Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Špidla ve vládě: vyšší dávky, ale také dluhy

Kdo má rodinu s dětmi a nijak velký příjem, může na výsledku víkendových voleb hodně vydělat. Alespoň krátkodobě: dokud vítěz voleb Vladimír Špidla bude mít ve státní pokladně dost peněz na svůj sen o velkorysém sociálním státu takzvaného skandinávského typu, jak sám říká. Bohatí lidé by ale pomalu měli začít hledat cesty, jak své peníze před novou vládou schovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Blackmamba

Dávky
Tak Špidlík chce přidat rodinám co mají více dětí?Prý kdo má vice dětí dostane více peněz. Píčovina!! Tak to už neuvidíme žádného cikána makat dosud to byla vzácnost a po této Špidlovské akci to bude super vzácné a kdo na to doplatí ??? a kdo to zaplatí se ptám VOLIČU? aaaa voootooom to je!
0/0
22.6.2002 15:10

Petr

komunistickou stranu bych postavil mimo zákon
Když ODS ještě mohla měla prosadit to , aby komunismus byl nezákonný vždyť je to to samý co fašizmus. To jsme to zase dopracovali. Vždycky jsem byl hrdý na to že jsem čech, ale teď se za to stydím!!! Lidé jsou nenapravitelní. Nechápu například proč chtěj zvyšovat daně bohatej lidem. Vždyž se to stejně počítá na procenta takže bohatej člověk zaplatí na daních vždycky víc co ten chudej. Kdybych měl prachy tak se okamžitě seberu a z týhle socialistický země okamžitě emigruju. Doufam že příští volby dopadnou líp - jestli teda ještě nějaký další volby budou. Třeba budou až zase za 40let:-((
0/0
19.6.2002 12:47

agent

Re: komunistickou stranu bych postavil mimo zákon
Jak mohla ODS prosadit nezákonnost komunismu, když je prošpikována agenty KGB a STB od nejvyšších špiček???
DANĚ A PRAVICE-Ty naivko, ti nejbohatší mají stáda daňových poradců a majetky tak perfektně ulité, že nikdy daně neplatili a platit nebudou, třeba někdy pochopíš, že to je jen vábivá taktika politiků, jak trochu lépe se mající lůzu nalákat do svých spárů, nic víc. 
0/0
23.6.2002 19:08

Dennis Welt

Re: Re: komunistickou stranu bych postavil mimo zákon
Mate pravdu , vzdyt clenove ODS maji z padu komunismu nejvice. Komuniste se pres noc prebarvily na kapitalisty . Vzdyt kdo na priklad studoval na zapade za komunistu? To bylo vse velmi dobre planovano ,nebot snad kazdy vedel,ze komunismus uz to hospodarstvi dale udrzet nemuze a tak "demokrate" prispechali honem na pomoc tonoucimu socialismu.
0/0
23.6.2002 21:44

prd

Re: Re: Re: komunistickou stranu bych postavil mimo zákon
TAk, tak, jen si vzpomeňte kdo byl 17. listopadu obhajovat komunismus na ekonom fóru v rakousku, ano náš neomylný pán profesor!!!!
0/0
28.6.2002 19:38

prd

Re: Re: Re: Re: komunistickou stranu bych postavil mimo zákon
OPRAVA-17. listopadu 1989
0/0
28.6.2002 19:41

Leon

Už se těším...
Hm, tak už se opravdu "těším" až budu půlku svého platu odevzdávat státu. Už dneska pracuju od nevidím do nevidím a stát mi každý měsíc sebere přes 12 000 Kč z výdělku. Když dneska zaplatím stavební spoření, pojištění a nekřesťanský nájem za pronajatý byt, tak mi zbude měsíčně tak akorát 4500 Kč. Auto nemám a tak chodím pěšky nebo jezdím tramvají, abych něco ušetřil. To bude bezvadná motivace k práci až mi "seberou" ještě o 8000 víc...
Kdyby tak všichni platili poctivě daně, myslím že bychom se měli mnohem líp a nemuseli vymýšlet zvyšování daní.
0/0
18.6.2002 22:56

P.B.

