Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hlavní část majetku KTP je v konkurzu

Lázeňský holding Médeia Bohemia skončil v konkurzu. Návrh bankrotu hlavní části majetku zkrachovalého obchodníka KTP Quantum podalo samo vedení holdingu a dva věřitelé - Léčebné lázně Jáchymov a František Charvát. Správcem konkurzní podstaty byl jmenován Stanislav Kužela.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Martin

!! INFO !!
Dobry vecer, na www.pandora.cz jsem zalozil emailovou konferenci na tema - vse o kauze KTP. Zde na Fincentru se clanky mnozi kazdym dnem a ke kazdemu je nova diskuse. Asi jako kazdy poskozeny klient i ja se snazim ziskat co nejvice informaci, postrehu, komentaru, bohuzel graficka podoba, reklama a slozitost Fincentra ma za nasledek, ze muj modem stahuje nekolik megabajtu dat nutnych jen pro PROHLIZENI. :-((
Proto jsem zalozil emailovou konferenci, nevim zda se uchyti to zalezi jen na NAS...  :-))
Jak se prihlasit:
1. odeslete email na mailman@pandora.cz a do predmetu (subject) napiste SUBSCRIBE ktp
2. po odeslani Vam behem chvilky prijde potvrzujici email - staci dat odpovedet (reply) (beze zmen v textu) a odeslat
Tot vse - jste prihlaseni
Emaily do diskuse posilejte na ktp@pandora.cz  Pandora je rozesle vsem prihlasenym.
Jak se odhlasit:
1. odeslete email na mailman@pandora.cz a do predmetu (subject) napiste UNSUBSCRIBE ktp
2. po odeslani Vam behem chvilky prijde potvrzujici email - staci dat odpovedet (reply) (beze zmen v textu) a odeslat
Tot vse - jste odhlaseni (doufam, ze to nebudete potrebovat) :-) VSICHNI JSTE ZVANI. Martin  http://quantum.hyperlinx.cz
0/0
15.4.2002 21:21

Harpagon

Policie šetří KTP Quantum
Podle dnešních HN policie ve spolupráci s Komisí pro cenné papíry prošetřuje kauzu KTP Quantum.
0/0
12.4.2002 8:53

Standa

Re: Policie šetří KTP Quantum
Ackoliv tuto kauzu prosetruje policie, stejne to klientum vlozene penize. Nenimi znam zadny pripad, kdy by policie neco poradne vysetrila; ta ma problemy ve vyrovnat s trestnim pravem, natoz aby stihala pravo obchodni ci danovou problematiku.
  Neni zadna veda vytvaret pohledavky, a po te provadet zapocty. Penize budou prevedy na jine spolecnosti, a akteri mozna dostanou penezity trest za poruseni pri sprave ciziho majetku. To vse.
Myslim si, ze pan Takac   prorokoval skonceni Quantumu v konkursu mnohem drive, a proto jiz nefiguruje v predstavenstvu teto spolecnosti. Je jednodusi si zalozit jiné "eserocko", a zdimat Quantum na zaklade treba konzultacni cinnosti nebo za poradenstvi. Ostatne pan Takac ma jiz urcite zkusenosti s policii za bankroty jinych spolecnosti.
0/0
13.4.2002 20:54

miro

Re: Re: Policie šetří KTP Quantum
To není poprvé, co se někde objevuje zmínka o vztahu Takáče k bankrotům jiných společností a že je v této souvislosti vyšetřován. Mohl bys to upřesnit, o jaké společnosti šlo?
0/0
13.4.2002 22:36

aduachiel

Re: Policie šetří KTP Quantum
Asi by se měla policie zaměřit i na onu zmiňovanou PENTU Group. Začínají se v Čechách množit její odnože a není jich málo. Začali se montovat i do počítačů, telefonů a pod.
0/0
29.4.2002 8:07

Věřitelka

Pan Chrpa má názory poněkud pružné
Není to tak dlouho (23.3.02 MFD), co pan Chrpa tvrdil, že chce shromáždit majoritní balík akcií Medeia Bohemia od klientů ze svého sdružení a pak tento majetek pro své klienty spravovat, popřípadě od některých chtěl (podle MF Dnes) jejich akcie i odkoupit. Hodnotu MB odhadl na 1,2 mld. (zřejmě i včetně Jáchymova). Tvrdil, že lázeňství je velice lukrativní oblast podnikání, která vytváří značné zisky. A teď? Chce najednou poslat tento majetek svých členů sdružení do konkurzu!!! Už žádné spravování lukrativního majetku, ale další konkurz!
To může kdokoliv si vybrat nějakou společnost, jejíž majetek se mu líbí a poslat ho do konkurzu? To by přece museli zastupovat někoho, kdo má pohledávky přímo vůči Med. Bohemia, nebo ne?
V Respektu psali, že p. Sehnal se pokusil dát do konkurzu ČKD Praha holding (prý kvůli lukrativním pozemkům) - měli k tomu snad sloužit nastrčené osoby a vykonstruované pohledávky - alespoň tak to psali.  
Poznámka - v tiskové zprávě se píše - Med. Bohemia patřící KTP Quantum - takže tedy nepatří věřitelům KTP Quantum?
 
