Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obchody čeká soutěž v zaokrouhlování

Reklamní stratégové obchodních řetězců dostanou do ruky další "zbraň". Po zrušení desetníků a dvacetníků budou soutěžit o zákazníka v disciplíně 'nejvýhodnější zaokrouhlování'. I bez drobných se totiž koruna bude dál dělit na sto haléřů a ceny s nimi mohou počítat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

panda

Pro srovnani
Porad je Cesko aspon civilizace. V USA jsou uvadeny ceny bez dane, kdyz uz jsou vubec nekde uvedeny a v mnoha restauracich vam i povinne nauctujou extra poplatek za obsluhu. Navic prodejni dan se lisi stat od statu, okres od okresu. Takze vas ceka prekvapeni u kazdy pokladny. Kdyz dostanete telefonni ucet, tak je tam deset dalsich prapodivnych poplatku, ktery nedavaj smysl. Kdyz si poridite telefonni kartu, tak po prvnim pouziti se vam z ni odecitaji penize tak kazdy dva tydny (to abyste si nemysleli, ze vam ta karta dlouho vydrzi bez volani, hehe). No a navsteva doktora je vubec vybornej zazitek. Hlavne s cestovnim pojistenim uzavrenym v CR.
0/0
7.2.2003 1:34

Pppp

Drahá ČNB
TAK JÁ BYCH CHTĚL PODĚKOVAT. UŽ SE TĚŠÍM, JAK NÁM VŠE PODRAŽÍ. PRVNÍ VLNKA (NENÁPADNÁ) BUDE PŘED ZRUŠENÍM DESETNÍKŮ A DVCETNÍKŮ, DRUHÁ POTÉ. A BUDETE SE DIVIT, JAK ZAJÍMAVĚ MŮŽE MATIKA FUNGOVAT.
0/0
11.12.2002 7:08

Mira

Zdrazeni az o 10 % po zavedeni EURa - cha cha
Přečtěte si vlastní články, zdražení o 60 % až 100 %, např. restaurace v Němceku. Ledaže tam vypadla nula ;)
0/0
10.12.2002 18:26

Goldie

Platebni karty
Jenom doufam, ze se rozsiri moznost platit kartama a pak neni co resit....
0/0
10.12.2002 16:47

LAND

Re: Platebni karty
Chahahahahaaa kartama prosim to znamena dalsi prirazka na zbozi..... juuuu to budou ceny ... za vajicko zaplatite ne 2 ale 2,50 (ceny berte jako orientacni jen tak pro ukazku to je pro rejpaly)
0/0
11.12.2002 19:11

ORTHODOX

Mariášníci
Ze všeho lehce vyplývá že nejvíce postiženou skupinou budou mariášníci.Tato skupina,pokud ji rozzuříme zrušením 10ti a 20ti haléřů je nebezpečnější než uprchlý hroch,namoklý cirkus a rozběhnutý pštros.
0/0
10.12.2002 14:36

Igor

Re: Mariášníci
Raději je nerozzuřujme, nebo by mohli přijít před budovu ČNB a hodil jim tam shnilá vejce. Jako zemědělci! 
0/0
10.12.2002 15:13

Praotec Cech

Vazena Bankovni rada CNB,
Rad bych Vam napovedel, kdyz uz nemate dostatek vlastniho rozumu, ze vseobecne pouzivanym a osvedcenym zpusobem v mnoha zemich je PONECHAT CENY BEZE ZMENY a ZAOKROUHLOVAT pouze KONECNOU HODNOTU NAKUPU podle platnych pravidel matematiky. Bez rozdilu jestli je to nakup v potravinach za nekolik stovek korun, nebo nakup jednoho rohliku. Tento zpusob je uzivan i tady mnoha zakazniky, kteri nechavaji sumu na vraceni pokud se jedna o halere na kase. Tim by se predeslo dalsim zpochybnenim mentalni zrelosti predstavitelu Ceske Republiky a dalsi degradaci nasi krajiny na Kocourkov. 
0/0
10.12.2002 13:54