Naivky !!!
Opravdu si všichni myslíte, že platí jak makáš, tak se máš !!?? Jste naivní !!! Neplatí to tady ani v Německu nebo v USA. Jsem VŠ, plyně mluvím anglicky a pracuji v zahr. firmě. Mám 13,000 až 14,000 CZK čistého měsíčně. Pracovní doba od 07:00 do 17:00. Co z tpho plyne ? Že makám 2x více než dříve, ale mám se 2x hůře, protože za ty prachy si toho zase tak moc dovolit nemůžu o času, kterých bych chtěl strávit s dětmi ani nemluvě. O tzv.podnikatelích makajících „14 hodin denně“ vím taky svoje. Málokterý z nich zbohatl poctivě zásluhou své práce (a to uplácení a podplácení nepočítám do nepoctivosti). Vy co pořád nadáváte se seberte a odjeďte do zemí zaslíbených. Jen tak mimochodem, možná byste si měli uvědomit, že je úplně jedno jestli volby vyhrála ČSSD, ODS nebo KSČM, protože kvalitu našeho našeho života z větší části ovliňují nadnárodní společnosti a světová finanční oligarchie !!!
0/0
18.6.2002 7:57

S O C K A

co dělat ?
V naší rodině jsme se spravedlivě rozdělili: půlka volila socánka a půlka třešně. Teď ale potřebujeme, aby nám někdo řekl kam si máme jít stoupnout-eventuelně nás tam dovedl - a čekat s otevřenou hubou na ty pečený holuby...
0/0
17.6.2002 11:21

sunrace

Konec srandy
Teď bude v tomhle šíleném bolševickém státě nejdůležitější mít platný pas, neustále plnou nádrž a rychlé reakce, aby se v případě potřeby dalo zmizet někam hodně a hodně daleko od Šmudly, Ransdorfa a jejich bolševických kamarádů.
0/0
17.6.2002 11:00

Honza

Re: Konec srandy
A ještě účet v cizině. Už na tom začínám pracovat.
0/0
17.6.2002 18:49

Batistuta

Batistuta zdravi Cechy!
Tak jsem rad, ze jste se rozhodli jit argentinskou cestou, i kdyz pravda v opacnem poradi...vy Cesi musite byt vzdy neco extra. Vy jste zacali krachem fotbalu uz pred sampionatem a neunosne zadluzeni ekonomiky prijde az potom.
0/0
17.6.2002 11:00

Franta

Česká socialistická republika
Socáni si nadělali úřednictvo a ono se jim to vyplatilo. Důchodců a úředníků už je teď více než dost a bude jich po těchto volbách ještě víc. Právě především Ti je volili. Jakákoli pravicová vláda to bude mít v budoucnu těžký, neboť se bude muset nejdříve těchto příživníků zbavit. Je otázka jestli tady do příštích voleb vůbec někdo z těch kdo pracují a zaměstnávají jiné vydrží.
0/0
17.6.2002 10:58

Daňový soumar

A jsme v prdeli
jako Baťa s dřevákama. Dejte mi tipy na emigraci do civilizace. Díky.
0/0
17.6.2002 10:55

Mirmik

uvidi se
Jsem toho nazoru, ze ODS mela asi dobre myslenky v programu a velkou nadeji volby vyhrat, ale zapomeli se vcas zbavit Klause, jako Socdemaci Zemana. Klaus uz je davno spis ke skode, nez uzitku. Kdyby se ho zbavili vcas se vsi paradou a jednali s pravici na urovni vzajemneho respektu, lidi by jim prece sanci dali. Snad uz to ted konecne zabali pan profesor. Ve Svedsku je sice dobre, ale ty dane jsou fakt sileny. Pokud tohle Spidla prosadi a lidi, co makat nechtej si na zvyknou, chci videt, jak to pravice bude dostavat zpatky. To bude asi drina. Dnes totiz poradnou konstruktivni pravici s vetrem v zadech nemame. Nemuzeme se divit, ze svine komunisticky se zacinaj chechtat. Lidicky, kdyz si budou moc vyskakovat, budeme muset vyjit do ulic a poradne je zmlatit smejdy . No nic pokud mate uz zajisteny solidni bydleni, udelejte si hodne deti, cerpejte vsechny mozny prispevky a dotace a za 20 let jim muzeme vysvetlovat, ze jsme si tu pekne zili na jejich ucet. A hlavne moc nepracujte - bavte se a pivo pijte.
0/0
17.6.2002 10:45

