Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České platy patří v regionu k těm vyšším

Celých dvacet měsíců by si musel průměrný Čech odkládat celou svou měsíční čistou mzdu, aby si našetřil na základní verzi Škody Fabia. Průměrnému Němci by na nákup tohoto vozu stačilo spořit necelých osm měsíců, naopak Slovák by na novou Fabii musel průměrný plat šetřit celých 39 měsíců.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

marian

Kto jo kto?
 Ja sa len chcem nesmelo spýtat aký je rozdiel medzi čechom a moravákom okrem geografického? Je moravák aj čech alebo je to úplne iná národnost ako napr. fín alebo belgičan?
0/0
18.3.2002 23:32

Milan Gavenčiak

vo co de?
Ve 20. století jste se narodili, ve 21. zmizíme beze stop. Od nevím jaké doby jsem začal život dělit na duši a tělo.a přitom nejsem žádnej duchař nebo uchyl,nejsem nábožensky založen. Rozvádím se (bohužel),nechal jsem manželce veškerý majetek a jedu dál. Zjistil jsem totiž, že život není o prachách. Je jistě mnoho lidí, kteří mne dokážou pochopit. Něčím podobným totiž prošli a když bylo nejhůř, tak někdo pomohl a řekl ,, buď v klidu, zase bude líp,, Není to o prachách. Je to o lidech, o lásce ( byť to zní v dnešní době blbě) a o pochopení. Kašlu na prachy a snažím se je brát jako nutné zlo této doby.Ale přít se kvůli nim už pro mne nemá smysl. Čím více jsem měl majetku, tím méně jsem byl svobodný.Čím více jsem se snažil dobře podnikat, tím více se mi nedařilo ve vztazích. Je mi 35 a jsem rád, že jsem si uvědomil,že se nechci honit za výdělkem,i když jsem zaměstnán a tak nějak v tom průměru o kterém píše autor článku Fábie...Rozkecal bych se víc, ale asi to je zbytečné.Ten základ jsem řekl. Až budu umírat (((( - : chci mít dobrý pocit ze života,ne z peněz...Jestli jsem blbě kecal, tak mi to promiňte a tento článek pomiňte.,,,,Ať žijou Fábie všech barev a jejich štastní majitelé,,,,
0/0
18.3.2002 16:15

Jos€

Nerozumim
, Nerozumim tomu prepoctu podle parity kupni sily. Kdyz nemci maji 90000 hrubeho a vsechno spise jeste levnejsi, vyjma jidla a bydleni (oboji vsak nekolikanasobne kvalitnejsi), tak nechapu o co tam jde.
0/0
18.3.2002 15:49

Wyatt

Rekapitulace
Jako vždy při zveřejnění statistických údajů o výdělcích občanů ČR a případném srovnání s okolními státy, dochází k vyhřeznutí veškerých negativních vlastností tuzemského občanstva. Hybným motorem mnoha příspěvků je zpravidla závist (vydávání Fabie za etalon průměrného blahobytu), všeznalost a zkušenost generace od 20 - 30 let (užít si a urvat co nejvíc, rodinu a děti až někdy potom, po čem ?...), intolerance k názorům, životním filozofiím, hodnotovým žebříčkům ostatních atd. atd. Příspěvky jsou opět bohužel obrazem malosti, přízemnosti a nedokonalosti mnohých "spoluobčanů". Je mi Vás líto.
0/0
18.3.2002 8:54

Jirka

Jak se porovnává produktivita práce?
A jak se to počítá? Všichni o tom mluví, ale nikdo to veřejně nedefinoval. Jak může mít německý řidič autobusu MHD větší produktivitu práce než český? Tohle mi někdo srovnejte.
0/0
14.3.2002 17:58

Wyatt

Re: Jak se porovnává produktivita práce?
Neporovnává se produktivita jednotlivých profesí, ale produktivita celého hospodářství jako celku např. HDP - hrubý domácí produkt apod. Produktivita práce = účinnost práce, a ta je např. v Německu nepochybně vyšší než u nás, byť to na první pohled může dnes vypadat trochu jinak. U nich prostě daných tržeb, zisku a výkonů obecně dosáhnou s menšími náklady, s menším počtem lidí a za kratší časový úsek než u nás.
0/0
18.3.2002 9:04

Jirka

Re: Re: Jak se porovnává produktivita práce?
Prima, děkuji. Nicméně je to stále příliš obecné a mám dojem, že v tom nemalou roli hrají i platy, ceny prodávaného zboží, ceny služeb (tedy lidské práce) a v neposlední řadě i skladba národního hospodářství. Takže jeho porovnávání jako celku mezi státem spíše agrárním a státem spíše průmyslovým asi nemůže dát objektivní srovnávací hodnotu? Já nejsem ekonom, prostě bych si to jen rád ujasnil. Myslím, že by se měly aspoň porovnávat jednotlivá odvětví, a ne hospodářství jako celek.
0/0
19.3.2002 9:58

Alex

Chce to nadhled
Přečítám si zprávičky a reakce na ně a vidím,že s tím svým podprůměrným hrubým příjmem nejsem na tom světě sám. Ano,jsem pod celostátním průměrem (asi o 600 Kč) a už jsem se smířil s tím,že jsem byl zařazen do skupiny "nižší střední vrstva". Ještě před pár lety jsem doufal,že změna režimu přinese vyšší společenské a finanční zařazení mému vzdělání a odbornosti. Omyl.Na novou Fabii koukám denně ,jezdí s ní nepřizbůsobivý občan tmavé pleti,který nepracuje a jeho čistý příjem díky sociálním dávkám na jeho početnou rodinu a za nelegální práci činní několikanásobek mého příjmu. Stejnou Fabii má soused podnikatel,který dře denně od rána do večera a nezná volno. Já pracuji pouze poctivě denně 8 hodin a proto jezdím v ojetině za 38.000Kč. Ovšem mám to auto rád a občas si s ním povídám. Nedavno mi řeklo: "Máš ženu,čekáte rodinu a jste zdraví,co chceš víc? CHCE TO NADHLED". PS: V Praze jsem studoval a mám ji rád, i lidi byli fajn. Mějte se všichni fajn!
0/0
14.3.2002 9:47

