Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Růst ekonomiky předčí USA i Evropu

Česká ekonomika loni rostla nejrychleji od roku 1996. Hrubý domácí produkt za rok 2001 vzrostl o 3,6 procenta. Česká republika tak dokázala odolat ochlazení světové ekonomiky a problémům svých hlavních obchodních partnerů v západní Evropě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Milan Tříska

Ach ty volby
Čím to je, že před  volbami všechno vždycky tak hezky roste? Já mluvím denně s pěti obchodníky po celé republice, proč tedy nejásají? A teď počty .  Na konci  článku v IDNES je tabulka s čísly.
Hrubý domácí produkt v kupních cenách
2 146 103 mil. Kč
 V ydělte si to  deseti miliony a kursem dolaru a zjistíte výšku hrubého domácího produktu HDP na hlavu necelých  6000$. V článku je uvedeno 15,000$ . Dodívám, průměr zemí EU je něco přes 27500 $ . Je tedy jasné, že jsme na cca 20% zemí EU, nikoliv 65%. To je ovšem velmi tvrdošíjný a často citovaný omyl. Nevěřím, že to jsou skutečně slova paní ohaté. Neznám ji, ale sedí v čele renomované instituce, jistě by takto neplácala. Někdo tu zaměnil důležitou hodnotu srovnání HDP na hlavu s paritou kupní síly. A to je u deníku téhle  velikosti a vlivu na pováženou.  Skutečnost je taková, že pokud vůbec chceme dohnat v myslitelné době země EU, resp. vyspělý svět, potřebujeme dlouhodobý růst ve výši 8% ročně a investice o výši 100,000 $ během této doby  na jedno pracovní místo. U nás je cca 5 milionů práceschopných, tedy to vyžaduje investici  500 miliard dolarů, ročně to dělá tedy   33 až 50 miliard dolarů . K nám přišlo přibližně 4,5 miliardy dolarů v loňském roce a tomu odpovídá i vývoj. K Evropě se nepřibližujeme.  Srovnání máme. ývalé východní Německo spolklo už 1700 miliard marekv investic, to je asi 130 000 USD na jedno průměrné pracovní místo, 15% z toho tvořil podíl státu a 85% privátní sektor a přesto ještě ke srovnání s původními spolkovými zeměmi nedošlo. ohužel. Zatím míříme spíše   strukturou investorů, kteří sem přicházejí, k tomu stát se Jihem Severu.  
           
0/0
21.3.2002 19:53

Michal

Re: Ach ty volby
Pane Bože, a víte co je to parita kupní síly, pane? Za minulý rok jsme se dostali z úrovně 59% HDP na úroveň 62% HDP v PARITĚ kupní síly. Při tomto tempu přibližování by nám trvalo 11 let než bychom je měli. Nesměl by u toho být ovšem Klaus.
0/0
22.3.2002 8:02

Vladimír Stwora

A v takovéto ekonomice dokázala vláda vytvořit rekordní deficit!
Co teprve bude dělat, až začne krize? Domnívám se, že je na čase provést třetí pražskou defenestraci. Vyházel bych je všechny bez rozdílů. Namísto nich bych přivedl do parlamentu stádo ovcí. Sice od ovcí nelze čekat žádné rozumné rozhodnutí, ale také žádné špatné rozhodnutí. Domnívám se, že by škodilo méně, než současná mafie.
0/0
21.3.2002 16:15

Bubák

Re: A v takovéto ekonomice dokázala vláda vytvořit rekordní deficit!
Krize je ale v okolních ekonomikách, na nichž je naše ekonomika závislá jinak by ten výsledek mohl být i lepší (možná). C
0/0
21.3.2002 17:38

Michal

Re: A v takovéto ekonomice dokázala vláda vytvořit rekordní deficit!
Máme pátý nejvyšší růst na světě a navíc udržitelný, takže nevím, co Vás vede k Vašim závěrům.
0/0
22.3.2002 8:51

