Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lidé nekupují nová auta

Automobilky zažívají v poslední době špatné období, na kterém se podepsalo zejména zpomalení růstu světové ekonomiky. Všichni raději šetří a přestali si kupovat nová auta tak často, jak tomu bylo ještě před několika lety. Na trhu navíc stále nabídka převyšuje poptávku, což nutí výrobce snižovat ceny. Podle odborníků se nedá čekat, že by v nejbližších měsících mělo dojít k radikálnímu zlepšení situace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Frenk

Silna koruna a cena automobilu v Cechach
Na prvni pohled by se zdalo, ze silna koruna by mohla znamenat levnejsi automobily,  a to nejen z dovozu. Jenze zvazime-li situaci z pohledu automobilek, tak ty oslabenim dolaru ztraceji na ostatnich trzich, na terych se obchoduje v dolarech. Takze se snazi fixaci cen na ostatnich trzich (viz v CR) kompenzovat ztraty takto vznikle. Samozrejme spekulativni motiv domacich dealeru je nutno tez povazovat za signifikantni. Avsak vetsina z nich ma ceny "doporucene" od materskych automobilek, a tak prostor pri pripadne upravy cen resp. slevy se tak pohybuje nekde okolo 5% z celkove ceny automobilu.
  Uvedomime-li si, ze koruna posilila vuci dolaru o cca 25% o proti stejnemu obdobi minuleho roku, kdy se obchodovala okolo 40 KC za dolar. Pak zakaz reexportu, ktery se stal stabilni soucasti dealerskych smluv s vyrobci automobilu, zjevne odhaluje svuj duvod. Tedy automobilka nechce, aby jeji oficialni dealeri participovali na pripadnych ziskcich ze zmen devizovych kurzu. Ztraty je ovsem pocitit necha pokazde.
 Jen tak pro zajimavost podotykam, ze v pripade, ze si chce automobil v CR zakoupit cizinec a pouzivat jej ve sve rodne vlasti, tak kazdy dealer si pro jistotu vyzada souhlas resp. oficialni povoleni od sveho dodavatele.  Tresty za nelegalni (rozumej bez povoleni automobilky) prodej novych automobilu v cizene domacimi dealery jsou pomerne drsne. Vysoke pokuty kolikrat prechazeji az k odebrani licence. To ovsem jen tak pro zajimavost.
0/0
12.7.2002 1:32

Pracant

Buď vehykl nebo je to drahý!
0/0
11.7.2002 15:21

Bubák1

Předražené doplňky.
Do aut se dává do základní výbavy stále více věcí, které by člověk normálně oželel, pokud by zjistil kolik doopravdy stojí. Užitná hodnota vozu se příliš nezvýší, cena však podstatně. Osobně jsem příznivcem vozů v základní výbavě, což ovšem u některých vozů nelze dost dobře dodržet. K čemu je v našich podmínkách klimatizace, proč potřebuji el. stahování oken za příplatek 12 tis., elektricky vyhřívaná a ovládaná zrcátka, a palubní počítač, který hlásí každou blbost i ty co nechci. Jediné za co jsem ochoten zaplatit je bezpečnost.
0/0
27.6.2002 16:58

prd

Re: Předražené doplňky.
typická reakce člověka, který když na to nemá tak je to na houby, anebo skutečně skoro socka, v tom příp. se omlouvám.. 
0/0
28.6.2002 20:17

pudlik

a divíte se?
když ceny zůstávají stejné, resp. trochu rostou i přes to, že USD je o 20% levnější než před rokem, a Euro o 15%. Já nikoliv. Lidi asi nejsou opravdu hloupí, ale počítají. A vidí, jak se obchodníci spekulativně zachovávají. Jinak svatá pravda, že nové auto za cenu obchodníků je blbost nebo hedonistická potřeba. Kupte si nový auto, a po vyjetí od prodejce již má o 10-15 % ceny nižší hodnotu. Zkuste ho prodat zpět nebo do bazaru´za původní kupní cenu. atd. atd.
0/0
27.6.2002 14:16

