Diskuze

Ombudsman vystrašil nájemníky

Ombudsman Otakar Motejl, který se v úterý připojil k soudcům Ústavního soudu a spustil tažení za změnu poměrů v nájemním bydlení, uvrhl řadu nájemníků do nejistoty a obav. "Od rána nám volají lidé. Nerozumí, co krok ombudsmana znamená a bojí se, co bude dál," uvedl včera předseda Sdružení nájemníků, poslanec a advokát Stanislav Křeček.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Václav Mařatka , Praha 4

22. 3. 2002 10:06
Ať žije ombudsman ! Chceme také referendum !!! A hned !!
Je to docela legrační. ČSSD si nedávno v parlamentu zřízení ombudsmana doslova vydupala a on jí teď chce zrušit regulaci nájmů. A co takhle referendum?  Co asi řekne většina těch neregulovaných - cca. 85% ?!?!?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
0 0
možnosti

jah

8. 3. 2002 18:08
RE: miliony pod mostem
Vážený, vyhrožujete miliony bezdomovců. nevím, jak jste na to přišel. V Praze je více aut na 1000 lidí než v Mnichově, tj. na benzín, pov. ručení atd. lidé mají a na bydlení ne? Zkuste dále uvažovat hlavou! kdo asi obsadí ty "lukrativní" 30 let staré a vybydlené paneláky na Proseku za vámi předpokládaných 9000,-Kč. Snadná odpověď-nikdo. Za 9000 si lidé raději vezmou hypotéku. Majitelé obyčejných bytů tuto  situaci chápou a proto budou nájemné zvyšovat citlivě. Dám příklad- pokud bylo regulované nájemné z nebytových prostor 190 Kč ročně, volné tržní nájemné v centru Prahy bylo 50-70DEM.  Dnes  (po deregulaci) by nikdo 70 DEM nedal, za 20-30 DEM je spousta kanceláří k pronajmutí.
Je pouze jediná skupina lidí, která musí mít oprávněné obavy- nájemníci lukrativních bytů na lukrativních místech (Vinohrady, Dejvice apod). Dnes platí za 120m  3500, po deregulaci by to skutečně mohlo být 15-20 000. Je však otázkou, zda sociál musí užívat 120m a zda sociál musí bydlet  na lukrativní adrese. Kromě Česka to není nikde!  
0 0
možnosti

Neldelinde

8. 3. 2002 14:58
Ekonomický nájem
Dejme si prosím trochu počtů. V současnosti se v Praze prodává starší byt 3+1 za jeden až dva milióny. Počítejme střed: zhruba 1,5 miliónu. Pokud si někdo ty peníze půjčí, tak bude za 20 letou hypotéku platit zhruba 7 až 8 tisíc měsíčně. Kdo má takový byt pronajatý, tak má v užívání majetek této hodnoty. Je sice pravda, že ten byt tím nekupuje, ale tím, že ho má pronajatý, tak nepotřebuje jiný. Proto mi vychází cena pronájmu někde mezi 5 až 7 tisíci za standardní 3+1 na sídlišti. Regulované nájemné je méně než poloviční. Mě to takhle přijde celkem fér. A jsou to hranice, na které se můžeme dostat bez regulací.
0 0
možnosti

Gabriel

8. 3. 2002 13:59
Doufám, že deregulace proběhne co nejdříve
Abych mohl bydlet v Praze, tak jsem nucen platit gaunerovi, který pronajímá byt se státem regulovaným nájmem, 12.000 Kč + služby. A co můžu dělat? Ja věřím, že deregulací se situace může jedině zlepšit. Jen rychle do toho.
0 0
možnosti

