Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přesun nádraží bude stát až 28 miliard

Osmdesát let trvající diskusi o tom, kde bude hlavní železniční nádraží v Brně, rozťala vláda. Souhlasila totiž s tím, že přispěje na jednu z největších investic v historii města: přesun vlakového nádraží o 800 metrů z centra směrem k autobusovému nádraží Zvonařka. Přesun bude stát mezi 18 až 28 miliardami korun a výstavba nového nádraží bude trvat 12 až 15 let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Slávek

Rozvojový projekt JCB
jo, remcalové, když se staví město, tak to  na něco "přijde". Je nejvyšší čas, aby se po 80ti letech konečně začalo. Pokud by moderní železniční doprava neměla mít futurum, tak ámen s náma. S.
0/0
10.5.2002 0:08

Dawson

NEJDE O NECO JINEHO NEZ O NADRAZI?
PRATELE, MATE NEKDO INFORMACE O TOM, KDO SE O POZEMKY, KDE STOJI SOUCASNE NADRAZI, ZAJIMA A KTERE FIRMY MAJI ZAKAZKU NA TUTO MONSTROZNI A NESMYSLNOU AKCI DOSTAT? KDO CHCE STAVET NA MISTE SOUCASNEHO NADRAZI? A CO? PROSIM, PODELTE SE S NAMI. JA OSOBNE BYCH HLEDAL SPOUSTU ODPOVEDI ZDE.
0/0
9.5.2002 5:07

Tonda

Re: NEJDE O NECO JINEHO NEZ O NADRAZI?
Myslim, ze nejde ani tak o pozemky kde stoji stavajici nadrazi, ale o pozemky kde ma stat Jizni centrum mesta. Tyto pozemky jsou mnohem lukrativnejsi. Prece jenom na zelene louce se stavi lip..   Nejednou jsem slysel, ze tyto pozemky si rozprodali lidi majici vazby na mesto(ale to nevim presne). Bez posunuteho nadrazi by tezko tzv. Jizni centrum zacali stavet...  takze odpovedi hledej nekde jinde..  treba se mrkni do planu a mozna to pochopis
 
0/0
9.5.2002 13:52

Věra

Re: NEJDE O NECO JINEHO NEZ O NADRAZI?
Můj vlastní názor je ten, že když stavěli v Brně Zvonařku - tedy autobusové nádraží, tak ji měli postavit místo obchodního dobu TESCO, tedy hned za vlakovým nádražím a bylo by to. TO SNAD NĚKDO MÁ V HLAVĚ MÍSTO MOZKU PILINY. Ale zase na tom někdo zřejmě osobně vydělal, jinak to není možné. Teď chtějí přesouvat vlakové nádraží téměř za 30 miliard korun... Bože nás chraň před BLBCI. Neboť těch se člověk musí bát, ti dokáží napáchat nedozírné škody, něco podobného jako blázni... A TO SI TROUFAJÍ ŘÍCI V DOBĚ NEJVYŠŠÍ ZADLUŽENOSTI, TA SPROSTOTA...
0/0
20.6.2003 9:08

Mirecek

Co to je za NESMYSL
Coze ????, 15 let stavet nadrazi - neni to chyba tisku a nenapsal tam nekdo tu jednicku pred petku omylem ???? - Obavam se, ze bohuzel asi nikoliv a proto bych rad apeloval na nejakeho poradce pana ministra, aby mu laskave sdelil, ze komunismus jiz skoncil (+/-) a ze se nachazime ve 21 stoleti. Ja vim - nadrazi je jiste velka stavba - ale 15 let - to by me zajimalo, jak dlouho by pan ministr stavel jadernou alektrarnu, ktera je radove slozitejsi a nakladnejsi. Trochu se bojim, jestli si tady nekdo nahodou nechce zajistit stabilni prijem pro sebe a pro sve pribuzne aspon do desateho kolene a minimalne na dobu patnacti let...... Ja mam takovy pocit ze retorika panu ministru je ruzova ale jejich ciny jsou silne CERVENE
0/0
9.5.2002 0:19

ppetr

ministri
ti ministri by to meli nechat na lidech.zjistuji,ze obcani maji vic rozumu, nez ta nase vlada senilnich dedku,ktera vymysli akorat ZHOVADILOSTI.
0/0
8.5.2002 10:16

kadison

nevim proc
To je Brnensky nadrazi tak preplneny ze se musi presouvat? Stejne jde jenom o zastavky kde lidi nastupuji a vystupuji z vlaku, ja bych to nechal tam kde to je, mozna to trochu zmodernizoval.
0/0
7.5.2002 20:53