Karel

Zapomětlivost
 
 Je s podivem jak všichni zapomínáme. Po roce 89 sociální demokrati v parlamentu blokovali vstup cizích firem do našeho průmyslu s odůvodněním rozprodávání našeho bohatství / viz Škoda - Auto / a dnes tady čtu jak progresívně hospodaří a přivádí cizí kapitál. To co bylo jasné už tehdy se dnes prodává jako obrovský úspěch těch, kteří v zájmu populismu té doby vše zbrzdily.
0/0
21.3.2002 14:00

Hauz

Re: Zapomětlivost
Alespoň někdo se dokázal poučit z chyb, které tu nadělala Klausova vláda!
0/0
21.3.2002 14:23

Tomáš

Re: Re: Zapomětlivost
Správně!!!!!! Není až tak důležité, jakou rétoriku kdo používá, ale jaké výsledky má! No a pan profesor Klaus by udělal dobře, kdyby měl dost soudnosti a také odešel do důchodu. Myslím že dost bylo pokusů a nepřiznaných omylů, Pepů z Hongkongu a Lájošů Šrejbrů, Salzmannů, Soudků, Junků, Marečků a Vládi Železného, jejichž dluhy a arbitráže nás všechny budou ještě hodně stát.
0/0
21.3.2002 14:46

Michal

Re: Zapomětlivost
Váš příspěvek je hluboce nesprávný. Privatizaci Škody MB udělal Grégr za dobu svého půlročního ministrování v r.1991, schválena před volbami v r. 1992. Pak už sociální demokraté neměli na hospodářství vliv, neb měli v parlamentu totálně ovládaném pravicí až do r. 1996 pouze 7%.Vždy však kritizovali způsob jejího povedení rozstřiháním kupónků za účelem mít ve volbách co nejvíce hlasů. S fakty holt má pravice problémy už od prvopočátků, s pamětí jakbysmet.
0/0
21.3.2002 14:56

cartman

Re: Re: Zapomětlivost
Lidi. Kdo to byl, kdo na začátku 90tých let vykládal (snad si to pamatuju přesně) "Samozřejmě, pokud máme dvě nabídky na privatizaci, jednu zahraniční, a jednu z Čech, tak samozřejmě dáme přednost té české, aby české hospodářství zůstalo v českých rukou". Byli to pravičáci ! A proto, že to dobře znělo uším voličů, tak se to praktikovalo léta. Podnik, do kterýho byly potřeba vrazit prachy, tedy dostal chudej Čech, bohužel moc peněz neměl (měl asi jen těch pár tisícovek na "dar" straně), tak si je šel na dobrý slovo pučit do český banky. Klaus, kdyz je tak chytrej, tak mel vedet, ze je to cesta do ...  A skutecne POŘÁDNÝ investiční pobídky pro zahraniční investory tu zavedl až Zeman, to mu nikdo neodpare.
0/0
21.3.2002 16:09

Zdravi "Cechacek"

Zdravi "Cechacek"
Cesi byli dobri a budou jeste lepsi-brzy na spicce svetove ekonomiky.Tak se za to nestydme. Mame na to zadelano a ted to pojede. Az zlepsime legislativu tak vsechny prevalcujeme. Jsem ale smutny ze mnoho lidi v teto diskusi si to neuvedomuje a pomlouva to na cem se sami podileji (ale asi spise nepodileji....). Zdravi "Cechacek"
0/0
21.3.2002 13:59