laco

8. 3. 2002 13:43
Nevím kolik z Vás si na to vzpomíná
Nevím kolik z Vás si na to vzpomíná ale já jo, když profesor Klaus si posteskl v televizi, že s Lýdií bilancovali a zjistili, že on jako předseda vlády nic nemá a proto požádal o obecní byt ? Svůj družstevní přenechá synovi. Předseda vlády pravicové strany vydává společnosti impuls, že on se svojím příjmem není schopen vyřešit svojí bytovou otázku a proto chce státní byt ? Potom se nedivím, že stejně falešně bečí skupina privilegovaných jedinců v obecních bytech a stále chce urvat co se dá. Jděte už do důchodu a nechte konečně někoho dokončit tu zpackanou transformaci společnosti. ODS,KDU ČSL,ODA , US už to právo nemá. Nezaměstnaným, nemocným, samoživitelům a telešně postiženým se omlouvám, že neoprávněně spadli do kategorie těchto vychcánků. Těm by měl stát přispívat na bydlení a umožnit jim zařadit se do výrobního procesu dle svojich možností. Tento ekonomický bordel v bytech svým osobním příkladem legalizoval předseda vlády. Asi nevěděl za jakým účelem zřídil příspěvky na stavební spoření ? A nebo je to pouze nástroj pro mladí vpřed a staří na svá místa ?
0 0
možnosti

najemnik

8. 3. 2002 11:05
Cerny trh
Absolutne souhlasim se vsemi povazujici regulovane najemne za prezitek socialismu. Bydlim v Praze v panelakovem byte a platim 12,000 + sluzby. Majitele si byty s regulovanym najemnym drzi a proc ne. I kdyz se jim ho nepodari pronajmout tak platit kolem 2,000 mesicne v Praze moc lidi nevytrhne. Samozrejme, ze situace mimo Prahu je jina, ale v Moste urcite nebude nikdo pozadovat 8,000 v trzim najemnem!
0 0
možnosti

Honza

8. 3. 2002 10:59
Jsem najemnik a chapu majitele
Bydlim v byte s regulovanym najemnym a platim za 2+1 ani ne 3k. Je to dost malo penez nato, aby se ten byl dal udrzovat. Dokonce majitel domu rekl najemnikum, ze klidne jim odproda ten dum at se o nej staraji sami a zalozi si druzstvo. A verte nebo neverte, prakticky nikdo to nechtel, ptz si spocitali, ze by to pro ne bylo nevyhodne - ze totiz zjistili, ze bychom si pak museli platit vic do spolecne kasy, aby bylo na opravy a udrzbu. Proto podle me je tahle situace neudrzitelna a ja bych klidne platil vic, nevim kolik, ale proste tohle je stav, ktery se nakonec spatne projevi i pro me jako najemnika a to tim, ze proste dum, kde ziju schatra a budou ho muset zbourat. A pak SKUTECNE budu bydlet pod mostem. Proto bych byl pro zvyseni a pro nejaky predpis aby majitel nebo spravce domu mel povinnost ty penize z velke vetsiny investovat do obnovy domu. To je podle me trvale udrzitelny rozvoj pro obe strany.
0 0
možnosti

jirka

8. 3. 2002 11:08
Re: Jsem najemnik a chapu majitele
to je slovo inteligetniho cloveka, kterej vidi dal nez jen k pristi vyplate vsechna cest
0 0
možnosti

laco

8. 3. 2002 10:51
Ombusman vystrašil především vyčůrané parazity
Koho asi může vystrašit řádný výklad práva. Pouze toho komu vyhovovalo, že zkorumpovaná pravice prováděla zákony jak jí to vyhovovalo. To,že odešel ze Zemanovy vlády pouze svědčí o jeho charakteru. Když nejsem schopen prosadit svoje návrhy, nemá smysl abych ve vládě byl. Totéž měli udělat ministři KDU ČSL,ODA,US. To, že to neudělali pouze svědčí o jejich charakteru. Motejl je právní persona, která měla již od počátku transformace dohlížet na kvalitu práva. To, že takovou právní personu pravice dříve neprotlačila na odpovědnou funkci svědčí pouze o tom, že si cíleně vytvořila toto děravé právní prostředí. Jeho záměrem bylo vytvořit okamžitě nezbytných horních deset tisíc. Ty sice vytvořila ale ne ze skutečné elity národa ale z becharakterních jedinců, kteří si neoprávněně přisvojovali tituly, převlékli kabáty a vyrabovali zemi. Jak je možné, že až po deseti letech vlády pravice (ODS,KDU ČSL,ODA,US)za vlády ČSSD (levý střed) se provádějí a přijímají věci (urychlená privatizace bank, zrychlená deregulace energií, zprůhlednění rodinných přídavků, zrychlení příprav na vstup do EU, snaha privatizovat enegetiku, vypáčení alespoň nějakých korun z Ruska, podpora spojeneckých vojsk atd.), které měla a musí dělat pravice. Potom je jediné vysvětlení, nejsi žádná pravice pouze skupina podvodníků a darebáků a každý pravicově smýšlející volič, nezatížený minulostí musí logicky volit nejpravicovější ze zbývajících politických stran v tomto státě a to ČSSD.
0 0
možnosti