Věra

Re: nevim proc
Máš naprostou pravdu, přečti si, co jsem o tom napsala nahoře... Ale zřejmě v tom bude zase zainteresovanost některých "důležitých", aby měli opravdu vystaráno na oněch 15 let. A nejen oni, ale celé jejich rodiny.... Jsou to činy vedoucí do samotných PEKEL...
0/0
20.6.2003 9:11

Romanek

28 000 000 000 Kč (!!!!)
Jak velkej problém je prosadit 115 miliardový obchod za nové stíhačky. Ale 28 mld. za nádraží o 800m vedle není hodně ,že jo.
0/0
7.5.2002 18:45

MBM

nové nádraží, "Jižní centrum", atd.
Na těchhle stránkách (provozovaných magistrátem města Brna) jsou docela zajímavé informace o tom, jak město hodlá přetransformovat ten jižní cíp města, kterej zahrnuje hlavní nádraží, Zvonařku a přilehlé oblasti:
 
 
Je to docela zajímej plán, i když možná příliš velikášskej a radikální.
 
Na moji oblíbenou otázku, co se stane s plochou uvolněnou po stávajícím nádraží, jsem se tam nedočetl nic konkrétnějšího než že tam budou nějaké "veřejně prospěšné stavby".
0/0
7.5.2002 18:44

Čumil

Re: nové nádraží,
Díky za odkaz, chtěli bychom toho po MFDnes asi moc...
0/0
7.5.2002 19:07

$$$

lobbismus x pičovina = 28 miliard
0/0
7.5.2002 17:44

Daňový soumar

Rozvinutý šokialismus
Za 10 až 15 let už vlaky nebudou. Rozhodně ne pro osobní dopravu. Proto po pomnících reálného šokialismu vybudujeme z našich daní soukromému subjektu pomník rozvinutého šokialismu. Snad bude mít natolik vhodnou konstrukci, ře půjde rychle a levně předělat na supermarket, nebo zábavní centrum. Tam totiž taková investice bude návratná.
0/0
7.5.2002 15:07

Slávek

Re: Rozvinutý šokialismus
pokud dle Tebe za 15 let vlaky nebudou, tak to budeme asi už všichni mrtví . Doufejme tedy ,že budou a budou hlavním dopravním prostředkem, který konečně vystrnadí ty neekonomické žrouty kyslíku. ( 1km autem = 200litrů O2) Prosím násob!!!  Jen ať už  konečně v Brně postaví něco užitečného... a ne jen pořád v Prase. Slávek
0/0
9.5.2002 23:14

-HK-

Brno
Každý, kdo ten šílený plán obhajuje by si měl především uvědomit tu cenu. 28 mld za jakési lepší propojení s další částí města...... Ve skutečnosti jde samozřejmě hlavně o pozemky... Račte si hlavně vážení Brňáci představit, že by se takhle každé krajské město rozhodlo posuovat nádraží. Pravda - v Karlových Varech je taky plán na relativně nákladné přivedení hlavní žel. tratě na dolní nádraží, šlo by o rekonstrukci tunelu, velký most a asi 4 km kolejí, ale to celé by stálo zhruba miliardu a výsledkem by byla železniční doprava blíže centru - a v Brně chcete mít nádraží o 800 m dál za 28krát větší cenu. Jinak pokud to někdo obhajuje vysokorychlostní železnicí - pokud se někdy tato bude stavět, tak patrně v Brně nebude mít vůbec zastávku, protože ta se vyplatí až v aglomeracích s 2-3 mil. obyvatel.
0/0
7.5.2002 14:28

