Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zboží bude v záruce dva roky

Pokud vás například od nákupu zimních bot v jarním výprodeji odrazuje to, že nestihnete odhalit jejich případné vady a zboží reklamovat, těšte se. Poslanci totiž schválili novelu občanského zákoníku, která prodlužuje záručního lhůtu u spotřebního zboží ze šesti měsíců na dva roky. Zákazník se zároveň bude moci rozhodnout, zda chce opravu nebo vrátit peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jirka

co takhle jeden rok ale...
Já bych byl zastáncem jednoroční záruky, ovšem s vrácením peněz po první reklamaci, nikoli po třetí - navíc stejného charakteru. To je vazne FUJ!!!
0/0
10.2.2002 19:15

Muffy

Kdo to zaplatí?
Je jasné, že zvýšený počet reklamací (a typicky českých spekulací) vyvolá pouze a jenom zvýšení cen. Podle zákona - s novým výrobkem je třeba nový záruční list a tedy recyklace poběží jak po másle.
0/0
10.2.2002 11:19

Lukas

Snad to neprojde beze zmen!
Prodavame mobilni telefony a mame stejne problemy co kolegove popisuji s pocitaci.
Pevne verim ze zakon nemuzu projit beze zmen,nemuzu po nas preci nekdo chtit ze u spotrebni zbozi coz GSM urcite je vracet penize!Velci operatori jsou nejbohatsi firmy v tomto  state a maji logicky ty nejlepsi pravniky,ale malou firmu to muze polozit.Dokaze si nekdo z vas predstavit ze byste za DANCALL HP2711 jeste dnes mohli obdrzet 9995Kc,a co Nokia 1610 ci oblibena 5110?A co baterie u telefonu?Vyrobci neumerne zdrazi jejich porizovaci hodnotu,musi kalkulovat s tim ze behem zaruky ji 4xvymeni!Nehlede na to ze prodej by mel statisticky klesnout o 100% protoze kazdy si necha tel pred koncem zaruky vymenit za novy a dele bude spokojenejsi .Lituji i servis.
0/0
10.2.2002 1:14

Robert Němec

Kdo má kvalitní věci, nemusí se bát
Podnikám v obchodě už nějaký ten pátek a vím, že kdo má kvalitní věci, nemusí se zákona bát. Nekupuji nic dražšího, na co nedostanu již nyní záruku dva či tři roky a již dnes jsou v pohodě firmy, které mi tuto záruku dají.
Nedávno se mi např. porouchal počítač. Večer přijel prodejce, během večera byl počítač opravený a ráno v osm hodin mi zase počítač dovezli. Jasně, nejsou nejlevnější (ale ani ne nejdražší), přesto díky takovýmto službám nakupujeme u nich.
 
0/0
9.2.2002 18:42

Prophet

Re: Kdo má kvalitní věci, nemusí se bát
Jenze pocitac byl opraveny, nevim jak by se tva dodavatelska firma divala na to, ze chces vratit penize!
0/0
10.2.2002 11:55

Prophet

Re: Kdo má kvalitní věci, nemusí se bát
Jenze pocitac byl opraveny, nevim jak by se tva dodavatelska firma divala na to, ze chces vratit penize!
0/0
10.2.2002 11:56

Sketch

Re: Kdo má kvalitní věci, nemusí se bát
A co udelas, kdyz vyrobce/velkoobchod od ktereho nakupujes zkrachuje a za tebou prijdou desitky zakazniku zadav vymenu/navraceni penez??? Od koho budes pozadaovat nahradu? Zaplatis ze sveho/zkrachujes a zavres kram. Coz muze vest k retezcovitemu krachu vsech maloobchodniku.
0/0
11.2.2002 9:00