Katty

pohradani
prave naopak, ja si velice vazim lidi, kteri pracuji za tak malo jak vy pisete. Vazim si vsech ucitelu a vsech zdravotnich sester, ze delaji takovou praci, ktera neni moc dobre ohodnocena. Vazim si svoji mamky a sveho otce, kteri vydelavaji jak vy pisete, ja jenom nesnasim, kdyz nekdo neco zavidi. Myslim si, ze ne vsichni muzou delat jenom reditele nebo lekare, ja jsem zacinala od 6 tis. hrubeho v roce 1996, vim co to je, ale vysla jsem i s tak malem. Holt jsem byla skromna. Kdyz moji rodice nemaji penize tak jim holt pujcim o co vlastne jde? Muj otec je 57 let star, je to strasne, ze nemuze vymenit zamestnani, moje mamka pracuje jako kucharka ve statni sfere. Ale at ty lidi tak nezavidej. Oni maji zase neco co my tady nemame. Prece se lidi nebudou nenavidet kvuli tomu kolik kdo bere. Dulezite jaky je clovek uvnitr a ne stav jeho konta. Muj manzel studoval a ja pracovala, vim co to je nemit penize. Ted pracuje a situace se zlepsila. Vadi mi, ze se lidi oddeluji na Cechy a Moravu, proc vlastne? Vzdyt je to jedno jestli jste Cech nebo Moravak kazdy mame neco tak proc si zavidet? Vy Moravaci mate hezci prostredi a pamatky a jste mnohem milejsi, mam lidi z Vaseho kraje moc rada, protoze tam ziji rodiny meho manzela. Ale proc se porad trefujete do Prazaku? Trefujte se do politiku. Jo a nevim kdo tvrdi, ze se lide mimo Prahu flakaj, proste jsou tam nizsi mzdy v tom je ten problem. Vsude pracuji lide pilne, akorat, ze holt v Praze je asi vic te dusevni prace nez te fyzicke, ale toto je vsechno vec podniku ve kterych lide pracuji, ve spatne reklame a spouste jinych veci. Tak holt vy mimoprazsky zalozte nejake odbory a snazte se prosadit Vase nazory v nich. Ja je za Vas nevyresim. Dulezite je, zvolit si ve Vasem meste do zastupitelstva takoveho cloveka, ktery tam zije od sveho detstvi a ma k tomu mestu vztah, kdyz ja budu kandidovat do Brna nebo ja nevim do nejakeho mensiho mesta, tak nebudu tak objektivni jako kdyz budu kandidovat do mesta kde jsem se narodila, protoze mi na nem moc zalezi.  Vy vsichni proste jdete k volba a nemyslite na to koho volite, ale to je to nejdulezitejsi co muzete pro sebe udelat. Ja jsem volila ve svem rodnem meste toho kdo mi prisel nejlepsi a to mesto vzkveta.
 
0/0
12.3.2002 18:49

Bene

Kdo je rozumny, tak k volbam nepujde
Tak to jste ale totalne na omylu, ja jen popisuju situaci a zavist mi je neco absolutne ciziho a vi to cele me okoli moc dobre. Jenze bohuzel ani volby tomuhle nepomohou, at je na hore kdokoliv jen se prizivuje z dani nas vsech a pekne na nas kasle. Tento system absolutne neuznavam. Nepotrebujeme nekoho, kdo bude o nas za nase rozhodovat. Rozumny clovek ma sanci ukazat, co si o tomhle systemu mysli a k volbam nejit !
0/0
13.3.2002 8:19

Katty

Re: Kdo je rozumny, tak k volbam nepujde
Tak proc pisete o sve asi kolegovi, ze je vypocitava svine? Vzdyt je to hnus. Kazdy si zarizujeme zivot podle sveho, kdo nechce deti ted at je ma pozdeji. Ja taky musim takhle kalkulovat, predstavte si, ze jsem se v zari vdavala, veskere vydaje jsme si hradili s manzelem sami, ta svatba nas naprosto vycucla jeste ke vsemu se pridali problemy, ze se nam holt rozbily nejake domaci spotrebice tak jsme diky tem platum mohli vzit mensi uver, ale ty penize v hotovosti by jsme na to nemeli. Proste ted na deti nemame, i kdyz bysme je chteli, nemame vlastni bydleni, zijeme s manzelem a jeho otcem, myslite, ze je to neco nadherneho nemit vubec soukromi, denne ho videt, on takovy 57 lety tchan neni zadna sranda. Taky bysme chteli mit ty penize a vyplatu nato, abysme si mohli vzit hypoteku, ale proste nam ji nikde nedaji, to davaji jenom lidem co maji hrubeho tak 25 tis. ale ne nam co mame ten prumerny Prazsky plat. To vite, ze jsme nestastny, ze se v tomto state, nemysli na mlade lidi, jako jsme my a mozna i vy, nevim kolik Vam je. Protoze tady vsichni uplaceji, znam pripady mladych lidi, kteri meli uz zabukovane novostavby bytu a najednou jim nekdo rekl, ze uz to ma nekdo jiny. Tady proste nemate bez vlastne nasetrenych penez vubec sanci. Myslite, ze jsme tak namysleny, ze neco mame? A co mame? Kdyz nemuzeme vest uplne manzelsky zivot, mit dite atd. Bud muzete mit jedno nebo druhe, ale ne oboje. To vite, ze bych chtela mit takovou zivotni uroven jako nekde v Belgii, Anglii ci nekde jinde, ale proste vim, ze se toho hned tak nedockame. A vy byste do teto doby privadel deti? Kdyz jim nemuzete uplne zajistit nejakou perspektivni budoucnost? Asi ne? Vim, ze tady neni strana, ktere by se dalo uplne verit, ale ted je to na nas vsech mladych abysme teda neco vymysleli. Vzdyt jste videl jak zkrachovala strana, byvalych mladych studentu pri revoluci. Chce to nove tvare. Nekoho kdo neni zasazen korupci atd. Myslite, ze mne se libi chodit po Praze se strachem aby se zase mne nebo manzelovi neco nestalo? Nelibi. Jenomze nejdrive si musi lide uvedomit co vlastne chteji, a to oni jeste nevedi, nemuzete mit vsechno, musite si najit priority.
0/0
13.3.2002 8:47

