Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Koruna končí týden na nové metě

Poslední červnový víkend přečká koruna rekordně silná. V závěru obchodování posílila až na 29,19 koruny za euro. Dolar se na českém trhu prodával už za 29,27 koruny, pak v jeho prospěch ale na mezinárodním poli koordinovaně zasáhly centrální banky USA, Japonska a Evropy a obchodování končí na 29,60 koruny za dolar.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Stan

Neni to dobře
Přečetl jsem si par příspěvků a zase se mě potvrdilo,že v naši zemi je dost "jednoduchych" spoluobčanů. Situace se silnou korunou byla uměle vytvořena predchozi vladou a to hlavně před volbami. Prohlašovala,že proda všechno co je statni at se dejě co se děje.Přiliv kapitalu do země a předpoklad dalších prodeju posilnil korunu a ČSSD pak chlácholila naivní červnové voleče, jak budou mít levnou dovolenou, že si v Italii koupi o 2 zmrzliny více atd. Lidé byli nadšení a házali lístky do uren. Ale už jim neřekla, že spousta jejich zaměstnavatelů bude muset snižovat náklady a to také třeba tím, že bude propouštět nebo snižovat platy. Protože jestli že má firam dlouhodobý kontrak na příklad (1000 € za výrobek a dřiv po výměně měla cca 33000czk a dnes ma cca 29000) tak ty 4000czk někde chybí?!?!?! Ale to je na přemýšlení a spousta lidí u nás nepřemýšlí, protože jim to způsobuje bolest a bolest nikdo nechce.
0/0
28.6.2002 22:01

loco

Re: Neni to dobře
naprosty souhlas .navic ja osobne nechapu,na co CNB ceka.Mozna na to,az zkrachuje polovina nasich exporteru do chvile nez prijde jejich ocekavana intervence..Hajzli
0/0
29.6.2002 3:29

spiderman

Re: Neni to dobře
Souhlasim s tebou uplne ve vsem. CNB ceka  a ceka...... Tato "Instituce" je od toho , aby korigovala nasi menu a ze jsi momentalne muzu koupit  o 2-3 zmrzliny vice nekde v Evrope.........
hodne kratkozrake a populisticke a pritom Cesky
export je na tom velice spatne[a bude hure......]Tito "Odbornici" z
CNB asi maji nejake nekale ulozene penize a tak jim to vyhovuje. Protoze jestli jsi nakradli napriklad 100 milionu
pred rokem kdyby chteli zdrhnout nekde na Bahamy....
tak by obdrzeli nejakych $2.5 milionu -momentalne uz maji pres $3 mil.Good job
Oni pockaj jeste chvili a pak........uz o nich uslysime jenom ze si vali sunky nekde na nejakych ostrovech.........
A Cesky stat opet zalepi tuto diru penezi danovych poplatniku.....jak uz mnohokrat udelal.
Zajimave jsou ceny surovin
predevsim ropa -benzin nevypada ze by nejak vyrazne zlevnil -duvod
udajne dlouhodobe nasmlouvane ceny -LZI- Tady v USA se cena zvysuje a nebo naopak snizuje  temer pres noc.....asi Amici nemaji radi smlouvy....nesmysl nekdo si proste maze kapsi na ukor ceskeho statu lepe receno na ukor ceskych lidi........
0/0
30.6.2002 17:17

Radek

Re: Neni to dobře
Jo taky souhlasím, ale nejde mi do hlavy proč, když koruna oslabovala nikomu to nevadilo (i když i to mělo stinné stránky), Teď posiluje a všichni říkají jak je to to špatně. Určitě exportéři mají menší zisky, ale aspoň se budou muset zefektivnit. Je otázkou jestli je lepší hodně méně efektivních podniků (lepší konkurenceschopnost, efektivita...) nebo hodně méně efektivních podniků (větší zaměstnanost..)
0/0
1.7.2002 7:57

Mirek

Koruna
uz posiluje dlouhodobe.  Az budou pribyvat horsi hospodarske vysledky, tak se kurs bude korigovat dolu.  Doufam, ze CNB nebude zbytecne intervenovat a utracet miliardy korun.
0/0
28.6.2002 19:44

USAma

Shalom
Kdyby ti "vyvolení" z ČNB korunu soustavně "neobřezávali", byl by její kurs ještě reánější. Nelze dotovat textilky na úkor úspor obyvatel, penzijních fondů a jiných bankovních vkladů. Konečně tu mají cizinci trochu reálnější ceny, dosud tu pro ně bylo vše skoro zdarma (tím samozřejmě nemyslím Ukrajince).
Samozřejmě uměle obezaná koruna dává světovému kapitálu, zejména těm vyvoleným, lacinio nakupovat jak naše podniky, nemovitosti a půdu, tak naší práci. S tím je nutno skoncovat.
 
