Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Drahám ubylo cestujících, přibylo peněz

České dráhy přepravily v prvním pololetí 91,015 milionu lidí, což je o šest milionů méně než ve stejném období loni. Tržby z osobní přepravy se naopak zvýšily o 9,1 procenta na 2,005 miliardy. "Zákazníky pravidelně dojíždějící do zaměstnání a škol se nám podařilo udržet. Úbytek nastal u lidí užívajících vlak jen občas," vysvětlila mluvčí podniku Zdena Celá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fantozzi

Tržby stouply jen na chvilku
Obtěžoval se někdo zjistit, kolik dvoustovek vytahaly ČD z lidí za Z-karty? To by už asi vypadaly tržby jinak. Navíc je jenom otázkou času, kdy se lidem víc vyplatí jezdit ve dvou nebo ve třech autem, než zapařený vlakem. :o(
0/0
29.7.2002 12:32

Yorick

Což takhle zrušit jízdné na ČD a platit paušál?
Občané by platili příspěvky, něco jako koncesi na televizi - a to všichni, neb všichni mají potencionální možnost jet vlakem. Dráha by neměla problémy, protože by jí už konečně mohlo být naprosto jedno, jestli s ní někdo někam pojede. Teď bohužel ještě musí simulovat, že jí na cestujících záleží...
 Když jsem po zdražení 2.1.2002 nastoupil do hodinu zpožděného rychlíku a do Prahy cestoval vlakem, kde dvěma z pěti vagónům nešlo topení a průvodčí na mě místo třeba jen drobné omluvy za daný stav vysypal: "Pořiďte si průkazku, ať nemusíte platit tyhle peníze..." , definitivně jsem se rozhodl pro nákup 20tiletého vraku VW golfa. Žere asi 10l benzínu, nemá katalyzátor, ale jede včas. A rizikovost, že se cestou rozsype, je zhruba srovnatelná s vlaky ČD... 
0/0
28.7.2002 19:36

Re: Což takhle zrušit jízdné na ČD a platit paušál?
To že každý může jet vlakem? Pěkná blbost. Pokud třeba na vysočině ve vesnici jezdí tak max. do nejbližšího městečka s hypermarketem a dělají na vesnici na poli, tak nejedou vlakem nikdy. A pokud už dráhy nebudou ani předstírat, že jim záleží na cestujících, tak nebude vytopený už nikdy žádný vagon, nejen některé.
0/0
28.7.2002 20:14

Frenk

Presne tak Blumo
Ceske Drahy s.p. jsou snad v nejvetsim bordelu ze vsech statnich podniku  v CR. Slysel jsem, ze pred par lety prodaly do zahranici hromadu tzv. nepotrebnych nakl. vagonu, ktery so po urc. dobe zacaly od te same firmy pronajimat za majlant.
No a jestlize snizily pocet prepravenych osob, cimz se da merit kvantita poskytovane verejne sluzby, tak bychom se opravdu meli zacit bavit o snizeni prostredku plynoucich do CD ze statni kasy. Mimochodem zvysenou kvalitou teda rozhodne argumentovat nemohou.
 
0/0
26.7.2002 20:57

Bluma

CSD
Vyborne, takze draham se povedlo zmensit pocet cestujicich. Neco mi napovida, ze pokavad tedy klesa jejich verejna sluzba, je treba prislusne snizit dotace.
0/0
26.7.2002 18:15

Ungelt

Dráhy se transformovaly
Dráhy se transformovaly na exklusivní (=výhradní, neplést s luxusní) klub pro členy platící příspěvky, jejichž osobní data pečlivě schraňuje a archivuje.
0/0
26.7.2002 16:53

Obyvatel

Re: Dráhy se transformovaly
, To vite, nikdo Vam slevu neda zadarmo.
0/0
26.7.2002 16:54

Inkvizitor

Co by s tím výpravčím asi bylo ?
Dráhy přece potřebují peníze - nikoli cestující ! A to jak je vidět mají.
A vo tom to je.
0/0
26.7.2002 16:37

Obyvatel

Re: Co by s tím výpravčím asi bylo ?
Nedano vysel nekde clanek, ze chteji zase stavkovat, protoze uz nemaji penize na vyplaty. Takze to s temi zisky asi neni tak slavne.
0/0
26.7.2002 16:52

martin

...co bude s tím výpravčím...
...kterého vyhodili někdy počátkem roku, když tvrdil (bohužel do televize), že zdražování je blbost, protože kvůli tomu značně poklesl počet cestujících...
0/0
26.7.2002 16:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.