Diskuze

Stát si neprávem bere daň z benzinu

Už pátý měsíc platí firmy vyrábějící nebo dovážející benzin a naftu spotřební daň, aniž by kvůli chybě v zákonu musely. Státu hrozí, že kvůli bezprecedentnímu opomenutí úředníků ministerstva financí bude muset vracet až desítky miliard korun. Zákon nařizuje odvést spotřební daň z položek označených číselnými kódy. Ty jsou uvedeny v celním sazebníku, který se od počátku ledna změnil. Ministerští úředníci však zapomněli udělat stejnou změnu i v zákoně o spotřební dani.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Kazda

15. 5. 2002 9:17
Opakování topných olejů není náhoda
Škoda vzniklá daňovým deficitem z titulu profesionálního pochybení úředníka min. financí, který rozhodoval o spotřební dani z pohoných hmot, by mu měla být dána k úhradě podle zákoníku práce. Pokud je pojištěn na "zodpovědnost", pak vzniklou škodu zaplatí pojišťovna. Nikoliv daňoví poplatníci ve svém důsledku, třeba prostřednictvím jiných odvodů. Odvolání z funkce není potrestání.
0 0
možnosti

Ing.Radovan Burkovič

13. 5. 2002 11:34
Neoprávněný majetkový prospěch, sponzorství ????
Neoprávněné obohacení dle Občanského zákoníku : Pokud si stát ponechá neoprávněnně vybranou daň, dopustil se nezákonného obohacení bez právního titulu a je povinen neoprávněný majetkový prospěch vydat. Potud zákon. Okradeni a stále okrádáni byli a jsou všichni majitelé automobilů.  Proč platíme na pumpách za litr Naturalu 25,- Kč, když spotřební daň započtenou prodejcem do ceny nemusí prodejce platit? Osobně pátrám v dané věci kde je pravda a hodlám se dožadovat u prodejců snížení již zaplacené ceny o neoprávněně vyžadovanou spotřební daň. Udělejte to také a ministr bude mít po úsměvu........... Mimochodem bych rád věděl, jak svým majitelům a akcionářům zdůvodní ředitele prodejců benzínu že nechtějí vrátit daň a tak tedy okrádají firmu. A jak to vysvětlí FÚ, který to bude považovat buď za neoprávněný náklad a tedy okrádání státu na Dani z příjmu, nebo za dar, tudíž opět okrádání na Dani z příjmu a bude se ptát, zda MFČR odvedlo Darovací daň. Pokud ne, ručitelem ja dárce a prodejce benzínů ji tak odvede za stát. Zákon platí pro všechny.  Tedy myslím Ing.Radovan Burkovič, Ostrava - Plesná
0 0
možnosti

ppetr

10. 5. 2002 14:32
VIZITKA PRACE POSLANCU
pokud je vetsina lidi rozumnych,tak ja BYCH ZROVNA NEBYL a vraceni dane bych pozadal.stat me i tak na danich bere dostatecne na hůl,tak bych mu to alespon mohl castecne vratit.kdyby tam ti POSLANCI v parlamentu NECHRAPALI  a poradne zacli delat,tak by se to nemuselo stat.tady,alespon kazdy vidi jak kvalitni praci odvadeji.
0 0
možnosti

Ivan

10. 5. 2002 14:20
Bál bych se platit
Strejda Rusnok spoléhá, že firmy budou rozumné a budou daň odvádět. Já bych se bál - a to myslím zcela vážně! Při tomto chaosu ve státě by se mi klidně mohlo stát, že by mi úředník na finančním úřadě napadl mé daňové přiznání a to zcela po právu, neboť by zjistil, že jsem údajně zaplatil něco, co jsem zaplatit nesměl, tím jsem si velmi výrazně snížil daňový základ a tedy značně ošidil stát na dani z příjmu. Nepomohl by mi ani pán Bůh, neboť zákon, třeba blbej, je zákon a jeho porušení se musí trestat i když by mohlo být ve prospěch státu. Tedy nejen že bych odvedl daň ale zároveň bych platil pokutu jako prase.
0 0
možnosti