Shalom
0/0
28.6.2002 19:02

Martin

Dotaz
Jedu na dovolenou do Anglie a do Holandska - mam koupit radsi Euro nebo dolary? A jak je na tom libra? A mam je koupit hned, nebo pockat jeste par dni? Situace ceskych vyvozcu je mi v podstate ukradena, ale rad bych na tom aspon neprodelal. Kazda korunka se hodi. Diky za odpoved.
0/0
28.6.2002 16:22

jaymz

Re: Dotaz
Mi je zase v podstatě ukradená Tvoje dovolená, přesto Ti dám radu - kupuj ruble a rupie
0/0
28.6.2002 16:37

Analyk

Re: Dotaz
Má rada je jednoduchá: Neměň peníze, ale plať kartou. A to myslím vážně. Kdybych měl u sebe kristalovou kouli, tak ti reknu vic.
0/0
28.6.2002 16:59

Ivo

Re: Dotaz
platebni karta je asi nejlepsi varianta. Kratkodobe vykyvy se tezko predvidaji - ke zmene staci skandal, nebo prelet letadla nad Bilym domem... Dolary urcite ne - vyhnete se dalsi smene, cili karta nebo euro a libry na posledni chvili.
Stastnou cestu.
 
0/0
28.6.2002 19:55

Radil

Re: Dotaz
Nejlepsi bude kdyz si koupis krachle.
0/0
29.6.2002 20:00

Ivo

posileni
Trend posilovani koruny bude pokracovat. Purchasing power parity cili kupni sila v tuzemsku vuci dolaru byla dlouhodobe kolem 2:1 ve prospech koruny, takovy pomer je pri ocekavanem vstupu do EU neudrzitelny. Big Mac index, prekvapive presny ukazatel casopisu The Economist udaval korunu podhodnocenou o asi 35% vuci dolaru. V roce 2004 se muze koruna blizit kuzu 20 za dolar. 
0/0
28.6.2002 15:42

Kajas

Re: posileni
Sice je to nase prani ale tomu teda neverim ani nahodou.Dolar se v dohledne dobe propadne na 28 korun.A ze se vrati zpet na 38 to si rekneme v blizke budoucnosti.Nastane tvrda realita.Ekonomika kazdeho statu je zavisla predevsim na exportu a ten bohuzel,"diky kurzu"bude stagnovat.Dle meho nazoru by se kurz koruny k dolaru ci euru mel vratit. Ale co je hlavni?Zvyseni mezd!!!!Statistika sice uvadi prumer nejakych 15 000 ale kdo je z normalnich delniku ma?Ja osobne si stezovat nemuzu ale vidim jake mzdy maji delnici.Nemluvim o Praze.Tam je to podstatne jine.Dejme si otazku.Co je to bohaty stat?Bohaty stat = bohati lide.V Cechach bohati lide jsou.Ale delnici to nejsou urcite.A podnikat kazdy nemuze.Musi taky nekdo makat.
0/0
28.6.2002 19:38

:-|

Proc intervenovat...
...kdyz dovozci stejne to zbozi nezlevni :-) Dokud se nezeberete a nezajedete na mohutne nakupy za nejblizsi hranice, vlada muze zustat v klidu.
0/0
28.6.2002 15:01

karel

dovoz
Na silné koruně si naprosto neuvěřitelně mastí kapsu dovozci. Ceny zboží z dovozu včetně benzínu se prakticky nehýbou. Pokud dovozci by byli seriózní, tak by levnější ceny vstupů z dovozu mohly mít i příznivý vliv na ceny výstupů, tj. i na ceny výrobků na vývoz. Trh bohužel akceptuje jejich  ceny, tak je nic nenutí ceny snižovat. Ono nakonec skutečně bude muset dojít na intervenci ze strany ČNB a vlády a tak se opět dočkáme dolaru za 36 i více korun. Bohužel.
0/0
28.6.2002 14:47

