Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Siemens postavil rozbitou železnici za miliony

Jedna z nejzvláštnějších investic v historii německého Siemensu má hodnotu v přepočtu skoro půl miliardy korun. Strojírenský koncern za tyto peníze postavil testovací železniční okruh, který simuloval chátrající železnice provozované svými britskými odběrateli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Daňový soumar

Železnice - kouzlo minulých století
Jo to byly časy, když jezdily vlaky. Když se tam člověk narval, hned ho polili pivem, pak si stoupnul do louže sraček z hajzlíku, kolem věčně lezli spocení Cikáni, slabší jedinci omdlívali, z okna šplouchalo co chvíli nejaký blití, cestující se opalovali na mezích... Nevíte, je to ještě někde???
0/0
26.4.2002 15:13

vacslav

nemuseli stavet
nemuseli nic stavet, mohli testovat u nas.
0/0
26.4.2002 13:58

Viados

Siemens vi co dela
Treba i takova trat Offenbach-Rodgau blizko Frankfurtu nad Mohanem potrebuje nove vozy jako sul. Koleje pritom pripominaji rozbourene more. No a CD a ZSR budou take dobry odbratel. Necim se soucasne, nekdy az 50 let stare vozy (rada 830 alias M262, i kdyz ty jsou nadprumerne spolehlive), budou muset nahradil. Pritom CKD je v pr*eli, Studenka osobni vozy uz nedela ...
0/0
26.4.2002 13:36

oooooooooooooooo

Re: Siemens vi co dela
Studenka nedělá, ale dělá ČKD Lokomotivka Ostrava a té se daří docela dobře - má kontrakt na 20 motorových vozů do Finska a podobné vozy se budou vyrábět do Itálie.
0/0
26.4.2002 13:40

jana, Londyn

Re: Siemens vi co dela
jako pravidelny cestujkici na South West - a nejenom tam - muzu jenom potvrdit, ze to tak je a je to jeste horsi. Hlavne at nikdo, kdo to nezkusil nerika, ze v Anglii (nebo v Nemecku.. nebo o ktery stat je tematem aktualni diskuze o cemkoli) je lip. Neni. Kolikrat je to horsi - a to nejemnom vlaky, ale i zdravotnictvi, financovani skolstvi... 15 jsem cestovala denne na ceskych drahach, IC, rychliky, osobaky, kolem cely republiky, vlaky byly zpozneny nebo zruseny - ale pod vou letech cestovani jenom kolem Londyna, je mi spatne, je mi na zvraceni. Nejde jenom o mezimestskou, ale i mestskou dopravu. Kdyz behem ctrnacti dnu, kdy vlak nebo metro pouziju nejmin 30 krat, vlak prijede na cas dvakrat a v metru nebude prerusena doprava kvuli cemukoli aspon 3krat, tak jsem stasny clovek a very happy dojizdejici. To je potom povidani na cely den: "Vis, co se mi dneska stalo? Vlak prijel nacas!!! Neblazni! Fakt? A co jsi delala ty dve hodiny, co si beres jako rezervu?" Horsi uz to byt nemuze - to bylo stanovisko i Britskeho tisku - "Britske drahy jsou nejhorsi na svete" (Evening stadnard). Siemens dobre vi, co dela
 
0/0
26.4.2002 14:01

oooooooooooooooo

ČD - PŘEPLNĚNÁ ZAMĚSTNANCI
Řešení situace v ČD:
1. Vyházet neschopný management
2. Přijmout zkušené vedení
3. Za cenu stávek propustit 40 % zaměstnanců, jsou tam zbyteční - především administrativní pracovníci. Hodně malých venkovských stanic lze automatizovat. Jízdenky lze prodávat ve vlaku (viz soukromá dráha v Desné!!!)
4. Želežničářské odbory zlomit třeba nasazením armády do lokomotiv a na nádraží!
5. Prošetřit veškeré ztráty (i nezaviněné úmylsně) a vést k odpovědnosti příslušný management.
 
