Diskuze

Evropskou komisi dráždí česká ocel

České republice hrozí, že bude jen velmi obtížně uzavírat kapitolu "hospodářská soutěž" a že nebude smět po přistoupení k Evropské unii poskytovat svým hutním podnikům ani korunu státních podpor. Evropské komisi se totiž jeví dosavadní jednání s ministerstvem průmyslu a obchodu o programu restrukturalizace hutnictví jako sled obstrukcí české strany a ztrácí pomalu trpělivost.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Josef E.Dolecek

26. 3. 2002 7:55
Brusel...
Belgie pomohla svým hutním závodům objednávkou na elektrifikaci všech Belgických dálnic. To je obrovské množství sloupů - ocelových sloupů.
Pomoc může být tedy i nepřímá a naprosto čistá dle Evropských předpisů.
 
0 0
možnosti

David

26. 3. 2002 1:48
A to se deje vcele Evrope..... nedivim se amikum ??
Státní podpora byla vyplácena v letech 1997-2001 neoprávněně, v rozporu s Evropskou dohodou. Praha si podle názoru expertů v EK myslí, že to tak půjde i dál. "Nedovedou si vůbec představit, co to bude, až na ně vlítnou členské státy. Jakmile vstoupí do EU, bude státní pomoc, v unii přísně zakázaná, žalována přímo u Evropské komise, která má i sankční pravomoce. Pokud tedy chceme program, je to proto, abychom pomohli jim, nikoli sobě," říká jeden z nich.
0 0
možnosti

Bubák

25. 3. 2002 17:20
Pro doplnění.
Protože MfD stabilně přináší pouze zprávy, které vyznívají pro vládu negativně, doplním článek týkající se privatizace hutí z BBC.
0 0
možnosti

Ruda

25. 3. 2002 14:40
Souhlasim s Emilem. Je to trozku tesi situace. Myslim, ze je to neprimim dukazem toho, ze neprivatizovane hute bylo to nejhorsi co se mohlo stat. Nerad bych se poustel do Diskusi kdo za to muze. Nicmene privatizace hutnictvi v cechach v teto chvili neni uz resenim. Jedinym resenim, ktere se nam dnes nabizi je nechat zkrachovat tyto velke podniky a mam takovy (spatny nebo dobry) pocit, ze vlada timto smerem pujde. Na druhou stranu bych se nedivil, kdyby nas ministr prumyslu vykouzlil neco uplne jineho co by nas v budoucnu v EU mohlo poskodit ...
0 0
možnosti

Eda

25. 3. 2002 14:51
Re:
Aha, pan chytrej.... nejses ty nahodou z ODS nebo CSSD??? Ja bych to pekne vyresil kdo za to muze!!!!!
0 0
možnosti

Emil

25. 3. 2002 14:04
Co s ním?
Před rokem 1989 jsme vyráběli nejvíce železa na obyvatele na světě. V hutích jsou zaměstnány desetitisíce lidí. Kdyby se odstranily dotace, rázem by se ocitla polovina těchto lidí bez práce. Je to velice citlivý problém a vládě v jeho řešení nezávidím. Největší chyba se zřejmě stala, že ocelárny nebyly prodány hned na začátku devadesátých let strategickým partnerům. Nyní ten částečně rozkradený moloch samozřejmě nikdo solidní nechce.
0 0
možnosti

laco

25. 3. 2002 14:18
Re: Co s ním?
1. Jít k volbám a potrestat pseudopravici za jejich faleš totální volbou ČSSD 2. Poprosit nějakého zahraničního investora (nejlépe Němce) ať tu postaví velkou fabriku pro levnou pracovní sílu. Daňové úlevy a pozemky zdarma, příspěvky na pracovní místa 3. Zdravou nepatrnou část převést za 1 Kč na Třinecké želazárny. 4. Ostatní zavřít a zbourat, tak jako vytěžené doly. 5. Zrušit veškerá masmédia na severní moravě aby nemohla hloupými řečmi provokovat chudáky, kteří tu opravdu poctivě dělali a dnes jsou haněni za výsledky managementu 5. Preventivně svrhnout na Prahu atomovou bombu aby její úředníci nadále neorganizovali rozkrádání státního majetku
0 0
možnosti