ORTHODOX

Re: Vazena Bankovni rada CNB,
Trochu se nám tento názor v této diskuzi opakuje byť začala v červnu.Kolikrát nám ještě někdo řekne totéž?Tipuji každý třetí příspěvek.Samozřejmě s tím souhlasím,ale když to čtu po dvěstěpadesáttřetí docela mne to začne s.át.
0/0
10.12.2002 14:29

Zeena

Re: Vazena Bankovni rada CNB,
A co s tim ma co delat CNB???
0/0
10.12.2002 17:41

Jiří Mašek

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
10.12.2002 13:53

ORTHODOX

Re: www.osud.cz
Přesně tak,včera pět lumpů šlohlo pumpu!Ráno bylo šest švagrů na jednom bagru a k tomu zcela nepochopitelně vemeno z krocana,stehno z ryby a voko ze žížaly.Tak bych to viděl já!
0/0
10.12.2002 14:39

já :-)

ójojojojojoooooj; okradli měééé!
kdo z vás má MOJI STATISTICKOU zavařovací půlsklenici plnou desetníčků.....??
0/0
10.12.2002 13:00

Qlk

Místo padesátníku půlkoruny!
Připojuji se k návrhu zrušit úplně haléře a místo padesátníku mít půlkorunu.
0/0
10.12.2002 12:56

Delirium Tremens

Poprvé jsem to zažil v NDR
- hned po převratu (tom zatím posledním), kde v ceníku jedné restaurace byly za jídlo i pití uvedeny i jednotky feniků. Koukal jsem na to jako blázen a byl zvědavý jakým způsobem tyty jednotky zaplatím, když jsem měl z mince nejmenší nominální hodnoty jen "desetníky". Pingl to vyřešil jednoduše - součet zaokrouhlil nahoru.
0/0
10.12.2002 12:19

opas

Halíře stejně nepoužívám
Většinou platím kartou a když ne, tak nechám hliník pokladní. Hodnotu to nemá a jenom to špiní kapsy...
0/0
10.12.2002 12:09

outcast

Re: Halíře stejně nepoužívám
Hliník nechávám pokladní taky, ale s tím placením halířovejch položek kartama jste trapný! Kdo má na vás pořád čekat. Jde si to koupit dobrou vodu a banán, celková útrata 14.50... Placení? Jak jinak než kartou? To se zase Češi něco naučili...
0/0
10.12.2002 12:24

mc

Re: Halíře stejně nepoužívám
No jasne, jen doufam, ze se u nas dockam doby, kdy budu moct zaplatit kartou nakup za 9,90. U protinozcu jsem zaplatil kartou banany za 97 centu a prodavacka nemrkla okem...
0/0
10.12.2002 12:32

jm

příspěvek obsahoval nepřípustné výrazy
(Příspěvek zrušen)
0/0
10.12.2002 12:02

Qlk

Re: jiří mašek www.osud.cz
Co je todle za ouchyla?
0/0
10.12.2002 13:02

P.

Re: jiří mašek www.osud.cz
He, he, he, to nebude pan Mašek, podle spadaného listí  to vidím na někoho úplně jiného. Vítej, co děláš celý den?
 
0/0
10.12.2002 14:43

fan

Platební karty
Kdyby se všude dalo platit kartama, tak můžeme mít ceny klidně 15,99Kč. Zaokrouhlovat se nemusí vůbec. Je fakt, že desetníky a dvacetníky se skoro nepoužívají a placení s nimi je zdlouhavé. A lidi za váma se akorát naštvou. Řev hrstky ožralů, kteří se bouří, že nemůžou hrát bez desetníků karty, protože na padesátníky a koruny nemají, je bezpředmětný. Můžou hrát třeba o sirky. Nejde přece o peníze, ale o požitek ze hry.
0/0
10.12.2002 11:56