Věra

8. 3. 2002 11:42
Re: Ombusman vystrašil především vyčůrané parazity
Víš, koho tohle opravdu vystraší? Kdo nemá "odpovídající" příjmy a těch je většina. Ne, že by lidé nechtěli platit - ale z čeho? Už to chápeš? Je to podivná politika připustit "volný trh bytů" - když nejsou byty nižší kategorie, nezdá se ti? Chytráku!!!! Zazobanej!!!!
0 0
možnosti

V

8. 3. 2002 10:31
miliony pod mostem
Pominu-li několik vyjimek slušných majitelů domů, pravděpodobně se uvolněná cena nájemného zvrhne v požadavek k zaplacení tržního nájemného, což je často o 300 - 500% vyšší, než nájemné regulované. Tento stát v čele s asociální ODS, která je jen pro bohaté, totiž chce srovnat nájemné na tržní cenu. V Praze se pak za byt 3+1 bude mít běžně platit okolo 9OOO,-Kč za čisté nájemné. Svým dílem k tomuto stavu přispěla také ČSSD, když chce zvyšovat nájemné jen o 4%, což nepokryje ani inflaci. Normální by bylo nárůst o inflaci nyní cca 4% a zvýšení např. 5 - 10%. Což dá celkem cca 15 % ročně. Protože majitelé také potřebují z něčeho udržovat domy. Ale chtít zvýšit nájem (jeden můj známý v Preze mi o tom vyprávěl) ze 2000 na 8 700,- Kč je nemravné a uvolnění cen k tomu pomůže. Vynoří se desetitisíce soudních sporů a ve státě se bude poflakovat několik milionů ožebračených bezdomovců. Stát pak vynaloží několikanásobně vyšší sumu na jejich začlenění do společnosti. Nebo se na ně vykašle, čímž se dostaneme na Balkán. Ono 9 000 nájemného z platu 10 - 12 tisíc se zaplatit nedá. leda, že by stát také uzákonil trojnásobné zvýšení platů. Což je ovšem vzhleden k naší ekonomice totální blbost.
0 0
možnosti

Martin

8. 3. 2002 10:47
Re: miliony pod mostem
Michale, ve kterem state zijete? Ja platim 9000 za 2+kk a nestezuji si. V tomhle socializmu si lide uzkostlive drzi 1, 2, i 4 byty za regulovane najemne. Soucasna situace je neudrzitelna. Skutecny trh s bydlenim neexistuje. Bud do uvolneni trhu s byty pujdeme, a v budoucnosti se objevi opravdovy prinos, nebo ne .... touhle dobou je v Amsterdamu krasne .... dane platit kdekoliv jinde mi zasadne nevadi.
0 0
možnosti

jana

8. 3. 2002 10:26
vystěhovat
ten do řádně majitelům neplatí nemá nárok na dobré bydlení
0 0
možnosti

Petr

8. 3. 2002 20:01
Re: vystěhovat
Naprosty souhlas, at uz je majitelem obec nebo soukromnik musi za poskytnutou sluzbu -bydleni- byt adekvatne zaplaceno. Pro nechapave najemniky a neplatice: bydleni je zbozi jako kazde jine.
0 0
možnosti