Tomáš

25. 3. 2002 13:20
Plán
Kde by vzala vláda plán? Na misterstvu? Těžko - Ti se uměj postarat akorát o sebe a ne so svojí práci. V těch společnostech, kterých se to týká? Kdyby byly tak chytrý, tak už jsou Ti manažeři odtamtud dávno u lepšího.
A teď se stát diví, že EU po nich něco chce.  Že jim EU chce zatrhnout to tunelování. To přece nemůžou dopustit. Proto se tak serou s tím přidružením. Pro naše povahy to asi neni - vydělávat prachy poctivě. Teď možná naštvu někoho, kdo pracuje poctivě, ale já jsem myslel ty politiky. Do politiky se hrne jenom ten, kdo chce z něčeho něco utrhnout a ne ten, kdo chce něco někam přidat(třeba ruku k dílu nebo názor do debaty(jestli se vůbec někde debatuje - pokud se zrovna nespí)).
Tato vláda končí - těm je to jedno. Nová vláda začně ==> nestihne to ==> a stará vláda bude nadávat, že jsou neschopní.
 
0 0
možnosti

laco

25. 3. 2002 13:55
Re: Plán
Já bych se na plán zeptal rektorů VŠB-hutní fakulta. Ti to možná věděli ale bohužel nesídlí v Praze. Severomoravské hutnictví je věrným zrcadlem korupce Prahy. Nevzpomínám si, že by Dlouhý, popřípadě jiný pravicový ministr prosadil do funkce ředitele Nové huti profesionála a ne sponzora ODS.
0 0
možnosti

laco

25. 3. 2002 13:18
Požadavky EU mi připomínají požadavky sudetských němců
Co vlastně chtějí v EU. Pokud pomoci s restrukturalizací, potom co jim bránilo po dobu 10let vlády pseudopravice. Pokud chtějí utlumit výrobu v tomto průmyslu u nás ať to řeknou rovnou a nehrají komedii, my se musíme přizpůsobit. Měli by svoji pozornost zaměřit především na odbourávání dotací do zemědělství v zemích EU na českou úroveň.
0 0
možnosti

Karel

25. 3. 2002 13:24
Re: Požadavky EU mi připomínají požadavky sudetských němců
Co myslíš že jíš, ocel nebo jídlo. Co tě zahřeje, plný žaludek nebo studená 11600, kolik železa jste za den koupil a kolik jídla. Výroba se má vždy soustředit tam kde je nejlevnější, to ví všichni, a když už lijí money do hutí proč je nelijí do BMW, GE,.....ty mají s těmito koncepcemi vlády největší problém. EU ví přesně co chce, akorát ti naši šulini vystudovaní na VUML umí poslouchat jen svého předsedu a finanční oddělení. Zemědělství je odvislé od počasí, které nelze regulovat ani moc předvídat ani katastrofy nepředpovíš, ale vývoj cen oceli na světových trzíc a ceny pracovních sil v hutnictví jsou dost známé. Radši uvidím prosperující zemědělské družstvo než smradlavé hutě. Už aby došlo uhlí.
0 0
možnosti

Otakar Hobza

25. 3. 2002 13:13
Hutě?
Gregr je starý komunistický papaláš, který zřejmě celou svou rodinu měl v hutích, komunismus stojí na uhlí a oceli. Bohužel s tímto dědou a jeho koncepcemi už lépe nebude, ale nebylo ani za ODS, ta nic nedokázala za celou tu dobu. Všichni, myslím tím celá pakáž v parlamentu nevidí dál než do vlastní peňeženky a neohlíží se na budoucnost. Chtělo by to tady zavést alespoň na čas tvrdý konzervativní stát s lakomou rukou státu. Kdo přežije ten přežije, kdo ne alias hutě nemá ve zdravé ekonomice co dělat. Na Motol není, ale na ty vyplašený vzteklý huťaře a jejich managery ve vedení, na ty bude vždycky pokud bude v čele socialní nebo socialistická strana.
0 0
možnosti

Karel

25. 3. 2002 13:17
Re: Hutě?
Jo máš pravdu člověče. Neiditelnou ruku ruku, která ty socialisty seřeže a viditelnou nohu co je nakope pořádně do řiti, ty socialisty, stejně to vedou od desiti k pěti, hlavně s tím zadlužením. Ten motol mě taky sere.
0 0
možnosti

Fylištín

25. 3. 2002 13:09
To je v pořádku
Taky mě štvou ty přiblblý dotace
0 0
možnosti

ed11

25. 3. 2002 12:47
Co chcete od člověka, který byl ministrem už za komančů
0 0
možnosti