev ,ze jeste 7,8 let po revoluci se sem nikdo nehrnul a teprve ted kdy se uz snad da rict ,ze to u nas funguje v zapadnich normach ,ale zatim s vychodnimi cenami za praci se snad prihrnou i dalsi.
0/0
23.1.2002 19:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.