Viktor

Re: Brno
Rychlovlaky staví v aglomeracích s 2 až 3 miliony obyvatel... A proto TGV staví v Macon nebo v Le Creusot... Podívej se na mapu (podrobnou, abys to našel:-)))
0/0
7.5.2002 15:42

-HK-

Re: Re: Brno
No dobře, psal jsem kde se to vyplatí, to je u hormadný dopravy vždycky dost sporný. Nechci Brno nijak schazovat, ale ten přesun tak jak je servírován se mi prostě zdá býti broskvovinou. Modernizace průjezdných kolejí a mostů na současném nádr. by měla stát asi desetkrát méně... A jestli se chce někdo dostávat skrz nádraží, může si postavit nějakej superpodchod/podjezd/nadjezd, určitě ho to vyjde levněji. Akorát pak dráha neuvolní ty pozemky, to ne.
0/0
7.5.2002 16:39

Čumil

Re: Re: Re: Brno
"...ten přesun tak, jak je servírován, se mi prostě zdá být broskvovinou... " Jestli právě to není hlavním důvodem rozčilení..
0/0
7.5.2002 17:19

-HK-

Re: Re: Re: Re: Brno
To je možné. Chtělo by to prostě objektivně sepsat opravdu všechny klady i zápory přesunu. A taky přesnou cenu. No jo, jenže zkuste to někdo, objektivně:-/
0/0
7.5.2002 19:29

Slávek

Re: Brno
Pokud by jsi byl zasvěcenější, tak by jsi věděl, že v Brně zastávku mít bude! Brno je zahrnuto do sítě Eurocities...S.
0/0
9.5.2002 23:21

blaza

Re: Re: Brno
Rychlovlaky v Brne zastavovat rozhodne musi, protoze ten most pres Svratku za nadrazim je v takovym stavu, ze vlak s rychlosti pres 5 km/h by musel skoncit v rece.  
0/0
10.5.2002 7:17

Věra

Re: Re: Brno
Když to bude Eurocitis - tak ať přispěje EU, až tam budeme... Když bude jezdit i přes ně, ne?
0/0
20.6.2003 9:14

Slávek

Re: Brno
To snad budem srovnávat "významově" nesrovnatelné???S.
0/0
9.5.2002 23:54

asdf

Ziskovost drah
To tolik ceske drahy vydelaji, ze si zaslouzi presunuti nadrazi a vybudovani uplne noveho? Nebo si chce nekdo postavit dum v blizkosti centra a chce, aby mu "trosku pomohl stat" s uvolnenim mista? Bezte s tim nekam. 28 miliard je 28 miliard. Penize jen tak nespadnou z nebe, ty musi nekdo vydelat! To chteji vsichni Brnaci zakrnet na dalsich 12-15 let se vsim ostatnim?
0/0
7.5.2002 13:48

MBM

Co bude s Rolou?
Zajímalo by mě, co se stane se stávajícím nádražím. Jestli se budova zbourá a koleje se vytrhají, vznikne tam docela velkej prázdnej lán země - co s nim se udělá?
Před hlavním nádražím je velká tramvajová křižovatka, která zrušením toho nádraží ztratí smysl. Co bude s ní? Zruší se taky a vznikne tak ještě větší prázdnej lán země?
Rád bych doufal, že ti, kdo ten "přesun" naplánovali, mají tyhle otázky promyšlený, ale bojím se, že spíš nemají.
Bylo by sice hezký mít v Brně vlakový nádraží hezky pěkně vedle autobusovýho, protože dostat se rychle z jednoho na druhý neni jednoduchý. Ale to by snad šlo vyřešit i jinak, třeba postavením nějaké rychlotratě mezi nima.
A je taky pravda, že jižní město je tim nádražím a kolejama trochu nezdravě odříznutý od centra, ale vyřeší se to zrušením nádraží? Takovej vyhlazenej (nebo necitlivě zastavěnej) flák země, pokud do něj lidi neradi choděj, může centrum a jižní město od sebe izolovat stejně jako jakýkoliv nádraží.
Dokuď si Brňáci nejsou stoprocentně jistí, že tahle akce jejich městu prospěje, neměli by ji dovolit.
0/0
7.5.2002 13:14

