Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Komerční pojišťovna prodá 400 tisíc klientů

Téměř 400 tisíc motoristů, kteří mají uzavřenou smlouvu o povinném ručení u Komerční pojišťovny, se bez vlastního rozhodnutí stane klienty jiné pojišťovny. Komerční pojišťovna poslala konkurentům nabídku na prodej balíku smluv neživotních pojistek, v které povinné ručení představuje dominantní část. "Nabídku jsme obdrželi a posuzujeme ji. Zatím je příliš brzy, abychom byli konkrétnější," uvedl mluvčí České pojišťovny Michal Urban.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Martin

a co osobni data ???
Pokud je mi znamo, tak nakladani s osobnimi daty podleha jistym regulim. Co toto tedy rika UOOU? Kdyz podepisuji smlouvu (i pojistovaci) nekde am stoji, ze souhlasim s tim ze osobni data pouzije pouze  pojistovna a neposkytne je treti strane. Neni tady rozpor? Mozna se mylim, zna nekdo odpoved??
0/0
9.4.2002 12:35

Josef2

Re: a co osobni data ???
S tím mít problém nebudou. Toto právo na ně přejde spolu se smlouvou. Můžete ji vypovědět a zakázat novému subjektu používat Vaše data. Zajímavé bude jestli Vás povede v databázi nadále i KP - tím nepochybně poruší zákon protože prodala smlouvu a tím i souhlas.
0/0
9.4.2002 17:18

monika

Podle zakona
musi kazda pojistovna do, myslim, 7 let zcela oddelit zivotni a nezivotni pojisteni, tak mozna i kvuli tomu se Komercni pojistovna rozhodla venovat jen zivotnimu pojisteni, asi casem takovych pojistoven, kterym se nevyplati v podstate se rozdelit na dve casti, pribude.
0/0
9.4.2002 11:09

Teresa Jakubová

Re: Podle zakona
Ano, pojišťovny se budou muset rozdělit na životní a neživotní, ale: základní otázka je, komu prodej povinného ručení prospěje. Komerční pojišťovně ne, protože pojištění je ziskové (i když se vedení společnosti snaží dokázat opak). Zaměstnancům Komerční pojišťovny také ne. Celá transakce (ve finále) prospěje vedení Komerční pojišťovny, tedy řediteli Veselému a jeho kamarádovi, řediteli České pojišťovny Bartoníčkovi. Tento prodej je dalším pokračováním seriálu "Tunelování v ČR".
0/0
10.4.2002 6:22

Mudrc

jak to bude
bude to tak : po schválení MF obdrží klienti oznámení o převodu smluv do správy 2.pojišťovny. Ta musí do výročního dne postupovat dle podmínek původní pojišťovny ( likvidace apod. ). Ve stanovené lhůtě před výročním dnem Vám nabídnou novou smlouvu s novými podmínkami. Když to akceptujete O.K., když ne 2.pojišťovna smlouvu vypoví (můžete vypovědět i Vy)
0/0
9.4.2002 9:58

miky

a co klienti ?
Jako každá jiná pojistná smlouva je i dvoustranným právním úkonem, takže bez souhlasu klienta nemůže práva a povinnosti převést na jinou pojišťovnu. Tedy i po "převodu" zůstává pojištěnec klientem původní pojišťovny, tedy pokud smlouvu nevypoví.
0/0
9.4.2002 8:55

Toleda

Re: a co klienti ?
Funguje to zpravidla jako prodej podniku, resp. jeho casti a tam opravdu souhlas klienta nepotrebuji... Kupujici vstoupi do prav a povinnosti prodavajiciho na zaklade zakona. Neni tedy v tomto pripade pozadovana dohoda vsech zucastnenych stran... A vypoved muze klient vyuzit zpravidla pouze tehdy, pokud mu to platna smlouva v takovem pripade umoznuje.
0/0
9.4.2002 9:08

miky

Re: Re: a co klienti ?
Ano, je mi známo, ale v textu článku se hovoří o "prodeji" smluv. Podnik nejsou jen klienti, ale taky třeba zaměstnanci, provozovny s nájemními smlouvami, smlouvy s dodavateli médií (telefony, elektřina). Nejsem expert na pojistný trh, ale troufám si odhadnout, že takto to v daném případě asi nebude.
0/0
9.4.2002 9:15

Želvoň

Re: Re: Re: a co klienti ?
Obchodní zákoník umožňuje rovněž uzavření smlouvy o prodeji části podniku, která by pro uvedený případ byla vhodnější. Pokud soubor smluv, který se má prodat, tvoří fakticky samostatný celek, vede se ve vztahu k němu oddělené účetnictví apod., je možné ho prodat. V takovém případě by si Komerční pojišťovna mohla ponechat prostory, zaměstnance a jiné složky svého podniku, které se k převáděné částli nevztahují (předpokládám, že Komerční pojišťovna chce pokračovat v činnosti v jiném segmentu pojištění).
0/0
9.4.2002 9:52

Toleda

Re: Re: Re: a co klienti ?
Pojistovny musi mit ze zakona oddeleno hospodareni tykajici se zivotniho a nezivotniho pojisteni, takze nevidim problem v "nalezeni" te spravne casti podniku. A navic pokud me pamet neklame, tak zakon o pojistovnictvi prevod pojistnych kmenu upravuje samostatne a umoznuje ho na zadost pojistovny nebo dokonce nucene na zaklade rozhodnuti MF.
0/0
9.4.2002 10:11

Želvoň

Re: Re: Re: Re: a co klienti ?
Nemohu než potvrdit, můj komentář byl směřován k obecné úpravě prodeje částli podniku podle Obchodního zákoníku.
0/0
9.4.2002 11:50

C.

Re: a co klienti ?
Vždyť je to v článku napsáno dost jasně.  Buď se klient přizpůsobí nebů může (musí) jít jinam.... :-) 
0/0
9.4.2002 9:12

miky

Re: Re: a co klienti ?
A to právě není pravda.
0/0
9.4.2002 9:15

C.

Re: Re: Re: a co klienti ?
A co s tím klient nadělá? Ke kždé smlouvě je něco jako Všeobecné pojistné podmínky (ty si ale málo kdo celé přečte) a v nich je zmíněna i možnost jednostranné výpovedi smlouvy a to ze strany klienta ale i pojišťovny.
0/0
9.4.2002 9:21

miky

Re: Re: Re: Re: a co klienti ?
To je samozřejmě pravda, výpovědi smlouvy nezabrání.
0/0
9.4.2002 9:24

mirah

Autor se jistě spletl, když napsal, že 10% klientů smlouvu vypovědělo.
Není to spíš tak, že dostali výpověď od pojišťovny?
0/0
9.4.2002 6:34

Teresa Jakubová

Re: Autor se jistě spletl, když napsal, že 10% klientů smlouvu vypovědělo.
Ano, spletl se, smlouvu vypovědělo 20 % klientů.
0/0
9.4.2002 7:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.