mlžení
Řada příspěvků tu zmiňuje polopravdy, ne-li nesmysly. Argument, že se silnou korunou tu jsou zahraniční vozy konkurenceschopnější je sice z logiky věci pravda, ale podíváme-li se např. na francouzské trio Renault, Peugeot a Citroen, tak se změnou kurzu své vozy nezlevnili, ačkoliv by mohli A PŘESTO ještě za "staré", stále platné ceny dostanete vůz levnější, výrazně vybavenější a s lepšími motory, než kdyby zákazník požadoval Škodovku, a to jak v segmentu nižší třídy, tak i nižší střední. Tyhle dvě třídy jsou nosnou páteří všech výrobců (pominu-li lixusní značky jako .. extrém pro názornost .. Bugatti, Jaguar atd.
)
Takže co vlastně vůz značky Škoda nabízí víc zákazníkovi, který se v konkurenčním prostředí rozhlíží a vybírá?? Je to sentiment s českým zbožím, na co snad může Škoda útočit?? Ale toho se žádný zákazník nenají! A síla argumentu s lacinějšími servisy a náhradními díly rok od roku vyprchává, protože dnešní vozy ač jsou konzumní zboží z pohledu výrobce, který nemá zájem, aby si zákazník koupil auto jednou za 10 let, ale mnohem dříve, tak i přesto technická úroveň a údržba vozu nestojí už tolik (servisní práce, náhr. díly), aby to mohla být berná mince při závěrečných fin. kalkulacích zákazníka.
Málo platné, např. v kategorii nižší třídy kupují vůz lidé, jejichž kupní síla není zdaleka bezedná. Který vůz si pak vyberou? (pro srovnání): Renault Clio Extreme 1,5dCi (80k) se spotřebou 4,2l nafty a 12,2sec na 100km/h (čili zádný šnek) - v základu ABS s asistenčním systémem brz, 4 airbagy, palubní počítač, mlhovky, elektrika vpředu a na zrcátkách, centrál s dálk.ovládáním, mlhovky, CD přehrávač, sportovní sedačky a spojler v ceně, kožený volent. Včetně dokoupené metalízy a litých kol za 394.400 Kč! (v době březnové akce Renaultu). Pro srovnání jsem si prošel na stránkách Škoda-Auto jejich Auto na přání a poskládal jsem si v maximální možné míře shodné auto - a výsledek? S VÝRAZNĚ línějším motorem (18.6sec) 1.9SDI (vyšší pojistné!) s vyšší spotřebou o 0.6-0.7l vyšla cena 475.300Kč (rozdíl 80.900Kč!!, tzn. 120.5% ceny Clia!). S o něco živějším motorem (11.5sec) 1.9TDI než u Clia a o 0.7-0.8l vyšší spotřebou vyšla cena 517.400Kč (rozdíl 123.000Kč !!!, tzn. 131.2% ceny Clia!). Nemluvě o tom, že za takovou cenu lze koupit už pěkné auto nižší střední třídy se shodnou, ne-li vyšší výbavou (např. Peugeot 307 XR Presence). Nemohu si pomoct, ale tyhle cenové kalkulace jsou hodně vypovídající o tom, do jaké míry je Škoda konkurenceschopná. Pakliže svou cenovou politiku výrazně nepřehodnotí, tak se dočká soustavného a stále výřaznějšího úbytku podílu na českém trhu.