Čumil

Re: Co bude s Rolou?
Pokud vím, existuje několik projektů, co se s onou oblastí stane. Slušné noviny by uvedly aspoň nějaké odkazy. Ale to by zase nebylo tolik diskusních názorů, protože nejlépe se přece mluví o tom, o čem nevíme vůbec nic.
0/0
7.5.2002 16:22

MBM

Re: Re: Co bude s Rolou?
Mno, to mě právě zarazilo, že se v tom článku vůbec nepíše, co se udělá s tou uvolněnou plochou. Jako kdyby to nikdo nepovažoval za důležitý. Rozhlížel jsem se i po jiných zpravodajských serverech, ale nenašel jsem na to téma nic.
 
Upřímě řečeno, z představy že v Brně nebude hlavní nádraží tam co vždycky bývalo jsem trochu .
0/0
7.5.2002 16:50

Slávek

Re: Co bude s Rolou?
Kemo, neboj, bude fungl nová a ešče k ní natahnem nový metro za  9 miliard, ať se pražáci poseró steky.. Slávek
0/0
9.5.2002 23:37

Borovička

Nádraží rozvoj města nebrzdí
V Brně si vždycky dovedli vyvzdorovat úchvatné pitomosti - stačí připomenout výstavbu Masarykova okruhu uprostřed hlubokých lesů. Mne ta touha zbourat nádraží na dosah centra nepřekvapuje. Možná se ti konšelé za těch 15 let svým myšlenkovým obzorem moc nezměnili.
0/0
7.5.2002 12:42

Čumil

Re: Nádraží rozvoj města nebrzdí
A jak to tak dobře víte, pane Borovičko?
0/0
7.5.2002 12:52

Borovička

Re: Re: Nádraží rozvoj města nebrzdí
V Bruselu projíždí vlaky (místní i mezistátní) přímo centrem města - nádraží je v podzemí. Takové nádraží městu nepřekáží. Pochopitelně má podobu jen vícekolejné zastávky. Podobné řešení má po válce zničená Varšava. Využít stávající "koridor" by nebylo jistě tak drahé.
0/0
7.5.2002 13:05

Čumil

Re: Re: Re: Nádraží rozvoj města nebrzdí
Milý pane Borovičko, problém je v tom, že v Brně koleje do středu města vedou viadukty a náspy; ona se v první polovině 19. století v Rakousku pára ještě pod zem nedávala...
0/0
7.5.2002 16:10

MBM

Re: Re: Re: Re: Nádraží rozvoj města nebrzdí
V Belgii, řek bych, asi taky ne . Tady problém nebude.
0/0
7.5.2002 16:57

Čumil

Re: Re: Re: Re: Re: Nádraží rozvoj města nebrzdí
Takže už jen navrhnout alternativní řešení a místo náspů vybudovat podzemní dráhy, včetně zastávky. Prima. Ozvěte se, až to spočítáte - a rovnou s tím do vlády!
0/0
7.5.2002 17:14

Sopko

Příliš málo muziky za moc peněz
Nevím, jestli je přesun nádraží o několik set metrů investicí, která brání Brnu v rozvoji. Osobně jsem na nádraží vystupval a moc mě vyhovovalo právě to, že JE v centru měst (stejně jako Hlavní či Masarykovo nádraží v Praze). Výhodou takové polohy je právě to, že ekologicky a kapacitně přiveze lidi do města, aby tam nemuseli jezdit auty.
Co se týče ceny, přijde mi ji smysluplnější investovat třeba právě do dálnice D47 nebo jiných základních liniových propojení než do přesunu nádraží...
0/0
7.5.2002 12:03

