Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Manažerky mohou závidět platy mužům

Za stejnou práci o čtvrtinu menší plat. Tak vypadá odměňování žen-manažerek v amerických firmách v porovnání s jejich mužskými kolegy. Podle studie, jejíž vypracování si zadal americký Kongres, dosahují například v odvětví komunikací platy žen pouhých 73 procent mužské úrovně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Iveta

RE 2:Idiotské články s touto tematikou....
Vážený pane Stwora, závidím ženám v Kanadě, že se o ně instituce zajímají! A nezávidím ženám (a tudíž i mě) v Česku. Ráda bych Vás, kterému je fyzicky zle z článků týkajících se této problematiky, viděla na místě ženy jak s radostí vykonáváte stejnou práci jako muž(mnohdy lépe a mnohdy i s vyšším vzděláním) a berete za o 20 až 30% méně. Jistě by Vás to velmi uspokojovalo a jistě by Vás nechávali chladným podobné reakce jako ta Vaše. Podle toho jak jste se zde prezentoval byste si určitě říkal:vždyť jsem jen blbá ženská, že?Pokud vám to ještě nedošlo, tak žena , která chce obstát musí podat výkon minimálně o 25% vyšší a kvalitnější než muž na stejné pozici. Za méně peněz. Jen si spočítejte jak by se Vám žilo s výdělkem o 20 až 30% nižším než máte teď jako muž. Zajímavé, že? Kolka věcí a požitků byste se musel vzdát? Muže, kteří se nestydí tvrdit, že ženy houby dělají a ještě, ta opážlivost, za to chtějí mít zaplaceno upřímně lituji. Jste chudáci, kteří nesnesou, že žena konečně našla sama sebe a odmítá být levnou služkou ve vašich domácnostech.A to nemluví o ostatním. Je na čase, aby se ti z vás, kteří stále žijí v době kamenné vzpamatovali a začali na sobě pracovat. Jinak budou dobří tak akorát na černé uhlí... Co se týče sexuálního obtěžování. Je to jiný problém, který do diskuze o výši platů nepatří, pokud jste si nevšiml.Každopádně sex. obtěžování je velmi nepříjemná a potupná záležitost a plně se ztotožňuji se zákonem, podle kterého musí obviněný/á dokazovat svoji nevinnu. Málokdo je totiž nevinen. Stačí pouhé rádoby chlapské řeči, které musí žena na pracovišti od svých kolegů často poslouchat. Už to je sexuální obtěžování... A pokud takto hovoří generální ředitel k uklízečce, pak musí být nějakým způsobem potrestán. To, že je gen ředitel ořece neznamená, že je lepší než ona žena.Nebo ano? Uznávám, že sexuálně obtěžováni mohou být i muži.Pak samozřejmě musí být potrestána žena, která se sex.obtěžování dopustila. Pokud si teď myslíte, že jsem feministka, pak máte pravdu. Pro rozšíření Vašich vědomostí:feministaka nerovná se nenávidím muže, ale nelíbí se mi jak jsou ženy nuceny žít a něco s tím dělám. Přeji Vám hezký den v Kanadě.
0/0
29.1.2002 19:44

Tomas

Platy??
Jak chete srovnavat platy manazeru? Copak jsou podle tabulek? Alespon v civilizovanem svete ne. Plat je vysledkem jednani a sebevedomi. Pokud pujdu na "manazera" schliplej a skromne si knouknu o $30000 pak dostanu (pokud vubec misto dostanu tech $30000. Pokud prijdu sebevedomy, predlozim svoji vizi a reknu si $80000 pak ho bud dostanu (nebo jako package) a nebo misto nedostanu. O tom to je. Ze spousta zen neni tak "drava" to uz je jejich minus, prece jim nebude management nabizet nejvyssi mozny plat - to nedelaji nikde.
0/0
27.1.2002 11:10

Martin

Management je boj
Management je velice tvrdy boj kde silnejsi vyhrava. Znam priklady velice tvrdych a bojovnych zen, ale znam jeste vice zen manazerek, ktere nejsou tak tvrde jako jejich muzsti kolegove. Mam pocit, ze to ma neco do cineni s ochotou riskovat. Zeny maji krome toho vice povinnosti v rodine a to se rozhodne projevuje. Vysledkem je, ze maji v prumeru nizsi platy.
0/0
26.1.2002 20:28

