Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Škodovka ztrácí doma i ve světě

Zlověstné očekávání největšího českého výrobce automobilů se potvrdilo. Silná koruna nahrávající na českém trhu dovozcům zahraničních značek a ekonomická stagnace způsobily, že firma Škoda Auto prodala od ledna do března po celém světě 107 277 automobilů. V porovnání s loňským prvním čtvrtletím je to o 9,1 procenta méně, domácí pokles je ještě výraznější.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mike

26. 4. 2002 16:50
Skodovka
No myslim, ze vetsina prispevku je tady pravdiva.. Bohuzel Skoda neni ceske auto a uz to tak zustane.. Skodovku jsem si nikdy nekoupil ani asi nekoupim. Nic me k tomu nevede. Za stejnou castku jde koupit auto s rozumnym servisem a vybornymi jizdnimi vlastnostmi viz. Renaulty Clia. Jsem z tech, kteri radeji misto schudle verze auta vyssi tridy radeji koupi auto jak se patri natlakovane vybavou a vykonem. A co se tyce bezpecnosti.. Kdyz uz se vysekam a pujde o zivot, tak to urcite nebude pri 60 km za hodinu ale aspon tak pri 150, ale pak uz je jedno jaky auto mate, pak uz jen musite pocitat billboardy a pilire ktery jste minuli a modlit se aby uz bylo jenom rovne pole....
0 0
možnosti

Petr I

26. 4. 2002 13:16
České auto?
Škoda již dávno není český výrobek. Do auto jsou přednostně dávány především drahé motory. Pokud dobře počítám, tak naopak by se Škoda měle prodávat levněji, když je spoustu výrobků dělaných mimo rep. Na trhu není kvalitní rodinné auto za přijatelnou cenu. Další úbytek bude mít škoda po skončení výroby českého motoru 1,4 (50kw). ten má být nahrazen méně výkonným a dražším motorem 1,2 (40kw). Výkonější bude pouze pro Německo.
0 0
možnosti

carpík

26. 4. 2002 8:23
škoda, že je Škoda tak drahá
Na úvod musím vysvětlit, že zvažuji koupi auta. A moc rád bych si koupil Škodu, protože vždy dávám přednost českým výrobkům.
Ale bohužel - budu muset změnit návyky. Ať počítám, jak počítám, když si srovnám výbavu a vlastnosti vozu s konkurencí (třeba právě ten Renault), je naše Škoda o 1/3 dražší.
Moc mě mrzí, že si české auto nebudu moci koupit. Je předražené!!!
0 0
možnosti

Slavomir Ptacek

23. 4. 2002 16:27
To mne neprekvapuje
Do firmy jsme od roku 1996 nakoupili 7 skodovek, od felicie, pres fabie az po octavie, takze muzeme docela zblizka sledovat vyvoj firemni obchodni politiky Skody.
Povinnosti kazdeho obchodnika je maximalizovat tlat na co nejvetsi profit z kazdeho prodeje, coz Skodovka zvlada naprosto profesionalne. Citim vsak, ze poslednich par mesicu je jejich pocitani za hranici toho, co zakaznik dokaze prekousnout.
Uvedu nekolik prikladu zejmena pro cesky trh: - prestoze ceska koruna posiluje a vetsina dilu na auta se dnes berou venku, tuhle skutecnost cesky trh neodrazi. - spocitame-li si cenu auta u nas, na Slovensku nebo v Nemecku, paradoxne cesky trh vyjde nejhure, a to nejen, pokud zahrneme jinou vysi DPH a cla na auta v jinych zemich. - posledni dobou se snizuje uroven vybav jednotlivych verzi, napriklad zruseni prednich mlhovek ze zakladni vybavy u Fabie comfort a prerazeni do priplatku, dalsi mohou pridat ostatni diskutujici - zakladni verze se stale zdrazuji rychlejsim tempem nez inflace - politika nesmyslnych paketu, "kdyz chtece toto, tak si musite vzit i tamto, prestoze to nekdy spolu nesouvisi", prikladem take budiz povinne low-end radio blaupunkt v nejlepsi vybave superbu.
Krome dryacnicke obchodni politiky k poklesu urcite prispiva i zruseni narodniho vozitka felicia, kterou pomerne neosobni a malicka fabia nedokazala nahradit. Na druhe strane cenoveho spektra je superb prilis podobny octavii, coz mnohe odradi k utraceni jednoho milionu korun. Poptavka kombiku ve stredni tride je neprehlednutelna, nicmene Skoda mrha energii na pripravu nerealizovatelneho sportaku tudor, snad jen aby zurnaliste pisici ze zenevskeho autosalonu, kde automobilka nic nepredvedla, na ni nezapomeli.
Poprve prave letos, prestavam ctit narodni barvy a pohlizim se po novych autech i v jinych autosalonech.
0 0
možnosti