Vladimir

Pro firmy nebude tak zle, ostrouha nakonec stejne zakaznik.
Dlouha zaruka neni az tak velky problem, konec koncu ve vypocetni technice neni zridkava 3-leta zaruka. Skutecnym problemem bude volny vyber zakaznika zda opravit ci vratit penize. Staci 20 zakazniku aby po dvou letech vratili nejaky kdysi slusnejsi pocitac a mate ztratu 800 tis. Mala firma tohle uz nemusi rozdychat... Jde o to ze v zakonne zarucni dobe se vraci plna kupni cena, pokud je zaruka smluvni, lze cenu mozne osetrit smluvne procentem opotrebeni vyrobku. Nu jedina cesta pro mensi firmy je specializovat se na dodavku zbozi do firem - zde plati obchodni zakonik a smluvni podminky dodavky a maloobchodni prodejny uzavrit, jelikoz s kalkulaci uvedenych ztrat nemohou byt konkurenceschopne k velkym obchodnim retezcum. Pravdou je pak to, ze sluzby (instalace, konfigurace apod.) v retezci koncovy zakaznik-obcan nenakoupi a tam bude prostor pro male firmy k vyraznemu navyseni cen praci. Zaroven pokud si zakaznik vybere PC a periferie nevhodne ke svym potrebam naklady mu jeste vyrazne povyrostou :-)
0/0
9.2.2002 9:39

T.T.

Sranda
S naší národní povahou,finančními příjmy?Páni poslanci,vy jste snad z jiné
planety!Přečtěte si odkazy:zjistíte,že škodíte všem-obchodníkům i zákazníkům!
A že to mají v EU?Jestli je EU = komplikujeme ti život,tak nevím jestli tam chci.
Doufám,že Senát ukáže,že tu není zbytečně!
 
 
0/0
9.2.2002 4:33

Pavel Kozojed, Fryšták

Chcete mít každý rok nový PC? Teď Vám to zákon umožní zdarma...
Bude to výborné. Už se na to těšíme. Prodáváme počítače. Už vidíme po 23 měsíci od zakoupení PC dav zákazníků,  kterým se v PC netočí větráček a požadují vrácení peněz za celé PC.  Co na tom, že by oprava byla hotová za 5 minut. Proč si nevyplatit zpět 5 násobek reálné ceny  zboží po dvou letech od zakoupení, když na to bude zákon. Za pět minut si pak zákazník koupí zcela nový PC o 3 generace lepší. Řešení se najde. Firmy zavedou 2 ceny. První bude super cena se zárukou odpovídající realitě, druhá cena bude taková, aby kompenzovala problémy s případným vrácením peněz, což se nedá ani v procentech vyjádřit. / uděláme si na firmě muzeum starších PC/ Pokud bude možné zboží vrátit distributorovi, bude to výborné. Doposud však nedodává 70% distributorů ani český návod, však ČOI postihne prodávajícího a ne distributora. Takovou máme u nás podporu podnikání. Pak tu budeme jak na jarmarku, jedna řada bude nakupovat, druhá nosit zboží na vrácení a výměnu za nové modely. Nějaká závada se vždycky najde. Pokud však zákon nebude dotažený tak, že vrácení peněz omezí třeba na 14 dní od zakoupení, nebo opakovanou reklamaci, nebo že vrácená částka bude odpovídat skutečné hodnotě zboží. Kdo ji ale odhadne?  Kdyby zákon zkrátil dobu záručních oprav na 10-14, byl by dobrý a prospěšný. Takhle se bude obcházet, neboť u nás většina lidí nemá na rozhazování peníze, což nemůže naše justice vědět, neboť žije v jiné dimenzi. v ČR 90% zákazníků zaplatí raději o 10% méně, než aby měla záruku 2 roky, ale cenu vyšší..  Pokud budou za nedodržení těchto zákonů postihováni obchodníci místo výrobců, nezbývá prodejcům stejně nic jiného, než dávat záruku stanovenou  výrobcem a ne zákonem, který je požene ke krachu. Že by to byla pomoc státu malým českým podnikatelům? Nebo investorům z EU? Typickou ukázkou byla akce internet do škol. Microsoft se směje, stát nehospodárně utratí peníze a školy stejně dostanou zlomek z toho co potřebují. Přitom každý ví, že by školy s těmi penězi nakládaly šetrně a nakoupily to, co jim nejvíce chybí. Takhle jim peníze ulítly z okna.... přímo k panu Gatesovi.  Pokud je tomu jinak, proč to nikdo veřejnosti nevysvětlí? Takhle si veřejnost bude myslet to nejhorší...
 