ares

Dozene Recko ci Portugalsko Ceskou Republiku?
  Hm, co se tyce nejchudsich statu EU, tak jsem presvedceny, ze prispevek EU je neobjektivni. Pravda, co se tyce platu v Euro, vydelavame mene nez napr. Portugalci (Pt v prumeru 700 Euro mesicne, Cz 500/. Pridame-li ale do porovnani i mnohem nizsi ceny bydleni, jidla a spoustu dalsich veci, zjistime, ze za svuj plat muze koupit dokonce o neco vice veci stejne kvality nez prumerny Portugalec ci Rek. Cili - naz zivotni standard je uz dnes stejny jako Recky ci Portugalsky a to bez financni podpory EU!  Kdyz si k tomu pridame mnohem vetsi bordel ktery panuje  u jiznich pronarodu, byrokracii (ano, je skutecne horsi nez u nas ´) a spatnou funkcnost verejnych sluzeb,obecne cekani vsude a na vse a nasi mnohem vetsi pracovitost a efektivitu, vychazi mi jen jedno - uz nyni jsme na tom lepe nez jizni pronarody typu Reku, jizni Italie nebo Portugalska a rust kursu koruny to jenom potvrzuje. Takze bychom to s tou sebekritikou nemeli prehanet. Coz ovsemrozhodne neznamena, ze neni co zlepsovat.
 
0/0
21.3.2002 13:04

pavel

Re: Dozene Recko ci Portugalsko Ceskou Republiku?
předloni jsem byl 3 týdny v Portugalsku a loni 14 dní na Sicílie a musím slouhlasit!
0/0
21.3.2002 13:49

vaSIK

Re: Dozene Recko ci Portugalsko Ceskou Republiku?
Jsem uz pres dva mesice na universite v Belgii v Mons a musim rict, ze me to tu celkem prekvapilo, jake tu maji problemy. Byrokracie, ekologie, dodrzovani lidskych prav a xenofobie tu jsou velky problem, sportovni vyziti a kultura se blizi nule. V CR je toho hodne co zlepsovat, ale nevidel bych nasi budoucnost v tom, ze budeme kopirovat uplne vsechno od tech "zapadnich vyspelych demokracii" jak se sami nazyvaji... Vybrat si to lepsi a ty oblasti, ktere jsou tu degenerovane vyresit vlastni ceskou cestou...
Jinak musim priznat, ze na tom aresove clanku je dost pravdy, ma celkem prehled...
0/0
21.3.2002 14:47

Jerry

Re: Dozene Recko ci Portugalsko Ceskou Republiku?
Nelze nez souhlasit. Ovsem az na jeden fakt a to dotace z EU. Ty k nam proudi uz docela dlouho. Samozrejme v omezene mire a zcela jine, nez clenske dotace a fondy. Ale presto jsou nemale.
0/0
21.3.2002 16:19

Patron

Jasně
Ja to vidim tak, že Klaus podporoval Koženýho a jiné "podnikatele", dneska zas na oplátku podporujeme dlouhodobě nezaměstnané sociály a.j. To vše stálo dříve i teď dost peněz a vyjde to v průměru nastejno. 
0/0
21.3.2002 12:47

Bubák

Re: Jasně
Je zajímavé sledovat jak si stále někteří kladou rovnítko mezi sociální dávky = sociální demokracie. Asi je lepší pro všelidový úspěch stranu přejmenovat. Které sociální dávky se změnily, že se kvůli nim nevyplatí pracovat ?
0/0
21.3.2002 13:02

Bubák

Čtenáři MfD.
Sleduji jak zdejší přispěvovatelé neradi přiznávají, že na současném stavu ekonomiky má zásluhu především současná vláda. Většinou podotknou něco o obrovském zadlužení, že by mohl růst být i vyšší, o zásluze předchozích vlád.
Podle zjednodušujících pouček, vnucených "propravicovými" médii však pilný čtenář, divák a posluchač nemůže připustit zásluhy sociálně demokratické vlády na zlepšení ekonomiky. Vždyť socialisté jenom přerozdělují, rozdělují a zvyšují daně, zatímco pravice se svým (pseudo)liberálním přístupem k ekonomice hodnoty tvoří! Kdyby tady byla pravice už by jsme na tom byli o mnoho lépe, vždyť to zatím ani na výplatě nepocítíme! Kritizuje sílu české koruny, která tak poškozuje vývozce, přestože bilance zahraničního obchodu je lepší než před rokem.
Ano, tak se hodnotí práce vlády v našich médiích.
0/0
21.3.2002 12:41