sunrace

Re: uvidi se
Ano ODS bez Klause mohla být moderní skutečně pravicovou stranou. Je to především Klausova prohra a za to kam směřuje tenhle stát může PŘEDEVŠÍM Klaus!
0/0
17.6.2002 10:56

taky obcan

Re: Re: uvidi se
...nemohla. Jeji "ideologie" už od počátku byla idelologie Čermáka, Langra, ( a taky dalších...), připomínající částečně "ideologii" pouličního gangu anebo postbolševika (nedělejte si iluze, za totáče se žádný "socialismus nebudoval", jen "udržovaly masy" v klidu), jen s tím rozdílem, že už se nechtěli zaklínat "zájmem pracujícího lidu" ale právě a jen "zájmem svým".... bohužel anebo bohudík, té dokonalosti udělat si "soukromý podnik" z celého státu se už nepovedlo...  
0/0
17.6.2002 14:35

Anča

Re: Re: uvidi se Klaus ještě neskončil
Přece nevěříte tomu, že jeden člověk je všemocnej. Může se mýlit jako každej jinej, ale především umí. Ostatní jsou z něho zamindrákovaní . Je to pracant a maximalista a ne žvanil.
0/0
28.6.2002 8:52

bonparka

Re: uvidi se
Teda já myslím že Klaus je dobrej odborník a něco dokázal po roce 90 ale neuměl včas odejít a se vší parádou.Teď je spíš k smíchu....
0/0
18.6.2002 13:30

Martin

Ja hlupak chtel studovat, chtel sem chodit na brigady, abych se na skole udrzel, protoze rodice nemaji tolik penez. Ale proc bych to delal, vystuduju, ve 25, nic nebudu mit, ale budu mit titul. Na byt s regulovanym najemnym nebudu mit, tak budu bydlet v Praze za 15 tis. cisteho a na cerno, plat budu mit lehce nad prumerem, tipuju se sazbou dani asi 50% (mimo socialky a zdr. poj.), ale budu dle pana Spidly bohatej a tak budu danenej. Suma sumarum (dane jako blazen, zadny penizem zadny byt, ale dle nasich zvolenych uredniku budu patrit mezi snoby s nadprumernymi prijmy)=> kaslu tady na to. Du k lopate nebo delat urednika, nic nemusis umet, plat mas jistej a uredni hodina v Po a ve St od 9 do 12. A okolo pohoda. To je motivace. Lidi (50% naroda) priste premejslejte.
0/0
17.6.2002 10:38

Rob

Re:
Souhlasím, jestli se míra zdanění ještě zvýší, kašlu na to. Dnes vydělám asi 25 čistého, žena cca 8, z toho když se poplatí hypotéka (na byt, který je menší než kdejaký sociální), půjčka za kterou se byt rekonstruoval a splátky na "lidové" auto (ojetá felicie), tak zbývá tak akorát na běžný provoz - žádné velké vyskakování. Jestli se zvýší daňové zatížení, najdu si hůř placenou práci, budu mít míň stresu a víc času a žena půjde na mateřskou. Pořídíme si několik dětí a budeme si užívat sociální dávky. Pohoda. Proč bych zrovna já měl dřít jako blbec a sám nedostávat od státu téměř nic?
0/0
17.6.2002 15:18

Segal

Prestavam Makat
Mili pratele, prestavam chodit do prace, .. budu se mit rozhodne lip. udelam si "ZODPOVEDNE" tak 5-10 deti, kterejm nebudu mit dat co do huby, ale stat to zacvaka. Sem zvedavej, az to takhle udelaj vsichni koho budou ty HOVADA danit.
0/0
17.6.2002 10:36

Standa

Končím
 Poprvé od roku 1989 se stydím za to, že jsem z Čech.  Nehodlám platit Špidlovi jeho socialismus a čekat až mi komanči zakroutí krkem. Chci odtud pryč a taky odejdu. Tato vláda už ode mne nedostane ani korunu.
 