eQuido

Re: Platební karty
To je videt, ze jsi marias nikdy poradne nehral :-) Jinak bys' neco takovyho nemohl napsat.
0/0
10.12.2002 12:02

jakamarus

Re: Re: Platební karty
Máš pravdu, ale  korunovej marijáš nebo taročky to už je jiná hra. :)))
V zásadě jsem ale i pro zrušení padesátníků vono to v těch našiš číslech je jedno.
0/0
10.12.2002 12:05

outcast

Re: Platební karty
Jenom to né! To ať radši nechají desetníky (nenávidí je), než aby všude brali karty. Místům,kam chodí moc lidí s kartama se vyhýbám jak jen můžu, protože to je vvždycky na půl dne. To, že za to může pomalý spojení a neschopnost prodavaček (nikoliv karty samotné) je mi úplně jedno. V současné době jsou karty a "kartáři" metla společnosti....
0/0
10.12.2002 12:17

Qlk

Re: Re: Platební karty
Jo a taky auta a telefony! Zpátky na stromy!
0/0
10.12.2002 13:03

martin

zbytečná panika
Ale milí přátelé, jakobyste to neznali. Na každou novinku či změnu nadáváme, ale časem si na ní stejně zvykneme, popřípadě přijdeme na to, jak to zaonačit k naší spokojenosti.
A čtouc vaše příspěvky nabývám téměř jistoty, že by se svět (a nedejbože Čechy) nezhroutil, ani kdyby se rozhodli zrušit i ty padesátníky.
0/0
10.12.2002 11:48

koumák

měnová reforma
Já bych vyhlásil rovnou měnovou reformu a škrtnul jednu nulu. To by pak měli mince jinou hodnotu. A pivo by zase stálo 1,- Kč. To by bylo prima.
0/0
29.11.2002 15:29

Ivo Ma-pivo

Re: měnová reforma
 
Jsem pro!
Jenom přemýšlím - v které knajpě to dneska mají pivo za 10,- CZK??
 
0/0
10.12.2002 13:35

Tomas

Desetniky a dvacetniky jsou NA NIC!
Desetniky a dvacetniky (myslim tim MINCE) jsou na nic, protoze nemaji zadnou hodnotu. Povazuji za prirozene, ze zaokrouhlovat se v obchode bude az hodnota CELEHO nakupu-rohlik urcite nebude stat 1,50 misto treba 1,20. Chce snad nekdo zavadet petihalere?
0/0
29.11.2002 13:30

Shadow

Re: Desetniky a dvacetniky jsou NA NIC!
Nesouhlasím, že desetníky jsou na nic. Například jak budeme hrát bez desetníků mariáš? Korunový je pro normální smrtelníky příliš drahý ...
0/0
29.11.2002 14:10

Kugl

Re: Re: Desetniky a dvacetniky jsou NA NIC!
To je blbost, kdyz byl plat 1700 kcs tak se hralo o desetniky, dneska je prumerny plat desetkrat vetsi, tak proc nehrat korunovy.
0/0
29.11.2002 18:18

Ludek

Re: Re: Re: Desetniky a dvacetniky jsou NA NIC!
Jak jsi (jste) spravne poznamenal, PRUMERNY plat je desetkrat vyssi (no ne az tak uplne). A vzhledem k tomu, ze nekteri jedinci si vydelavaji trebai hodne pres 100.000,- mesicne, tak kolik lidi musi byt zakonite pod onim prumernym platem, aby ho bylo dosazeno??? :o)
0/0
2.12.2002 14:38

Beda

Re: Re: Re: Re: Desetniky a dvacetniky jsou NA NIC!
Ovsem stejny argument o "prumeru" platil pred lety stejne jako dnes. Vzdy plati, ze cca 2/3 lidi maji "podprumerny" prijem.
0/0
10.12.2002 11:49

Jura

Re: Re: Desetniky a dvacetniky jsou NA NIC!
Mariáš hraju, ale desetníky a dvacetníky klidně zruším. Není problém si v nich nechat třeba dvacet, třicet korun a ty pak v mariáši točit.
0/0
10.12.2002 11:09