Jarda

Re: Re: Kdo je rozumny, tak k volbam nepujde
Milá Katty, už by Vám měli Vaši blízcí prozradit, že se děti nekupují v samoobsluze! Na děti přeci nepotřebujete peníze, ale opravdovou lásku i kousek vlastního štěstí - bez peněz. A hlavně chtít obětovat vlastníh pohodlí, protože peníze jsou o pohodlí. Nevěřte tomu, že kdo má peníze, má děti, štěstí  i lásku. To byste tu určitě nebyla. Vaši rodiče měli zajisté méně peněz než Vy, přesto byli šťastni, že Vás mají. Věřte, že vím o čem mluvím. Když se nám rodili děti, měl jsem méně než polovinu průměrného platu. Dnes už mám vnoučata ve Vašem věku. Přestože nemáte dostatek peněz, tak se dívejte na svět s úsměvem, jinak Vám narostou vrásky. To byste určitě nechtěla.
0/0
14.3.2002 15:26

Katty

Bene- odpoved
Drahy Bene, ja jsem nemocna, a jako Prazacka si holt muzu dovolit zivit internet, mam internet doma jsem nemocna a tak si proste pisu. Kdybych byla v praci tak narozdil od Vas co pracujete si nesmim dovolit vubec na internet vlezt, v tom bude mezi nami rozdil. Nikdy bych si to nedovolila takhle diskutovat pres internet ve svem zamestnani. Na to jsem moc dobre placena, abych mela kvuli Vam takovymu komunistovi po praci. jestli si myslite, ze varim nekomu kafe atd. tak se velice pletete, delam odbornou praci se zahranicni klientelou, takze pise dopisy v cizim jazyce a delam same jine veci. Ale o veci typu sezeni panu sefovi na kline to neni. Jste naprosty diletant. Zavidite, a zavist Vam rozezira mozek, doufam,ze nemate mnoho pratel, protoze mi jich je jinak lito. Ten kdo se ma lepe nez Vy je hned kvuli tomu od Vas bit. Nemilim-li se? Na citecky rozhodne nehraju, jsem dospela vyzrala osoba, nemam potrebu s lidmi manipulovat ohledne citu to teda ne, ale Vy na me nemate, protoze jste naprosta nula, ktera nepreje druhym to co maji. Kdybych se mela chovat a mluvit jako Vy, nemam zadne pratele, protoze bych jim musela zavidet to, ze se maji lepe, ale ja jim to naopak preju, protoze pro to, ze se maji dobre delaji hrozne moc. Ale to vy asi moc ne co?
Taky mi trvalo asi 2 roky, nez jsem si tady nejake pratele hledala, ale vydrzela jsem to a nasla, pritelkyni, ktera je naprosto uzasna, clovek musi vydrzet a ne vsechno vzdavat a pomlouvat a stezovat si na system. Ja jsem poctive drela, abych se dostala tam kde jsem, musela jsem proto udelat mnoho a jsem na sebe nalezite hrda, protoze nejsem na nikom zavisla, a nikomu nezavidim jako vy. Dokazala jsem vic, nez nekteri moji vysokoskolsky vzdelani spoluzaci. Kde pracuji, Vam rozhodne psat nehodlam, protoze je to moje soukroma zalezitost, kdybych to napsala tak me sezerete zaziva. Takze az ja budu v praci nebude o mne tady ani slechu, to si vy dva oddychnete ze jo? Ja si vazim toho ,ze muzu delat praci jakou delam a je pro me dulezitejsi nez nejake vase kecy tady. Andilek rozhodne nejsem, spis andel s dablem v tele. Jo a italske kozacky si nekupuju, nejsem takova ta modes robes. Jo a kazdy mesic jezdim za svymi rodici takze vim moc dobre jak to kde vypada a jezdim po Cechach na dovolenou, takze me nemusite poucovat co kde jak vypada. Nekde je to hruza, ale stou ja nic neudelam, ale co jste si vy, kteri volili CSSD v minulych natropili, to si taky pekne sezerte.
 
0/0
12.3.2002 18:33

wewerka

nepaušalizujte
Jsou tady zhruba dva druhy příspěvků - na jedné straně lidi, co závidí platy Pražákům a na druhý straně Pražáci, kteří tvrdí, že všude jinde mimo Prahu se lidi celý dni flákaj a pak jdou do hospody.Obojí jsou pěkný kraviny.
Miluju paušalizaci.
 
0/0
12.3.2002 18:28

Katty

penize
Co to placate, vzdyt i Vy chcete penize, kdyby jste je nechtel, tak sem nepisete a nezavidite, ze maji Prazaci prachy, jak si myslite. My taky musime pockat s ditetem, protoze na nej zatim nemame. Heledte muj otec je presne na te stejne pozici jak vy pisete, sef mu proste rekne, jdete domu, dneska neni prace. Ale to je zivot drahy pane. Ja taky chci nejdriv neco nasetrit a pak teprve mit deti. Za to ze si lidi delaji deti ve 20 letech ja nemuzu. Je to jejich rozhodnuti tak to sem laskave necpete. Kdyby jednala jako oni tak taky budeme zit jak pisete, protoze v Praze se z jednoho platu pro tri vyjit neda. Lidi porad jenom zavidi, ja musim v praci pracovat i za druhe kolegy, kdyz jsou na dovolene, cely den musim pouzivat pocitac, musim umet anglicky a musim se snazit nesmim delat chyby, a nemyslete si, delam pro to maximum, abych mohla byt kde jsem, musim umet jazyk a neni to zadna legrace, sem tam clovek musi snest nejakou tu vytku, i kdyz je nepatricna. Taky se mi nelibi, ze si s nama sefove delaji co chteji, ale ja chci zit, a nestradat tak neco holt skousnu, dokavad me nebude nikdo mlatit ci psychicky tyrat tak mi to je proste jedno. Lidi na malych mestech jsou neprejicni, to clovek jenom jede na dovolenou a uz na Vas koukaji jak to, ze mate znackove boty, protoze jsem si na ne tvrde vydelala, jak to, ze ma ta mlada lepsi auto nez oni protoze jsem si na nej vydelala a musim proto ted obetovat ty boty i kdyz bych potrebovala novy. A tak je to se vsim. Dokonce nam na te Morave malem ukradli auto, ale daleko neujeli. A proc? protoze jsme Prazaci? Trosku uhozene. Penize hybou svetem pane a tak je to se vsim. Budte verici a nebudete je asi potrebovat, protoze Vam bude stacit chleba s vodou.
0/0
12.3.2002 14:57