Pepino

Rust
Ekonomika nam sice roste, ale podle meho nazoru to lidi moc nepocitujou. Ve firme, pro kterou pracuji, nam letos poprve nezvysovali platy. Hlavne diky propadu, kvuli silne korune. Souhlasim s tim, ze rust je na ukor zadluzeni, se kterym budou jeste problemy v budoucnosti. A rict, ze nase ekonomika je lepsi nez Americka nebo Evropska?? Zil jsem v USA 2,5 roku ale tady se to teda s jejich urovni srovnavat neda. I kdyz naopak neco u nas funguje lip.
0/0
21.3.2002 11:55

Michal

Re: Rust
Vážený pane, samozřejmě že růst pociťují tím, že jim v průměru stoupají mzdy. Produktivní investice do nových továren-Toyota, Phillips atd. se projeví později, takže se vrátila naděje ve slušný hosp. vývoj.Růst exportu za 3 roky je 70%, růst stavebnictví i průmyslu je robustní.Káždému rozumnému člověku je jasné, že na tom má lví podíl vláda, podobně jako měly na tehdejších výsledcích podíl vlády minulé z let 1989-1998.Že se to nerozumným pravicově orientovaným voličům nezamlouvá je také jasné, protože to bude mít nepopiratelné dopady na volební výsledek.Po zásluze.
0/0
21.3.2002 13:20

cartman

Re: Re: Rust
Nebuďme naivní, o volebním výsledku nerozhodují hospodářské výsledky, ale sdělovací prostředky!
0/0
22.3.2002 10:28

Michal

Re: Re: Re: Rust
Zčásti souhlasím, má to však háček: sděl. prostředky sociální demokracii démonizovaly a nenáviděly od prvopočátku, tedy od r. 1993, kdy se dostal do čela Zeman.Tudíž její voliči jsou na dezinformace do značné míry zvyklí.Opravdu je to nepřekvapuje.
0/0
22.3.2002 14:19

konrad

chlouba
jeste si myslim jednu vec.Zeman sklizi to,co Klaus zasel.Cili,ze se chlubi cizim perim.Ekonomika neni hokej.V ni se vsechno dela a planuje dlouhodobe.Jsem skalopevne presvedcen,ze kdyby nebyl ten sarajevskej puc,tak rust HDP je nepomerne vyssi.Zeman zpackal,na co prisel.Ekonomiku u nas nastartoval Klaus pred lety a ne ti neschopni socialisti.Ty ji naopak ted brzdej.....
0/0
21.3.2002 11:53

Bob

Re: chlouba
U něktrých příspěvků člověk neví, jestli je to myšleno vážně nebo má autor trochu zvláštní smysl pro humor.
0/0
21.3.2002 12:09

Pavel

Re: chlouba
A příliv zahraničních investic za poslední léta nastartoval také Klaus, že?!
0/0
21.3.2002 12:10

ares

Re: Re: chlouba
Dekuji Pavlovi, ze napsal to co musi byt kazdemu evidentni. Ekonomiku nastartoval zahranicni kapital a ne Klaus
0/0
21.3.2002 12:44

Snehulak

Re: Re: chlouba
nevim jak jinde, ale plzensky Borsky pole se zacaly budovat uz zkraje 90tych let a prvni velky investory se povedlo ziskat nekdy v pulce 90tych...
0/0
21.3.2002 17:23

mozok

Re: chlouba
 srandisto
0/0
21.3.2002 14:59

Aiki

Re: chlouba
Ty jsi snad vazne spadl na hlavu. kdo Klaus ?  Taky, ne casto reaguji, ale ty jsi vazne blazen. Jeste, ze je tam zatim to mensi zlo, jak jiz tu nekdo napsal a ne Klaus, jinak by uz nebylo co v tehle zemi ukrast. Z te jeho arogance je mi na bliti a na zadny klad za jeho vlady si nevzpominam.
Aiki
0/0
21.3.2002 23:38