Jiří Havelka

Přiblblý článeka přiblblé reakce
Zatímco mužský na ten článkovej nesmysl reagují spíše pobaveně, ženské reagují podrážděně a útočně. Chybou bude patrně už zmíněný článek. Pokud totiž srovnáte plat metaře v NY s platem metaře v BigBenu dojdete k tomu že daný metař bere více v NY. Pokud pak NY-čan je muž a druhým je žena, která dokonce danou metařskou firmu vede už je rozdíl na světě. Zajímavější článek by asi byl, pokud bychom porovnávali dva zhruba stejné podniky s různým managementem. Pokud by pak v jedenom byl muž a ve druhém žena, oba by měli stejnou dynamiku růstu a počet chybných rozhodnutí by byl zhruba stejný, pak teprve by nějaké srovnání bylo odpovídající. Udělal jsem si kdysi takový drobný průzkum, kdy jsem se mezi svými přáteli poptával po platu. Tehdy jsem objevil zajímavou skutečnost. Muži se výší svého platu chlubili a přidávali si, u svých partnerek pak plat snižovli, u žen to bylo přesně naopak. Nepřiznávali celý svůj plat, odmítali započítat odměny,... ale u svých partnerů říkali nevím kolik bere ale asi tak a řekli hodnotu která byla o 15-20% vyšší než skutečnost. Pokud byl výzkum také tak hodnověrný jako je má skušenost pak bych každý takovýto článek bral spíše pro to pobovení nad mužskými reakcemi a dámám bych doporučil nechat nám naše ironické poznámky na pokoji. P.S.: Mnohem horší je pozitivní diskriminace pro ženy, tělesně postižené, drogově závislé, etnické menšiny,... A nad tím se nikdo nepozastavuje.
0/0
25.1.2002 18:30

Vladimír Stwora

Idiotské články s touto tématikou...
tady v Kanadě máme pořád. Feministky mají pěnu u huby, když o tom mluví. Dost na tom, že každá uklízečka má zde možnost zlikvidovat generálního ředitele (stačí obvinění ze sexual harrassment, důkazů netřeba, je na obviněném, aby prokázal svou nevinu). Ony nejen, že houby dělají, ale ještě by to chtěly mít i zaplacené. Je mi z takových článků fyzicky zle.
0/0
25.1.2002 15:55

Vera

Re: Idiotské články s touto tématikou...
OK, možná je současný vývoj nepřirozený (všimni si,že to tvrdí hlavně chlapi),ale doba se změnila. Ve spoustě domácnostech ženský vydělají víc!Nechápu, proč když chlap a ženská zastávají stejnou práci,proč mají rozdílné platy.Kvůli tomu, že tahle ženská asi nebude dobrá máma?Co je sakra komu po tom, jak ona si udělala život.Když si vybrala kariéru,musela obětovat víc než chlap,tak ať je za to taky zaplacená,ne?Nejsem feministka,ale štve mě, pokud nejsou spravedlivé podmínky pro všechny.
0/0
25.1.2002 18:00

inzenyr

Managerky
Postaveni zeny ve spolecnosti naprosto presne vyjadruje poloha pri koitu. Chce-li se udelat, musi akceptovat tvrde prirazeni. Musi byt pokorena. I ona managerka. Pri koitu, ciste prirozeneho vztahu samice a samce, musi byt zena podrizena. A smytec. Navic se RADA podrizuje. Managerka, ktera zakonite musi vynechavat peci o rodinu to vsak resi tim, ze si na koitus najme vzdycky muze s nizsim IQ nez ma ona sama. Vsecko je prirodou dano. Nemenme to. Prusvih je, kdyz managerka vymeni ziveho muze za robertka. Jeste vetsi pruser je, kdyz je lesba. Managerku mam doma.
0/0
25.1.2002 15:52

Eagle

Re: Managerky
Ty na tom musis bejt se sexem hodne spatne.
0/0
25.1.2002 16:31

sarula

Re: Managerky
Tak to mas asi nizsi IQ?
0/0
25.1.2002 20:30

Iveta

Re: Managerky
Tak mám pocit, že si tady léčí své mindráky muži, kteří vedle sebe nesnesou schopnější ženu! Je mi vás všech upřímně líto. Co se týče, Vaší teorie o tom, že si žena na koitus najme muže s nižším IQ než má ona sama - Vy jste ten s tím nižším IQ, že? Když máte doma manažerku. Divím se, že Vás ještě trpí ve své blízkosti - na hlídání dětí přece může mít chůvu a na domácnost hospodyni. Na co má Vás???? Asi na nic, když je jí milejší robertek. Místo prezentace svých ubohých mindráků byste se měl zamyslet nad svým životem a hlavně nad svým chováním k Vaší ženě od prvního dne kdy se znáte. Nefuhgoval náhodou váš vztah tak, že Vás obskakovala a dělala Vám levnou služku a pak najednou řekla dost? A najednou má úspěch a možná větší než Vy? A Vy to nedokážete strávit? Chudáčku....
0/0
29.1.2002 19:53

