Diskuze
Zdražení dráhy o cestující nepřipravilo
Děkujeme za pochopení.
Ritchy
ČD
Než cena jízdenek by mne zajímalo,kdy se začne měnit pohodlí cestujících.Ve vagonech je stále bordel,špína a smrat.Jsem příležitostný cestující a když už jedu vlakem,má spoždění.A to pokaždéMyslím,že cena 16 kč na trase Sokolov-Nové Sedlo u Lokte ve špíně a bordelu je vysoká.Kam míří miliardové dotaceProč musím cestovat v takové špíněPodle mého názoru by ČD měly platit mě,že musím jezdit v jejich zestárlích a špinavích vagónech.Pavel Mareš, Zdice
Srovnání
Honza
V mém případě dráha o zákazníka přišla
dojíždím do práce denně i s manželkou ze vzdálenosti 40 km. Do zdražení jsme jezdili vlakem - hlavně proto, že máme každý jinou pracovní dobu. Teď už se nám vyplatí jeden na druhého počkat a jezdit spolu. Dříve (do konce ledna) jsme platili za dvě zpáteční jízdenky 108 kč. Teď už je cena 130 kč. Autem tuto cestu udělám do 100 kč. Když k tomu připočtu dobu strávenou na cestě - auto cca 25 min, vlak cca 70 min + kultura cestování, zpoždění a poruchy (spadlá trolej, zadřená ložiska....) - není co řešit. Možná někdo namítne, že si máme koupit týdení, měsíční, čtvrtletnmí. Týdení - absolutně bezpředměnté - sleva je naprosto nepatrná. Měsíční a čtvrtletní jsou už výhodnější, ale abych pravdu řekl, nechce se mi dávat jednorázově za dvě osoby skoro 2000 kč resp. 5000kč. Co když třeba na pár dní onemocním? Nebo mě kolega sveze někdy autem? Takže ať si dráha v mém případě odečte od těch, co po zdražení přibyli, dvě osoby. Pěkný den.Ivan
Re: V mém případě dráha o zákazníka přišla
Líbí se mi, že vždy, když chce někdo poukázat na to, jak je cestování vlakem drahé, porovnává cenu jízdného s cenou za palivo, které by projel v autě. Tím jaksi automaticky předpokládá, že každý již auto VLASTNÍ. Aby se však někdo stal majitelem auta, musí si jej také koupit (pokud jej nevyhraje v nějaké soutěži), čímž musí vynaložit nemalou sumu peněz. Tato suma by se pak měla rozpočítat na ujeté kilometry, stejně jako povinné ručení, servis, náhradní díly, pokuty či havarijní pojištění a dálniční známku. Potom vyjde cena kilometru poněkud vyšší než je cena za palivo...Kocicak
Jeste ze mam to auto!
Kdyz jsem byval student, jezdil jsem vlakem pravidelne a nevadilo mi to. Pouze cena jizdneho se zvedala z puvodnich 27-mi Kc v roce 1994 na cca 80 Kc v roce 2000 (zlevnene jizdne). Kdyz jsem si vydelal par penez, koupili jsme si se zenou auto. Neni nejnovejsi, a tak se jednou beznadejne porouchalo. A kvuli tomu jsem opet musel pouzit vlak. A rikal jsem si: jak je mozne, ze mi predtim cesta vlakem nevadila? No a to mne donutilo dat auto urychlene do opravy. Ted jezdim zase autem a nemuzu si ho vynachvalit. P.S.: do prace a z prace jezdim salinou, protoze je to v ramci mesta. Ale mimo mesto radeji autem.Ivan
Re: Jeste ze mam to auto!
Přeji Vám mnoho šťastných kilometrů bez nehody, prázdné silnice, nové dálnice a mimoúrovňové železniční přejezdy, aby Vás vlaky nezdržovaly ve volném rozletu, a trošku štěstí, aby Vás nepotkal osud zhruba 1500 nešťastníků, kteří každoročně na českých silnicích přestanou existovat.Josef E.Dolecek
Zase ta železnice
odpoved
Re: Zase ta železnice
Železnice není dokonalá, ale s tím pohodlí při cestování bych nesouhlasil. Studuji VŠ a cestování s báglem v autobusu je opravdovej horor, navíc se řidič tváří, že jste tam spíše na obtíž. Ve vlaku je sice poloprázdné kupé, ale je tam dosti místa pro mně i moje zavazadlo. A taky nevidím ty nervózní, předdůchodové řidiče, co si myslí, že jízdní řád je tak akorát na podložení krabičky cigaretdabel
Odkud lidi JSTE???