Bene

Re: penize
Docela rad bych se podival na tu vasi drinu sedet nekde v kancelari a uz nekolik hodin se ucastnit  internetove diskuse. To je opravdu vysmech kdejake pracovni moralce, nemluve o vasi drine. Necpete sem vy vase nechutne lzi a nesmysly a jedte se nekdy podivat mimo Prahu, jak to kde vypada.
0/0
12.3.2002 15:09

Diplomat

Re: Re: penize
Tak tomuhle jsem zasmál, to byla dobrá poznámka od Bene. Katty tady ze sebe dělá spravedlivého a pilného andílka, že by si člověk rozbrečel dojetím, ale tady padla kosa na kámen. Takový dlouhý příspěvky, a jeden za druhým, takhle vydělává poctivá asistenka prašulky na ty italský kozačky? Apropó, Bene, nejste náhodou taky z BN jako já? To je náhodou skvělý město, já to u nás mám rád, i když teda taky dřu přes den v Praze...
0/0
12.3.2002 15:19

ppetr

Re: Re: penize
bene ty ses,ale vul a s ketty souhlasim.jo a nepisu to z prace,ale z domova!!mam totiz volno.
0/0
13.3.2002 8:36

Mivek

Platy
Poláci jsou na tom podle tohoto výzkumu dobře, tak proč se jich tolik cpe do Škodovky???
0/0
12.3.2002 14:30

zeny

Re: Platy
Pouze teoreticky, v tabulce je totiz porovnan hruby plat jelikoz udaje o cistem platu nejsou bezne v mezinarodnich pramenech snadno dostupne. (otazka ovsem je, jak dlouho pani redaktori hledali:))
Danove zatizeni v Polsku presahuje 60%, a i kdyz diky jejich pouzite metodice se do hrubeho platu nezapocitava cely hruby plat ale uz je to castecne snizeno, presto cista mzda je nizsi nez v CR, zvlaste po prepoctu na RPP (paritu kupni sily).  K tomu v Polsku jsou vyzsi tridni rozdily nez v Cechach. U nas si rozdily teprve “zaciname uvedomovat”. V Polsku se staveji oddelene ctvrvti s ochrankou ve kterych bydli ne vyzsi trida ale stredni a stredne vyzsi (neco jako unas lide co vydelavaji 25+, nebo manzele 30+).  Obecne takove srovnani bez pridani dalsich parametru je hodne zavadejici a matouci.
0/0
12.3.2002 22:22

Katty

Priblbe ksichty?
Tak  Vazeny Bene, zkuste tady zit. Ja jsem byla zvykla ,ze si lide na malem meste porad pomahaji, kdyz jeden soused neco potreboval tak rekl, a druhy pomohl. Tady to tak nefunguje, nejdriv jsem byla v soku, jak jsem naivni. Tady je silena anonymita, velika sidliste, kde se nikdo nezna, ty lidi nejsou nafoukany, snazila jsem se tomu prijit na kloub, protoze nejsem clovek, ktery odsuzuje lidi hned na prvni pohled, oni tady proste nemaji takovy prostor pro pratelstvi a jine hezke veci jako vy v nejakem mensim meste. Uvedomte si to prosim Vas. Ty lidi jsou chladni, ale ne namysleni. Ja jsem po tom co jsem se sem nastehovala, diky svemu manzelovi, absolutne nezmenila, jenom tady ziju v kazdodennim strachu co se kdy stane. Uz jsme se stali asi 5x  objektem kriminalnich zivlu od majetkovych deliktu k bohuzel i k vaznemu zraneni. Lidi se tady boji i druhemu pomoci, vsude je to samy narkoman, alkoholik bezdomovec. Tady to neni tak jednoduche jak si myslite. Ja jsem vyrustala v hodne chudych pomerech a prece kdyz jsem se prestehovala ztratila jsem vsechny pratele jenom protoze ziju tady. A jsem porad stejna. pro kazdeho bych udelala prvni posledni , jsem rada, ze mam co mam, ale ne ani tak pro sebe jako pro druhe. Hodne me stve, ze spousta lidi skoncila jako bezdomovci, nekteri si za to muzou sami, protoze jsou alkoholici, ale nekteri proste nejsou tak silni, aby si dokazali pomoci sami. Ja se spoleham hlavne sama na sebe, i kdyz volim nejakou vladu, vim, ze muzu pomoci i sama a ne cekat co pro druhe udela tento stat. Stve me, ze jsou nizke materske, ze spousta lidi zneuziva socialni davky, ze invalidni lide tady ziji tak nedustojne. Jenomze si uvedomte, ze Ti co se postavili do vlady po revoluci meli jen matne predstavy o tom jak se co dela. Pochopte to konecne. Ja se jich nezastavam, nemam Klause taky rada, protoze je opravdu arogantni, mela jsem moznost ho videt a slyset hodne zblizka, ale nemuzeme to vsechno jenom svalovat na druhe, jedine co my ted vsichni co jsme mladi muzeme udelat, je vychovat slusne a chytre deti, ktere nebudou postizeni komunistickymi manyry jako jsme my a teprve oni tady udelaji kus prace. My ne, nebo alespon lide od 30 vyse. Korupce je uplne vsude, jenom se o tom nemluvi, krade se vsude, a politici jsou vsude stejni, jenom to dokazou lepe kryt.
0/0
12.3.2002 14:19

