Diskuze

Resortu dopravy chybí stovky miliard

Takřka bezednou studnicí na peníze by se mohl stát rozpočet ministerstva dopravy. Jak informoval nový šéf resortu Milan Šimonovský (KDU-ČSL), jen vyřešení zanedbanosti českých silnic by v současné době spolklo jednorázově 900 miliard korun, což je více než roční státní rozpočet. Dalších 600 miliard by si vyžádalo dokončení sítě dálnic a rychlostních komunikací tak, aby se mohly napojit na evropskou síť TEN.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Koudelka

30. 7. 2002 17:30
Seberte Duskovi a jeho hosikum, vlakem uz stejne nikdo nejezdi
0 0
možnosti

Brouk

31. 7. 2002 13:00
Re: Seberte Duskovi a jeho hosikum, vlakem uz stejne nikdo nejezdi
Tak to se tedy hooodně pletete, vážený pane. Račte se v pátek odpoledne svézt vlakem do Ostravy a v neděli odpoledne zpátky. Nejen že si nesednete, budete stát v nacpané uličce!!! Jediný dálkový vlak, který nejezdí vysloveně nacpaný je Manažer a to jen v létě a díky ceně. Nehledě k tomu, že 600 mld. je několikanásobně více než požadovaných 27 mld. na železnice...
0 0
možnosti

van der Baas

30. 7. 2002 17:27
D3
Už aby stála D3 !! Každodenní postávání na benešovské škodí Posázaví 100krát víc ...
0 0
možnosti

Ivo

30. 7. 2002 17:21
A kolik by stálo vybetování těch našich 79.000 čtv. km?
Pro dosažení západoevropských standardů, pro realizování ambiciózních plánů, pro uspokojování vysokých a rostoucích nároků je peněz samozřejmě velmi málo. Otázka je, kdo stanovuje priority. Je to pouze zájem o hospodářský růst a zahraniční investice? Je opravdu nutné zaostávat více v oblasti stavu starých klášterů a dalších památek než v rozvoji silniční sítě? Nevím, investování částky podobné 900 mld. Kč by nepochybně zrychlilo a zkvalitnilo silniční dopravu, ale z mého hlediska je vydání cca 270 tis. Kč na každou rodinu za tímto cílem nesmyslným luxusem, z něhož by měli lidé prospěch ve velmi rozdílné a celkově problematické výši. S hustotou, charakterem a kvalitou komunikací jsem celkem spokojen a upřímně řečeno na její další zvyšování bych nebyl ochoten v případě asignací celé daně poukázat skoro nic.
0 0
možnosti

Ren

31. 7. 2002 8:00
Re: A kolik by stálo vybetování těch našich 79.000 čtv. km?
vas to mozna nestve, ale ty lidi, co zijou v regionech, kde se investori nehrnout, protoze se tam nemaji jak dostat, chybi prave kvalitni silnicni infrastruktura, jsou opravdu zoufali. Proc myslite, ze Philips postavil svou tovarnu v Hranicich na Morave a ne treba v Ostrave? Kousek za Lipnikem (asi 5km pred Hranicemi a tovarnou) totiz prave konci rozumna a kvalitni dalnice. A zeleznicni koridor na Severni Moravu mel taky az prioritu 2. Hlavne aby vedl koridor do Prahy, to je nejdulezitejsi.
0 0
možnosti

Henry

30. 7. 2002 16:36
Doufám, že na R43 nebudou peníze nikdy!
Nebo aspoň do té doby, než těm našim potentátům někdo vyžene z hlavy trasovat dálnici přes rekreační území a obytné čtvrti, jak by to velice rádi provedli v Brně.
0 0
možnosti

Toomas

30. 7. 2002 17:02
Re: Doufám, že na R43 nebudou peníze nikdy!
Já zase doufám, že ty peníze rychle najdou. Lidi v Žabinách, Řečkách a Šrajbecu jsou nadšením bez sebe, že všechna doprava na Svitavy jde zrovna kolem jejich baráků.
0 0
možnosti

Tomáš

30. 7. 2002 16:19
Dalnice D47
Ano pane ministre, smlouva o dalnici D47 by se mela upravit, predelat, ev. zrusit. Skoda jen tech sankci. Ostatne do sveho milovaneho Brna dojedete pomerne dobre, nejaka Severni Morava neni nicim zajimava - ani poctem obyvatel (druha po Praze), ani strukturou prumyslu  a fakt, ze byla uzavrena nejaka smlouva, definujici vystavbu zivotne (alespon pro nektere z nas) potrebne tepny, byt dokonce v pisemne forme (vite, ze existuji zeme, kde povazuji za "svatou" i smlouvu ustni??) Vam, predstaviteli KDU-CSL nic nerika. Nakonec prece v CR plati jakesi nepsane pravidlo, ze smlouva a jeji ujednani jsou jen carem papiru, ktery vubec nic neznamena, neni nutne jej dodrzovat, respektovat. A tohle vse si muze dovolit nejen celni reprezentant nasi zeme.
0 0
možnosti

Dalibor

30. 7. 2002 16:57
Re: Dalnice D47
to je pravda. V CR chybi najednou penize na vsechno. Kdysi "slavna" KSC zanedbavala udrzbu cest a tady je ucet. Je to jako se zuby, jednou jsou potreba ty treti. O te ustni dohode vim neco sve. Ja takhle fungoval v SRN po dobu 5-ti let. Pokud, ale nebudeme mit poradne cesty tak to muzeme rovnou zabalit. Kdyz uz se enco podari vyrobit tak jak se to odveze? Ja si myslim, ze vsechna byvala krajska mesta by mela byt spojena dalnicemi. Ale to je hudba budoucnosti.
0 0
možnosti