0/0
11.4.2002 21:58

Harpagon

Re: Pan Chrpa má názory poněkud pružné
Máte pravdu, to je u pana Chrpy typické. Pokud jde o akcie Médeia Bohemia, je to nejasné. KTP Quantum a KCP tvrdili, že jsou v drtivé většině majetkem klientů, přitom je klienti na účtu nemají. A s konkurzem máte pravdu, návrh na konkurz může podat úpadce nebo věřitel splatné pohledávky. To jsou ti dobří lidé z hor!
0/0
11.4.2002 22:14

miro

Přesné znění zprávy ČTK
Vážení, v textu uveřejněném na webu Fincentrum jsou malé, ale významné nepřesnosti - odchylky od originálního textu na webu ČTK. Prosím porovnejte si oba texty. Jsem skalním fandou chatu na Fincentru a byl bych nerad, kdyby se diskuze na Fincentru znevěrohodnila takovou banální a zbytečnou nepřesností. Chtěl bych věřit, že se jedná o nedbalost a nikoli o úmysl!-------------------------------------------------- Orca navrhne do konkursu Médeia Bohemia patřící KTP Quantum 11:45 - 11.4. PRAHA 11. dubna (ČTK) - Společnost Orca Group zastupující část klientů zkrachovalého obchodníka KTP Quantum navrhne do konkursu lázeňský holding Médeia Bohemia, který představuje většinu majetku KTP Quantum. Orca volí tento postup poté, co se dověděla o údajném odstoupení členů statutárních orgánů Médeia Bohemia včetně předsedy představenstva Karla Takáče, řekl Petr Chrpa z Orca Group. Reakci Médeia Bohemia se zatím nepodařilo získat. "V KTP Quantum majetku, kromě Médeia Bohemia, mnoho nezbylo," vysvětlil Chrpa klíčovou roli holdingu. Médeia Bohemia tvořila podle Komise pro cenné papíry tři čtvrtiny zákaznického portfolia firmy KTP Quantum. KTP Quantum, kam vložilo prostředky odhadem za 2,2 miliardy korun asi 30 tisíc lidí, je v konkursu od 22. března. Komise doporučila všem klientům společnosti pohledávku v konkursu uplatnit. Lhůta pro přihlášení končí 20. června. V případě odstoupení statutárních orgánů by se zřejmě nepodařilo svolat valnou hromadu Médeia Bohemia, o níž požádal správce konkursní podstaty. "Nebude nikdo, kdo by mohl za firmu jednat," vysvětlil Chrpa. K věřitelům KTP Quantum patří dle Chrpy i firma Swiss Asset Management (SAM), jejímž vstupem chtěl KTP Quantum vyřešit finanční situaci. SAM má dlužit 370 miliónů korun za nakoupené akcie. SAM svolala na dnešní odpoledne tiskovou konferenci.
0/0
11.4.2002 16:39

Harpagon

Re: Přesné znění zprávy ČTK
Odchylky tam jsou, ale ve vztahu k mému příspěvku nepodstatné. Souhlasím s tím, že by převzatá zpráva měla být přesně reprodukovaná. Ještě jednu poznámku k tvrzení p. Chrpy a jeho právním expertům: až si bude za dlouhých horských nocí číst pro inspiraci pohádky, mohl by též nahlédnout do obchodního zákoníku, § 199 odst. 1 uvádí, že valnou hromadu může svolat i dozorčí rada. Jinak představenstvo může správci se svoláním valné hromady vyhovět, ale nemusí. Správce na to nárok nemá.
0/0
11.4.2002 16:55

miro

Re: Re: Přesné znění zprávy ČTK
Harpagone, můj příspěvek v žádném případě nesměřoval proti Tobě.  Vždy si rád Tvé názory přečtu, i když ne vždy jsem schopen je bez výhrad skousnout. Mně se nelíbilo, že zpráva na Fincentru je podepsána ČTK, ale redakce Fincentra do ní udělala změny proti originálu, které ji poněkud významově posunuly. A přitom  se neobtěžovala na to upozornit. Mám na mysli především vložení pasáže s údajným vyjádřením pana Karla Takáče, které v originálu nebylo. Mám za to, že je přípustné oficiální zprávu komentovat, ale musí být jasné, co je vlastní zpráva, co je komentář a co je názor redakce Fincentra. 
0/0
11.4.2002 20:00

