Diskuze

Ruzyně začíná konkurovat Vídni

Zájem velkých leteckých společností o využívání pražské Ruzyně roste. Letiště se má proto rozrůst - tak aby dokázalo konkurovat Vídni a splňovalo kritéria běžná pro velké přistávací plochy v zemích Evropské unie. "Z Prahy se začíná stávat zajímavý transferový bod. Počet cestujících stále roste," vysvětluje nutnost rozšíření letiště šéf odboru civilního letectví ministerstva dopravy Josef Turecký.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

free

19. 7. 2002 12:00
ruzine
letel jsem z Ruzine jednou,a to pred rokem,mne vyhovovalo po vsech strankach.nepotrebuju na l;etisti nake krami se suvenyrama a pod,jsem tam preci od toho ze nekam letim a ne ze budu nakupovat.Byl jsem ve stogholmu na letisti a myslim ze uroven byla stejna.Takze nema smysl tu srovnavat nake postkomunisticke letiste a podobny keci.
0 0
možnosti

MPCH

19. 7. 2002 12:30
Re: ruzine
Ten češtin, to je zapeklitý problém, že? Chápu - jsi free a obdivuji skutečnost, že jsi při své úrovni IQ  schopen zapnout počítač.
0 0
možnosti

Pepa

19. 7. 2002 10:54
v jednoduchosti je nekdy sila
Velkou vyhodou terminalu na letisti v Ruzyni je jeho maximalni jednoduchost, kterou ocenuji ja, kdyz nekam letim a slysel jsem na to kladne ohlasy od mnoha zahranicnich turistu. Jeho obrovskou vyhodou je velice kratka a jednoducha cesta od check-inu k nastupu do letadla a zpet. To se malo kde jinde ve svete vidi a je to asi zrejme zpusobeny tim, ze ten terminal je pomerne moderni a hlavne tohle letiste neni a asi dlouho nebude slouzit jako tranzitni. Co se ale tyce velkych nedostatku s jeho propojenim s mesty a nic moc sluzeb uvnitr, tak v tom souhlasim s predchozimi reakcemi.
0 0
možnosti

Luděk

19. 7. 2002 10:22
Destinace
Je sice moc hezké, že se rozšíří kapacita letiště, ale když letím někam dál (HKG, TPE, BKK) popř. LAX druhým směrem tak stejně musím přestupovat, buď ve Vídni, Frankfurtu či Schipholu. I když to je záležitost ČSA nikoliv ČSL. Dostupnost Evropských destinací je z Ruzyně vcelku OK.
0 0
možnosti

Plynař

19. 7. 2002 10:39
Re: Destinace
Kdyby už ČSA aspoň otevřeli přímou linku do Atlanty, jakožto základny svého aliančního partnera - Delty, čímž by se zpřístupnilo jedním přestup obrovské množství zajímavých destinací.
0 0
možnosti

blaza

19. 7. 2002 9:42
Úroveň Ruzyně
Mě jako občana republiky s jediným mezinárodním letištěm hodným tohoto názvu nezajímá žádný terminál Sever 2, ale to, abych se mohl pohodlně letecky dopravit tam, kam právě potřebuji. Protože je české letiště právě v Praze, požaduji, abych se na něj mohl snadno a rychle dopravit z místa, kde žiji nebo pracuji. Z tohoto hlediska je Ruzyně čirá katastrofa - žádné dálniční spojení, žádné železniční spojení, ani žádné jiné spojení s jinými dopravními uzly (stodevatenáctka a taxíky? chachá, to jsem nikde jinde nezažil). Pro člověka, který nežije právě v Praze (ale jistě i pro některé Pražáky) je cesta na letiště utrpením. Srovnejte s ostatními letišti v Evropě (a nemusíme chodit daleko, co do dopravní dostupnosti si jej srovnejte třeba s letištěm v Brně - ano, jsem z Brna :-).
Navíc, nadepsat článek Ruzyně začíná konkurovat Vídni a napsat v něm, že za čtyři roky bude Ruzyně tam kde Vídeň před čtyřmi roky, mi přijde trochu, mírně řečeno, neprofesionální.  
0 0
možnosti