Jirka

Na dluh umí žít každý,vláda ČSSD se v tom opravdu vyžívá
Reaguji na tu část příspěvků čtenářů,která vychvaluje vládu a myslí si,že růst o 3.6% je především zásluha vlády.Ano, vláda na tomto růstu má svůj podíl,ale já si myslím,že především negativní.Pokud budu jen velmi zhruba počítat, tak HDP ČR je asi 2 000 mld Kč.Schodek státního rozpočtu za loňský rok bude cca 50 mld Kč,to je asi 2.5% HDP.Pokud by vláda těchto 50 mld utratila za zboží z ČR,nebo tak učinili příjemci těchto peněz,stoupne HDP o 2.5%,přesto že je to růst ´na dluh´.Přesně tohle vláda dělá a říká nám něco,co není tak úplně pravda.Je třeba přiznat,že s blížícími se volbami téměř každá politická strana se snaží namluvit voličům pořádnou snůšku nesmyslů a je na voliči,čemu z toho uvěří.Po zkušenostech z posledních 4 let si myslím,že politikům jde jen a jen o moc a peníze.
0/0
21.3.2002 11:50

Bob

Re: Na dluh umí žít každý,vláda ČSSD se v tom opravdu vyžívá
Problémem vaší argumentace je, že vláda těch 50 mld. neutrácí za současné zboží, ale za zboží, které bylo nakoupeno v minulosti. Co jiného je nutná sanace bank. Nejedná se o nic jiného než o přeměnu implicitního dluhu na dluh explicitní. Apropos na dluh tady zatím žily všechny vlády, ne vždy se ten deficit ale objevil ve statistice.
0/0
21.3.2002 12:07

Tomáš Marný

Re: Na dluh umí žít každý,vláda ČSSD se v tom opravdu vyžívá
Raději budu splácet dluh ČSSD určený do budoucna, než platit dluhy ODS (jejich spoluvládníků a pohrobků včetně US a KDU) z vytunelovaných bank, ocelárny Poldi, či Tatry. O ostatních tunelářích  nemluvě jako pseudoekonom Kalousek, svého času tunelující armádu. Tím neříkám, že ve vládě jsou všichni svatí a neomylní, ale když si mám zvolit menší zlo, tak aspoň tohle.
0/0
21.3.2002 13:55

Domin

Rust na ukor budoucnosti
Reknemi si po pravde, ze rust je take na ukor budoucnosti, to jak nas socialni demokrate zadluzili je neodpustitelne. Kazdopadne to neni zasluha nynejsi vlady, to by si mel kazdy uvedomit. udelaly tady spoustu veci, to se jim neda odeprit, ale rust ekonomiky nepodporili. Nas vyvoj je prirozeny, po recesi prisla konjunktura
0/0
21.3.2002 11:42

Michal

Re: Rust na ukor budoucnosti
Samozřejmě že nemáte pravdu, protože současný růst je založen na produktivních investicích do výroby-Toyota, Phillips, motorárna jsou toho důkazem.Konečně se také začíná s výrobními investicemi na zelené louce.To měl udělat Klaus už dávno, místo toho popíral samu existenci průmyslové, proexportní, hospodářské politiky a proto dopadl jak dopadl a sním bohužel statisíce lidí, kteří za tuto politiku nemající v civilizovaném světě obdoby nemohli. Co se dluhů týče, nadělal je Klaus svou bankovní politikou, díky které bylo kolem 26% úvěrů nenávratných. To víte, někdo ty nedobytné úvěry splatit musí a dělá to současná vláda, která za ně ovšem v drtivé většině případů nemůže.Státu se začíná dařit, zemi taky a to je moc dobře.Po recesi může přijít recese ještě hlubší, viz rok 1929 a reakce Němců na nevyřešenou krizi. Roosewelt v USA krizi vyřešil efektivním levicovým hosp. programem.S Klausem jsme šli od recese z let 1991-2 do recese z let 1997-1998. Během těchto let máme také nejnižší hosp. růst ze čtveřice ekonomicky nejvyspělejších zemí. Neměly klausismus.
0/0
21.3.2002 13:04