 
 
0/0
9.2.2002 2:24

Dušan Polášek

Re: Chcete mít každý rok nový PC? Teď Vám to zákon umožní zdarma...
Souhlasím s tímto názorem na sto procent. Poslanci by měli asi více uvažovat selským rozumem a ne opisovat , jak by byli po škole, co jim přikážou v EU. Je to stejné jak s údajnou předností chodců na přechodech - nedomyšleno , nevysvětleno , nedotaženo - výsledkem 3x více mrtvých. Teď to dopadne tak, že budou " pouze krachovat " malí podnikatelé. Nikdo totiž neřekne, že i teď po vrácení zboží zákazníke, dostane prodejce zpět od dodavatele svou nákupní cenu a tím příjde o svůj zisk. Z čeho budou prodejci existovat ?????
0/0
9.2.2002 10:45

jan

no nevím
Uz vidim lidi jak toho budou zneuvat, vubec to obchodnikum nezavidim.  Lidi bodou chosit se vsim a vymislet si ruzne blbiny, aby mohli zbozi vratit !  Snad to dobre dopadne jako jsem cetl Jak neokradli studenta : http://www.paegas.biz/article.php?sid=78
0/0
9.2.2002 2:20

Vally

Konecne zmena
Nevim jak se ten zakon projevi, protoze lide v CR tohoto zakona mohou velmi rychle zneuzit, ale kdyz se treba podivam na obchody v USA, tak tady ma zakaznik PRAVO vratit vec v obchode do 30-90 dnu od datumu prodeje a to klidne bez udani duvodu vraceni...takze kdyby takovy zakon nekdy v CR prosel, tak obchodnikum vubec nezavim
0/0
8.2.2002 23:56

Lubos

Re: Konecne zmena
Hodne odchodu v CR uz tuhle sluzbu nabizi. Otevrete oci!
0/0
10.2.2002 19:24

Zbynda

At zije spotrebitel....
..a ať zdechne výrobce, dodavatel, obchodník... Spotřební zboží hmhm široký pojem. Srovnávat životnost obuvi s ledničkou může jenom opravdový STUPID. Obchodníci - plaťte daně, pojištění, zaměstnávejte, plaťte odvody a vracejte peníze po dvou letech zákazníkům za zničené zboží!! Bravo hňupi v parlamentu, další vítězství blba nad hmotou!!
0/0
8.2.2002 22:18

freinz

Re: At zije spotrebitel....
ty STUPIDE , az  ..... skoda slov
0/0
8.2.2002 23:01

Obyvatel

Snaha o likvidaci 'stankaru' ?
Stankovy prodej na trzistich, ktery je vetsinou spojen s levnym a mene kvalitnim zbozim je asi trnem v oku nasich poslancu. Mozna ale zapominaji na jednu vec. Diky tomuto levnemu zbozi je nemala skupina lidi predevsim z mensich mest a obci schopna v soucasne dobe ekonomicky prezit.
0/0
8.2.2002 22:03

freinz

Re: Snaha o likvidaci 'vetnamcu' ?
hnusnej vetnamskej smejd. konecne to bude jako v nemecku.
0/0
8.2.2002 22:58

Obyvatel

Re: Re: Snaha o likvidaci 'vetnamcu' ?
No hlavne aby i ty platy byly jako v Nemecku ...
0/0
9.2.2002 0:02

ppetr

boty+2roky
konecne mi budou stacit jedny boty na cely zivot a to budu mit obrok stale novy..ty poslanci,ale na nas mysli.chudak obchodnik.
0/0
8.2.2002 18:35

