Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šokovat jsme nechtěli, tvrdí Tůma

Česká národní banka zcela nečekaně snížila klíčovou úrokovou sazbu o půl procentního bodu na 3,75 procenta. Někteří představitelé bankovní rady přitom ještě před několika dny popírali, že by snižování sazeb připadalo v úvahu. "Nebylo cílem šokovat trh," tvrdí přesto guvernér banky Zdeněk Tůma. "Sám jsem nečekal, že naše analýza povede k těm závěrům, ke kterým vedla."

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

z pekla

To jsi teda optimista
Já se občas bojím, že negativní překvapení ještě nejsou u konce. Před volbama klidně můžou vyplavat svinstva, že se budeme divit. 
0/0
26.4.2002 9:53

j_kubicek@email.cz

Rozpor mezi sazbami za které si půjčují banky a spotřebitelskými úvěry
0/0
26.4.2002 8:45

Mike

Co udelaji komercni banky
0/0
26.4.2002 5:45

Pafan

Souhlas s krokem ČNB
S krokem ČNB souhlasím. Firmy, aby byly vůči zahraničí  konkurenceschopné, potřebují levnější úvěry. Nyní je ideální situace pro provedenou korekci sazeb. A i kdyby koruna oslabila o 2 Kč za euro, pořád nebude s ohledem na současný kurz  podhodnocená. Navíc se domnívám, že by naší ekonomice prospěla strategie "podhodnocené měny". Ekonomika země i firmy potřebují růst a trh v ČR je příliš malý. Expanze na zahraniční trhy se s nadhodnocenou měnou realizuje obtížně ...
0/0
25.4.2002 20:17

člověk

sazby na úrovni zemí EU
ČNB si zaslouží za svou odvahu dík!!! Sazby nyní máme téměř na úrovni EU. Kdo ale rozsekne tu tichou domluvu domácích poboček zahraničních bank (a neopravujte mně slovíčkařením 90% bank je v rukou zahraničních vlastníků), které stále spotřebitelům půjčují za 16% a za 19%. Klíčová sazba ČNB je snad na 3,75% a banky si nyní mohou od ČNB půjčit už za 2,75% ne? Co na to antimonopolní úřad? Nechá klidně dál spotřebitele odírat? Dříve tu na trhu jedna taková banka byla, která postupovala jinak než všichni ostatní. Byla to IPB ! Po jejím odstranění teď všichni ostatní dělají mrtvé brouky (včetně ČSOB, která by jinak nemohla vyplácet tak vysoký dividendy více než tři miliardy) a sazby jsou téměř na stejné úrovni, jako když si tu IPB všichni mezi sebou rozebírali.                                                    Teď zase všichni ti chytří řvou a terčem je jim konečně dynamická ČNB! Jakej obracející se světovej trend ve zvyšování úrokových sazeb? Bank of Canada? Jak jejich rozhodnutí přijal po několika dnech trh? A co poslední snížení cen výrobců v Německu? Potrefený se ozvali. Teď po tom, co ČNB udělala tento správný krok a tím pádem je na vás (vaši marži) víc vidět se vám už bude trochu hůře hájit ty vysoký, prasecký úrokový sazby na úvěry který poskytujete, co? Kdy už snížíte ty sazby na úroveň vyspělých zemí, kterýma se pořád ve všech větách oháníte?  
0/0
25.4.2002 17:42

Lenin

Re: sazby na úrovni zemí EU
Sranda to číst. Nezajištěný úvěr má při platební morálce průměrného Čecha rezervy ve výši 13%. K tomu si přičti ty tvá 3% nezbytnou marži a máš těch 19%.
0/0
25.4.2002 17:53

člověk

Re: Re: sazby na úrovni zemí EU
To máš čísla z roku 1998? A nepředali jste náhodou všechny tyhle špatný úvěry Konsolidačce? Pokud jste si vy v poslední době vytvořili nějaký nový špatný úvěry tak proč ne… Ať jsi dobrý dlužník a splácíš nebo ne všem stejně? Já ti nerozumím….  
0/0
25.4.2002 18:29

nicka@centrum.cz

Re: sazby na úrovni zemí EU
Banky si mohou od ČNB půjčit za 4,75% (tzv. lombardní sazba) za 2,75% (diskont) si mohou uložit na jeden den a za 3,75% (repo sazba) na dva týdny.
0/0
26.4.2002 8:26