Bene

MUJ nazor na vec
Kdyz ctu nektere  nazor, tak uz pomalu, ale jiste zacinam pochybovat o tom, ze existuje nejaka lidska inteligence. Co tady pisete je do nebe volajici drzost a lzi takoveho rozmeru, ze to malokdo vubec chape, kolik ve vas je zla. Co tady udelala ta ODS - Rozkradla to a jeji lidi se rozutekli a nikdo na ne neprijde. Dle meho nazoru patri KLAUS do vezeni a to na dozivoti !!! Znicili tuhle zemi, jako uz predtim dlouho nikdo a vase naivni nazory, ze se kdyz se nekdo snazi si muzet strcit nekam...  Proc se nepodporuje podnikani i na mensich mestech ? Proc jsou tam lide bez sanci najit kloudnou praci a kdyz neco najdou pracovat v naprosto nesnesitelnych lidskych podminkach ?!!! Take dojizdim do Prahy, ale prisaham, ze to delam jen kvuli penezum. Kdyz vidim okolo sebe ty namyslene prazske ksichty je mi z nich na bliti !!!
0/0
12.3.2002 14:04

Moi

Re: MUJ nazor na vec
Koukám, že máte docela krátkou paměť. I já si pamatuju, jak to tu vypadalo před 15. lety. Klausovi bychom měli spíš poděkovat(i když zdaleka ne za všecko). Přečtěte si článek od Katty. Myslím, že vystihuje podstatu věci žití v normálním státě. Čekáte, že někdo podpoří podnikání na malém městě a vy pak přijdete, budete sedět v koženém křesle a brát 20 tis. měsíčně??? Kdyby bylo po mým, nepodporoval bych vůbec nikoho (kromě postižených apod.). Ať si na sebe každej vydělá jak umí. Když slyším v autobude lamentovat dvě důchodkyně, že je to hrozný, že zase zdražili šunku.....Akorát ten začátek má někdo těžší a někdo lehčí. A když na TO nemám, tak si to nekupuju a snažím se, abych na TO měl. Nadávat je jednoduchý.
0/0
12.3.2002 14:18

Bene

Ctete opravdu pozorne !!!
Jelikoz nekde kdo ma modry mozek nerozumi, mel by si nechat pomoci, pripadne se nechat nejak odborne vysetrit. Tento system smrdi od zakladu a nelibi se prevazne vetsine lidi. Proc jsou v Praze takovy lide ? Protoze jejich prioritni zajmem byly, jsou a budou jen a jen penize a o nic jineho jim nejde. Lidi mimo Prahu jsou zvykly daleko skromnejsich pomeru a proto jsou vuci druhemu vstricnejsi a obetavejsi. A jeste jedna vec ? Povazujete za neschopneho treba i otce od rodiny, kde ona je na materske, on vydela deset tisic cisteho, maji dve male deti a je v situaci, kdy prijede do prace a oni mu reknou ted ne , prijdte zitra, pak jde na nocni a hned za par hodin hned na odpoledni. Tohle je ten hnusny kapitalismus a ja se skutecne ptam, kdo z nas si tohle preje i nadale. To uz neni o sancich a moznostech, ale o hnusnem vydirani cloveka do poslednich sil.
0/0
12.3.2002 14:28

Rado

Re: Ctete opravdu pozorne !!!
Realita je sice smutná, ale taková, že pokud na to nemám, tak jedno díte mi "musí" stačit.... Já vydělávám jako řadový zaměstnanec 25 litrů, žena 20 (je nám 28 a 29) a o rodině ještě nějaký tem rok nebudeme přemýšlet. Proč, to je nasnadě. Něco si užijeme, nějaké ty peníze uložíme a pak někdy si pořídíme tak drahé "hračky" jako bezesporu děti jsou. O tom je život, musíme se sice otáčet, ale sociální stát jako ten náš nepotřebujeme.
0/0
12.3.2002 14:43

Bene

Re: Re: Ctete opravdu pozorne !!!
Tak presne takhle ekonomicky vypocitava svine sedi par metru ode mne a taky mi tvrdi, ze si ted nemuze poridit rodinu, ze sam pro sebe ma vydaje dvacet tisic mesicne. Zajimave je, ze devadesat procent lidi by bylo rado kdyby meli pro sebe ctvrtinu - t.j. pet tisic a zijou daleko stastneji, nez on, ktery nema nikdy dost a pokud vase prijmy dosahuji takove urovne a nemuzete si to dovolit, tak s tim nepocitej do budoucna. Narozeni a zivot ditete je vec, ktera se neda ekonomicky hodnotit.
0/0
12.3.2002 14:59

Rado

Re: Re: Re: Ctete opravdu pozorne !!!
Ale já jsem nepsal a ani si to nemyslím, že si dítě nemohu dovolit, ani že mám málo peněz, jen jsme chtěl naznačit, že s tím počkám, poněvadž je na to ještě čas. Nejdříve objedu kus světa, zabydlím se v novém baráku a pak někdy do toho praštím, nebo si myslíte, že ve 33 je na rodinu pozdě ?? Život je otázkou priorit, já Vám neberu ty Vaše, nechte mi ty mé, ale nemyslím si, že jsem vypočítavý, jen si ještě počkám, toť vše. Navíc je lepší, že už když přivedu dítě na svět, tak už pro něj budu mít prachy na kvartýr apod a ne pak škemrat, jak nevycházím s prachama.... A vůbec, každý je sám svého štěstí strůjcem, tak co má být.. kožnosti máme všichni stejné a je naší osobní věcí, jak s nima naložíme.
0/0
12.3.2002 15:25

venomák

Re: Ctete opravdu pozorne !!!
Ve spoustě věcí nesouhlasím. Na malých městech je podle mě daleko víc závisti a nepřejícnosti (kolikrát tam kamarádovi podrápali auto za 150 000,- teda cenový průměr, to ani nespočítám). Že všem v Praze jde jen o peníze nebudu komentovat. A když se mi někde nelíbí, snažím se vylepšit si kvalifikaci a nastoupit jinde za lepších podmínek.
0/0
12.3.2002 14:43