Michal, Brno

Nové auto = vyhozené peníze
Nové auto si soukromě kupují jen technicky méně zdatní, nebo chudáci co chtějí naštvat sousedy. Spolehlivost dnešních aut je tak dobrá, že koupě zachovalého auta do stáří tří let a cca 50 000 km nepředstavuje žádné velké riziko. A cena za takové auto je výrazně nižší než za nové. U nového auta jenom tím že s ním vyjedu ze vrat servisu, tak jsem právě vyhodil okénkem minimálně 50 000 Kč. Výhodnost nákupu staršího auta také jasně podporuje dlouhodobý test mf dnes, kde je zatím jako nejlevnější auto vyhodnocen OPEL Vectra.
0/0
25.6.2002 16:24

Bubák1

Re: Nové auto = vyhozené peníze
Kolik takových aut ve stáří do 3 let se prodává ? Zrovna tak se nedá věřit najetým kilometrům.
0/0
25.6.2002 18:01

Osmaer

Re: Nové auto = vyhozené peníze
, To ze jsi socka vime, ale nemusis to vsude troubit a pomlouvat schopnejsi lidi.
0/0
27.6.2002 8:06

Pycha Pavel

Re: Nové auto = vyhozené peníze
, treba nekomu stoji tech 50000 plus drobne procenta rozdilu za to ze ma zaruku, auto presne podle prani, jistotu (ne jistotu ala AAA) puvodu a spolehlivost na hranici meritelnosti. CO je mi po tom ze "usetrim" kdyz ani po nekolika drahych navstevach servisu nemam tu JISTOTU? JSTE TROUBA Z VESNICE
0/0
27.6.2002 8:15

prvák

Re: Nové auto = vyhozené peníze
Problém je i v tom, že např. audi a4 nové 1mil. 3roky staré 0,5mil a 5let staré 300tis., takže i u ojetého ztrácíš i když méně, ale 100 litrů ročně je trochu moc..
0/0
28.6.2002 20:29

Belg

Osekávání výbavy (Fabia)
Přesně před rokem jsem koupil Fabii ve výbavě Comfort. Při nahléhnutí do ceníku a výbav po roce jse zjistil, že zvýšili cenu o cca 4 tisíce a nejméně šest prvků výbavy, které byly loni součástí verze Comfort je dnes až součástí verze Elegance (mj. přední mlhovky..). I tak se dá nenápadně vydělávat více.  
0/0
25.6.2002 14:48

kejml

vsichni jsou to loupeznici
Pred 4 lety jsem si kupoval novy Fiat Bravo za 342.000,- vcetne priplatku za metalizu. Ac Fiat, prijemne mne (zatim) prekvapuje a jezdi a nerezne. Presto jsem zacal uvazovat o nakupu neceho vetsiho a zejmena novejsiho. Chyba lavky - vsechna nova auta jsou drazsi min. o 20%! A to je euro za 30 a dolar za 31 ....
Obchodniky, ktere pristihli ve stredoveku, jak okradaji, vymachali ve Vltave. To by byl ale na nabrezi dneska naval ...
0/0
25.6.2002 14:45

Ondra

Ceny
One nejde asi jen tak napsat, že se snižují ceny: 1. "Akce" Vezme se středně vabavené auto, nacle se příplatkovými prvky za X peněz, a zveřejní se cena auto+0,8X jako "výhodná koupě" To prosím není sleva. 2. skutečná sleva je bílou vránou, které se dovozci brání, protože by museli přiznat chybu, takže CENÍKOVÉ ceny se nezmění nikdy 3. jsou jen různé "akční modely", ve kterých je těžko se vyznat a těžko je centrálně evidovat 4. Sleva se dělá taky třeba tak, že se ořeže základní výbava Příklady: Akční slevy: Mazda, Subaru, Mitsubishi - to jsou skutečná procenta dolů Akční modely: Škoda, Ford - to jsou ta lépe vybavená jakože levnější auta Hyperlevná auta: Opel Agila, Fiat Seicento - no, jen si to kupte.... A zlaté pravidlo na závěr... už někdy od roku 92 stojí slušný počítač +-30.000. Nikde žádná sleva, akorát ty počítače jsou pořád výkonnější (nezvládaly by Microsoft) A podobně nejmenší auta stojí taky pořád stejně, jen se za "standard" považuje stále více výbavy. Nekamenujte mě, vím, jak vypadají ceníky VW koncernu, ale obecně to tak je. O cenách škodovek jsem tu kdysi psal, ale link bych asi nenašel.... Jinak nejlepší auto na světě je dva roky stará Octavia Combi TDi. :-))
0/0
25.6.2002 9:53