j_kubicek@email.cz

Re: sazby na úrovni zemí EU
0/0
26.4.2002 8:38

j_kubicek@email.cz

Re: sazby na úrovni zemí EU
0/0
26.4.2002 8:42

Tomas

Kdo se boji, nesmi do lesa
Citim se velmi trapne, kdyz ctu prohlaseni ekonomickych expertu nasich prednich bank, jak utoci proti rozhodnuti CNB, ktere bylo velmi logicke a opravnene. Jeho utajovani pouze pomohlo otestovat ceskou ekonomiku a je pochopitelne, ze CNB pak po odpovedi ceske ekonomiky v podobe Trutnovske vyzvy, pouzila jeden ze standardnich nastroju jak oslabit kurz narodni meny.
Pokud se cesti ekonomicti "expeti" ohaneji argumenty jako  "tah ke zviditelneni CNB", "hrani s ekonomikou" ci "cesta proti produ" je to dukazem toho, jak pouze zarlive z povzdali sleduji to, na co jako slabi stredoproudari skutecne nemaji. 
0/0
25.4.2002 17:14

Karel Knechtl

Re: Kdo se boji, nesmi do lesa
Sorry, ale takovýhle píčoviny radši z huby nevypouštět... ČNB není stánek se zeleninou, kde když zlevníš pomeranče o bůra tak po tobě sousední stánkař bude žárlivě pokukovat a ihned zpochybňovat jejich kvalitu. Rozhodnutí přichází ve chvíli, kdy se světová ekonomika zdvihá nad očekávání dobře a všichni jsou připraveni korigovat sazby, protože vědí, co je to INFLACE. Ano ČNB má svojí moc, ale hazarduje s NAŠIMA PRACHAMA, to si uvědom. Ať analytik plácá co chce, ty za jeho komenty platit nemusíš!
0/0
25.4.2002 17:31

Tomas

Re: Re: Kdo se boji, nesmi do lesa
No kdyz kdyz jste tak dobrej pane, a rozumite stankovemu prodeji zeleniny, tak mi ted jeste prosim napiste, co se stane, kdyz CNB takhle koriguje sazby a pritom svetova ekonimika vysila tolik pozitivnich signalu? Fakt by me zajimalo, aspon tak na jeden az dva mesice dopredu. Alespon vyvoj ceske ekonomiky, inflace a kurzu CZK.
Drzim palce a za dva mesice se rozhodnu, jestli investovat s Vami anebo Vas necham utracet samotneho.
S pozdravem Tomas
0/0
25.4.2002 19:29

Greenspan

Re: Re: Kdo se boji, nesmi do lesa
Jenže česká ekonomika šla v posledním roce tak trochu proti proudu a sílila,ale tento rok by tomu tak být už nemuselo a tak zatímco ostatní země(USA) sazby už zase zvyšují Čnb je snížila a já osobně se vysoké inflace vůbec neobávám.
0/0
25.4.2002 19:36

Karel Knechtl

Trutnovský nářky
Nechápu vyjádření typu:"Vyhověli jsme signatářům bla bla..." Banda trutnovskejch balíků, který si neumějí zajišťovat svý operace v cizích měnách. Asi se stavím na ČNB taky s nějakou bolístkou, třeba mi Tůma pomůže, když je takovej vstřícnej k lidové mase. Doporučuji výborný článek http://www.penize.cz/info/zpravy/zprava.asp?NewsID=1016, který pomůže osvětlit faleš Krkonošských lobbistů. Mimochodem, zajímalo by mě, jestli Tůma rozhodnutím hájí zaměstnanost v regionu. Hlavní signatář Grund zaměstnává z 50% polské občany, které denně vozí přes hranice.
0/0
25.4.2002 17:04

investor

Re: Trutnovský nářky
Podle mého soudu Tůma na post guvernéra ČNB nepatří.Byla to opět špatná volba nešeho milovaného prezidenta bez jakékoliv konzultace s odborníky.Následky teď neseme bohužel jako vždy všichni pro blbost jedincu někým oblíbených.
0/0
25.4.2002 17:14

www.hajzlove.cz

Re: Re: Trutnovský nářky
podle me jsi spis spekulant na vzestup koruny
0/0
25.4.2002 17:28

investor

Re: Re: Re: Trutnovský nářky
Ano,to výš každý má zájem maximalizovat svůj zisk,jinak by tato hra neměla cenu.Jde mi hlavně o to,že na jedné straně ČNB provede toto rozhodnutí,ale na straně druhé a to je pro mně důležité,dostanu úvěr s 12-18%.
0/0
25.4.2002 18:12