Harpagon

Re: Re: Re: Přesné znění zprávy ČTK
Ani já jsem to tak nehodnotil. Naopak jsem souhlasil, že správnější by bylo zprávu doslovně převzít. Na můj vkus se začíná objevovat příliš mnoho protichůdných a zkreslených informací.
0/0
11.4.2002 20:28

bringy

Re: Re: Re: Re: Přesné znění zprávy ČTK
Ahoj, Harpagone, myslím, že jsi se strefil do černého. I mně vadí řada protichůdných a rozporuplných informací, které se zde na webu Fincentra začaly objevovat, zatímco ostatní sdělovací prostředky mlčí a záležitost krachu KTP Quantum v podstatě ignorují a bojkotují, jak už tady v diskuzi zaznělo. Není mi jasné proč se tak děje, vždyť se jedná o třicet tisíc čtenářů, voličů a občanů, o něž by se měla média zajímat.
Oba dva se shodujeme v hodnocení, že při krachu KTP Quantum se jedná o záležitost na hranici a spíše hodně za hranicí zákona. Každý jsme k tomuto hodnocení došli svou cestou. Ty s využitím své právnické erudice, já díky přímým osobním kontaktům do struktury KTP Quantum a takto získaným ověřeným a potvrzeným informacím. Poté, co jsem začal tyto informace na webu Fincentrum publikovat, byl jsem od jejich dalšího přísunu odstřižen. Své informace bych si potřeboval zasadit do širšího kontextu, který by mi umožnil pochopit souvislosti celé záležitosti do hloubky. To mi však sdělovací prostředky neposkytují, ačkoli bych od nichž potřebné informace právem očekával. Jedinou čestnou výjimkou je redakce MF Dnes a iDnes. Snaží se poskytovat alespoň ty informace, k nimž se dostanou. Rozhodně je nelze obviňovat z nějaké zaujatosti nebo zainteresovanosti. Pan Zaorálek je ředitel analytického oddělení MF Dnes a slečna Nováková redaktorka, která se záležitostí KTP zabývá již delší dobu. Pikantní je fakt, že se oba vzájemně neznají, jak jsem se doslechl, ačkoli je jejich "příznivci" zde na chatu obviňovali i z "pelešení se". Ale rozhodně se MF a iDnes snaží o nestranný pohled, o čemž svědčí fakt, že informace získávají z obou stran, nejen od podvedených klientů, ale i ze zdrojů KTP Quantum včetně Takáče a Charváta, a také od konkurzního správce pana Sehnala.
A tak docházím k tomu, že informační šum zde na Fincentru je zřejmě záměrně vyvolán s cílem celou věc ještě více zamlžit a znemožnit tak její rozmotání. Podle četnosti výskytu se mi zdá, že se do diskuze stále intenzivněji zapojují lidé, kteří úmyslně zavádějí diskuzi do osobní roviny a odvádějí pozornost stranou od hlavního tématu. A mám pocit, že stejně jako krach KTP byl podle všeho řízený, je stejně řízená i tato dezinformační a zastírací kampaň, která má za cíl odradit čtenáře Fincentra od další diskuze a výměny informací.
Bringy
0/0
11.4.2002 22:52

Harpagon

Re: Re: Re: Re: Re: Přesné znění zprávy ČTK
Ano, zejména kalí vodu ti, kdož nemají čisté svědomí.
0/0
12.4.2002 8:35

Harpagon

ORCA se nám vrátila! Radujme se?
Už jsem si myslel, že se ti dobří lidé vrátili do hor, ale kdepak! Je opět v akci a hned originálním způsobem aplikuje zákon o konkurzu a vyrovnání. i) Nějak mi uniklo, že by klienti KTP měli pohledávky po splatnosti za Médeia Bohemia, ii) také mi není známo, že by odstoupení představenstva bylo důvodem pro prohlášení konkurzu, iii) rovněž tak nesvolání valné hromady, iv) pokud společnost nemá statutární orgán, skonči nakonec v likvidaci nařízené soudem a pak jedná soudem jmenovaný likvidátor. Další perlička: Swiss asset management je jednak podle pana Chrpy věřitel KTP, ale současně dlužník KTP. Buď pan Chrpa neví, co mluví, nebo pan novinář neví, co píše. Ale přece jen dobrá zpráva. ORCA přestala oblbovat klienty sdružením, jehož založení se zřejmě nad síly jejích právních expertů. I tak se klienti, kteří neprozřetelně dali ORCE plnou moc, mohou dočkat nemilých překvapení, až jim ORCA vyúčtuje náklady zbytečných soudních sporů.
0/0
11.4.2002 15:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.