Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Toyota a Peugeot položily základní kámen

Slavnostním výkopem zahájilo ve středu 10. dubna u Kolína stavbu nové automobilky konsorcium dvou světových výrobců, japonské Toyota Motor Corporation a francouzské PSA Peugeot Citroën. Ročně by měl závod vyrobit až 300 tisíc malých vozů, určených především pro trh střední a východní Evropy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

mirek

Konečně..
Je třeba bič na škodovku. Pláčou že sílící koruna jim vadí. Kecy, dováží min 20% dílů z venku a ty nakupujou za Euro..Škodovka nabízí dost mizerný poměr cena/výkon. Doufám že koruna ještě "ztvrdne". Pak to bude ten správnej boj o zákazníka...
0/0
10.4.2002 16:21

LuKo

Rozdeleni do trid neni jen dle rozvoru naprav. Je to podle rozvoru naprav, delky vozu, ale i vybaveni. Rozhodne si stojim za tim, ze Koktavka a Megane jsou zarazeny do stejne, tzn. nizsi stredni, tridy. Pokud mas jiny dojem, zajimalo by mne, s jakym (napr. Renaultem) bys ji porovnal. U Francouzu jsou na tom stejne jako Koktavka Renault Megane nebo Citrous Xsara a taky asi ted Pazout 307. Ale ja nejsem odbornik na to, kam jake auto patri. Pouze tvrdim, ze (v testech casopisu jako AutoHIT apod.) je Koktavka srovanavana s ostatnimi vozy nizsi stredni tridy a ackoliv ma mnoho duvodu byt cenove velmi nizko, vubec tomu tak neni.
0/0
10.4.2002 16:20

zemetras

Re: třída koktávky
Zvenku sice vypadá větší než Megana a podobný auta, ale je to jen tím, že Koktavka male auto je obložená dvěma díly PONTONového mostu - co nešel hned tak uřiznout (aniž by to vypadalo blbě) a tak to má velkej kufr. Uvnitř ani kvalitou/elegancí provedení ani místem pro lidi není nic vic než Nižší střední třída ... Tady patří pochvala dobré propagaci Škody(VW?), že tak krásně trh mate :-)
0/0
10.4.2002 19:09

LuKo

Skodovka se svymi predrazenymi SPZkami na ctyrech kolech (jedina vyjimka je Superblb) akorat svinsky tezi z vernosti znacce a setrvacnosti. Znamy, zaryty skodovkar, se hrozne divil, ze mne provoz nepomerne luxusnejsiho Citroenu vyjde levneji, nez skodovky. Bereme-li v uvahu, ze Skodovka prakticky neplati clo, naprosta vetsina jejich zamestnancu ma plat pod evropskym prumerem, pak se muzu jenom divit, jaktoze se stejne vybavena Koktavka stoji o neco vic nez napr. stejne vybaveny Renault Megane, kde se museli zaplatit francouzsti delnici a clo pri dovozu. Vubec se nedivim, ze ma Skodovka z PSA/Toyota strach a jen ji to preju.
0/0
10.4.2002 12:26

Ignac

Re:
Nemuzes spovnavat Octavii s mensim vozem Meganem. Spolehlivost resp. nespolehlivost francouzskych vozu je znama a ceny v jejich servisech odrazuji inteligentni zakazniky.
0/0
10.4.2002 12:46

LuKo

Re: Re:
Koktavka je stejna trida jako Megane - nizsi stredni. Pokud se nekde delaji testy mezi vozy stejne kategorie, nepamatuju, ze by byla Koktavka srovanvana treba se Safranem nebo Lagunou (mam-li uvest zastupce vyssich Renaultu). Co se tyce spolehlivosti, tak muj sedm let stary Citrous slape jak hodinky a nemam s nim prakticky zadne extra vydaje (krome beznych za prov. tekutiny apod.). Kamaraduv Citrous beha taky v pohode. A kdyz jedu do servisu, tak ve znackovem platim 450/hod a v neznackovem 200-300, jak za co. Otec se sluzebni Fabii musi jezdit ke Klokockovi a ten u Fabie ma sazbu 470-570/hod. S cenou nahradnich dilu je to obdobne. Asi mi opravdu chybi ta inteligence, kdyz mi 450 prijde mene nez 470. A to Fabia neni ani nizsi stredni trida. Kdybych tam prijel se stredni tridou, tak me zkasiroujou jeste vic. Kdyz jsem mel Fordku, znackovy servis stal od 660Kc, tchan pro zmenu jezdi s VW do znackoveho Auto Porsche Praha za 1200 hodinu. Mozna jsem (a lidi v mem okoli) obrovskou vyjimkou, ale spis narazim na to, ze presne takoveto argumentz pouzivaji lide automaticky ze setrvacnosti, protoze (jak dokazuji) realita je jina. Ono neco jineho je sehnat nahradni dil nebo si nechat v garazi opravit S120...
0/0
10.4.2002 13:35