To by me šlak trefil!!! Vlaky zdraží - a co se za posledních 10 let na ČD změnilo? Možná tak se víc rozkradlo, je větší dluh, služby - možná. Ale co ta kulura cestování? Připadám si jako v žumpě, hlavně na některých WC a to i v 1. třídě!!! Nevím, proč některé vagony se "honosí" tímto číslem, já bych je nazval HALDOU HNOJE!!! Chceš - li si milý zákazníku vyžádat lepší služby, tak za ně zaplat. Platím, platím, ale tohle motto zřejmě platí tak možna za kopečkama, ale NIKOLIV u nás!!! Takže ČD a jeho zdražení neuznávám v plném rozsahu a tak i když (bohužel) jsem sociální sitací plně donucen využívat jeho služby (doufam, ze ne navzdy), stčte si, nádražáci, vaše posraný a smradlavý vagony do prdele, třeba i s drátama!!! Az se sluzby a PLATY budou extrapolovat do rovin realných mezd západní evropy, pak prijdte, zdrazujte ale taky KURVA vylepšujte, nebo vám cestující za dobu jízdy shnijou v kupé i s průvodčím. V práci zdar!Karel
Re: Odkud lidi JSTE???
Kdyz stat prispiva na dopravu o polovinu mene, nez kolik prispival v roce 1993, tak se nediv, jak to asi tak muze vypadat. A rika Ti neco slovo inflace? Zdrazuje se energie, potraviny, material, vyroba, ale take se zvysuji PLATY, DUCHODY, SOCIALNI DAVKY a PRODUKTIVITA. Takze je to vsechno o penezich. Ty vytvareji prerozdeluji lide. Narod. My vsichni. My vsichni jsme zodpovedni za stav jaky tu je. Tak se nerozcilovat a pomahat nebo aspon prozatim TOLEROVAT!!!!Stanislav
A co bezpečnost?
Myslím si, že železnice je druh dopravního odvětví, které patří mezi nejbezpečnější a v mnoha případech nejekologičtější. Tak proč si nezaplatit o něco více a cestovat bezpečněji a podporovat ekologii, než riskovat, že do vás někdo zezadu napálí a z Vašeho auta zbydou jen kola a volant. A autobus využívat na vzdálenosti pod 50 km a ve městě. Kurec autobusy by neměly být konkurenti, ale měli by navazovat na vlaky, v železničních stanicích a měly by spolu spolupracovat. Nejlépe společnou prací docílí velkého zisku, dobré jmeno a spoustu cestujících. Tato problematika se bude řešit určitě ještě dlouho, protože spousta lidí vidí peníze, a tak se snaží je co nejlépe shrábnout-a následky? to jim je jedno, ať si lidi počkají to už není naše záležitost. Ještě k tomu zdražování: 1. za to někteří lidé od nového roku začli jezdit autobusem může i neinformovanost a některá média, které si myslí, že vlak je to nejhorší co může být. České dráhy poskytují řadu různých slev, ale někteří to ani neví. Těším se na kritiku názoru, který jsem napsal. Rád bych si s někým o této prblematice popovídal.Hanka
Co taky jiného cestujícím zbývá??!
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
Na léto jsme připraveni. Letiště Heathrow čeká nejrušnější sezonu v historii
Největší londýnské letiště očekává letos historicky nejrušnější letní prázdninovou sezonu. Počet...
Česko může být vzorem racionálního přístupu k závislostem, říká adiktolog
Oblast závislostí nepatří mezi priority, které by politici kandidující do nadcházejících voleb do...
Kurýři preferují flexibilitu. Tu ale ohrožuje nová evropská legislativa
Pokud nová evropská legislativa omezí flexibilitu, kurýři a partnerští řidiči taxislužby raději...
Odpor místních je v Česku racionální. Města z výstavby průmyslu nic nemají
Odmítání výstavby nových podniků a výrobních hal a další infrastruktury je v Česku podpořený ještě...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!