Honza

Jasně levná auta
Když před dvaceti lety VW tedy lidové vozítko prodávali Golfa za 7500 DEM bylo skutečně lidové, dnes je to luxusní auto s lidovou cenou. Levná auta (cena do 200 tisíc se téměř nedováží) i VW má třeba levné LUPO a ostatní jsou dráhá ja prase. Český člověk potřebuje dle mne levné jednoduché vozidlo s levnými náhradními díly. Ne nabité elektronikou co si na něm nemůžete sám vyměnit ani pneumatiku. Ceny jsou příšerné. Např. AUDI 80 tdi s roce 1995 stálo kolem 650-700 tisíc dnes se do miliónu u A4 nevejdete. Škodovka měla v plánu také malá auta, proč je nevyrábí ví jen němčouři VW a bůh. podívejte se třeba na sice trochu starší ale dobré stránky http://www.automedia-online.com/e_spion_menu.htm. Zdravím. V poslední době přinesl levnější auto jen Renault ato Thalii. A také se jich prodalo skoro víc než Škodovek ve své cenocé kategorii. Konečně velké trojce výrazně propadly akcie a tak se snad chytí za svůj americký čumák a začnou myslet na obyčejný lidi. Když jsou tak drahý auta nedivím se, že Grebeníček vlastně vyhrál volby!!!
0/0
25.6.2002 9:32

Surios

Volkswagen
Jojo, kdyby v Čechách stála škodovka ne stejnou cenu jako auta zahraničních výrobců, které jsou zatíženy navíc clem, ale cca o 20 proc. méně, jak je běžné ve všech státech(asi až na Německo) pro domácí auta, myslím, že by se jich prodalo víc. Ostatně kdo si nemyslí, že auta VW Group jsou strašně předražená(přitom nejsou nijak zázračná), ať se přihlásí.
0/0
25.6.2002 9:09

fanfán tulipán

Re: Volkswagen
Na evropská auta už clo dávno není.
0/0
25.6.2002 9:49

laco

A proč kupovat nové auto ?
Současná funkčnost vozidel plně postačuje a nové typy nepřináší žádné pronikavé zlepšení. Až přijdou automibilky s nějakým revolučním krokem opět zájem stoupne. Elektronika v automobilech již není tahákem. Teď je na řadě výrazná inovace motorů v oblasti spotřeby a tady Fiat nic nepředvedl. Wolsfagen doplácí na svoji unifikaci. Když už nové auto tak si vyberu podle vzhledu, jelikož všechny auta jsou téměř na stejné technické úrovni. Proč brát studené WW když je tu překrásný Peuget.
0/0
25.6.2002 8:29

Igor D.

Re: A proč kupovat nové auto ?
s tim teda souhlasim
0/0
25.6.2002 8:37

:-|

Souhlas...
Pred tremi lety jsem si koupil nove auto. Letos jsem jej chtel prodat a koupit si opet nove, ovsem s prekvapenim zjistuji, ze ceny jsou o 20% vyssi nez pred tremi lety. Navic, modely ktere byly levne se nedelaji a investovat do zakladni verze auta 400 tisic je naprosta zhovadilost. Takze nezbyva nez cekat.
0/0
25.6.2002 8:22

sato

Snizeni cen
Mohl by autor clanku presneji specifikovat, ktere automobilky snizuji ceny? Skodovka v prubehu dvou let nekolikrat zdrazila. Ani u zahranicnich vozu se neprojevila "silna" koruna. Tak bych byl rad, kdyby se v clanku obevil nejaky odkaz na ceniky.
0/0
25.6.2002 8:15

Honza

Re: Snizeni cen
koukni se na www.auto.cz , tam je ceníků habakuk...
0/0
25.6.2002 8:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.