Čumil

Re: Příliš málo muziky za moc peněz
Nehodlám komentovat částku nákladů, o níž nevím nic, než napsal tento málo důvěryhodný zdroj. Pokud se polohy brněnského nádraží z urbanistického hlediska týče, snad by se dala přirovnat k situaci, kdy by pražské Hlavní stálo někde na Můstku a Příkopy a Národní by byly tvořeny tělesem kolejiště. Staré město s Václavákem by propojoval jeden podchod a u Prašné brány by byl jediný špinavý podjezd.
0/0
7.5.2002 12:25

Šťoural

Re: Re: Příliš málo muziky za moc peněz
Čumile, nějak si v tom Brně čuměl blbě. Koleje jsou zcela mimo historické centrum města, a urbanisticky tam zapadají úplně stejně, jako do jakéhokoliv jiného města, které se od doby zavedení železnice zvětšovalo na všechny strany. Jenže to bychom museli stěhovat koleje téměř ve všech okresních městech v Česku. A když už jsme u té analogie s Prahou, mě to spíš připomíná situaci, kdybychom chtěli stěhovat Hlavní nádraží někam do Malešic jenom proto, aby Vinohrady či Žižkov nebyly "za kolejema". Vždyť ty koleje nevedou prostředkem náměstí Svobody.
 
0/0
7.5.2002 15:42

Čumil

Re: Re: Re: Příliš málo muziky za moc peněz
Milej Šťourale, já už na to Brno čumím asi padesát let. Ty koleje a hlavní nádr. byly v 1. pol. 19. stol. přivedeny k vnějšímu okraji tehdy ještě stojících hradeb a zafixovaly jejich lini od Cejlu po Kopečnou. Důsledky uvidíš, podíváš-li se na mapu města, případně, jsi-li z Brna, běž na procházku ke staré Vaňkovce a Opuštěné. Na podobenství s pražským hlavním na Můstku trvám.
0/0
7.5.2002 16:01

Mlada fronta

Informovanost
Je to mi z toho na nic. Velká část "zuřivých příspěvků" je ovlivněna neprofesiálním přístupem MF DNES ke zpracování tématu. Jednostrnanné, zavádějící pohledy na celou velice složitou problematiku .... Takto by noviny, které chtějí být špičkou novinařiny u nás, neměly informovat.
A potom je to také holá závist, že peníze nepůjdou k nám na dvorek, ale sousedům. Za komunistů koloval vtip o tom, že Brno je gorod -geroj, protože "40 let nedostali ani korunu a  voni tam pořád ještě přeživají ...."
0/0
7.5.2002 11:35

asdf

Re: Informovanost
Ty nezur a zklidni hormon!
0/0
7.5.2002 13:39

Honzaa

blbost modernizace je nejlevnějši a nejrozumnější
0/0
7.5.2002 11:29

Čumil

Re: blbost modernizace je nejlevnějši a nejrozumnější
Milý příteli, problém není v modernizaci budovy a nástupiště, ale v jejich poloze a v poloze přípojných tratí, které tvoří neodstranitelnou bariéru, a jejichž kapacita se ani nedá zvětšovat.
0/0
7.5.2002 11:45

Čumil

Milí Čechové a Brňáci!
Hlavní nádraží v Brně od počátku vzniku blokuje otevření města směrem na jih a konzervuje bývalou linii pevnostního systému města. Chcete-li, milí Brňáci, mít i nadále hned za nádražím pěkný Bronx se vším, co k němu patří, propojený s městem jedním podchodem, ponechejte nádraží a jeho kolejové systémy tam, kde dosud jsou.
0/0
7.5.2002 11:28

Pavel Jůza

Re: Bronx
Jo, aha, "Bronx", říkáte, "za nádražím", říkáte?
V tom případě požaduji, aby nádraží Ústí nad Labem - Sever bylo přesunuto cca 50-100 metrů směrem k řece. Tím lokalita Nový svět přestane být "za kolejemi", čímž se mimo jiné vyřeší letitý problém Matiční ulice.
0/0
7.5.2002 17:15