nikimi

23. 4. 2002 12:04
hosi, hosi...a devcata..
Tak nevim, nad cim tu brecite..nehlede na to, ze to neni tak davno, co koruna prudce oslabovala, a skodovka tim vysvetlovala narust ceny u svych modelu, vzhledem k pouzivani koncernovych, a tedy v EU vyrabenych, dilu. jestli se nepletu, tak je to asi 2 nebo 3 roky zpatky. Apropo, kdyz uz jsem u toho, se silici korunou muze skodovka taky zlevnit, jelikoz priblizne 60% dilu nakupuje v zahranici, a to uz se v cene auta taky musi projevit..*3*
0 0
možnosti

Ajvn

23. 4. 2002 9:50
mlžení
Řada příspěvků tu zmiňuje polopravdy, ne-li nesmysly. Argument, že se silnou korunou tu jsou zahraniční vozy konkurenceschopnější je sice z logiky věci pravda, ale podíváme-li se např. na francouzské trio Renault, Peugeot a Citroen, tak se změnou kurzu své vozy nezlevnili, ačkoliv by mohli A PŘESTO ještě za "staré", stále platné ceny dostanete vůz levnější, výrazně vybavenější a s lepšími motory, než kdyby zákazník požadoval Škodovku, a to jak v segmentu nižší třídy, tak i nižší střední. Tyhle dvě třídy jsou nosnou páteří všech výrobců (pominu-li lixusní značky jako .. extrém pro názornost .. Bugatti, Jaguar atd. )
Takže co vlastně vůz značky Škoda nabízí víc zákazníkovi, který se v konkurenčním prostředí rozhlíží a vybírá?? Je to sentiment s českým zbožím, na co snad může Škoda útočit?? Ale toho se žádný zákazník nenají! A síla argumentu s lacinějšími servisy a náhradními díly rok od roku vyprchává, protože dnešní vozy ač jsou konzumní zboží z pohledu výrobce, který nemá zájem, aby si zákazník koupil auto jednou za 10 let, ale mnohem dříve, tak i přesto technická úroveň a údržba vozu nestojí už tolik (servisní práce, náhr. díly), aby to mohla být berná mince při závěrečných fin. kalkulacích zákazníka.
Málo platné, např. v kategorii nižší třídy kupují vůz lidé, jejichž kupní síla není zdaleka bezedná. Který vůz si pak vyberou? (pro srovnání): Renault Clio Extreme 1,5dCi (80k) se spotřebou 4,2l nafty a 12,2sec na 100km/h (čili zádný šnek) - v základu ABS s asistenčním systémem brz, 4 airbagy, palubní počítač, mlhovky, elektrika vpředu a na zrcátkách, centrál s dálk.ovládáním, mlhovky, CD přehrávač, sportovní sedačky a spojler v ceně, kožený volent. Včetně dokoupené metalízy a litých kol za 394.400 Kč! (v době březnové akce Renaultu). Pro srovnání jsem si prošel na stránkách Škoda-Auto jejich Auto na přání a poskládal jsem si v maximální možné míře shodné auto - a výsledek? S VÝRAZNĚ línějším motorem (18.6sec) 1.9SDI (vyšší pojistné!) s vyšší spotřebou o 0.6-0.7l vyšla cena 475.300Kč (rozdíl 80.900Kč!!, tzn. 120.5% ceny Clia!). S o něco živějším motorem (11.5sec) 1.9TDI než u Clia a o 0.7-0.8l vyšší spotřebou vyšla cena 517.400Kč (rozdíl 123.000Kč !!!, tzn. 131.2% ceny Clia!). Nemluvě o tom, že za takovou cenu lze koupit už pěkné auto nižší střední třídy se shodnou, ne-li vyšší výbavou (např. Peugeot 307 XR Presence). Nemohu si pomoct, ale tyhle cenové kalkulace jsou hodně vypovídající o tom, do jaké míry je Škoda konkurenceschopná. Pakliže svou cenovou politiku výrazně nepřehodnotí, tak se dočká soustavného a stále výřaznějšího úbytku podílu na českém trhu.
0 0
možnosti