Kecki

Koruna
Caffte zdravim vas z SK, celkom ma pobavili vase reakcie ale je to takto pokial ide mena hore drazie vam vyvoz a moze sa stat ze  tovar nikto nekupi, pokial bude ceske pivo stat 45 Sk tak si ho nekupim a budem nuteny pit SK pivo a tu mame len jedo.... Zlaty bazant... na ostatne mam nazor ako mal Zeman na Tatran (take popradske "pivo" skor ako konske stiny)  . Takze ak je mena hore vyhovuje to Obcanom a nevyhovuje tym co vyvazaju, lebo ak nepredaju mozu skrachovat a zvysi sa nezamestnanost. Ak je mena dole ako teraz SK koruna a do volieb ani hore nepojde tak to nevyhovuje Obcanom a paci sa to vyvozcom. Teraz uz nechodia Slovaci nakupovat na Moravu ale Moravaci na Slovensko co prospieva Slovensku. Takze najlepsie pre menu je ak je STABILNA a nehybe sa hore ani dole.
0/0
28.6.2002 14:23

iveta

koruna kontra dolar
při stavu naší ekonomiky nemůže kurz korany vydržet
0/0
28.6.2002 12:21

skrblik

Reakce na clanek
Chtel bych reagovat na Vas clanek a zejmena na stanoviska panu z CNB.
Kurz koruny posiluje dle meho nazoru jiz dlouhodobe,nebo se panum Dedkovi a spol. zda 6 mesicu z ekonomickeho pohledu malo.
Kdy proboha chcete intervenovat kdyz jste zaspali na prelomu ledna a unora a ted se jeste suse priznate ,ze budouci intervence bude nekolikanasobne nakladnejsi. Muze mi nekdo priblizne, z fundovanych, rici jak nakladna abych mel alespon prehled jak velka cena je tupost. Jiz ted mi opravdu "s ..." ,ze doplacim na chamtive kampelickare a ted si budu muset rvat od ust kvuli Vasi liknavosti.Mate opravdu obcany teto republiky za takove hlupaky. obcany teto republiky za takove hlupaky .
Diky za odpoved .
P.S. Co mne stve opravdu nejvic ,je ze se musim ze svych dani  podilet na  financovani komunistu a jejich volebnim uspechu.  
0/0
28.6.2002 7:48

Ironik, Praha

Re: Reakce na clanek
Milý Skrblíku, bojím se, že jsi trošku mimo. Měnová intervence proti koruně se provádí samozřejmě nákupem jiných měn (za účelem zvýšení poptávky po nich), nikoli sypáním peněz z oken ČNB, což se samozřejmě naopak dělo v souvislosti se sanací bank či kampelic. Takže případné náklady jsou pouze o kursovém rozdílu. Stran intervencí v lednu by bylo dobře podotknout, že se asi těžko intervenuje proti jednoznačným očekáváním investorů a dealerů, navíc podpořeným prohlášením Mildy Zemana o tom, že posilování je jasným důkazem růstu a zdravosti ekonomiky vedené těmi správnými kormidelníky. Protože vývoj na měnových trzích (stejně jako u akcií) je do značné míry určován psychologií (tj. očekáváními zúčastněných), může ČNB asi dělal, popřípadě nedělat, cokoli a stejně jí nezbývá, než se modlit, aby případný zvrat trendu nebyl moc rychlý a neobrátilo se to za vrcholem kopečku v nějaký Hannenkam směrem dolů.
0/0
28.6.2002 10:03

Vasek

Re: Re: Reakce na clanek
Mily Ironiku, tezko polemizovat s Tvym prispevkem, protoze nevim, zda politiku CNB obhajujes nebo ne. Bylo by asi dobre podotknout, ze CNB v cele s panem Tumou se chova naprosto impotentne a v neprospech ceskeho hospodarstvi. Je videt, ze proklamovana spoluprace s vladou na menove politice nefunguje, zadny plan neexistuje a trh si dela s korunou, co sam uzna za vhodne. CNB dnes a denne ukazuje, ze nema zadny "napad", co udelat proti posilujici korune, a to je asi to nejhorsi, co nas mohlo potkat. Dnes uz i ti, co pred nedavnem jasali nad Eurem za 33, pochybuji, zda Euro pod 29.50 je zdravy kurs a ocekavaji stejne nekoordinovany pad koruny zase dolu. Nu co, uvidime.
0/0
28.6.2002 12:11