 
0/0
26.4.2002 13:27

ČD

Re: ČD - PŘEPLNĚNÁ ZAMĚSTNANCI
Naprosto souhlasím. Proč by měli daňoví poplatníci hradit ztráty ČD z osobní dopravy. A soudruh Dušek ještě vyhrožuje, že železničniční odbory potáhnou napříč republikou. Snížit stavy a odprodat nepotřebný majetek (viz. Nákladové nádraží Žižkov).
0/0
26.4.2002 15:53

admiral Atvar

ODS skodi
ze ODS ma zaporny vztah k draze jako celku je nabiledni a jestli vyhraji se udusime zplodinami z aut ! pryc s auty ! nicme je ! rozbijejme ty dablovy krabice !
0/0
26.4.2002 13:03

Milan

Pěkné nadělení
Stejný bordel na českých drahách nás čeká když ODS vyhraje volby. Přitom dotace do Britských privatizovaných drah jdou do stovek miliard liber a jsou větší než dříve dotace do státních drah. Neměli by jsme se poučit a nebo jde jen některým lidem o rozkradení lukrativního majetku ČD, tedy tunel.
0/0
26.4.2002 12:02

TGL

Re: Pěkné nadělení
idiote
0/0
26.4.2002 12:10

Martin

Re: Pěkné nadělení
demente!
0/0
26.4.2002 12:17

Tomáš

Re: Pěkné nadělení
Ano, měli bychom se poučit a rovnou České dráhy ZRUŠIT! Ať jdou ti flákači železničáři pracovat, snad něco umí a práci si najdou. A nebo umřou hlady, ale není důvodu, přoč je platit z daní.
0/0
26.4.2002 12:44

Astar

Re: Re: Pěkné nadělení
Asi nechapes, ze fungujici zeleznice je pro stat velky obchodni a ekologicky prinos - divil by ses, kdybys videl, v jakych podminkach musi jezdit nasi zeleznicari a jak je to narocne na nervy. Jen by v tomhle state nesmelo byt tolik defraudantu a tunelaru, pak by se rozvijela i zeleznice...
0/0
26.4.2002 12:48

Bohuslav Roztočil

Re: Re: Re: Pěkné nadělení
Ona někde existuje fungující železnice? Kde?
0/0
26.4.2002 13:02

David

Re: Re: Re: Re: Pěkné nadělení
Japonsko, Francie, Německo, Itálie....
0/0
26.4.2002 13:22

Viados

Re: Re: Re: Re: Pěkné nadělení
Svycarsko! Jako hodinky.
0/0
26.4.2002 13:32

J.Koloc Deventer/Praha

Re: Re: Re: Re: Re: Pěkné nadělení
Holabdsko. I přes značné potíže udrřuje provoz na nejvytíženější železniční síti na světě. IC vlaky jezdí mezi všemi většími stanicemi v celé zemi v půlhodinovíém taktu.
0/0
26.4.2002 16:50

Hanka

Re: Re: Re: Re: Re: Pěkné nadělení
Moje zkusenost se svycarskymi drahami je rovnez perfektni, ale nektere ceske rychlokoridory tez nejsou k zahozeni, EC po nich padi jak draci!
0/0
30.4.2002 10:58

Mira

Re: Re: Re: Pěkné nadělení
Obchodní? To jako že na to stát každý rok dává milardy? Každý jiný podnik by dávno zkrachoval (samozřejmě s výjimkou státních jako banky, Vítkovice, NHKG apod.) Ale to je čistě populistické řešení Zemana před volbama. Za 4 roky nevyřešil nic.
 
BTW Pamatujete na stávku železničářů? Po počátečním šoku se soukromí dopravci rychle přizpůsobily a dráhy jaksi nikomu moc nechyběly (ke konci onoho stávkového týdne).
 
Jo, a slavné dráhy jsou i po zakoupení karty Z (nechci slevu zadarmo, že) pořád dražší než autobusy. (Zkušenost z minulého týdne.)
 
Ale ono uže se začíná mluvit o tom že daň na naftu je moc nízká a že ji bude potřeba zvednout, aby náhodou autobusy nebyly levnější i přesto, že nedostávají miliard dotací.
 