Yaroukh

diky
mozna by stacilo zkratit dobu, kterou ma prodejce na vyrizeni opravy - 30 dni je vazne "narez", 14 dni by bylo az-az, 10 dni tak akorat ... no ale at si kdo chce co chce rika, jsem rad, ze se karta v obcasnem boji "zakaznik vs. prodejce" konecne obrati
0/0
8.2.2002 18:31

Koudelka

Alespo neco
jenom mam trochu obavy, jak pri fungovani nasi justice a respektovani zakonu bude takovy zakon fungovat v praxi. prodavac se Vam vysmeje a budete muset cekat 3 roky nez dostanete par stovek ci tisicovek za kalhoty ci kavovar zpatky. Kdyz vse dobre dopadne
0/0
8.2.2002 18:25

Dušan Polášek

Re: Alespo neco
Zkus si přečíst i ostatní názory. Ti nemyslí jen na sebe a snaží se domyslet důsledky této "rozumné snahy".
0/0
9.2.2002 9:10

Pepino

Gratuluji !!!
Mám dojem, že naši páni legislativci, jak je již zvykem, zabodovali. Na jednu stranu budujeme volný trh a na druhou takovéto ustanovení. Vypálit jen tak od pasu dva roky na všechno, tak to se mi zdá jako projev totální nevědomosti. Odvolávka na to, že to mají v EU, je v tomto případě...(jdeme všichni sborem za tím prvním volem). Já osobně bych přivítal, kdyby si prodejce sjednal s kupujícím délku záruční doby podle vlastního uvážení s přihlédnutím k povaze a ceně výrobku (Nabídka, poptávka). Např. takto to provádí mnohé firmy zabývající se prodejem výpočetní techniky. Vždyť jsou výrobky, které ani nestojí za reklamaci a zase naopak, výrobky či práce, kterým by slušela záruční doba třeba 20 let. Kdyby zákonodárce nechal dobu a způsob vyřízení reklamace na straně kupujícího a prodávajícího určitě by došlo ke kvalitativnímu posunutí a postupem času by se problematika reklamace stala službou k zákazníkům. Nyní nemůže, protože kupujícího i prodávajícího staví proti sobě do role idiota a podvodníka. Na adresu příspěvkářů, kteří si myslí, že si koupí jedny boty a s těmi vydrží až do hrobu, bych řekl, že jsou vedle jak ta jedle. Naopak tato právní úprava jen vyostří vztah mezi prodávajícím a kupujícím, no a tím třetím smějícím budou právníci.
0/0
8.2.2002 18:09

Fed

Aspon k necemu..
Aspon k necemu to bude, kdyz naprilad nekomu neco koupim (nebo dostanu) na vanoce ci narozeniny a nez prinde sezona, kdy to uziju, napriklad zimni boty tak je pul roku v h***lu a se zarucnim listem si muzu leda vyfotit.. takhle se to aspon k necemu bude..
0/0
8.2.2002 17:53