Jarda

Ach, jo
Je úžasné, jakým způsobem  MF DNES informuje své čtenáře. Hrůůza!!!! O přesunu hl.n. se debatuje 80 let. Nádraží tvoří bariéru pro výstavbu města jižním směrem už 160 let. Na sever od centra je "normální město" - Veveří, Úvoz, Kotlářská, Lidická .... od nádraží na jih jsou pláně zarostlé lebedou, slévárny, staré a hnusné fabriky, polorozbořená Trnitá - někomu se takové město líbí??
V TV NOVA a v MF DNES je nejvíce zajímá názor bezdomovců, kteří se dnes hřejí u radiátorů -my nechceme přesouvat nádražím, jinak přijdeme o své teplé radiátory!
Přestavba nádraží je přestavba celého železničního uzlu, tzn. i tratí na nádraží vedoucích po celém městě, přestavba Rosického nádraží, vybudování a jiná organizace MHD atd.atd. Zařízení dráhy na hl.n. je dnes stejné jako před desítkami let. Absolutně nevyhovuje dnešním předpisům, nástupiště jsou 2x zalomená, normálně by tam neměl žádný vlak už vůbec zastavovat. Jeho rekonstrukcí by vznikl v centru města další kolos, zbourala by se půlka Křenové (taky asi žádná škoda), možná i Tesco, protože dlouhá nástupiště prostě potřebuj ímísto .....
0/0
7.5.2002 11:26

Brouk

Re: Ach, jo
Nemuselo by se bourat Tesco, existují i úvahy o výstavbě dalšího kolejového patra. Tady nejde o zalomení nástupišť ani o radiátory, tady jde o velmi lukrativní pozemnky v centru města. Být Brňák nebo do Brna pravidelně dojíždějící, jdu do ulic. Mít vlakové nádraží mimo centrum, to by se mi nelíbilo.
0/0
7.5.2002 15:09

Eric

28 MILIARD??
kdyby to bylo 2,8 mdl, uz to by mi prislo moc, ale jak se muze za blby vlakovy nadrazi utratit 28 mld???? fakt neuveritelny! doufam, ze idnes prijde s dementi, ze se autor o řád spletl!
0/0
7.5.2002 10:47

Geo

Do prdele...
co je zas toto ? Posoupnout nadrazi za 28 miliard ? To uz se snad nekdo vazne posral...
0/0
7.5.2002 10:36

dan

Re: Do prdele...
Na co tem kretenum platim ty dane?!
Mam navrh soudruzi: jestli je nejakejch 300 000 lidi v Brne, tak at daji raci kazdymu 10 000 Kc na ruku jako bolestny, at tech 800 m radci i do budoucna dojdou. Bude to stat pouhe 3 miliardy, vsichni budou radi a hlavne se usetri jeste 25 miliard Kc!!!
Kurva, mysli nekdo na to, kolik lidi jak dlouho musi solit dane, nez se to posklada na 28 miliard Kc, ktery tady prostustruje vlada jen tak?
0/0
7.5.2002 10:49

Pepa Jetel

Doplneni clanku
Smysl presunu nadrazi je (podle toho, co o tom vim) tento:
1. soucasne brnenske vlakove nadrazi provozne nevyhovuje, a to jak kapacitne (prostorove), tak z hlediska zacleneni do evropske rychlostni zeleznicni site, cili je treba ho zcela prestavet. Ve stavajici lokaci by se prizpusobeni parametrum rychlostni zeleznice dosahlo velmi tezko.
2. vytvoreni dopravniho uzlu u Zvonarky, kde se bude stykat autobusova i vlakova mezimestska doprava
3. centrum Brna je na mesto teto kategorie male a neumoznuje dalsi rozvoj. Posunutim nadrazi vznikne rozsahla plocha, kde se pocita s vyuzitim pro tzv. Jizni centrum.
Nechci timto posun nadrazi obhajovat, nemam pro to dost informaci, jen me udivuje, ze tato zakladni fakta v clanku zcela chybi. Hlavne ze iDnes zajima, ze nadrazi bude posunuto o 800 metru, coz je informace naprosto nepodstatna.
0/0
7.5.2002 10:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.