Ironik, Praha

Re: Re: Re: Reakce na clanek
Milý Vašku, můj názor měl právě vyznít přesně tak, že je vcelku jedno, jestli je měnová politika ČNB dobrá, nebo stojí za prd. Že spolupráce s vládou nefunguje, to ví každý, ale to rozhodně není jen vina ČNB. Za rozhodujícího hybatele na trhu považuju existující přesvědčení na většiny marketmakerů, že kačka bude posilovat i nadále. Až se vytratí, bude se oddělovat zrno od plev stejně jako po pádu na NASDAQu. Pokud byl růst kursu podpořen růstem ekonomiky, snad to ustojíme, jinak bude průser. A propos, myslím, že radost z případného snížení úrokových sazeb (jako další měnové intervence) mají především komerční banky, které zřejmě budou počítat z vkladů na běžných účtech už záporný úrok, zatímco spotřebitelské úvěry budou nadále úročeny jako sazbou jako v Argentině.
0/0
28.6.2002 13:27

Ludvik

Re: Re: Re: Re: Reakce na clanek
Pánové, ČNB se může třeba stavět na hlavu a nic s tím neudělá. Tohle neustála ani Bank of England, tak pochybuji, že ČNB.
0/0
28.6.2002 13:56

Tomáš

Re: Re: Re: Reakce na clanek
Cituji "... a trh si dela s korunou, co sam uzna za vhodne ..." a napadaji me dve veci. Jednak si stale prejeme minimum zasahu do ekonomiky "shora" a najednou nam nejaky spasny zasah chybi. Dalsi vec je, ze intervenovat proti takto silnym spekulacim je stejne, jako mocit proti vetru.
0/0
28.6.2002 14:11

Ironik, Praha

Re: Re: Re: Re: Reakce na clanek
Tomáši, naprostý souhlas, totéž k Ludvíkovi o patro výše. Taky si myslím, že až se dealeři rozhodnou vybírat zisky, můžeme se jen pomodlit.
0/0
28.6.2002 15:18

Michal Sikan

CO tet?
0/0
28.6.2002 4:30

Honza

Ale, je to záměr,
poslední dobou se českým firmám celkem dařilo, takže je potřeba jich pár potopit - aby bylo vce nadávajících lidí s blbou náladou a víc lidí na podpoře. Máme se přece tak dobře. Nejsou v samostaném nezávislém vedení České banky lidovci -  pak bych to chápal .Jejich heslo - čím hůř - tím líp - by se jinak podstatně nezvýraznilo. 
0/0
28.6.2002 0:15

Marketa

blabla
to je ale cestina..mozna na tebe bude nekdo plivat ale...PLYVAT urcite ne?*????????????????????????????
0/0
27.6.2002 22:52

Wolfik

Re: blabla
Bla Bla.Vzdyt ja vedel ze se nekdo ozve!A ver mi nebo ne napsal jsem zamerne "plyvat".Ovsem Ty muzes plyt a nebo plit ,na veci to nic nemeni.Ty muzes doma plyt zahonky a na mou osobu uzes klidne plit.Dneska bohuzel se kazdy snazi vydelavat na spinavosti politiky.
0/0
27.6.2002 23:15

Yankee

Re: blabla
No nevim odkud se Marketka vzala. Ani netusim odkud priletla ta poznamka o Wolfikove cestine. On se tady jen snazi vysvetlit vzniklou situaci a predklada take svuj nazor, ktery je spravedlivy a hlavne take z trochu jineho uhlu pohledu. Za coz mu dekuji. Je to pravda, ze nekdo na tom musi vydelavat a nekdo na tom musi prodelavat. Tak to v zivote bohuzel jde (nebo bohudik...). Takze ja ocenuji Wolfikuv prispevek, ktery snad otevre oci nejakym lidem, a "radobyvtipny" prispevek od Markety nebudu komentovat. Nekdo se tady snazi vyjadrovat vazne k dane diskuzi, a pak najednou priletne tohle...
0/0
28.6.2002 0:07

spiderman

Re: blabla
ty jsi jsi , ale kratkozraka husa
Lidi se tady bavi o voze a ty mluvis o koze sam jsi koza a k tomu pitoma
0/0
30.6.2002 17:27

Dave

JE CAS KUPOVAT $$$$$
POSLEDNI PRILEZITOST PANOVE, NEVAHEJTE !!!!!
0/0
27.6.2002 21:52

Petra

Re: JE CAS KUPOVAT $$$$$
Ne, ale až dolar bude za 26Kč.
0/0
27.6.2002 23:33

investor

Dočkej času.
Vážení,neradujte se předčasně.Tento efekt vydrží maximálně do zveřejnění programového prohlášení nové vlády a složení členů nové vlády.Budete se divit co se stane s kurzem koruny k EURU i USD.
0/0
27.6.2002 21:36