Rado

Re: Ctete opravdu pozorne !!!
Jo, abych nezapoměl, jsme z Ostravy :-)
0/0
12.3.2002 14:45

ppetr

Re: MUJ nazor na vec
bene co jsi udelal pro to,aby jsi se mel lepe.z tve diskuze vyplyva,ze skoro nic.a z tech tvych nazoru to vypada,ze jsi toho rozumu moc nepobral.
0/0
13.3.2002 8:50

Bene

Kecy, kecy tahle diskuse
Debile tak si to tady precti opravdu pozorne. Ja nepisu o sobe, ale o stavu veci. Ja si neziju vubec spatne, jenze jsem typ cloveka, ktery si penezi nenecha uzavirat oci a vidi jaka je situace a odpovidajice tomu ji i komentuju.
0/0
13.3.2002 13:18

ppetr

Re: Kecy, kecy tahle diskuse
nebudu to ani komentovat,za me to dostatecne zodpovedela KETTY s kterou NAPROSTO SOUHLASIM a myslim,ze jsem to rekl dosti jasne a zretelne.jinak se mam vyborne a na penize si nemohu stezovat.
0/0
13.3.2002 13:38

Katty

to je teda uroven
Nikdo Vas nenuti, abyste volili tu a tu stranu, ale moji rodice ziji na malem meste, moje mamka ma tech" blbych" 6 tisic hrubeho, muj otec neco pres 9, ziji v rodinnem dome, nemaji na to, aby si mohli koupit Fabii, ale nestezuji si. Co vlastne vy vsichni chcete? Aby vam peceny holubi letali do huby? Ci co? Tady jsou silene vysoke najmy, kdyz budu chtit bydlet v podnajmu tak dam veskere penize na podnajem. Zkuste si tady zit a uvidite. Uvedomte si, ze Praha je hlavni mesto, kazda firma, ktera ma ve sve hlavicce sidlo Praha, dela jmeno. Ale mam ten pocit, ze absolutne nevite co to je konkurence, schopnost usadit se na trhu. Je to naprosto logicke. A co chcete, ze vsechno za Vas udela stat? V zapadni Evrope je naprosto normalni, ze maji lide " utahnute opasky". Trvalo jim strasne dlouho nez se dostaly kde jsou. Kazdy mame sanci mit to co chceme, ale musime se snazit. Kdyz jste liny jak vsi tak se nedivte, ze jste chudi, kdyz tak narikate. Ano poznamka o tom, ze kvuli prumerne mzde v Praze kde je plat 18 tis. hrubeho byste nedojizdeli, a co chcete proboha delat. Myslite, ze Vas bude nekdo prosit na kolenou a bude za Vami lezt, jenom proto ze byste nechtel dojizdet. Ano to je ta logika naroda ceskeho. Ano komunismus Vas naucil, ze vsechno dostanete az na talir, ovsem jestli chcete byt v Evropske unii tak mate smulu, tam se lide museji o praci rvat. Ja mam stredni skolu, to ze vysokoskolaci neberou nekdy ani to co ja, je hodne smutne. Preju hlavne, zdravotnim sestram a ucitelum, aby se jejich tezka prace dostatecne zhodnotila financne. Protoze bez nich nejsme nic. Vy byste nedojizdel a proc sem jezdi Slovaci, vite kolik jich tady v Praze pracuje? Protoze nejsou tak mlsni, maji mensi platy nez tam u nich tak jdou sem. Proto jsem ja dojizdela, protoze bych tam kde jsem bydlela nemela nic. A co se tyce auta, nejsem materialista, takze mi je jedno cim jezdim a auto neni pro me nejdulezitejsi investici v mem zivote. Tou je koupe bytu, ale na ten fakt nemam. Na vesnicich si vypomahaji rodice - deti, mne nikdo nepomaha. Pro to abyste mohli brat ten ¨prumer musite makat a neco obetovat.
 
0/0
12.3.2002 13:54

Lada

Re: to je teda uroven
Řekl bych, že máš ve všem pravdu.
0/0
12.3.2002 14:05

mike

Re: to je teda uroven
muzu jen souhlasit. take nejsem rodily prazak. kdybych doma na morave nekomu rekl, kolik vydelavam ve svych 25 letech, v praze jsem tri roky, (a neni to nic extra), tak by asi zavisti prasknul a zacal by nadavat jak si ti prazaci ziji. ale takovi lide nevidi, ze jsem v praci od nevidim do nevidim, musim umet cizi reci, pracovat s pc, byt flexibilni, no proste to co psala katty a k tomu jeste platim nehorazny najem o kterem se lidem na morave ani nesni. ale ze oni jsou doma z prace uz v pul treti a potom cely den cumi na tv nebo sedi v hospode a nadavaji na politilu, to jim uz nevadi a pripada jim to normalni. lide porad nadavaji, ze neni prace, ale jak se jich v ankete zeptate zda by se prestehovali za praci, tak vam skoro 3/4 reknou ze ne, ze by si nezvykli na nove prostredi, ze tam nemaji kamarady. to je proste komunismus. z prahy do ostravy to mate 3,5 hodinky autem o neco vice vlakem. takze takova dalka to zase neni. lide na zapade se stehuji mnohem dale. co maji rikat takovi americani, kdyz se nekdo prestehuje z new yorku do los angeles, tak to ma 2 dny autem nebo nejakych 6 hodin letadlem pres dve casove pasma. a nikomu to nevadi a bezne se to tam deje. a i kdyz s nima v mnoha vecech nesouhlasim, tak to je jeden z duvodu proc jsou tak uspesni a maji vyssi uroven nez my. proste kdo chce lepe zit, musi makat a obetovat trosku sve lenivosti, jenom zavidenim a nadavanim ty prachy nevydelate-
0/0
12.3.2002 15:39