Josef E.Dolecek

10. 5. 2002 14:11
Ministr si myslí že jsme tupouni?
Ministr Rusnok si opravdu myslí, že normální člověk je neuvažující ovečka. Chyba pane ministře, já osobně přijít na to jak tomuto ZASRANÝmu statu neodvést jedinou korunu na debilních daních tak prostě neodvedu a neodvedu. A je mi úplně fuk, že je to chybou, nebo záměrem. Cpu do černý díry zvaný stát nemálo peněz a odměnou jsou mi buzerace ze strany úřadů, léta se táhnoucí soudní spory, díky kterým příjdu o peníze mých dlužníků apod. Říkám vám NASRAT!!!
Držím palce každému borcovi, který tenhle nstát prostě o daně natáhne.  Mě se nechce financovat žádný stíhačky, protože jejich potřebu necítím, mám minimální chuť sponzorovat socky v jejich lenošení a úředníky podporovat na jejich teplých místečcích a pak ještě za nimi chodit s prosíkem.
A že brečím a přitom budou volby: prosím vás a koho volit? Jeden větší hajzl jak druhej.
Josef E. Dolecek
0 0
možnosti

Daňový soumar

10. 5. 2002 14:32
Re: Ministr si myslí že jsme tupouni?
Na tomto předpokladu je postavená politika posledních 54 let. A funguje. Takže tupouni jsme, protože si ty diletanty s velkou slávou navolíme znova. Konce tomu nevidím, volby strávím v zahraničí. Mám strach.
0 0
možnosti

DrozD

10. 5. 2002 10:42
A co se z toho vyvodi?
A je to tu zase. Velkej prusvih, ktery stat bude stat spoustu penez. Kdo je za to zodpovedny? Budou z toho vyvozeny dusledky? To tam na tech vyssich mistech nikdo _nepremysli_? Nebo premysli az moc a ma z toho osobni prospech?
Mam toho vazne dost. Trochu z jineho soudku. V soucasne dobe byl v Brne zrusen jeden vyzkumny ustav a spadl pod detskou nemocnici (ktere sefuje jisty pan Burian). Byl zrusen, ma se stehovat do novych prostor (kde by mel probihat rekonstrukce, avsak neprobiha. Hole zdi s vytrhanou elektrikou, propalene podlahy). Cele ty prosory jsou prtave a vubec se nemysli bezpecnost, nebot tento vyzkomny ustav pracuje i s izotopy a je potreba tyto izotopy a odpad skladovat podle nejakych predpisu. Tento sef one detske nemocnice na veskere otazky odpovida stylem "Ja jsem tady reditel a komu se to nelibi, nemusi tu byt." pripadne "Tomu ja nerozumim ja jsem manager." Proc to tu pisu? Protoze cele se to stalo proto, ze tento pan se zna z milym panem ministrem zdravotnictvi panem Fiserem. Vsude je to o znamostech. Pan Fiser bude na ministerstvu koncit a podle vseho si potrebuje naklonit par lidi, aby se mohl po jiste 'uspesnem' vedeni resortu vratit opet na nejake pekne mistecko a kde nejspis? V Brne a kdo to vsechno zaridi? Pan MUDr. Burian.
A kdo na to vsechno doplati? Zamestnanci onoho vyzkumaku, a pak taky spousta pacientu, nebot v tomto ustavu se delaji/ly diagnostiky genetickych mutaci a nektere z nich se delaji/ly prave jen tam.
Je jedno jestli jde o dane nebo o neco jineho. Vzdycky za tim stoji nejaci lide. Lide, kteri nepremysleji, lide kterym je to tak trochu jedno, protoze se jich to prece netyka.
Omlouvam se za prispevek mimo, ale jsem vazne trochu vic nastvanej. Rozhodilo me to a stve me to. Nejsou to ojedinele veci a takovych veci se tu deje spousta. Nektere jsou videt vic, nektere min a nektere se ukazi az za spoustu let. Moc bych si pral, aby jsme uz konecne zacali zit v nermalnim state, kde se podobne veci nedeji a pripadne pokud se tak stane, tak je za to nekdo odpovedny a dostane pres prsty.
0 0
možnosti

Bubák

10. 5. 2002 11:05
Re: A co se z toho vyvodi?
Obdivuji lidi kteří dokáží napsat takovou hromadu textu aniž by vyjádřili nějakou myšlenku. Lidé opravdu nepřemýšlejí !!!
0 0
možnosti