investor

Re: Re: Re: Trutnovský nářky
Ještě jenom krátký dodatek.Je mi na zvracení,když čtu informace o výsledcích hospodaření bankovního sektoru,jak najednou snad s výjimkami je celý bankovní sektor úspěšný a každá banka má zisk.Uvažuješ o tom jaký to je zisk a jak tyto banky investory okrádají?
0/0
25.4.2002 18:19

www.hajzlove.cz

Re: Re: Re: Re: Trutnovský nářky
Ne, spíš uvažuju jaká je průměrná návratnost investice, za kolik byly banky koupeny a kolik nás stálo jejich oddlužení.
0/0
26.4.2002 10:36

Nazor

Re: Trutnovský nářky
Co je na tom, ze nekdo zamestnava Polaky, KDYZ NASI LIDE MAJI TAKOVE PODPORY, ZE SE JIM NECHCE DELAT ?
0/0
25.4.2002 18:40

Pavel Husek

Re: Trutnovský nářky
Nejsem z Trutnova ale podle knechta jsem balík. Kolik toho knecht Knecht vyvezl? Řekl bych že velký.....................
0/0
25.4.2002 20:57

medvěd

At žijou analytici
Mám takový pocit, že jestli někdo plave proti proudu za každou cenu kvůli tomu, aby se zviditelnil, tak jsou to právě citovaní tzv. analytici, kteří se nám snaží vsugerovat naprosto fantastickou magoriádu, že ČNB při tomto kurzu koruny snad měla úrokovou sazbu ještě zvýšit a korunu ještě posílit. Pak už by opravdu nezbývalo, než jen dovážet - teda pokud by bylo za co...
0/0
25.4.2002 16:37

investor

Ví vůbec bankovní rada vo co gou?
Podle tohoto hrozně spatného rozhodnutí,které bude mít nemalé důsledky na stav financí a důvěru investorů i přes opačný světový trend semi zdá,že tato bankovní rada v čele s prezidentovým guvernérem stojí za hovno!!! Důsledky bohužel poneseme všichni do jednoho pro blbost pár jedinců!!!
0/0
25.4.2002 16:33

xxl

Re: Ví vůbec bankovní rada vo co gou?
co tady placas za hovadiny? myslim, ze daleko vetsi skody tady napachali vsechny vlady od 89 svymi neumetlskymi kroky, ktere nas stoji radove daleko vic nez toto kratkodobe rozhodnuti CNB.
0/0
25.4.2002 17:31

Salesman

Trutnov
Stejně je to jen ústupek křiku Škodovky a pana Kulhánka. Ještě že jsou volby jenom jednou za čtyři roky, jinak by rozfofrovali,co se dá. To máte kampeličky, úrokové sazby ... :-).
0/0
25.4.2002 15:39

wjp

Re: Trutnov
Tak trošku do jednoho pytle všechno, že? Typický
0/0
25.4.2002 16:38

kilol

ať žijou levné půjčky
0/0
25.4.2002 15:27

kilol

ať žijou levné půjčky
0/0
25.4.2002 15:27

www.valka.cz

snizeni uroku ...
jestli se promitne toto snizeni do uroku, ktere dostavame z uctu, tak u mnoha z nich zacneme doplacet, protoze uz ted je to tak nizky, ze z toho je stejne prd ... ale pokud zlevnej hypoteky, tak proc ne ...
0/0
25.4.2002 15:00

Lenin

Re: snizeni uroku ...
Makej a neserfuj bejku!
0/0
25.4.2002 15:14

STALIN

Re: Re: snizeni uroku ...
Ty takže.
0/0
25.4.2002 15:20

www.hajzlove.cz

Re: Re: Re: snizeni uroku ...
Nápodobně.
0/0
25.4.2002 15:23

investor

Re: Re: snizeni uroku ...
Tady se podívejte na skupinu blbců,která nemá ani páru o financích.
0/0
25.4.2002 16:46

I

Re: snizeni uroku ...
Pokud nemáte hodně peněz na běžném účtě (řádově statisíce Kč), tak na jeho provoz a běžné bankovní operace skutečně doplácíte už dnes.
0/0
25.4.2002 15:23

investor

Re: snizeni uroku ...
Jo kamaráde,terminovaným vkladům odzvonilo již dávno.Opradu budeš doplácet na terminovaný vklad bance a ne aby se tvůj vklad zhodnotil.
0/0
25.4.2002 16:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.