Martin Křivánek

Re: Re: Re: Desetniky a dvacetniky jsou NA NIC!
Konečně rozumné řešení. Naprosto s Vámi souhlasím.
0/0
10.12.2002 12:50

Pavel Hampl

Re: Re: Desetniky a dvacetniky jsou NA NIC!
budete hrat o sirky a na konci to zaokrouhlite a rozmenite v pomeru 10 sirek=1Kc.
0/0
10.12.2002 13:36

Roman

Komunistický podvod na občany
Je to podvod hrstky bankéřů, kterým se opravdu nevyplatí mince používat při jejich platech. Když by jim ražba mincí se zdála moc drahá, co kdyby polovinu svých platů na to věnovali? toho se nedočkáme. Na druhé straně by bylo zajímavé, kdo všechno z vedení ČNB dělá svou funkci mimo jiné hlavně díky úspěšně složené zkoušce z marxismu - kromě zmizení drobných, nedá se očekávat zmizení všech peněz? A do kterých kapes? Zákony proti tomuto nejsou. Jede se stále stejný model rozhodování hrstky "vyvolených" o majetku druhých.
0/0
29.11.2002 12:45

mc

Re: Komunistický podvod na občany
Mily Romane jsi uplny pablb! Nadavas na komunisticky podvod a sampises jako marxistickej zabednenec (par kapitalistu obira cely delnicky lid, ze?). Vis kolik nas vsechny stoji razba desetniku a dvacetniku? Doporucuji cist noviny trochu casteji. V soucasnosti je v obehu cca 66 desetniku a 53 dvacetniku na osobu. Mas je v penezence? Hm, ja taky ne - zbavuju se jich jak jen to jde. Spousta lidi se pro nej ani neskloni, kdyz lezi na ulici. A proto nevidim jedinej duvod, proc je porad razit, navic kdyz razba desetniku stoji dvojnasobek. Pride mi to jako zbytecnej luxus... Snad akorat na ten mariasek se siknou. Zaokrouhlovani celeho nakupu funguje uz nekolik mesicu v Makrua to dokonce na koruny (ceny uvadeji na jednotlive halire, ktere tu nemame uz od roku 1993). Tak proc tolik povyku pro zaokrouhlovani na 50tniky????
0/0
10.12.2002 12:11

tatka

Rušení desetníků ne!!!
Už vidím jak stát kontroluje peníze které zmizí při zaokrouhlování, a že jich bude. Jak by to chtěli kontrolovat? To budou finanční úřady kontrolovat každý paragon? O tom pochybuji. To spíš vidím jinou věc, ceny se upravý tak, aby se nemuselo zaokrouhlovat. To znamená směrem nahoru. Co stalo 1,10 Kč bude stát 1,50Kč, co stálo 130Kč/kg bude za 150Kč aby se nemuselo zaokrouhlovat. Že to není výmysl se stačí podívat do okolí. V Německu taky tvrdili, že při přechodu na EURO se nebude zdražovat, že se použije státem nařízený koeficient a zeptejte se tam lidí jako to dopadlo přepočítávací koeficient nebyl 1,9M/€ ale min. 2M/€. Tak proč by to tady mělo fungovat jinak? Jak to banka myslí, že na drobných prodělává? Přece papírové peníze taky nestojí jejich nominální hodnotu. Ať rozšíří povinnost přijmu platby kartou a prodejcům sníží poplatky za přijaté platby a určitě by se tím snížil i počet obíhajících peněz.
 