Ing. Karel Bauer

Zeny a money
At nezavidej, ja jim taky nezavidim kozy.
0/0
25.1.2002 15:02

Jarmila K.

Re: Zeny a money
To je typicka ukazka uboheho muzskeho radobyhumoru. Presne diky takovym jako jste vy je nase pohlavi utiskovano.
0/0
25.1.2002 15:12

Dan

Re: Re: Zeny a money
Ahoj jestli ses to ty Jarmilo tak jsem moc rad ze jsem te takhle vyhmat a diskuzi a jak je videt tak ing bauer je nejen inzenyr ale i mgr, totiz poradnej magor
0/0
25.1.2002 17:28

LU

Re: Zeny a money
No tak inženýre, ty máš fakt úroveň!
0/0
25.1.2002 15:16

Josef

managerky
Ja myslim ze je to normalni, managerky jsou mene schopne nez manageri a tak maji mensi plat. Neumeji rozhodovat a casto pouzivaji hysterii misto realnych rozhodnuti na zaklade faktu.
0/0
25.1.2002 14:23

Anežka

Re: managerky
Milý Josefe, všechny ženy se nechovají jako vaše matka...
0/0
25.1.2002 14:37

Arny

Re: Re: managerky
a nebo muj fotr...
0/0
25.1.2002 15:05

blok

Re: managerky
Já souhlasím s Josefem. Ženy v mnoha odvětvích nedosahují takových výsledků jako muži. Tak co je divného na tom, že ve vedoucích funkcích nejsou tak dobře placené jako muži. Navíc skutečná žena, ať dělá jakoukoliv práci, by měla spíše preferovat vztah k dítěti. Ať jsou chlapi sebelepší, tak nikdy nemůžou dát svým dětem takovou dávku citu a lásky. Domnívám se, že ve společnosti, kde jsou muži lépe ohodnoceni než ženy, je společnost v lepším pořádku, než tam, kde se jejich platy přibližují. Vedoucí post, znamená větší psychickou zátěž, více času na úkor rodiny a dětí. To by nikdy neměla být doména žen. A není to proto, že by muži byli něco lepšího. Existují jistě ženy, které v benči uzvednou více jak já, ale je to asi stejně tak přirozené, jako manažerka, která se dobrovolně zřekne rodiny a výchovy svého dítěte. Kdy už ženy konečně pochopí, že se nikdy nevyrovnají mužům, jako se muži nevyrovnají ženám.
0/0
25.1.2002 15:10

sýkora

Ze článku vyplývá, že ...
v emerice se na stejném managorském postu zvyšuje počet méně zkušených a méně vzdělaných lidí, jejichž devizou je jejich pohlaví, na úkor lidí zkušenějších s vyšším vzděláním . Za toto pohlaví nejsou odpovídajícím způsobem ohodnoceni(y), což je diskriminace. Rozumím tomu dobře pane redaktore?
0/0
25.1.2002 13:10

Varel

Nerikam ze ne, ale
chybi mi v podobnych srovnani podrobnejsi popis profese a hlavne firem. Napr, je v clanku zminka o financnich reditelkach. Myslim ze je velky rozdil jestli je nekdo financni reditel ve firme s 50 zamestnanci a ve firme s 1000 zamestannci
0/0
25.1.2002 12:39

Marty

Tak at se staraj o deti.
Tak at se staraj o deti, tam budou vzdycky lepsi nez chlapi, natoz nejaky vykoristovatelsky manageri. Fuj kapitalismu!!!! "Manageri" k lopate a mangerky do domacnosti nebo k charite!!!
0/0
25.1.2002 12:38

Klára - Karel

Re: Tak at se staraj o deti.
pan CHYTREJ zdá se... takovejch víc a odstěhuju se na osamělý ostrov...
0/0
25.1.2002 14:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.