Kevson

Re: Dočkej času.
No to jsem teda zvedav. Uz dneska kazdy muset vedet, jak to programove prohlaseni asi bude vypadat.
0/0
28.6.2002 10:57

Wolfik

Jen tak dal!
Ze by ta nase ekonomika tak rychle kvetla?To znamena ze zadluzenost statu take klesa?Co tomu rikaji exporteri?Jsou v p...Moje firma naopak dovazi a zacina pekne vzkvetat.Vazeni,bude lepe!!!Jen tak dal!Ctu tady ruzne nazory pro i proti.Proc bych ale zlevnoval kdyz odbyt mam?Nejsem zlodej.Jsem pouze obchodnik.Kdyz nechces tak nekupuj.Koupi jiny.Tak to je ta demokracie vazeni.Ja vim ze na mne ted bude spousta lidi plyvat ale obchod je obchod a ja kdybych v dnesni dobe delal export tak bych take brecel.Tady ovsem nejde o to jaky kurz ma nase mena k dolaru nebo euru.Podstata je v tom kolik si vydelam na hodinu a co za to koupim.Pravdou je ze momentalne nekdo bude vydelavat a nekdo prodelavat.Tak sel zivot vazeni.
0/0
27.6.2002 21:00

Dovozce

Koruno,
jenom posiluj a posiluj.....
0/0
27.6.2002 18:29

obcan CR

Re: Koruno,
Ano, jen tak dal. Koruna jako marka bylo kdysi "heslo dne". Treba se toho dozijem :-).
0/0
27.6.2002 18:46

ČSD

Pohonné hmoty klesají
Na barrandovském kopci dnes má OMV naftu za 18.90!!! a benzín za 22.50, na Jižní spojce  naftu za 19.90, ale ne všichni. Ceny se liší i u stejných firem, tak to snad nějak dopadne.
0/0
27.6.2002 17:19

xy

Do prdele s korunou
Vite co to je, prijit za pul roku o sestinu platu ? (kdyz ten plat mate v eurech)
0/0
27.6.2002 16:54

Eso

Re: Do prdele s korunou
NE, nevime :-)
0/0
27.6.2002 17:43

ppetr

Re: Do prdele s korunou
a vis co to je ,mit jenom desetinu platu oproti tobe.uz aby byla koruna 1:2.
0/0
27.6.2002 18:30

Warner

Re: Do prdele s korunou
Vime. Ja taky. :o(
0/0
27.6.2002 20:15

sendi

Re: Do prdele s korunou
Ne, to mě vůbec nesere!! :-D  Já se naopak raduju. Hurá na nákupy...  Už abychom to srovnali alespoň na úroveň Rakušáků. Šilas už je v ekvivalentu za 2,14, tak ještě kousek a je to doma...  Potom budeme jezdit nakupovat a chlastat do jejich sklípků my Češi a Moraváci... :-))
0/0
28.6.2002 9:57

Klémík

0/0
27.6.2002 16:32

Klémík

!!!
Právě teď je EURO za 29,51 a USD za 29,992!!!
0/0
27.6.2002 16:20

nicka@centrum.cz

Re: !!!
Už ne 29,48 a 29,97
0/0
27.6.2002 16:25

Ivanka Langrová

Proč se drží tak vysoké ceny benzínu a nafty?
Teď je jasné, že u každé pumpy v ČR sedí lump a zloděj, protože tyto kurvy na pokles dolaru nereagují vůbec.Mají 6 Kč na 1 l a myslí si, že se necháme okrádátat.Pryč s těmito hyenami.......
0/0
27.6.2002 14:32

starec

Re: Proč se drží tak vysoké ceny benzínu a nafty?
Milá Ivanko,máš ne všem pravdu.Akorát si myslím ,že z  litru mají možná ještě víc.
0/0
27.6.2002 14:40

engine

Re: Proč se drží tak vysoké ceny benzínu a nafty?
Mj. proto, že podstatnou složkou ceny je spotřební daň, která je vyjádřená absolutním číslem a ne procentem. A ta se nemění.
0/0
27.6.2002 15:31

Ray

Re: Re: Proč se drží tak vysoké ceny benzínu a nafty?
Spotrebni dan neni procentualni?? No kazdopadne podle rozdilu mezi ruznyma stanicema ma vetsina z nich stale slusnou rezervu na snizovani, takze je to fakt jen o tom za si masti kapsu..
0/0
27.6.2002 16:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.