freinz

Re: Aspon k necemu..
?
0/0
8.2.2002 23:03

Fed

Aspon k necemu..
0/0
8.2.2002 17:51

Patrik

Etika a kvalita
Ke zdrazeni - pokud obchodnici zdrazi, budou lide nicit a vracet zbozi jeste casteji - PROTOZE to za to bude opravdu stat! Velke firmy (zahranicni ci se zahranicni ucasti) nezdrazi, tudiz maly 'zdrazovatele' pujdou od valu. Take to prospeje spotrebiteli proto, ze i takovy Bata do CR posila sunty, ktere by v EU neudal. Pochopitelne budou takovy zakaznici, kteri to zneuziji, ale pokud jde o prodejce, tak ten preci zodpovedny neni - dostane 'svy' od vyrobce. Pokud tedy vyrobci budou zdrazovat za cenu kavlity, pak je to OK minimalne pro mne, protoze "nejsem tak bohaty abych si mohl kupovat levne/nekvalitni veci". WAL-MART: panove, cokoli mate proti Wal-Martu, tak jsou jasne dve veci - 1) Wal-Mart je druha nejvetsi firma na svete (podle prijmu!!!)... coz je vic nez GM, Ford, Toyota... 2) Pochopitelne jsou soucasti jejich sortimentu sunty, ale ty jsou tak levne, ze se opravdu nevyplati vystat si tu frontu na vraceni veci. Stale vsak maji jeste velky vyber solidnich veci za rozumnou cenu (elektronika, kuchynske spotrebice apod. / je jedno, jestli si koupite TV Panasonic ve Wal-Martu nebo kdekoli jinde). Ja osobne studuji v USA druhym rokem a do Wal-Martu jsem nic nevracel. Obecne jsem optimista; bude jista doba, kdy se cesti zakaznici budou ucit rozumnemu chovani, ale nebude to dlouho trvat a nakonec budeme spokojeni vsichni, protoze i prodejce/vyrobce jednoho zbozi je zakaznikem hned jak opusti svuj stul!
0/0
8.2.2002 17:44

Dušan Polášek

Re: Etika a kvalita
Myslím , že jste v té Americe trochu zapoměl na "českou" povahu a také trochu znaivněl. Nejsme v Americe a nikdy nebudem - platí o lidské povaze a také o tom, že ceny zboží jsou asi třetinové ( elektronika ) a platy jsou taky v jiné dimenzi.
0/0
9.2.2002 9:24

Dušan Polášek

Mám z toho hrůzu
Po zavedení dvouleté záruky a s možností zákazníka si zvolit způsob řešení případné reklamace dojde v naší republice ke katastrofě. Představu o ní mám zcela zřetelnou a podpořenou dvanáctiletou praxí v prodeji elektroniky. Dojde totiž ke zneužívání ze strany zákazníků. Po roce se vymění modelové řady a lidé zjistí, že nové modely jsou lepší nebo levnější. Poškodit přístroj tak, že nelze zjistit způsob poškození, je velmi snadné. Zákazník přístroj samozřejmě vrátí prodejci , vezme zpět peníze a koupí si přístroj nový. Komunismus !!! Jsem zvědavý, jestli mi za dva roky vymění třeba auto za nové. Myšlenka je to výborná , ale ne s našimi lidmi.  Mám z toho hrůzu. 
0/0
8.2.2002 17:28

Yaroukh

Re: Mám z toho hrůzu
No to je KA-TA-STRO-FA !!! Vsichni tady chcipnem ! Pochcipame tu jako ty krysy !
0/0
8.2.2002 18:37

freinz

Re: Re: Mám z toho hrůzu
ty jako prvni
0/0
8.2.2002 23:04

Petr Zelenák

Re: Mám z toho hrůzu
...mám jistý vztah k výrobě obuvi i zkušenosti s jejím prodejem a velmi živě si dovedu představit, jak se některým českým spotřebitelům uleví a srdce zaplesá,protože na zničení obuvi nebudou mít už jen půl roku,ale celé roky dva...Když už se je nepodaří zničit,tak natrhnout něco, naříznout šev, to zvládne jistě každý, času na to bude dost...Mám z toho též hrůzu...
0/0
9.2.2002 9:24

jura

potěš péro všem obchodníkům
předpokládám, že se díky vychytralosti českých zákazníků položí nejeden obchodník,
0/0
8.2.2002 17:26

Tomáš Kubín

Re: potěš péro všem obchodníkům
Už to tvrdím dávno, že vedle zákona na ochranu spotřebitele by měl být také zákon na ochranu PŘED spotřebitelem. Čeho všeho jsou lidé schopni, to se jen tak nevidí. To si například koupí v květnu hospodský 50 skládacích židlí do zahrádky, celou sezónu na nich nechá opilce tancovat a v říjnu je s úsměvem přijede vrátit - reklamovat - a vyhrožuje ČOIkou, kde má známé. Atd. atd.
0/0
8.2.2002 18:31

Petr Žilka

napřed si zákon přečtete, pak diskutujte
Obávám se, že novináři, ale i ministr Bureš vypustili do světa kachnu. Právo zákazníka vybrat si opravu nebo rovnou výměnu výrobku se týká pouze zjištění vady v okamžiku při převzetí věci. V průběhu záruční doby má právo kupující žádat výměnu věci místo opravy pouze, je-li to k povaze vady úměrné (viz §622 odst.1 sněmovní tisk1024/2 návrhu zákona ze dne 8.2.2002. Otázkou samozřejmě je, kdo bude posuzovat "úměrnost věci".
 