Petr

Re: Re: to je teda uroven
Ono je otazka, zda je dobre se stehovat za praci na druhej konec sveta. Podivejte se na sever cech k cemu vede to, ze lidi nemaji zadny vztah k mistu kde bydli...
P.S. co je to byt flexibilni? Jestli to je to, ze kdyz je potreba, byt v praci do dlouho, tak to neni jen v Praze ale vsude. Pouze, kdyz ma clovek stesti tak za to i dostane zaplaceno
 
0/0
12.3.2002 17:57

Mikes(NYC)

to by jsme teda dopracovali
nezastavam se CSSD a ani bych je nevolil, protoze jde ocividne videt co s nama delaji, ale nezabych mel volit znovu to posrane ODS, ktere nam tak dobre utahlo opasky a slibovalo jak nam za par let nebude, tak budu opravdu volit ty komunisty!! ono taky myslim, ze v teto dnesni CR neni moc na vber koho volit. myslim, ze vsechny strany jsou stejne. akorat naslibujou..dostanou se pred volby, vyhrajou a jedou si svou cestou a hrabou, hrabou a hrabou. ted co se tyka te prahy a moravy. pokud se v praze vydela 20000kc a na morave max 7000kc tak to je moc velky rozdil a tudiz by se to nemelo brat jako prumer dohromady! jinak co se tyka moravy tak tam muzou byt lide radi, ze si za ty mesice co tady napsal pisatel tohoto clanku nasetri tak ztezi na skodu 120 a to si jeste musi pekne odtrhavat od huby co asi na morave dela kazdy..a sejne nc nema. kazdy je rad ze prezije od vyplaty k vyplate! ze zaplati strechu nad hlavou, jidlo a jine rodinne vydaje.. a praha? v praze tam je blaze..dobre platy, obchody kde se da nakoupit sezenete taky tak co. ja bych pral te pani po de mnou aby si to sla vyzkouset bydlet na moravu a poznala by jake je to tam ziti...
0/0
12.3.2002 13:40

BOB

Re: to by jsme teda dopracovali
Taky nejsem z Prahy, ale misto toho abych nadaval jak to stoji v jiznich cechach za h.... tak jsem v Praze zacal pracovat. Je to pouze o volbe, ale pokud si nekdo mysli ze prijde do Prahy a tady ho vsichni budou kralovsky platit tak bych mu doporucit lecbu v Bohnicich (a i kdyby jo tak se kouknete co stoji v Praze bydleni - trochu rozdil proti zbytku republiky co?!). Pokud si vzpomenu na svoje zacatky v Praze kdy jsem travil 4-5 hodin denne cestovanim za praci a s platem na urovni maleho jihoceskeho mesta tak to rozhodne zadny med nebyl, ale ted beru hodne nad celostatnim prumerem a praci mam relativne jistou. V Praze jsou dobre placeni ti co neco znaji a ze zkusenosti mych pratel z moravy (severni i jizni) vim ze i tam je mozne sehnat slusne (kdyz odectu naklady na bydleni v Praze tak to mimo Prahu vychazi i lepe) placenou praci (a neni to zase tak velky problem). I kdyz si hornicke profese (jako kazde jine) vazim tak si holt musi uvedomit ze doba kdy se vse orientovalo na energii ziskavanou z uhli je uz davno pryc a pokud chci vydelavat tolik jako drive tak je potreba se neco noveho naucit a ne kazdy den po praci jit chlastat do hospody a tam nadavat(jinak receno je potreba se neustale vzdelavat). Jestli ma nekdo chut znovu volit komunisty tak mu doporucuju odstehovat se na Kubu, do Ruska, Vietnamu nebo KLDR tam je to dobre videt kam to komunisti dotahnou kdyz budou zvoleni - at mi nekdo ukaze jediny stat na svete kde vladnou komunisti a da se rict ze se tam maji dobre!
0/0
12.3.2002 14:20

Jirka

Re: Re: to by jsme teda dopracovali
Spise si vsimneme, jake firmy v Praze pusobi. Jsou to ponejvice ruzne pochybne ekonomicke poradenske firmy, developerske, obchodni firmy dovazejici zbozi, banky apod. u nichz je velky zisk. Je ale jasne, ze to je tercialni sektor, zijici prevazne z ostatnich regionu a bez rozvoje vyroby v ostatnich castech republiky jsme v haji. (a Praha taky.)
Nebo si myslite, ze se da prosperovat tak ze ja dovezu vec A, prodam ji, banka na to pucji kupci, Eurotel vydela na telefonech pri prodeji a nekdo treti k tomu udela ISO certifikaci?
Proto prosim nepohrdejte lidma, ktery za sedm tisic chodej delat, bez nich by se nedalo zit tak jak v predchozim prikladu.  
0/0
12.3.2002 18:25

KARBOUS

Prachy
Za ten průměr bych ani nevstával a to nejsem z Prahy.
0/0
12.3.2002 13:32

Michal

jenom jedna poznamka k hrubym platum: v tabulce na konci clanku neni zahrnuta jedna dost podstatna vec - z hrubeho platu zustava nemcum neco malo pres 50%, zatimco u nas v CR je to nekde okolo 70-75%. Ale i tak jsou na tom trosku lip ;-)
0/0
12.3.2002 13:31