Pete75

19. 7. 2002 9:46
Re: Úroveň Ruzyně
No jo, ty brněnskej profesionále, tak lítej do světa vod vás. Jinak si asi neuvědomuješ, kdo nám tu eště relativně nedávno vládnul a jak vypadala Ruzyně eště před nějakejma 10 rokama.
0 0
možnosti

qman

19. 7. 2002 9:03
Mohlo to uz byt davno
Udajne za hluboke totality bylo Praze nabidnuto, aby se Ruzyne stala centralnim letistem Evropy, protoze je vyhodne polozena. Praha odmitla a tak je ve Frankfurtu.
Z dnesniho stavu se budeme na Viden hrabat tak 10-15 let, kdyz to dobre pujde.
0 0
možnosti

Pepe

19. 7. 2002 18:36
Re: Mohlo to uz byt davno
Dobrej vtip. "Praze bylo nabídnuto stát se centrálním letistěm Evropy". Ha, ha
0 0
možnosti

tom

19. 7. 2002 8:49
separace EU pasažérů
Může někdo vysvětlit, jak takové oddělené odbavování funguje. Každé letadlo je přeci plné náhodné směsi národností. Přiletí li tedy letadlem z EU nějaký asiat či amík, bude muset přejít do jiného terminálu, kde budou tak laskaví a odbaví ho? To asi přibude hodně spokojených pasažérů... tom
0 0
možnosti

19. 7. 2002 9:16
Re: separace EU pasažérů
Když letí Američan do Evropy, je jeho pasová a celní kontrola provedena pouze jednou - na prvním letišti v EU. Když se potom pohybuje uvnitř EU, nikdo ho nekontroluje - je to stejné, jako když vyrazíte autem po Evropě, taky vás zkontrolují pouze na německých hranicích a pak si do Španělska jedete jakoby se nechumelilo. Tak stejně to bude s letadly...
0 0
možnosti

tom

19. 7. 2002 8:49
separace EU pasažérů
Může někdo vysvětlit, jak takové oddělené odbavování funguje. Každé letadlo je přeci plné náhodné směsi národností. Přiletí li tedy letadlem z EU nějaký asiat či amík, bude muset přejít do jiného terminálu, kde budou tak laskaví a odbaví ho? To asi přibude hodně spokojených pasažérů... tom
0 0
možnosti

Dodo

19. 7. 2002 9:47
Re: separace EU pasažérů
Mno to je dost sverazna predstava o fungovani letiste :-)))
Pokavad nekdo vyleze z letadla, nemuze si bloumat po letisti a hledat nekoho kdo ho odbavi ci co, natoz aby sel do jinyho terminalu. Je v prostoru prichozich letu a jde normalne s ostatnima k budce kde mu ostemplujou pas. Ty budky jsou na EU letistich obvykle rozdeleny na EU a non EU, takze se kazdej zaradi k prislusnymu okynku. Kde to rozdeleny neni (hooodne malinky letiste), tam se to odehraje vsechno u jednoho okynka. Jinak zakladni okynko je nonEU, tam daj stempla komukoliv. Kdo ma EU pas miva navic EU okynko ktery jede rychlejc. Moznost ze by bylo jenom EU okynko a nonEU by musel clovek nekde hledat je jaksi vyloucena, a z logiky veci zcela nesmyslna ;-)
0 0
možnosti

Jana

19. 7. 2002 8:36
No, jistěže Ruzyň dobře slouží svému účelu, ale technická vybavenost není to, co klient oceni - to je předce samozřejmé, stejně, jako je samozřejmá dobrá poloha - tak bylo každé letiště projektováno. Ale, a to je velice důležité! Pokud se nezvýší klientský servis v podobě jistého druhu komfortu - krámečky ze suveníry, restauracie, kafeterie a kavárničky, nebude nikdo na toto letiště vzpomínat v nejlepším. Letěla jsem z Ruzyně jenom jednou (a v letecké společnosti pracovala 6 let) a bylo pro mne zklamáním, že jsem si neměla ani kam sednout na kavu, nebylo kde strávit čas mezi check-in a boardingem - to je bezesporu trapné. Mám s čím srovnávat a Ruzyň hodnotím jako úplně klasické postkomunistické letiště. Ale mám taky dost potěšující zprávu - klienti si nevybírají podle krás letiště, ale podle vzdálenosti od bydliště, nebo místa působení, takže lítat se z Ruzyně bude stále. Co se nějakého opavského letiště týká, tam bych to tak růžové neviděla. Ruzyň hravě pokryje letecký provoz v ČR a nemyslím si, že by se státu chtělo investovat do něčeho, co nepotřebuje - možná jen nějaké chartery v létě, ale už to vidím jak bussinessman-i lítají do Opavy a pak ještě cestují do Prahy :-( Osobně o Vídeňské letiště nemám strach, kdo jste ho někdy viděl, budete se mnou souhlasit, že Ruzyň mu konkurencí není ani ve snu. To je zcela jiný - západní systém - věci a systém pro lidi, tím pádem se to porovnávat nedá. (hotely, kryté střežené garáže a parkoviště kde můžu nechat auto po dobu pobytu, pravidelné autobusové spojení ďo celého rakouska i slovenska a maďarska...atd,atd.) Navíc ze Schwechat-u lítají kromě rakušanů i slováci a maďaři a tenhle záběr Ruzyň nikdy nemůže pokrýt, tak nevím o čem se autor vlastně snaží polemizovat. Já bych upřímila pozornost nkám úplně jinam, na opravdu jedinečný projekt, a sice - na propojování Vídeňského Schwechatu a Bratislavského letiště. To je podle mého názoru námět na článek! Tohle totiž obdobu a konkurenci opravdu nemá pokud se jim to povede. ( možná z něj nakonec budou lítat i češi, když je teď na slovensku tak levně - já bych to nepodceňovala!)
0 0
možnosti