Patrik, Brno

23. 4. 2002 10:06
Re: mlžení
přesně tak, jak už jsem napsal, Škoda je prostě nechutně předražená a jenom sklízí výsledky své cenové politiky.
0 0
možnosti

ar

23. 4. 2002 0:18
skoda
myslim ze skodovka je klasika! Nemyslim ze by byla spatna a ani nemyslim ze by za konkurecni nejak zaostavala. Jedno je jisty ,kdyz si koupite skodu fabii a peugeot 206 tak na peuegotu az ho budes prdavat podstane vic prodelas nez na fabii. Predstav si, ze felicie z roku 99 s doboru vybavou a s 40 tisicem najetejch kilometru se prodava za 190 000!! Navic servis je mnohem vice sotupnejsi a levnejsi! A nahradni dily, ty dnes seszenes bez problemu na jakym koliv vrakovisti.
0 0
možnosti

vlada

22. 4. 2002 23:04
Záchrana z Německa
Nedělejme si iluze, nebýt investic VW, tak je Škodovka v situaci Zetoru. Zatím koncern VW podstatně víc investoval a zaměstnal mnoho stavebních firem a lidí,než dostal zpátky. Já mám taky radši měkčí auta, než je VW, nebo Škoda, ale před výsledky a obrovským objemem investic této automobilky u nás smekám. Kvalita je určitě stejná jako u ostatních aut VW. Není co řešit, jsou to stejné díly, jsou společné a kvalita taky. Jakékoli jiné soudy o Škodovce jsou nesmyslný blábol.
0 0
možnosti

klidman

22. 4. 2002 18:15
Co se deje?
Proc se vsichni tak rozcilujete, kdyz je SKODOVKA  nemeckej podnik z koncernu VW a ridej si ho sami nemci. Jakou maj strategii a jaky budou delat auta je jejich problem. Cechum jenom ukazujou, kerej srobek a na jakou stranu utahnout. Kulhanek je jenom manekyn, kterej mel delat dojem, ze Skoda je furt ceskej podnik. Ted to lidem zacina dochazet, takze Kulhankova era konci. (v manegementu skody je asi 8 nemcu a jedinej cech-figurant-Kulhanek).
0 0
možnosti

Sketch

23. 4. 2002 10:16
Re: Co se deje?
Ba ba, tot pravda pravdouci. Bohuzel vsak je taktez pravdou, ze nebejt nemcu tak je dnes Skoda na dne... ;-(
0 0
možnosti

TULAK

22. 4. 2002 18:03
Škoda sux
Vlastnil jsem dvě škodovky - 105 a Felicia 1.3. Další auto mohla být Octavia, ale nebyla (o Fabii jsem ani neuvažoval, nezdá se mi na silnici stabilní a za ty brzdy by měli někoho potrestat). Octavie jsou poměrně dobré, ale drahé. Za stejnou cenu jsem koupil Toyotu Corollu 1.4, a jsem v pohodě. Spolehlivost výrazně lepší, a motor VVTi 1.4 má vyšší výkon, než Škodovácký 1.6 . Též mě těší nízká ztráta hodnoty vozu s časem.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové

16. dubna 2024  15:15

Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Zlato raketově zdražilo. Mohou za to Spojené státy, Čína i Rusko

13. dubna 2024

Cena zlata pokořila historické rekordy a podle ekonomů se ještě zdaleka nemusí zastavit. Důvodem...

Sociální sítě jsou nepřítelem hospody, říká šéf obchodu z Prazdroje

18. dubna 2024

Premium Dříve se v hospodě vypilo na jedno posezení více piv, ale byly to spíše desítky. Dneska naopak...

Kansas láká migranty z New Yorku na práci. Zaměstnáme každého, slibuje

18. dubna 2024

„Chcete práci? Přijďte k nám!“ S takovým vzkazem se obrátil starosta Kansas City Quinton Lucas na...

Za pivo i 255 korun. Rozdíly cen jsou v Evropě obrovské, Praha patří mezi levné

17. dubna 2024

Premium Vyrazit na pivo se v Evropě nejvíc prodraží v severských zemích, kde v sobě ceny zahrnují vysoké...

Čínský vývoz do Ruska klesá pod hrozbou amerických sankcí. Moskva to zlehčuje

17. dubna 2024

Čínský vývoz do Ruska klesá. Ukázala to březnová data, podle nichž se tok zboží z z Číny meziročně...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!