Phate

Re: Re: Re:
Nemám Octavii a nemám ani Škodovku, ale srovnávat Megana s Octavii asi opravdu nejde. Zařazení do tříd je podle rozvoru náprav. Mám géčkovou Astru, rozvor asi o 3 cm větší než Octavie, délka asi o 50 cm menší. Kdybych měl rozvor větší o další 3 cm, tak už mám střední třídu, což jak sám uznáš je porovnání neporovnatelného.
0/0
10.4.2002 16:06

Nový

Re: Re:
Další člověk, který vůbec neumí počítat. Jestli si opravdu myslíš, že francouzký automobily jsou nespolehlivý a je na ně všechno drahý, tak jsi to nikdy neporovnával a opravdu tomu vůbec nerozumíš.
0/0
10.4.2002 18:25

Mati

To bude super!
Už se na to těším, manželka chce něco na nákupy a holka přece nebude na gympl jezit mým bavorákem.
0/0
10.4.2002 12:18

Petr

Manazeri Skoda
Ta poptavka po malych autech je logicka. Skodovacky manazeri jsou obcas pekny paka, viz jeden z jejich hlavounu pan Milan Smutny - spis takova Smutna figurka pitomce, co je placena za lhani. Ale tak to asi musi v businessu byt.
Bydlim v MB a jsem na kolinskou automobilku celkem zvedav. Jestli vsechno pujde tak jak ma, mohla by to byt celkem dobra perspektiva. Skoda se auty typu Superb  ve stredni Evrope neuzivi.
Fabia je moc dobry vuz, problem nekdy byva, ze je to auto v kvalite Audi ale za cenu skodovky. Meli by se spis zamerovat na mensi auta, protoze tem patri blizka budoucnost. Uz jen pri pohledu na precpanost silnic a kupni silu obyvatelstva.
0/0
10.4.2002 11:58

Radek

SPZ na kolech
Tak nevím, jestli za arogantním výrokem manažera ze Škody nestojí v první řadě strach. Už nyní je patrný pokles prodeje jejich aut, a co teprve až na trhu k Suzuki Swift přibude další auto kolem 220 000 tisíc. Myslím, že je poměrně zřejmé, že se Škodě nepodařilo zcela nahradit výpadky po ukončení výroby Felicie (bohužel je nás stále ještě dost, pro které je nové auto za 350 000 tisíc přece jenom velmi obtížně dostupné). Vzhledem k tomu, že mé potřeby dokáže uspokjit i ona SPZ na kolech, tak už se těším na nový vůz z Kolína.
0/0
10.4.2002 11:41

Alfons Karasek

Schizofrenie
Sám jezdím firemní Fabií Diesel, a nedám na to auto dopustit, třebaže soukromě si dovedu představit i jinou volbu. Ale - když si je management Škody tak jistý, že ho SPZ na kolech neohrozí, proč v těchto dnech pláče nad skutečností, že si lidé díky výhodnějšímu kurzu koruny kupují zahraniční AUTA (ne SPZ na kolech) a Škoda se najednou cítí ohrožena? No nic, chápejme, jde jen o prachy, a v ohrožení lze reagovat mnoha způsoby, i výsměchem na adresu budoucí konkurence...
0/0
10.4.2002 10:05

zlababa

zbytečné podceňování čechů v úvodu článku
,,vyvolá velkou vlnu stěhování za prací, na jakou Češi dosud nebyli zvyklí,, rád bych veděl z čeho tak autor článku usuzuje, pokud to tedy není z jeho strany slovní obrat, který měl přispět k většímu počtu čtenářů.
Připomenu stěhování čechů do USA, hromadné stěhování na sever Čech a Moravy do průmyslových měst? Myslíte si tedy že do Kolína přijde více dělníků?
 
0/0
10.4.2002 8:22

NeOgEo

Uz se tesim...
Zacinam se ucit francouzsky. Z Pardubic to tam nebudu mít daleko...
0/0
10.4.2002 8:15

Kodl

Dockej casu
On Skodovce zmrzne usmev.Zda se mi nejak jista v kramlekach.Aby pani manazeri nakonec nedelali pro Toyotu.
0/0
10.4.2002 6:02

Fantozzi

Re: Dockej casu
Jestli tam ty "pany manažery" bude někdo chtit...
0/0
10.4.2002 17:31

daewooman

Re: Re: Dockej casu
Správně, kdo by je chtěl stačí se podívat na jejich paskvil FABIA JUNIOR, určitě by si japonští nebo korejští konstruktéři klepali (nebo asi klepají)na čelo. Je to v podstatě přehnaně řečeno, jako kdyby někdo do DAEWOO LANOS dal 37 kw motor z LANOSE. Vznik FABIE JUNIOR svědčí o tom jak jsou z téhle konkurence MATIZ, nehledě až přijde DAEWOO KALOS (velikostně jako FABIA - mimochodem nejmenší uvažovaný motor 1.2, SUZUKI SWIFT......poosraanii.
0/0
10.4.2002 22:14

daewooman

Re: Re: Re: Dockej casu
samozřejmě jsem se upsal ten 37 kw motor měl být z Matize.
0/0
12.4.2002 19:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.