0/0
8.2.2002 17:15

Tomáš Kubín

Názor zákonem "postiženého"
Takové zákonodárství je s prominutím na h****! Pro někoho to opravdu bude znamenat likvidaci podnikání.
Záruční doba 2 roky bude znamenat jenom jedno: DRASTICKÉ ZDRAŽENÍ ZBOŽÍ. Odhaduji tak o 10%. Myslím, že v některých komoditách se bude vyplácet vždy po roce firmu zlikvidovat a založit novou, aby se odpovědnost za zboží jaksi vytratila.
A ještě jeden aspekt, který postihl mé kolegy v zahraničí: pokud bude zákon platit od 01.01.2003, bude prosinec ve znamení propadu maloobchodních obratů, protože jenom trouba si bude kupovat něco s půlroční zárukou, když může pár dní počkat a mít to se zárukou dvouletou.
0/0
8.2.2002 17:05

Michal Verner

zdrazeni je jasny
Videl bych to tak, ze obchodnici zdrazej, protoze vyrobce zdrazi.
Nejlepsi taiwansti vyrobci (a ze to sjou sakra dabri obchodnici) rikaji, ze neni problem udelat vec, ktera vydrzi veky, ale ze umeni nakladu je udelat vec, ktera vydrzi o 2 mesice dele nez je zaruka.....
Hlavne bych videl jinou vec. vyssi koncova cena = vyssi odvod DPH. Takze dalsi zdaneni a dalsi prijem do statni pokladny, abysme mohli podporovat krachujici kolosy a "zahranicni investory" kteri zde zabijou domaci podniky...
0/0
8.2.2002 17:02

LokoN

Mobil
Mobil je spotrebni zbozi? Neni nahodou do 2 let kazdej mobil uz temer nepouzitelnej? Nebo minimalne baterka? Pokud jo, tak sem docela happy =))
0/0
8.2.2002 16:56

Pav

Abych to jasně pochopil
Takže si koupím auto za 500tis., rok a půl s ním jezdím, potom se mi tam rozbije motorek u stěrače. Přijdu do prodejny a řeknu "Tady máte auto a vysázejte mi na stůl půl milionu, já to nechci opravit". Tak to je teda bezva. (Myšleno ironicky!!!!)
0/0
8.2.2002 16:26

B. Stanik T.

Re: Abych to jasně pochopil
Automobil je stavebnice - stejne jako treba pocitac nebo dum. A neni to spotrebni zbozi. Zaruka se vztahuje vzdy jen na jednotlive komponenty. Kdyz se vam porouchaji sterace, tak se muzete rozhodnou, jestli je chcete opravit nebo vymenit.  Ale auto budete mit stale stejne.
0/0
8.2.2002 16:40

Villy

Popul
Souhlasim s vetsinou prispevku, obavam se, ze jde zas jen o populisticky trik, ktery odneseme my vyssimi cenami. Vzdyt velmi mnoho zbozi nizsich cenovych hladin ani neni urceno pro uzivani na 2 roky. Prave proto je nektere zbozi levnejsi a u takoveho je s kratsi dobou uzivani nutno pocitat. Takoveto zbozi se z trhu asi ztrati. Ach jo.
0/0
8.2.2002 16:22