konrad

reakce
Ja bych chtel vsem tem socanum pripomenout jednu.Az ceska ekonomika bude na urovni USA nebo Nemecka,a zvysi se ji HDP o nejake to procento,pak je duvud tleskat.Zatim se nejakem uspechu neda zhola mluvit.Ne ze Spidla a spol. vytahli zemi z krize,ti ji do ni uvrhli!Staci si porovnat cisla.Ceny rostou,platy nikoli.Co nezamestnanost?Co inflace?Co statni dluh?Ten budou splacet jeste moji pravnuci,a ze zatim deti nemam.Ono na dluh se to zije.Vsak on to nekdo za nas zaplati....ze pane Spidla.To jsem chtel jenom pro pripomenuti napr. Davidu rehorovi,ktery tak tleska..
0/0
21.3.2002 11:39

Markétka

Re: reakce
No s tim Spidlou mate pravdu. Protoze to je takovej hnusnej korytak az to neni hezky.
0/0
21.3.2002 11:53

Pavel

Re: Re: reakce
Nejsem příznivcem ČSSD.  Jen si dovolím vzdychnout " Kde je absence argumentace nastupuje nenávist a pěsti".   Co dodat?  Ach jo.
0/0
21.3.2002 13:08

Michal

Re: Re: Re: reakce
To je škoda, protože ČSSD má nejlepší vládu za posledních 60 let a o hlasy slušných a rozumných lidí stojí každá rozumná strana. Kde je rozum pravicově smýšlejících občanů je jasné z vyznění většiny jejich příspěvků, těm inteligentnějším a relativně nezaujatým se omlouvám.
0/0
21.3.2002 13:28

Snehulak

Re: Re: Re: Re: reakce
Mno o copak toto pozoruhodne tvrzeni opirate ? Me to prijde ze CSSD je druha nejhorsi vlada za poslednich 100 let, a to jeste jenom s tesnym odstupem od prvniho mista. Nezlobte se na me, ale vlada ktera zije jenom proto ze nam ji Klaus naordinoval za trest, na kterou se co tyden provali nejaka afera ktera by v kazde jine civilizovane zemi vladu polozila, ktera nedela zadnou z zivotne dulezitych reforem, ktera zije z penez z prodeje majetku a pujcovani si, ktera zpusobila rekordni tempo rustu dluhu, jaky tahle zeme nepamatuje, ktera ma zkorumpovany ministry a poradce kteri nejsou duveryhodni snad pro nikoho, atd, atd.... Tu povazujete za nejlepsi.. Neblaznete..
0/0
21.3.2002 14:27

David Rehor

Re: reakce
Vazeny pane Konrade, necitim potrebu Vam sdelovat, koho jsem volil. Vami zminovani "socani" to vsak nebyli, ani ti jeste vice nalevo/abych vyvratil prip. domenky/. Myslim si take, ze vlada casto dosti rozhazovacne hospodari. Nesdilim ale Vas nazor ze "socani uvrhli zemi do krize". To jste zrejme spatne pochopil vyznam slova krize. S uctou DR
0/0
21.3.2002 11:58

Dan

Re: reakce
Nejen stát žije na dluh, dochází také k masovému čerpání spotřebitelských úvěrů pro domácnosti. To se to pak chlubí, jak jsme úžasní. Jenže co dneska s penězi dělat jiného, než je rozfofrovat - sebelépe úročený termínovaný vklad se dnes nevyplácí.
0/0
21.3.2002 12:00

Bob

Re: reakce - ceny a mzdy
Konráde, konráde, sundejte si už ty tmavé brýle a podívejte se do statistik, ať nám tady nelžete do očí.
0/0
21.3.2002 12:02