0/0
17.6.2002 10:33

bum

Re: Končím
Na tebe tam tak cekaji
0/0
17.6.2002 10:44

Bubák1

Re: Končím
Doporučuji Nauru, Panamu nebo nějaký jiný podobný daňový ráj.
0/0
17.6.2002 16:51

Tonda

Re: Končím
bohuzel, tyto pocity ma vice lidi... Volby dopadly opravdu smutne a ja se jenom ptam, jestli si tech temer 50% pasivnich volicu uvedomuje, ze na tom maji velky podil...
0/0
17.6.2002 21:53

0/0
17.6.2002 10:30

Petr

Idnes ohriva polivcicku
Koukam, ze si Idenik Idnes prospikovany ODSaky zase trosku leci rany po volbach
0/0
17.6.2002 10:06

Newli

Spidla
Ja bych tak radikalni teda nebyl ... urcita mira prerozdelovani je nutna. Ale asi se tezko shodneme na urovni. Osobne povazuji jiz dnesni system za prilis socialni ... nekdo to tu jiz psal drive. Mira zdaneni u vyssich platu (20-30 tisic) se pohybuje okolo 60-80 % (beru-li v uvahu i neprime dane) ... tak co jeste chteji zvysovat ??? Az se lidi nastvou a utecou, jsem zvedav z ceho to budou financovat !
0/0
17.6.2002 10:03

devil

Špidla špidlovatej je magor magorovatej...
0/0
17.6.2002 9:45

www.valka.cz

55 procent ...
jestli chtej zvedat dane, tak to se jim na socialni stat muzu vysrat ... at si tady duchodci pochcipaj, padesat let tuhle zemi plundrovali, a jeste si zvolej socany, abychom my na ne dreli ... fantasticky ... jestli to tak opravdu bude, tak si balim kufry ...
0/0
17.6.2002 9:36

Zdenek

Re: 55 procent ...
Mnozí z těchTi důchodců 50 let dřeli aby jsi si Ty usmrkanče mohl teď otvírat hubu. Cožpak nemáš rodiče? Anebo jsou z té druhé sorty, co za komunistů "budovali svůj majetek"?
0/0
17.6.2002 12:28

Klára

Proboha,
lidi nechte už toho strašení. Přesně tímhle to podělala ODS, že pořád jen strašila. Špidla řekl, že se budou snažit udržet daně, tak jak jsou teď, tak co pořád prudíte. Navíc, i když pak udělá něco jiněho, tak tam nesedí sám a nemůže si dělat co chce. A je tu ještě senát, tak běžte pěkně na podzim volit a nebudete pak tady naříkat. Pravice by se měla za ty 4 roky,  vzpamatovat, přestat se hádat a hlavně sehnat nové perspektivní lidi. Úspěch komunistů je tragický, měli KSČ postavit mimo zákon už v roce 1991, ale kdo tenkrát vládl? Odpovězte si na to. To je demokracie, lidi je zvolili, tak se teď s nima musí počítat, bohužel. Pořád se strany napadají, kdo půjde s komunisty a kdo s nima bude jednat, ale v demokracii to jinak nejde, to by pak nebyla demokracie. Jak říkám, kdyby je zrušili už tenkrát... Do vlády je doufám nepustí, tak si myslím, že se zase tak moc nestane. Jak říkám, čekají nás ještě jedny volby, tak si to pořádně rozmyslete přes léto. Otázkou je jestli v demokratických stranách nejsou ještě horší lidé (měnící si rádi kabáty) než v samotné KSČ. Měli by přijít mladší nezatížení tolik minulostí.
0/0
17.6.2002 9:07