Vladik

0/0
8.2.2002 16:22

serz

boty
No, když si koupíš boty za relativně nemalý peníz (= 1k a vejš) tak od nich očekáváš, že ti vydží déle než 1/2 roku. I já co si ke kvádru kupuju boty u Baťa & spol. mám několikaletou zkušenost, že vydrží tak 7-12 měs., a to v práci chodím po koberci ( po nějakým "hard" povrchu, akorát při nasedání/vysedání z auta a v poledne přes ulici na jídlo). To se mi zdá docela málo. Na druhou stranu náš národ je natolik vych****j, že je jasný, že to bude zneužitelný. Řešení nevidim ;o((.
0/0
8.2.2002 16:21

B. Stanik T.

Re: boty
U kazdeho zbozi mate i navod, jak jej pouzivat. A reklamace se nevztahuje na vady zpusobene spatnym zachazenim, ktere je v rozprou s navodem a urcenim zbozi.  Uplne stejne jako je to dnes.
Kdyz si koupim za 3000,- boty od firem typu Adidas a spol. ,a ty se mi po 3 mesicich rozbiji, tak mi neuznaji reklamaci ani ted. Reknou mi, ze jsem s nima chodil po asfaltu a boty jsou urcene pouze na skakani na antuce. A dokazte jim, ze jste byl jenom na te antuce .
 
Myslim, ze se zas tak moc nemeni. Solidni vyrobci davali na zbozi vetsi zaruku uz driv (mohli si to dovolit) - a nemaji k vyrobku prilozeno nekolik papiru, s tim, co se s vyrobkem nesmi, ktere si nikdo neprecte driv nez tesne pred reklamaci.
0/0
8.2.2002 16:50

Anezka

Omluva-uz to schvalili...
TAk omluva, ono uz to proslo! Ja husa slepa, ja koniklec, ja ohava, ja truba, ja nicema.... ale.....
Hned zitra si jdu koupit boty dneska vyrobene! Dokud to jeste nezdrazi!!!!
0/0
8.2.2002 16:17

Kuba

RE: Pavel P.
Bohužel né zákazníci v Čechách. Ty mají představu, že každý obchodník je zloděj, chtějí všechno zadarmo a pak to ještě vrátěj.
0/0
8.2.2002 16:16

sandkokan

Re: RE: Pavel P.
No jasne, podle sebe soudim tebe.  Misto generalizovani ceske povahy mluv radsi za sebe. Jestli ty budes takoveho systemu zneuzivat a lamat si podrazky v mraznicce, to je tvuj problem. Myslim ze u nas nejsou svine lidi - spotrebitele, ale naopak obchodnici, s kterymi mam dost negativnich zkusenosti. A za druhe - vsichni tady mluvite o zdrazovani (az o 500%), tak se vas zeptam, byli jste nekdy vubec za hranicemi CR smerem na zapad? Pokud vim, tak tam stejny zakon plati uz nekolik let a ceny spotrebniho zbozi jsou napr. v Nemecku stejne, ne-li nizsi nez u nas, tak se proberte.
0/0
8.2.2002 16:28

Anezka

To je gol....
No tak to bude zajimave! Zejmana s botama! To si budu moc kazdy rok menit zadarmo nove boty! Nejaka ta vada se po roce vzdycky najde! na to asi navrhovatele zakona nemysleli, ze ceska povaha je takova! Uz vidim, jak si nekdo kupuje nove boty, kdyz si je bez problemu muze za rok vymenit! To je gol! Doufam, ze to projde a to bude znamenat konec obuvnickeho prumyslu v cechach! A zvyseni cen tak o 500%! Jsem strasne zvedava, jak se podle zakona pozna ochozena obuv od obuvi rozpadle! Vyparat nite umim dokonale... tralalalalalalal tramtadaaaa. to bude paradaaaaaaaaa
0/0
8.2.2002 16:14

B. Stanik T.

Re: To je gol....
Mam boty od ceskeho vyrobce a vydrzely mi 7 let. A po 3 letech nemely jedinou vadu. Prave boty od zahranicnich vyrobcu (zakoupene u Bata) vydrzi vzdy jen 7 mesicu.
0/0
8.2.2002 16:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.