A ještě něco. Ryba smrdí od hlavy. Obyčejní zaměstnanci drah jaksi o hospodaření přímo nerozhodují ...
 
 
0/0
26.4.2002 13:20

Daňový soumar

Re: Re: Re: Pěkné nadělení
10 miliard ztráta každý rok, to je obchodní přínos? To je normální průser na bankrot!!!
0/0
26.4.2002 15:06

Josef

Re: Pěkné nadělení
jinak doma všichni zdrávy ?
0/0
26.4.2002 12:44

Klára

Kdeze jsou ti frustrovani cestujici?
Maji daleko lepsi vlaky, ktere mene hrkaji, jezdi rychle, maji vcicero dveri ve vagonech, coz urychli nastup.
Nikdy jsem tam nezazila zpozdeni, spinu. Pruvodci jsou vstricni a informovani. Sluzby bezi.
Frustrovani cestujici? Ti nestoji  na nastupisti britskych drah, ale drah ceskych, kterym se stava, ze zustanou na nekolik hodin stat v poli, na nekterych tratich je diky opravam NEKOLIK LET permanentne zpozdeni.
Ovce tam behaji po kopcich mezi ohradama, a nemaji s nima problemy ani lokalni autobusy, ktere jezdi po hrbolatych vicemene soukromych cestach, natoz aby se ovce pasly na trati.
Pekne lzivej komentar!
0/0
26.4.2002 11:57

Deutsche zeitung

Re: Kdeze jsou ti frustrovani cestujici?
No to je lzivy komentar, protoze tohle jsou nemecke noviny a ty se jak znamo snazi ukazat v tom nejlepsim svetle firmu Siemens (urcite diky zasluham tehle firmy za druhe svetove valky) a ty spinave a umounene brity musi co nejvice pospinit, protoze jsou to proste Ti hnusni Briti....
0/0
26.4.2002 13:52

Klára

Stav zeleznic v UK je mnohem lepsi nez u nas
Maji daleko lepsi vlaky, ktere mene hrkaji, jezdi rychle, maji vcicero dveri ve vagonech, coz urychli nastup.
Nikdy jsem tam nezazila zpozdeni, spinu. Pruvodci jsou vstricni a informovani. Sluzby bezi.
Frustrovani cestujici? Ti nestoji  na nastupisti britskych drah, ale drah ceskych, kterym se stava, ze zustanou na nekolik hodin stat v poli, na nekterych tratich je diky opravam NEKOLIK LET permanentne zpozdeni.
Ovce tam behaji po kopcich mezi ohradama, a nemaji s nima problemy ani lokalni autobusy, ktere jezdi po hrbolatych vicemene soukromych cestach, natoz aby se ovce pasly na trati.
Pekne lzivej komentar!
0/0
26.4.2002 11:55

Martina

Re: Stav zeleznic v UK je mnohem lepsi nez u nas
Promin, ale dovol mi s tebou nesouhlasit, ale Siemens to udelal moc dobre. Ja osobne kazdy den dojizdim do Londyna do prace z jihu Anglie a o frustrovanyvh cestujicich vim svoje. Za poslednich deset dnu (jezdim i ores vikend) vlak prijel na cas jenom jednou a to byla nedele vecer. Vlaky jsou rano ve spicce tak natriskany, ze o pohodli se neda mluvit a pruvodci radsi ani nechodi, protoze proste neprojdou. Vic dveri ve vagone tady znamena, ze ve vlacich vyrobenych snad v roce 1945, jsou dvere u kazdeho druheho sedadla, takze kdyz prsi a je zima - coz je opravdu casto - tak nastupujici a vystupujici se ti rvou pres nohy a tasky, prsi na teba a priserne tahne. Pri prestupu na metro neni o moc lepsi - kdyz se ti podari nasednou, rekneme lepe, narvat se do metra, tak je to az osmy nebo devaty vlak. I kravy maji vetsi komfort pri prevozu, jak bylo receno minuly tyden ce zpravach. Jako turista mozna, ale ja uz dojizdim dva a pul roku - a davam Britskym draham   
0/0
26.4.2002 13:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.