Pusa

19. 7. 2002 9:00
Re:
Milá Janičko, jako ostatně celá řada pražských diletantů si pleteš města (nikdo nepsal před tebou o Opavě a ty se na ni odvoláváš pořád) Navíc je běžné, že i tak malé státy mají těch letišť více a nevidím důvod, proč bychom zase měli být světlá výjimka. Jenom pro doplnění, abych nebyl napaden z nadržování Moravě jsem ze středních Čech.
0 0
možnosti

Václav

19. 7. 2002 7:58
Ruzyň dohání ... Mošnov zahálí
Je velmi dobré, že se tredn nárustu zájmu o Ruzyň nepropásne, ale chtěl byl upozornit ještě na jednu důležitou věc. A to je mezinárodní letiště Ostrava - Mošnov, které svou polohou má spádovost území s pěti až šesti miliony lidí (včetně části Polska). To by po vybudování dálnice D47 a dobudování R48 na polské hranice a napojení na polskou dálnici mohlo a mělo hrát daleko významnější roli, než doposud. Proto je třeba, aby odborníci na leteckou dopravu nezaspali a souběžně řešili rozvoj i tohoto letiště i přesto, že pravděpodobně jeho vlastnictví přejde z České správy letišť do vklastnictví Moravskoslezského kraje.
0 0
možnosti

Honza

19. 7. 2002 8:23
Re: Ruzyň dohání ... Mošnov zahálí
S timto nazorem naprosto souhlasim. Jen bych to jeste rozsiril: modernizovat a snad i rozsirit Mosnov, postavit dalnici az na Polske hranice a ve spolupraci s Polskem postavit kyvadlove rychlostni vlakove spojeni, rekneme Olomouc-Mosnov-Ostrava-Katowice-Krakow. Takovy maly shinkansen. Myslim, ze by to rozvoji nekolikamilionove oblasti v tezkem upadku po ukonceni dulni cinnosti neuveritelnym zpusobem pomohlo.
0 0
možnosti

Zamalek

19. 7. 2002 7:49
Jen aby ji taky dotahli ...
ti zlodeji, co si tam postavaji ve svych vozitkach a rikaji si "taxikari" a prestali okradat kazdeho, kdo jim sedne do auta...
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

27. března 2024  17:29

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...

Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit

23. března 2024

Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

25. března 2024  11:54

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...

Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci

27. března 2024  11:17

Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů

25. března 2024  18:42

Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...

Parní Albatros opraví soukromá firma. Třicet let ho pak bude moci provozovat

28. března 2024  12:31

Největší z parních lokomotiv patřící Českým drahám se dočká opravy a bude opět moci na trať. Na...

Komora: Loni přibylo žadatelů o podporu, farmy se rozdělovaly účelově

28. března 2024  12:17

Po loňském spuštění tzv. redistributivní platby, tedy dotace, při které se vyplácí 3 500 Kč na...

Zemřel nobelista a průkopník behaviorální ekonomie Daniel Kahneman

28. března 2024  11:32

Ve věku 90 let zemřel izraelsko-americký psycholog Daniel Kahneman, který získal Nobelovu cenu za...

Dražší než Costa Concordia. Pojistné škody za Baltimore jdou do miliard dolarů

28. března 2024  10:58

Zřícení mostu Francise Scotta Keye v americkém Baltimoru může podle analytiků stát pojišťovny...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!