michal

Re: Proboha,
Souhlasím,  komunisti měli dávno být mimo zákon - stejně jako fašisti (to bychom asi hudrali, kdybychom je měli v parlamentu, což?). Kdyby nějaká pravicová strana měla toto v programu, tak bych se k těm volbám dokopal. Ani jedna z možností (Klaus, který si nevidí do huby, Špidla se svojí socialistickou představou, rozhádaná koalice, kde křesťani chtějí zablokovat potraty apod.) mne nelákala natolik, abych se namáhal jet do místa trvalého bydliště volit, když mám spoustu jiné práce. Přeji pravici, ať se do budoucna sebere.
0/0
17.6.2002 9:41

jiri fridrich

barevni
Kdo má rodinu s dětmi a nijak velký příjem, může na výsledku víkendových voleb hodně vydělat......to si ty svine cerny cikancky zas budu mit jak prasata....atom na ne!
0/0
17.6.2002 9:05

bum

Re: barevni
Cikani tady byli a budou vzdycky a pocet jejich deti se nebude menit at je tady vlada jaka chce. Krome toho nikdy neplatili velke dane, protoze meli taky male nebo zadne platy. Jeden z mala jejich zdroju prijmu byly soc. pridavky.
 Jediny vysledek nasich pravicovych vlad v oblasti socialni bylo, ze porodnost v cesku je jedna z nejnizsich  v Evrope. At se pravice sebere a nabidne rozumny socialni program (alternativu k CSSD) pro mlade rodiny a pak se muze vratit. Ten kdo tady vykrikuje rasisticka hesla at se pripravi na priliv cizincu z jihovychodni Asie. Jinak to nepujde.
0/0
17.6.2002 10:55

ppetr

špidla
prohlasil,ze obrati kazdou korunu dvkrat.ja si myslim,ze ji neobrati ani z 1/10 a to bude velice spatne.na obzoru uz vidim ARGENTINU.uz se ani netaji,ze statni kasa je az moc vytunelovana.skoda,ze nejsem sikanem,mel bych se ted po dobu 4let jak PRASE V ZITE.jinak je u nas dan cca 61%!!!z 20 000kč ktery musi zaplatit i zamestnavatel dostane zamestnanec cca cisteho 11 000.z tohoto cisteho prijmu zamestnanec zaplati  22%DPH, spotrebni dan cca 70%(alkohol,tabak ,benzin atd) a dalsi a dalsi dane.
0/0
17.6.2002 8:44

Petr....

Výpočet
Trošku jsem započítal... Když vezmu, že byla účast 58% a sečtu kolik získali ČSSD a KSČM, tak mi vychází, že těch 111 křesel pro leváče je vlastně těsně přes 28% všech voličů... Je mi zle... 28% lidí v takovém "množství" voličů dodalo levici 55% křesel :-( Vlastně je to naopak. To těch 42% neúčasti. Kam to spějeme... Přece nebudu ze svých daní platit na kdejaké dávky pro bůhvíkoho. Solidarita ano. To beru. Ale v rozumné míře. Dovedeme si vůbec všichni uvědomit, kolik úředníků je živo tím, že přes ně tečou naše daně a oni jen ukazují prstem KAM?
0/0
17.6.2002 8:41

LADA

Re: Výpočet
Clovece,neni tvuj problem ze jsi alergicky na barvy?V tomto konkretnim pripade se zrejmne jedna o rudou a cervenou.Navstiv sveho lekare treba se s tim da trochu pohnout.Kdyz ne,tak nezoufej ,ono se to treba casem srovna.....
0/0
17.6.2002 8:53

Libor

Zmena pristupu
Zvažuji ukončení studií a přestup na dráhu horníka nebo kádrováka. Začíná to vypadat, že mají u nás čím dál větší perspektivu...
0/0
17.6.2002 8:38