Pepa

10. 5. 2002 10:35
Prosba
Mel bych takovou malou prosbicku pro pany redaktory - mohli by jste prosim pred volbami zverejnit (nebo spise sumarizovat) vsechny takovehle nesmysly co nas stoji par miliard - at uz jde o dane, vraceni penez "chudakum" (spise dusevne chudym) co naleteli na kampelicky (uzasny urok a muzete vyhrat i Alfu Romeo) nebo z posledni doby posun vlakoveho nadrazi v Brne o 800 metru(urcite nebude drazsi nez 23 miliard). Je mi opravdu a uprimne lito ze jsme svrhli komunisty a tudiz nelze legalne emigrovat a ziskat jako uprchlik jine statni obcansvi. Ja se alespon za to sve stydim.
0 0
možnosti

Tomáš Marný.

10. 5. 2002 10:55
Re: Prosba
Nelze než souhlasit. Já si alespoň 5x denně říkám "že jsem neemigroval, dokud to ještě šlo!". Teď nezbývá než doufat, že bolševici vyhrajou volby, zavřou hranice a zas to půjde :-))
0 0
možnosti

Bubák

10. 5. 2002 10:24
Komu jsou takové příspěvky určeny ?
Podle reakcí pod tímto článkem zjišťuji, že intelektuální úroveň čtenářů MfD i nadále klesá. Samozřejmě, vláda udělala chybu v zákoně ale nevím jak jemožné, že taková chyba prošla parlamentem i senátem, proč si toho nikdo jiný nevšiml dřív ? Firmy samozřejmě daň zaplatí i když je v zákoníku chyba, protože pro stát by nebylo nic jednoduššího než daň z paliv zvýšit. Nehledě na to že taková formální chyba by pravděpodobně před soudem neuspěla ( toto je podle mně nejpravděpodobnější ). Takže celé je to nafouknutá bublina, snažící se dokázat jak je vláda neschopná.
0 0
možnosti

Daňový soumar

10. 5. 2002 10:28
Re: Komu jsou takové příspěvky určeny ?
Chybí ti tam smajlík :-))). protože to ani ty sám nemůžeš myslet vážně, že???
0 0
možnosti

Nazdárek

10. 5. 2002 10:24
Souhlasím s článkem malá domů
Taky bych se vsadil, že většina firem platí, ale určitě mezi nimi bude jedna či dvě, od kterých vedou nitky až do parlamentu, které dobře o popsané chybě vědí, neb tato byla způsobena plánovaně a s úmyslem stát okrást. Ať žijou čertovsky vydělané (ušetřené) peníze . . .
0 0
možnosti

Bubák

10. 5. 2002 10:34
Re: Souhlasím s článkem malá domů
Tomu může uvěřit opravdu jenom vůl.
0 0
možnosti

Drson

10. 5. 2002 10:14
Jo, jeste ze jsou lidi rozumny...
http://www.unitedcommand.com/in.php?thesiteno=1946" target="_blank" rel="nofollow">To muzeme klidne zrusit zakony, kdyz jsou lidi rozumny, a budou vesele platit a platit. Neco malo jim nechame, at neumrou hlady, ale se zbytkem obcanum "pomuzeme", protoze my prece nejlip vime, ze co se takovy penize nevjvyhodnejc utrati. Trebas par letadylek do armady...
http://www.unitedcommand.com/in.php?thesiteno=1946" target="_blank" rel="nofollow">Ten vyrok o rozumnosti lidi bych poslal do nejaky souteze (idiot roku), nevite nekdo o nejaky? Byl by to jasnej favorit...
0 0
možnosti

hasic

10. 5. 2002 10:36
Re: Jo, jeste ze jsou lidi rozumny...
Zcela bezvýhradně souhlasím. Ty chyby v zákonech nejsou náhodné. I poslanci mají své příbuzné a známé a přimlouval bych se za průzkum u nějakého průšvihu - např. causa "Topné oleje", kolik z těch podezřelých je v nějakém příbuzenském či kamarádském vztahu s nějakým poslancem či politikem. To by byl krásný přehled, to by se národ podivil.
0 0
možnosti