Mr. Noname

Ach ty počty
No popravdě řešeno ODS jsou také pěkní zloději, počkejte až vyhrajou volby. Musím uznat že pisatelka měla poměrně pravdu. Protože do průměru se berou řiditelé nadnárodních společností, kteří nebudou sídlit někde v Brně, nebo Ostravě.
Nebudu vám říkat že v Praze se žije špatně (žiju tady), je tu dobrá dopravní obslužnost, lékařská péče. Ale na to na co se zapomíná že jsou tu vysoké nájmy. Srovnat se to dá pouze s městem. Vesnice má v tomto ohromnou výhodu.
Těžko můžete mít platy jako mi tady v Praze, protože to by jste byli pěkní boháči. Když tady bude mít někdo čas, tak může napsat kalkulaci a zjistíte, že vám moc peněz nezůstane.
0/0
12.3.2002 13:25

jaja a paja

Re: Ach ty počty
no jo, ale i mimo prahu nejsou ty najmy male, duchodci si muzou piskat, dostavali byty za komancu zadacu, ale my mladi na hypoteku nemame a nezbyva nez platit vydriduchum z realitek, jo, platime min nez v praze, ale zase z tech almuzen, cisty plat muze +-8000 a zena na pracaku ... 5 litru za najem, nejaky drobak kdyz zbyde na stavebko a kde jsme .... no vypada to tak, ze na hovno to je asi vsude, v praze i v ne-praze ... mejte se fajn, potkame se v lese :-)))
0/0
12.3.2002 13:46

navsteva

Na Fabii?
Kdo by setril na Fabii v zakladni verzi. Je to nas trabant, kde nahradili plast plechem. Auto ma mit 4 m dylky a vic jak 100 koni pod kapotou.
0/0
12.3.2002 13:21

Ekolog

Re: Na Fabii?
To neni moc ekologickej nazor, s takovou vsichni brzo chcipnem
0/0
12.3.2002 18:03

Dan

Nic nevypovídající průměr??
Ono je to ve skutečnosti tak: kdo trochu zná statistiku a statistické metody ví, že obyčejný aritmetický průměr je hodně hodně zavádějící. Když se podíváte na křivku výše platového rozložení, zjistíte, že 70% lidí v této zemi má méně, než je uváděný průměr cca 15 tis.Kč, tento vysoký průměr samozřejmě zkreslují několikadesetitisicové až statisícové platy lidí na manažerských pozicích. Sídla firem, které tyto mzdy vyplácejí pak většinou sídlí ve velkých městech jako Praha,Brno,Plzeň...atd. A pak se může stát, že někde ve vesničce na jižní Moravě a jasně,že ne jen tam,lidé na sebe nevěřícně koukají, kdo znich tento 15tísícový plat pobírá.
0/0
12.3.2002 13:19

Lada

Re: Nic nevypovídající průměr??
Na konci článku, ke kterému je diskuse, se píše,že ne 70% ale 64% lidí je pod průměrem.
0/0
12.3.2002 14:02

tom

je mi vas lito
je mi vas líto.já na ni našetřím ani ne za rok.
0/0
12.3.2002 13:14

IQ

Re: je mi vas lito
Ja za jeste mnohem kratsi dobu, ale nemam potrebu si neco dokazovat. Tady jsem to uvedl jen proto, aby sis uvedomil, jake jses pako.
0/0
12.3.2002 14:15

Katty

Prava ceska zavist
Kdyz ctu Vase nazory tak neverim vlastnim ocim. Ja jsem se narodila ve Strednich Cechach a od slozeni maturity jsem zacala dojizdet denne do Prahy, protoze ve meste, kde jsem zila moc prace neni. Denodenne jsem dojizdela a musela vstavat brzo a vracela se vecer. Ale za tu vyplatu to stalo. Mam prumerny Prazsky plat, teda on uz se zase zvysil, ale nechapu kde se ve Vas vsech bere ta nenavist k Prazakum. Ja jiz 5 let ziju v Praze a nemuzu rict jedineho spatneho slova na Prazaky. Oni se nemaji tak uzasne, jak si nekdo z Vas mysli. To co vy utratite mesicne za inkaso a najem oni daji jenom za ten najem, plati si MHD a spoustu jinych veci. Za dalsi prumerna mzda obsahuje i mzdy vysokych manageru, takze se nemuzeme v zadnem pripade srovnavat s  tim co je prumerny plat. To proste nejde. V Praze se seslo strasne moc bohatych firem a velikych spolecnosti a ty ten prumer zvysuji. Normalni pracovnik si tady taky az tak uzasne nevidela. Vsude je to stejne. To co vy co zijete na malem meste vrazite do baraku oni do baraku nevrazeji takze jim zbyvaji ty penize, protoze oni nemaji na to ,aby si tady koupili rodinny domek. Nemame ani na to, abychom si tady koupili byt. Beru prumerny plat, ale nemam na to, abych si mohla koupit byt za milion. Fabii bych mozna tak dostala na uver od banky a jeste by byl problem. Ono vite, kdyz nekdo kouri, pije alkohol a hodne holduje jidlo a nevynecha zadnou zabavu a kino na to auto nikdy nenasetri. Ja taky musim s manzelem setreti cely rok tim zpusobem, ze si vyjdeme do kina tak jednou rocne, nepijeme a nekourime atd. abysme mohli jet k mori ci si koupit auto. Nesnasim takovou nenavist, kdo Vas hazi do pytle Kotehulek? To ze jsou politici zmetci rikaji i ti namysleni Prazaci jak vy tvrdite. To ze jsou v Praze ani ja ani nikdo z obyvatel Prahy nemuze sakra. To je jako kdyby Vam Prazaci vycitali, ze mate nejlepsi vino v nasi zemi i za hranice. Ci neco jineho.  To same ty vykriky, kdyz prijel Valenta s olympijskych her, ze vyhral Sumperk? Vyhral Valenta ne Sumperk. Vasi logiku opravdu nechapu. ODS nejsou zadny zlodeji, zlodeji jsou komunisti a socialni demokrati, kradou prachy pro sebe aby zadluzovali tento stat. O koho Vam vlastne jde? O financni rovnovahu teto zeme nebo jenom o to, abyste meli v cem jezdit? Prominte, ale kdyz bude chudy stat, vy budete jeste chudsi, myslim, ze by bylo lepsi zamyslet se nad takovou veci a ne premyslet nad tim, jestli si Pepa vedle z baraku koupil novou Fabii zatimco vy mate jenom Felicii ci jine auto.
 
0/0
12.3.2002 13:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.