Dežo Gombár

Diky Špidlo
Od soboty slavime, zase dobre bude, deti hodne aj peněži. Diky Špidlo.
0/0
17.6.2002 8:36

lájoš

Re: Diky Špidlo
dobre budě.špidla je dobry gádžo.
0/0
17.6.2002 9:19

Igor Handubardžo

Re: Re: Diky Špidlo
Este brachy a tatu aby nam ten Spidlo mi pustil z kriminalu a bude tu dobre a nepudu do Anglije.
0/0
17.6.2002 9:48

Belzebub

Sazba dani
Kdyz se podivate kolem sebe, tak progresivni dan z prijmu je snad ve vsech evropskych statech. Takzvana flatrate je pokud vim jen v Lichtenstein, Monte carlo a pod. a to jsou staty ktere vydelaly na tom ze v urcite dobe odsavaly zisky. otazka je , od ktere hranice se maji menit sazby. Tech 80 000 Australskych dolaru ktere tady nekdo zminoval, zni dobre jenze si to musime srovnat na nakupni silu a pomery na trhu. Co stoji bydleni, nemocenska pojistka a dalsi. Pak terve muzeme srovnavat. Klausova teorie ze po volbach udela fixni dan 15 % zcela odpovida jeho urovni mysleni. Domnivam se ze uz sklouzl do polohy kdy by bylo vhodne naridit lecbu  v uzavrenem ustavu.
0/0
17.6.2002 8:10

Mr. Noname

Díky spoluobčané
Díky spoluobčanéOpravdu dojemné jak špidla v čerá v televizi nezauvažoval ani sekundu, že by mohl být vyrovnaný rozpočet. A za o dám ruku do ohně, že komunisti budou podporovat rozdávání peněz plnýma hrstma "buďme si rovni"......na to já kašlu, stejně jako na socialismus s lidskou tváří. Jak to tak sleduju, tak mládí do zahraničí a asi půjdu v čele.
Chtěl bych ještě poděkovat těm línejm debilům, co zůstali doma, nebo jeli na chatu, jestli někoho takového uvidím a zjistím že nadává na poměry, tak mu vlastnoručně rozbiju hubu.
Díky spoluobčané
 
0/0
17.6.2002 8:08

Kulich

Re: Díky spoluobčané
Az nekoho potkas, tak mi dej vedet, ja se k Tobe pridam. Kdy uz si konecne vsichni uvedomi, ze je potreba hlavne makat a ne cekat, jestli nam stat neco da!!!! A az nekoho potkam ja, tak dam vedet!!!!
0/0
17.6.2002 8:30

jaja a paja

Re: Díky spoluobčané
JA JSEM NEBYL U VOLEB a hlasim se jako prvni o tu drzkovku, napis sem mejla a domluvime se ... jinak jak tak koukam, tak jsem mel asi prijemnejsi vikend nez ty :-)))
0/0
17.6.2002 8:51

Věra

Tak a co teď?
Takže kdo nebude moc pracovat a bude mít hodně dětí, bude na tom zřejmě nepoměrně lépe, než rodina, kde se rodiče snaží a mají jen dvě děti. Takže se asi rozvedeme a já se budu snažit dostat ze státu co nejvíce peněz. Občas se hodím jako nezaměstnaná, dcera, která studuje si bude chodit pro různé příspěvky. Možná tím jako celá rodina ušetříme a v této chvíli je mi do státu opravdu houby. Proč se snažit, když sociální "peřina" bude velice měkoučká. Jde jen o to, jak dlouho. A pak vyhrají komunisté a pak zase budeme mít všichni stejně podle hesla: Mám přání, které se splní - soused má kozu a já ne - co si přeji, no přece aby mu chcípla.  
0/0
17.6.2002 8:02

Petr Ho.

Re: Tak a co teď?
Jseš trapná. Už by sis mohla vymyslet něco jiného než omletá ódésácká bezobsažná klišé.
0/0
17.6.2002 8:16

Mirek

Re: Re: Tak a co teď?
Možná je to omšelé, ale bohužel je to pravda!!! Lidi v týhle republice mají moc krátkou paměť!!!!
0/0
17.6.2002 9:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.