0/0
29.11.2002 8:57

Evžen

Re: Rušení desetníků ne!!!
Vole, taťko, nejsi tak trochu hysterka? Proč by se mělo zaokrouhlovat ze 130 na 150? Voni budou rušit dvacetikoruny?
Stihomam je fajn, že jo? Kdy u tebe byli naposled mimozemšťani, povídej, nestyď se!
0/0
10.12.2002 10:52

Radim

Re: Rušení desetníků ne!!!
Samozrejme, ze to budou kontrolovat. Priberou dalsi lidi, pronajmou si dalsi kancelare a pak budou cele dny otravovat a prochazet paragony.
0/0
10.12.2002 10:52

Goldie

Re: Re: Rušení desetníků ne!!!
Proc by to nekdo kontroloval??????? Jetlize co si koupis bude stat 12,40 a pri platbe ti to zaokrouhli na 12,50 bude prijem (pro obchod) na zaklade kteryho budou platit dane 12,50 a ne 12,40 jak si asi myslis. No a ty si zauctujes vydej (mozna naklad) 12,50. A jeto. Ani dneska nekontrolujou paragony, jestli soucty souhlasi, ze jo!
0/0
10.12.2002 17:51

Petra Svobodová,Praha 3

Možná zrušit, ale NEzdražovat !!!
Když už je tedy nutné zrušit desetníky a dvacetníky, tak by se to mělo nám všem řádně odůvodnit. V každém případě to ale není důvod ke zdražování. Většina z nás (i politici) vědí, že není problém zavést zákonné zaokrouhlování nákupu jako celku. Podle mého názoru, ale na to nebudou brát vůbec žádný zřetel. Na tohle téma budou hrát mrtvého brouka. Všechno se prostě zdraží, protože je to cílené zdražení. Prostě se to hodí a desetníkama se to odůvodní. Já s tím ale nesouhlasím. Pokud se zdraží rohlík, tak se pyramidně zdraží úplně všechno. Kde budeme na všechno brát? Na tento problém bych klidně vyhlásila REFERENDUM. Konečně už nám začněte taky NASLOUCHAT, milí politici !!! Děkuji
0/0
28.11.2002 23:30

Luděk

Re: Možná zrušit, ale NEzdražovat !!!
No vcelku s Tebou souhlasim,ale vyhlasovat referendum kvuli takove lbosti?? To se mi zda moc..:o) To byse zachvilku mohli vyhlasovat referendum na kde co.Ale jinak s jadrem Tveho prispevku VELICE souhlasim!
0/0
29.11.2002 4:01

ond

Re: Možná zrušit, ale NEzdražovat !!!
to je prece blbost (s prominutim).
1. to zaokrouhlovani celeho nakupu v jinych zemich bezne funguje (bezne jsou ceny rozlisovane na setiny jednotky-napr. halire, zatimco nejmensi mince je polovina-napr. padesatnik)
takze zdrazeni byt nemusi (resp. - vliv bude, ale minimalni)
2. - argument - kde na to brat - nekomentuju - (jestli tvrdis, ze kdyz se zdrazi rohlik, zdrazi se vsechno, pak do toho spada i cena prace=mzda.vis, rika se tomu inflace)
0/0
10.12.2002 12:11

Filip

Nerušit drobné
Je sice hezký, že "zdražení bude záminkou, ale ne důvodem". Jenomže jakej je v tom pro zákazníka rozdíl, když ke zdražení stejně nejspíš dojde. A když už jsme u těch statistik, že stát prodělává na výrobě desetníků a dvacetníků, tak mi neřikejte, že daleko víc nevydělává na výrobě bankovak. Nebo snad pětitisícovka stojí 5000,- Kč? Zajímala by mě celková statistika.
0/0
28.11.2002 23:18

Dr

Re: Nerušit drobné
Proboha, ten člověk si snad myslí, že máme plnohodnotné peníze, nebo co?_
0/0
10.12.2002 11:16

Dr

Re: Nerušit drobné
Proboha, ten člověk si snad myslí, že máme plnohodnotné peníze, nebo co?_
0/0
10.12.2002 11:17

B.

Re: Re: Nerušit drobné
Ne, on si mysli, ze mame vicehodnotne....cim vetsi hodnota, tim vetsi ztrata. Nebo naopak?
0/0
10.12.2002 11:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.