Vítek

Jdeme dobrým směrem...
Přátelé, makroekonomická data jsou více než dobrá...a neskrývá se za nimi následná krize jako v květnu 1997...růst HDP 3,6 %=dobrý, ale zase nic moc...spočítejte si, jak bychom museli růst, abychom se dotáhli aspoň na průměr EU...(nás spotřebitele taky hlavně zajímá, co si koupíme za naši výplatu, tady zatím žádná sláva v porovnání se západní Evropou...)...nicméně trend je nastaven a to je hlavní...!!!...
0/0
21.3.2002 11:36

Tata

Re: Jdeme dobrým směrem...
Mas pravdu, aspon co se mne tyce, mam dojem, ze jedu dobrym smerem. Vlastne uz jsem odjel a to pred tremi lety asi tak 10 tisic kilometru na zapad od Cech a dnes vydelavam cca 100.000Kc mesicne a verim, ze to je porad jen skomny zacatek.
0/0
21.3.2002 12:33

David Rehor

To jsou ale reakce !
Dobry den. Na vetsinu prispevku uvedenych na serveru Idnes vetsinou nema cenu reagovat. komentare k teto zprave mne vsak vskutku zarazeji. Proc proboha nedokazeme byti hrdymi nikdy krome sportovnich udalosti. Proc proste nemuzete rici. Ano jsme dobri. Ano nas stat je dobry. Samozrejme. Deje se zde spousta spatnosti. Tak jako vsude na svete. Nejsme jako narod az tak spatni, jak si neustale rikame a tim vsugerovavame. A zaverem jen snad trocha lidoveho prislovi: Podle sebe sodim tebe. S pozdravem David Rehor
0/0
21.3.2002 11:12

Tomáš

Re: To jsou ale reakce !
Konečně zase někdo normální! Přiznejme ale také těm, kdo jsou teď u vesla po právu, že je to hlavně jejich zásluha, a ti, kteří by je tak rádi vystřídali, takové výsledky nikdy neměli a předávali veslo ve chvíli hospodářské krize.
0/0
21.3.2002 11:20

Domin

Re: Re: To jsou ale reakce !
Vykonnost ekonomiky se nemeri pouze podle HDP a jestli je to zasluha nynejsi vlady, tak jsem papez, bez ni by byl HDP pres 4 procenta, to sileny prerozdelovani a sama agentura a kontrola kontroly atd. To jsou nejvetsi brzdy ekonomiky. A nynejsi rust je tazen hlavne spotrebou domacnosti, kdyz si 3 roky nic domacnosti nekoupi, tak pak 3 roky nakupuji a to odpovida 3 procentum HDP, protoze k tomu musi firmy vyrabet ze? S prominutim u koryta mame jenom vychloubacny panaky ...
0/0
21.3.2002 11:36

Pernik

Papezi, tece ti mleko po brade.
Vyvoj HDP v poslednich letech jasne ukazuje zlepsovani za CSSD. A zretelne koresponduje s vladnimi zasahy a doprovodnymi jevy (masivni investice). Myslim, ze ale staci zdravy selsky rozum pro pochopeni, ze kdyz nekdo postavi tovarnu, a ta da praci lidem, ze se zvysi HDP. Bez tovarny bychom toho tolik nevyvezli, nevyrobili, ani nevydfelali. Je nacase setrit mleko z brady a zacit vnimat realitu. A zkusit i myslet.
0/0
25.3.2002 0:24

zdenek

Republice vice prace, to je nase agitace!
0/0
21.3.2002 10:49

dante

Ale, Ale
To je sice mozne, ze nas HDP vzrostl rychleji nez v USA ci Nemecku, ale je take dulezite se zamyslet, na jake urovni zije prumerny cech a na jake prumerny american ci nemec.
A na ukor ceho vzrostl HDP. Mam pocit, ze nase dluhy bude muset nekdo platit. Ceny rostou, ale platy ne. Kdo si potom bude kupovat vyrobky?
 
0/0
21.3.2002 10:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.